ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[W] Wykonam akumulatory w kształcie w ramy rowerowe
Autor Wiadomość
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 10 Sie, 2017   [W] Wykonam akumulatory w kształcie w ramy rowerowe

Witaj. Wykonam akumulatory w kształcie w obudowy rowerowe (trójkąt, trapez i inne nieregularne kształty) obecnie cena w przeliczeniu za ogniwo 16zł/szt
w kształcie regularnym czyli prostopadłościan 14,5zł/ogniwo

Bazuję na akumulatorach:
SANYO NCR18650GA 3500mAh 10A
LG DBMJ11865 3500mah 10A
SONY VTC5 2600mAh 25A

W skład baterii, a konkretniej w cenę jednego ogniwa wliczam:
- koszyki plastikowe rozdzielające ogniwa, zabezpieczające przed zwarciem
- taśma do zgrzewania ogniw 8x0,15
- usługa zgrzewania
- ogniwa
- taśma maskująca pakiet
- testy wykonanego pakietu na równość cel i pojemność
- kostki i konektory, przewody
- podłączenie BMSa

Na razie mam jakieś wolne terminy :)
Czas realizacji w przypadku prostopadłościany do tygodnia, w kształcie do 2 tygodni.
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
Ostatnio zmieniony przez glebor Nie 15 Paź, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Sie, 2017   

A cenę BMS-a też wliczasz, czy osobno? ;)
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Czw 10 Sie, 2017   

glebor napisał/a:
- podłączenie BMSa

Więc na pewno BMS osobno w zależności od kaprysu.
 
 
Rugorlos27 
stażysta


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lip 2016
Posty: 156
Skąd: Sandomierz(okolice)
Wysłany: Czw 10 Sie, 2017   

Ogniwa nowe czy z demontażu?
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 11 Sie, 2017   

LGDBMG11865 mam nowe fabryczne, pakiet prostopadłościenny mogę ogarnąć przy cenie 14zł/ogniwo, w kształtach jest zawsze kupa roboty, układanie, podwajane blaszki, żeby nie było spadków napięć, bo nie wszędzie da sie zapewnić optymalną ilość, czyli np 7 blaszek, czasami muszą być 4 podwójne...
Ogniwa pozostałe są z demontażu 2016 i 2017 roku, nowe bez cykli. Testowane trzymają katalogowe prądy przy teście 1-1,5C.

Ostatnie sanyo NCR18650BL wyszły mi 16,5Ah przy prądzie 18A discharge w pakiecie 5P przed demontażem.

16,5 / 5 = 3300mAh.
I tak wszystkie ogniwa jadę na ZB2l3 tak dla pewności, więc są pewne, czasami kilka odrzucam, wybieram 90% ogniw które trzymają katalogowe parametry.

Sony VTC5 w obecnej chwili mogę mieć nowe bez zgrzewów brutto w cenie 15zł + dostawa z polski, aczkolwiek nie widzę sensu ich sprowadzania, gdyż są demontażowe równie dobre przy prądach do 10A/ogniwo nie ma żadnej różnicy w parametrach, a tak to zgrzewam koszyki i taśma jest w cenie, a i mnie wpadnie parę groszy... Praktycznie powyżej dopiero 18A na ogniwo nowe wypadają ciut lepiej o 20-30mAh.

Tak nawiasem jak widziałem jak zgrzewają ogniwa firmy, bo zleciłem na początku jeden akumulator, to mi ręce opadły. Szanująca się firma z dobrymi opiniamii zgrzała mi pakiet 14S z jedną nieprzyłączoną celą po środku akumulatora. Wysłałem na reklamację, przysłali z kabelkiem podciągniętym do głównego minusa i twierdzą, że akumulator jest w pełni sprawny, firmy, które grzeją akumulatory do elektronarzędzi niestety robią zgrzewy bardzo płytko, nietrwałe, łatwo podatne na rozrywania, kompletnie się to nie sprawdza. Ja zgrzewam je osobiście ;) wolę poświęcić 3 godziny więcej i dać po 6 zgrzewów na ogniwo, niż słyszeć od kogoś, że 2 zgrzewy i 3 warstwy taśmy wystarczą na 45A...
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
Tomek 
brygadzista



Pomógł: 9 razy
Wiek: 27
Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 268
Skąd: Bralin
Wysłany: Pią 11 Sie, 2017   

Dokładnie tak jest, akumulatory niebieskiego profesjonalnego boscha mają tylko jeden zgrzew na ogniwo, raz źle upadnie i koniec.
_________________
Jeżdzę na RAGE http://forum.arbiter.pl/v...p?p=83403#83403
 
 
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 11 Sie, 2017   

Ja dodam od siebie, że te moduły ZB2l3 których używasz mają błąd pomiaru napięcia przy rozładowanym ogniwie do koło 3v jakieś +-0,05v a przy naładowanym 0,06v więc naładowane pokazuje ci na wyświetlaczu 4,17v powiedzmy a może być w zakresie od 4,11-4,23v więc zbyt dokładne to urządzonko nie jest, sprawdzałeś to może porządnym multimetrem?
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 11 Sie, 2017   

Tomek napisał/a:
Dokładnie tak jest, akumulatory niebieskiego profesjonalnego boscha mają tylko jeden zgrzew na ogniwo, raz źle upadnie i koniec.


Niestety firmom się nie przetłumaczy. Byli ciężko oburzeni, jak powiedziałem, że zwracam akumulator i mają zrobić 6 zgrzewów na minusie (bo na minusie robi się płytszy przetop, żeby nie przebić) i po 4 porządne na plusie. Jak zobaczyłem samą jakość, to blaszki był tylko przytknięte, docisk pozostawiał wiele do życzenia, rozerwać szło bez większego problemu. Inna rzecz 4 zgrzane ogniwka w elektronarzędziach, a inna w duzej ciężkiej baterii tyranej na dziurach...

Ja robiłem test swoich zgrzewów, gdy zgrzew nie puścił, a przebijało się ogniwo, to uważam, ze zgrzane jest dobrze :)

co do testów:

A kaibrowałeś te moduły u siebie?
U mnie dokładność napięcia jest 0,01V zbiłem ogniwa do równego napięcia, naładowałem 10 równolegle, po czym zmierzyłęm miernikiem z dokładnością do 4 1/2 cyfry.
Na ZB2L3 pokazują 4,17-4,18V.
Rozładowane ichargerem duo do 3,1V z balansowaniem trybu rozładowania z dołu dokładność też jest do 0,01V.

Wystarczy, że zapodasz np ichargerem 10V w trybie futcoam i podłączysz jakieś obciążenie np żaróka 5W. Usawiasz 10V i kalibrujesz do tego napięcie moduły ZB2l3.

Jak masz fabryczny rozjazd na poziomie 0,05V, to musiałeś kupić chyba jakieś trefne te moduły...

Ja na zb2l3 wstępnie sprawdzam pojemność, ma to na celu wykluczenie, czy któreś ogniwo po prostu nie jest uszkodzone. Jeżeli biorę 200 ogniw z tej samej partii to nie ma opcji, żeby miały rozjazdy, chyba, że którąś celę załatwiłby BMS, któy był wadliwy, taki test przy 1C na ZB2l3 pokaże inną pojemność, jeżeli jest znacząca różnica realnie miałem nowe sony NC1. Robiliśmy test, rozbieżność na modułach sięgała max 15mAh, nie wiem, czy prąd też sie da skalibrować, ale taka dokładność mi wystarczy, żeby ogarnąć równy pakiet 5-6P. Potem robię i tak test równości całego akumulatora po zgrzaniu na ichargerze 4010 DUO. Nie zdarzyło mi się, żeby rozjazd w ostatniej fazie był większy niż 0,15V co odpowiada mniej więcej max 100mAh na pakiet, co przy pakiecie 6P BMS ogarnia mniej więcej w procesie ładowania. Weź pod uwagę, ze bms odcina w okolicach 2,75V/celę, lub 2,55V/celę w zależności od typu. Najsłabsza sekcja odcina przy 2,55V, gdy pozostałe mają średnio 2,6-2,65V, a mniej pojemna sekcja szybciej się potem nałąduje. Przy rozjazdach 100mAh BMS popracuje po procesie ładowania ok 30 minut i bateria śmiga jak nowa. Testuję zarówno pakiety na nowych ogniwach jak i demontażowych. Różnica ok 90-120mV jest na nowych ogniwach z pudełka np LGdbmg11865 branych z jednej partii z tego roku, jak i z posortowanych demontażowych, niejednokrotnie demontażówki wychodziły lepiej niż nowe LG, czy to właśnie DBMG11865, czy mj, czy też mh1, dla tego nie lubię LG, Panasonic i sanyo oraz sony niejednokrotnie są równiejsze z demontażu, niż LG z pudełka. Ja tylko mówię, co zaobserwowałem w testach :)

Prawda jest taka, że testując ogniwa nawet ichargere 4010DUO każde pojedynczo, z podłączonym portem balansowania 1S, są różnice ok 10mAh, w zależności jak dobrze styka koszyk, jak równe jest ogniwo, czy chociażby jaką temperaturę ma ładowarka (ten ostatni czynnik wprowadza największy błąd pomiarowy). Te moduły naprawdę są wystarczające i bardzo dokładne jak na swoją cenę!
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 12 Sie, 2017   

glebor napisał/a:

co do testów...
Różnica ok. 90- 120 mV

Czy takie różnice są już w zmontowanym pakiecie między segmentami, w czasie ladowania lub rozladowania ?
To bardzo dużo. W praktyce granicą poprawnosci jest wg mnie 30-50 mV, a takie przypadki to sygnal że jest problem z ogniwami lub jakością BMS. I to z przewagą tego drugiego. Albo ladowano ogniwa, pakiet za dużym prądem szczegolnie w fazie CV.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sob 12 Sie, 2017   

glebor napisał/a:


co do testów:

A kaibrowałeś te moduły u siebie?
U mnie dokładność napięcia jest 0,01V zbiłem ogniwa do równego napięcia, naładowałem 10 równolegle, po czym zmierzyłęm miernikiem z dokładnością do 4 1/2 cyfry.
Na ZB2L3 pokazują 4,17-4,18V.
Rozładowane ichargerem duo do 3,1V z balansowaniem trybu rozładowania z dołu dokładność też jest do 0,01V.

Wystarczy, że zapodasz np ichargerem 10V w trybie futcoam i podłączysz jakieś obciążenie np żaróka 5W. Usawiasz 10V i kalibrujesz do tego napięcie moduły ZB2l3.

Jak masz fabryczny rozjazd na poziomie 0,05V, to musiałeś kupić chyba jakieś trefne te moduły...

Ja na zb2l3 wstępnie sprawdzam pojemność, ma to na celu wykluczenie, czy któreś ogniwo po prostu nie jest uszkodzone. Jeżeli biorę 200 ogniw z tej samej partii to nie ma opcji, żeby miały rozjazdy, chyba, że którąś celę załatwiłby BMS, któy był wadliwy, taki test przy 1C na ZB2l3 pokaże inną pojemność, jeżeli jest znacząca różnica realnie miałem nowe sony NC1. Robiliśmy test, rozbieżność na modułach sięgała max 15mAh, nie wiem, czy prąd też sie da skalibrować, ale taka dokładność mi wystarczy, żeby ogarnąć równy pakiet 5-6P. Potem robię i tak test równości całego akumulatora po zgrzaniu na ichargerze 4010 DUO. Nie zdarzyło mi się, żeby rozjazd w ostatniej fazie był większy niż 0,15V co odpowiada mniej więcej max 100mAh na pakiet, co przy pakiecie 6P BMS ogarnia mniej więcej w procesie ładowania. Weź pod uwagę, ze bms odcina w okolicach 2,75V/celę, lub 2,55V/celę w zależności od typu. Najsłabsza sekcja odcina przy 2,55V, gdy pozostałe mają średnio 2,6-2,65V, a mniej pojemna sekcja szybciej się potem nałąduje. Przy rozjazdach 100mAh BMS popracuje po procesie ładowania ok 30 minut i bateria śmiga jak nowa. Testuję zarówno pakiety na nowych ogniwach jak i demontażowych. Różnica ok 90-120mV jest na nowych ogniwach z pudełka np LGdbmg11865 branych z jednej partii z tego roku, jak i z posortowanych demontażowych, niejednokrotnie demontażówki wychodziły lepiej niż nowe LG, czy to właśnie DBMG11865, czy mj, czy też mh1, dla tego nie lubię LG, Panasonic i sanyo oraz sony niejednokrotnie są równiejsze z demontażu, niż LG z pudełka. Ja tylko mówię, co zaobserwowałem w testach :)

Prawda jest taka, że testując ogniwa nawet ichargere 4010DUO każde pojedynczo, z podłączonym portem balansowania 1S, są różnice ok 10mAh, w zależności jak dobrze styka koszyk, jak równe jest ogniwo, czy chociażby jaką temperaturę ma ładowarka (ten ostatni czynnik wprowadza największy błąd pomiarowy). Te moduły naprawdę są wystarczające i bardzo dokładne jak na swoją cenę!


Nie mam ich u siebie więc nic nie kalibrowałem, zaciekawiły mnie poprostu te moduły bo ogółem są fajne lecz obawy budzi ich błąd pomiaru o którym napisałem.
To dane od chińczyków: maksymalne napięcie błąd pomiaru 1%+0,02v czyli (4,2v*0,01)+0,02v=0,062v i teraz to co pokazuje wyświetlacz na module może być maksymalnie wyższe lub niższe o tę wartość i to jest jak pisałem dla przykładu wyswietlacz 4,17v a rzeczywiste może być w zakresie 4,11v-4,23v.
Z tąd moje pytanie czy kontrolujesz to dokładnym miernikiem i jak to wygląda bo to tylko skrajnośc które mogą zaistnieć lecz nie muszą być może dość dokładnie pokazuje moduł napięcia i o więcej jak 0,02v sie nie różnią ale taka sytuacja może zaistnieć jak masz kilka tych modułow i testujesz ogniw to za każdym razem jest szansa, że na 1 module będzie pokazywać 4,17v a jak zmierzysz dokładnie będzie 4,12 a na 10 module przy identycznym wskazaniu 4,17v będzie 4,23v i już będzie lekko przeładowane i potem je rozładowując to ogniwo z 1 modułu odrzucisz bo będzie miało mniejszą pojemność .
Taki icharger jak ma dokładnośc do 10mv czyli 0,01v to to już róznicy nie robi czy będzie 4,16v czy 4,18v bo to pomijalna różnica ale różnica przy małych modułach poszczególnych napięc na ogniwach między sobą może się róznić o 0,12v to już dużo. Icharger może i kompensacji temperaturowej też niema i jak się nagrzeje przy dużym obciązeniu to jego wskazania też mogą jakoś pływać ale wtedy to są duże moce wtedy i nię będzie duzej róznicy bo napewno dokładność trzyma przy małych pojedynczych testach bo przecież się nie nagrzeje .
Bo co innego rozdzielczośc co wyswietlacz może pokazać czyli ile cyfr po przecinku a co innego dokładnośc pomiaru prezentowanych danych.
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 12 Sie, 2017   

Ogniwa przed testem ladowane są rownolegle. U mnie dokładność jest do 0.01v po kalibracji.
Dobra koniec dyskusji w dziale sprzedam.
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
Robikson 
początkujący


Dołączył: 27 Lip 2016
Posty: 44
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 15 Paź, 2017   

Obecnie, jakie terminy?
_________________
Robikson
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 15 Paź, 2017   

Znajdą się jakieś wolne. Napisz na PW co potrzebujesz.
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group