ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Rezonans ramy przy danej prędkości podczas przyspieszania
Autor Wiadomość
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 01 Sie, 2017   Rezonans ramy przy danej prędkości podczas przyspieszania

Mam silnik 9C ze sterownikiem GT1500W i podczas przyspieszania przy 27-28km/h cała rama wpada w rezonans wydając bardzo nieprzyjemny dźwięk jakby miało się coś rozlecieć. Wiem że w innych konstrukcjach jest podobnie i rezonans silnika i ramy występuje zawsze w okolicach 20-30km/h. Jakie macie sposoby pozbycia się tego dźwięku?

Myślałem aby zastosować sposób producentów samochodów - w słupki a/b/c miejscowo wpuszczają specjalną piankę - czy ktoś wie jaką fachową nazwę ma taka pianka? Wygląda jak taka montażowa ale jest dużo gęstsza. Wpuściłbym miejscowo w rury ramy i powinno pomóc.

A może macie jakieś inne sposoby radzenia sobie z tym?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 01 Sie, 2017   

Ooo to ciekawy temat, sam to do tej pory ignorowałem "Tak już musi być" ale pianka to coś nowego.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 01 Sie, 2017   

Zauważyłem, że moja rama wpada w rezonans też w przypadku hamowania silnikiem przy zejściu do ok 15 - 20 km h. Pewnie sterownik foc by wyciszyć mógł to zjawisko?
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017   

Panowie to nie rama tylko silnik poprzez sterowanie blokowe :lol: Zmiana na foc rozwiązuje problem.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 02 Sie, 2017   

A sinus nie wystarczy? Jest chyba tańszy, niż FOC?
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017   

Wystarczy ale to wciąż niedorozwinięcie... Sterownik z kontrolą pola jest warty każdych pieniędzy :razz:
 
 
midi 
młodzik


Pomógł: 2 razy
Wiek: 49
Dołączył: 27 Cze 2016
Posty: 90
Skąd: Radom
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017   

Hej, z moich obserwacji ten brzęczący odgłos przy pewnej prędkości to odgłos wpadającej w rezonans tarczy hamulcowej która uderza o klocki hamulcowe. Gdy ściągnąłem zacisk tylnego hamulca problem minął nie mal całkiem, gdy miałem tarczę 203mm taką dość ażurową to brzęczało niemiłosiernie ale jak założyłem 180mm dość pancerną to dźwięk się zmienił i zdecydowanie trwa krócej. Zapewne dokłada się do tego też " granie " szprych gdy te są słabo naciągnięte, ale jak pisano wcześniej na Sabku problem znika ale to kilka stów drożej jak GT 1500.
Pozdrawiam.
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017   

Ja bym chętnie sobie sabka kupił ale jak na instalacje 13s 45A ma dla mnie zbyt duże wymiary. Potrzebowałbym coś wielkości GT1500, a jednocześnie żeby mógł pracować w zamkniętej skrzynce przy tej mocy.

Rezonans jest z silnika owszem ale to głównie rama hałasuje (mam vbrake'i), ewentualnie szprychy/obręcz, ale w moim przypadku jestem już pewny że to częstotliwość rezonansowa ramy i gdyby ją zmienić (usztywnić/wytłumić) to drgania te występowałyby dla innej prędkości - najlepiej poza zakresem użytkowym.
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017   

Jak Ci się uda pozbyć rezonansu to szacunek. Będziesz pierwszy :grin:
 
 
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017   

Ja będę walczył jak wrócę z urlopu.
Mi się zdaje ,że za dźwięk odpowiedzialne są szprychy, silnik generuje a szprychy potęgują efekt, oczywiście mogę się mylić.
U mnie rower wpada w drgania tylko jak się na nim jedzie, nie występuje to na "wieszaku" i nie jest to zależne od dawanej mocy tylko od prędkości dlatego bardziej obstawiam szprychy.
Potęgować może to fakt ,że są one zaplatane w specyficzny dla ebików sposób.
Czy ma ktoś blokowca i inny zaplot i ma ten sam efekt?
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017   

Mam to samo. :smile: Staram się unikać jak ognia prędkości 22-25km/h. Przy tych prędkościach od razu skupiam na sobie uwagę każdego. :roll:
 
 
smekes 
młodzik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 85
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017   

rezonans pochodzi ze silnika(często z przyczyny sterownika), bez sensu skupianie sie na ramie - rama może tylko przenosić dżwięk choć i tak dużo mniej jak powierzchnia silnika, wina słabej jakości sterownika - przy ruszaniu robi sie 'tramwaj' lub też nie dotarcie silnika lub złe dopasowanie elementów w silniku - jakaś fabryczna niedoskonałość, następnie złe wycentrowanie
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017   

Rezonans to cecha ramy, nie silnika.
A już tym bardziej nie dotarcia tegoż :roll:
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017   

Poczekam, aż ktoś przetestuje piankę i opisze rezultaty. :cool:
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017   

tas napisał/a:
Rezonans to cecha ramy, nie silnika.
A już tym bardziej nie dotarcia tegoż :roll:


Troszkę też silnika, bardziej jego sterownika, skoro rezonans słychać wyraźnie na każdym blokowym zaś sinus lub foc go praktycznie eliminuje? Chyba, że też jest ale słabo wyczuwalny podczas jazdy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group