ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
E-bike caloroczny-jaki?
Autor Wiadomość
sunnboy 
początkujący


Dołączył: 14 Sie 2017
Posty: 11
Skąd: Toruń
Wysłany: Pon 14 Sie, 2017   E-bike caloroczny-jaki?

witam,
serdecznie


powoli zapoznaje sie z forum przeczesuje info ale moze szybciej cos dopomozecie....posiadam rower Kona Nunu ,ktora przemierzam trase okolo 15-20km dziennie do pracy,niby nic ale...no wlasnie wymyslilem sobie jazde caloroczna a co za tym idzie w roznych warunkach atmosferycznych-snieg,deszcz itp....prosze o pomoc w temacie jak sie ma jazda e-bike do w/w warunkow-chodzi mi glownie o baterie ,wyswietlacze cieklokrystaliczne itp...jakie bylyby koszta zlozenia na w/w Konie calego oprzyrzadowania...nie maja byc to jakies wodotryski,poprostu fajnie by bylo jakby rower dopomagal mi np. przy silnym wietrze....raczej jestem usportowiony ,wiec "pedalowanie" nie sprawia mi problemu takze niepotrzebuje zeby rower jechal ,ze tak powiem "sam'... jaki budzet bym potrzbowal na taki "projekt" i ewentualnie kto zaufany moglby sie tego podjac najlepiej majac jakies doswiadczenie w temacie..czyli ..dostarczam rower i niczym innym sie nie interesuje poza odbiorem..poprostu sie nie znam...zaznaczam,ze nie musza byc to czesci nowe-byle sprawne..pzdr

ps..ok zaweze kwota 3-4tys jest realna?
 
 
maran_hand 
dyrektor



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 459
Skąd: Warszawa-Sadyba
Wysłany: Pon 14 Sie, 2017   

Mój wpis pewnie nie do końca będzie w temacie.. no ale.. ;)
Według mnie rower który można użytkować całorocznie (myślę o takim od dłuższego czasu) musi chronić przed warunkami atmosferycznymi tzn. przed opadem i wiatrem więc najlepiej gdyby była to konstrukcja zabudowana. Trzy lub cztery koła żeby na śliskim był stabilny więc konstrukcja pozioma. Pytanie czy wtedy takim rowerem przyjemnie jeździłoby się w upalne dni. Raczej nie. Więc wniosek taki, że nie ma czegoś takiego jak rower całoroczny.
Tym bardziej twardym wystarczy odpowiedni strój by ebajkiem jeździć w mroźne dni, dla innych to za mało.
A odpowiadając na Twoje pytanie: każdy dobrze wykonany elektryk nadaje się do jazdy w zimę ale już nie każdy człek ;)

3-4 tys starczy ale faktycznie "wodotrysków" nie będzie ;) A jeśli na ta chwilę nie masz żadnego pojęcia o erowerach to po jakimś czasie je nabędziesz, taki urok ebike.
Daj ogłoszenie do działu "kupię", dostaniesz konkretne oferty.
_________________
🔋 3,5 sztuki ;) 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Pon 14 Sie, 2017   

Skoro lubisz korbować to na pewno nie opieraj konstrukcji na silnikach DD, raczej lżejsze przekładniowe lub kity mid drive. 4 tyś na elektryfikacje wystarcza bez problemu...
 
 
sunnboy 
początkujący


Dołączył: 14 Sie 2017
Posty: 11
Skąd: Toruń
Wysłany: Pon 14 Sie, 2017   

dzieki za odpowiedz..doprecyzowujac..rowerem calorocznie juz jezdze 3 lata,wiec to nic nowego,jade na 5 rano do roboty czy pada czy zimno...bez roznicy...15 lat gry w hokeja mnie zaprawilo w boju :twisted: ale,czasami jak mi da po gaciach wiatr to mam dosyc....w lato raczej jezdze cruiserem tak wiec raczej szukam cos na jesien-zima ,srednio okolo 30-35km/h na kolach 26 i w tym przedziale no moze do 45km chcialbym sie zamknac...oczywiscie rozwazam zakup "gotowca" ale musialby to byc pewniak co do moich wymagan..czyli sugerowalbys ,ze w budzecie 3-4 tysie raczej szukac pewnej uzywki?..przegladamolx ale tak jak wyzej napisales,nie znam sie ale chcialbym sprobowac e-bike(dotychczas mialem na weekend e-bike od kumpla i strasznie mi sie spodobala jazda)..thx..
 
 
maran_hand 
dyrektor



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 459
Skąd: Warszawa-Sadyba
Wysłany: Pon 14 Sie, 2017   

Gotowe rowery od większych producentów niestety często są "jednorazowe" tzn gdy siądzie Ci aku lub sterownik to albo zakup nowego od producenta za x kasy albo dłuższa zabawa po to by włożyć element lepszy jakościowo.
Za 3-4 raczej nie kupisz nic nowego co dobrze jeździ, dobrze wygląda i co najważniejsze jest trwałe. Za to w tej kwocie pewnie znajdziesz na forum kogoś kto zrobi Ci rower możliwościami przewyższający te gotowe "legalne" ;)
_________________
🔋 3,5 sztuki ;) 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 14 Sie, 2017   

W rowerze elektrycznym, który ma jeździć w zimie, największym problemem jest akumulator - wraz ze spadkiem temperatury maleje jej wydajność. Dlatego akumulator należy przechowywać w ogrzewanym pomieszczeniu, tak aby ruszając w trasę był ciepły. Wiec najlepiej mieć akumulator odłączalny od roweru.
 
 
sunnboy 
początkujący


Dołączył: 14 Sie 2017
Posty: 11
Skąd: Toruń
Wysłany: Pon 14 Sie, 2017   

jak najbardziej przyjmuje i zgadzam sie z w/w opiniami..dlatego..jestem za tym azeby kupic zbudowany rower od "ogarnietego" e-bajkera niz niewiadomego pochodzenia-choc nigdy nie ma 100% pewnosci....co do baterii i jej trwalosci-sprawa logiczna ,ze na zimnie dostaje w kosc...skoro wykonczylem juz 2 wyswietlacze przez zimno :razz: .....rower jest chowany w domku w robocie,ktory niestety nie jest ogrzewany wiec opcja z wyjmowaniem jak najbardziej wskazana ale tu mi nasuwa pytanie ,jak wtedy ze szczelnoscia podczas np deszczu-czy nadal bedzie case taki szczelny?moze jakis dodatkowy pokrowiec w razie draki nakladac?bo samo wyjmowanie nie bedzie problemem i na te 8-10 godzin w pracy bedzia miala "cieplo",w domu wiadomo piwnica ladowanko OK...
....innymi slowy czy powinienem budowac rower konkretnie pod moje potrzeby czy wystarczy np kupic rower od ktoregos z forumowiczow?
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Pon 14 Sie, 2017   

madejp napisał/a:
W rowerze elektrycznym, który ma jeździć w zimie, największym problemem jest akumulator - wraz ze spadkiem temperatury maleje jej wydajność.


Li-iony przy -20st mają > 80% więc powiedziałbym, że maleje nieznacznie.

 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 14 Sie, 2017   

A jakiego prądu rozładowania dotyczy ten wykres?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 15 Sie, 2017   

Tak naprawdę, to zauważalny jest wplyw temperatury juz przy +5.
Im wiekszy pobierany prąd tym zauważalnie większe przysiadanie napięcia aku.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 15 Sie, 2017   

Problem zimy rozwiązuje lipo - trzy sezony deszcz, śnieg, sól, błoto. Raz z aku po ulewie wylałem pół szklanki wody :wink:
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Wto 15 Sie, 2017   

Im niższa temperatura tym aku ma wyższy SAG napięcia, może dojść nawet do sytuacji, że BMS odetnie po kilku km jazdy. LiPo troche odporniejsze na to są bo jednak wysokoprądowa charakterystyka i ogólnie mały SAG pomagają jeździć w zimie (LiPo przy 3.5V już oddaje całosć energii... LiIon trzeba głebiej rozładowywać żeby nominalna pojemność wyszła). Mówi sie, że ma zime obcina się prąd z aku o połowe... :razz:
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 16 Sie, 2017   

A to nie jest tak ze po paru pierwszych kilometrach mozna dac chwilowo w palnik i rozgrzac aku tak aby te mialo nominalne parametry?
 
 
sunnboy 
początkujący


Dołączył: 14 Sie 2017
Posty: 11
Skąd: Toruń
Wysłany: Śro 16 Sie, 2017   

no ok,przyjmuac w/w tabele spadku wydajnosci-w jakimczasie sie ona odbywa?biorac pod uwage ,ze srednio moj dystans pokonuje w 20-30 minut normalnie jadac ,dodajac do tego wspomaganie elektryczne to do ilu zejde?10-15minut?czy w tym czasie ten spadek wydajnosci bedzie az tak duzy?biorac pod uwage ,ze bateria bedzie za kazdym razem wkladana z temp.pokojowej do roweru...co z wyswietlaczami w takich temp?sa one zdejmowane podobnie jak liczniki rowerowe?,,,,sa jakies oslony przeciwdeszczowe na baterie?..pzdr...
a ten
https://www.olx.pl/oferta...58a45a;promoted
badz
https://www.olx.pl/oferta...html#c721957455
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 16 Sie, 2017   

kolego sunnboy zdefiniuj slowo wydajnosc. Ogolnie im nizsza temperatura tym lepiej dla pojemnosci akumulatorow litowych. Nie bez powodu ci nadgorliwcy trzymaja ja w zamrazalkach. Chodzi o SAG a to co innego, wczesniejsze ogrzanie aku przed jazda powinno zalatwic sprawe
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group