ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Sabvoton SVMC72150(M) - problem z regenem
Autor Wiadomość
Bartosh 
stażysta


Dołączył: 02 Maj 2017
Posty: 109
Skąd: Cintra
Wysłany: Czw 10 Sie, 2017   Sabvoton SVMC72150(M) - problem z regenem

Ahoj. Proszę kolegów o potwierdzenie, ew. wskazówkę, w jaki sposób to odpalić.

Do rzeczy, sytuacja jest taka:
- general oraz electric brake na ON
- prąd regena na 50A
- e-brake na chwilowo zwiernym, +12V z przetwornicy
- sabvoton widzi zmianę stanu flagi 2. BRAKE i zmienia system status na 20. electronic brake po wciśnięciu guzika
- podczas jazdy po wciśnięciu guzika motor się wyłącza, ale NIE hamuje i NIE załącza w ogóle regena
- aku nie jest naładowany do pełna, max voltage mam ustawione na 95V, pakiet 22S (92.4V pełny), testuję przy 80V-82V
- slide recharge w tym samym momencie, po wcześniejszym włączeniu, działa poprawnie, czuć konkretne hamowanie - w przeciwnieństwie do regena
- na pewno idzie +12V z przetwornicy
- wiem, jak zapisywać ustawienia
- używam CA (ew. powrót z throttla)

Co zaobserwowałem:
- stan flagi 2. BRAKE na dzień dobry (nawet po odpięciu samego zwieracza czy nawet +12V z przetwornicy) to HIGH
- po zwarciu zmienia się na LOW, czyli odwrotnie, niż by się mogło oczekiwać (w przeciwieństwie do pozostałych sygnałów sterowanych z GND)
- dodam jeszcze, że po wciśnięciu przycisku podczas jazdy "coś" czuć, tzn. poza samym odcięciem motoru czuć, jak by coś bardzo nieśmiało się załączało, jakiś 1A, i można nawet to wątłe uczucie modulować z manetki, ale nie wyhamuje to roweru. Slide recharge z takimi samymi nastawami działa.
- zmiana electric on/off, general brake on/off - jeden, drugi, oba - nie ma wpływu.

Proszę o potwierdzenie, czy te statusy nie są czasem odwrotnie. Jeśli tak, gdzie może być pies pogrzebany? Załączam screen z momentu wciśnięcia przycisku. Dzięki.

wcisniecie.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 332 raz(y) 148,6 KB

 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 10 Sie, 2017   

Oke, więc tak:
Flagi są ok
Ustaw Overvolt na 1 zakłądce pierwsze okienko na 95V
Ustaw 70A hamowania

Chodzi o to, że masz chyba sterownik z dodatkową manetką - ona jest wymagana aby móc hamować. Jeśli mimo powyższych nie będzie działać to weź złączkę od drugiej manetki i połącz czerwony i brązowy ze sobą aby sterownik myślał, że wychylasz hamowanie manetką na max.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Bartosh 
stażysta


Dołączył: 02 Maj 2017
Posty: 109
Skąd: Cintra
Wysłany: Czw 10 Sie, 2017   

OverVolt mam już na 95V (max). Amperaż również testowałem w szerokim zakresie wartości do 100A. Nie działa.

Dzięki za trop. Przewody dodatkowej manetki to będą pewnie te oznaczone 0-5V?

Czy jest jakaś granica rozładowania, przy której regen się załączy? Czasami ktoś wspomina o -7-8V, ale nie widziałem potwierdzenia w oficjalnych papierach Chińczyków. Dzięki

P.S. Jeśli dobrze pamiętam, używałem slide recharge przy prawie pełnym aku (ca. 90V).
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 10 Sie, 2017   

jeśli ustawiłeś 95V max volt to limitu już nie ma i ładuje nawet 100% aku
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Bartosh 
stażysta


Dołączył: 02 Maj 2017
Posty: 109
Skąd: Cintra
Wysłany: Czw 10 Sie, 2017   

Koledzy, kto podpowie jeszcze, jakie to są piny we wtyczce okrągłej sabka (14pin)? Mam te kable tak wciśnięte w ramę, że łatwiej będzie mi zmostkować czerwony i brązowy od 0-5V w samej wtyczce niż wszystko rozbierać.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 10 Sie, 2017   

a tego to już nie sprawdzę
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Bartosh 
stażysta


Dołączył: 02 Maj 2017
Posty: 109
Skąd: Cintra
Wysłany: Czw 10 Sie, 2017   

tas napisał/a:
a tego to już nie sprawdzę


Tas, to inaczej. Potrzebuję szybko regena na przycisku do hamowania na zjazdach. Opisywałeś ostatnio na forum możliwość włączenia 3-speeda, który siłą rzeczy używa regena do utrzymywania prędkości(?). Testowałem to wcześniej na chwilowo zwiernym od boosta, ale nie działało w locie (po zmianie w chińskim mqconie). Pytanie więc, czy można odpalić tego 3-speeda jako 2-speed na zwykłym przełączniku (mam wolny 1 od kierunków). Wówczas miałbym 100% na niezałączonym i np. 20% na zjazdy z regenem - jednak to 100% potrzebuję bez fluxa, aby nie zwiększać temperatury. Jest możliwość tak to skonfigurować w sabvotonie? BTW do regulacji mocy mam inny przełącznik 3-poz w CA.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 10 Sie, 2017   

Zbyt to skomplikowane :)
Musisz się zdecydowac co potrzebujesz. Może na razie odpal to hamowanie przy pomocy czujników z klamki
Później się zajmij 3 speed 3 speed
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Bartosh 
stażysta


Dołączył: 02 Maj 2017
Posty: 109
Skąd: Cintra
Wysłany: Czw 10 Sie, 2017   

No, potrzebuję hamować na zjazdach, przyciskiem - jak w stealth'ach. Nie podpinam regena pod klamkę celowo. Chcę mieć na żądanie. Problem polega na tym, że łatwiej mi to skonfigurować w sofcie (jeśli taka opcja jest - a jak jest, to zdradź co i gdzie), niż wybebeszać kable od tej nieszczęsnej drugiej manetki, które pochowałem już głęboko i od spodu potraktowałem pianą, rozumiesz? :wink:

Chyba, że znajdzie się dobry człowiek i podpowie, jakie to piny we wtyku głównym. Jakkolwiek, piszę do Chińczyka, aby się również określił.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 10 Sie, 2017   

to masz sterownik z nexuna czy z jakiejś innej dystrybucji? Aktywacja 3 speed zależy od wersji sterownika?
Podstawowy sposób opisałem na blogu
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Bartosh 
stażysta


Dołączył: 02 Maj 2017
Posty: 109
Skąd: Cintra
Wysłany: Czw 10 Sie, 2017   

Sterownik mam od Czecha (tj. z EVracing). Boost/3spd/cruise/temp z kty83 bezpośrednio, nie ma reversa (pin we wtyczce to tutaj temp), to jest wersja M. Wychodzi, że ma też manetkę dodatkową, która komplikuje działanie zwykłego regena. Wg. bloga testowałem na chwilowo zwiernym od boosta po zmianie w mqcon. Z tym że tam jest 3speed typu 3 2 1 2 3 i nie aktywuje się, gdy trzeba (nie działało to stabilnie, raz załączał innym razem nie, nie szło szybko wrócić do nastawy bez regena i zwolnienia), więc to odpuściłem. Wspomniałeś gdzieś na forum, że można użyć zwykłego przełącznika 2-pozycyjnego i zrobić a'la 2speed. Ta opcja mnie interesuje. Zrobiłbym po prostu pozycję 10-20%, gdzie działa regen i na zjazdy to wystarczy. Sam chyba ostatnio zachwalałeś to rozwiązanie, no nie? Dzięki
Ostatnio zmieniony przez Bartosh Czw 10 Sie, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bartosh 
stażysta


Dołączył: 02 Maj 2017
Posty: 109
Skąd: Cintra
Wysłany: Czw 10 Sie, 2017   

Dobra, nic tu się nie dzieje, więc przetestowałem wszystkie możliwe kombinacje w tym chińskim programie. Efekt jest taki, że bez względu na to, jaki typ przełącznika się ustawi, to w przypadku mojego sterownika regen jest znikomy. Przez to rozumiem max. -10A po rozpędzeniu przed zjazdem w dół do min. 50km/h, zmiana trybu, jest chwila lagu, odkręcamy manetkę i dalej silnik nie ciągnie tylko zwalnia. Jednak zwalnia bardzo powoli i czuję lekkie zmiany w miarę modulacji manetką gazu. Na maksymalnym wychyleniu prąd nie przekroczył -10A na CA, gdy silnik powinien zwolnić do 15km/h i góra była max. stroma.

Pytanie do Tasa i innych osób, które korzystają z tego limitera, jako narzędzia do dohamowywania na zjazdach, czy to ograniczenie normalnie działa z dużymi prądami i czuć, że regen konkretny się załącza? Czy może jest tak jak u mnie i problem nie polega na braku drugiej manetki?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 10 Sie, 2017   

hamowanie jest konkretne i neizależne od ustawienia prądu hamowania. Po prostu sterownik zadaje tak wielki prąd jaki jest potrzebny by hamować.
Zauważ, że zmiana prędkości 3speed i hamowania nie jest natychmiastowa, wymaga około 15sek na zastosowanie.
Nie wiem dlaczego u ciebie to nie działa, w nexunowych sabkach to działa tak jak opisałem wedle poradnika :(
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Bartosh 
stażysta


Dołączył: 02 Maj 2017
Posty: 109
Skąd: Cintra
Wysłany: Czw 10 Sie, 2017   

W takim razie domyślam się, że to kwestia wymogu drugiej manetki w moim konkretnym modelu Sabvotona. Pobawię się więc z podłączeniem tych przewodów według sugestii. Ew. taka luźna myśl - powrót z CA do kontrolera odbywa się tylko po 1 przewodzie sygnałowym... ale to nie powinno w zasadzie mieć nic do rzeczy, reszta to wejście manetki. OK, dziękuję zatem jedynemu userowi 3speeda na forum za wszystkie wskazówki :wink:
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 10 Sie, 2017   

To ja bym proponował na tej drugiej manetce zrobić jakiś dzielnik napięcia (rezystorami o dużej wartości oporu) tak by było np ~3,5-4,0 V i wtedy sprawdzić działanie regena. Może jak sterownik zobaczy, że na drugiej manetce jest "gaz" to wtedy regen też będzie konkretny. Jakby się zastanowić to chyba po to ta manetka jest ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group