ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
E-bike caloroczny-jaki?
Autor Wiadomość
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 16 Sie, 2017   

Z tymi pojemnościami w niskich temperaturach to jest trochę inaczej. Jeżeli użyjesz aku li-ion na styk czyli np 5p dla 30amper, wyjedziesz z ciepłego pomieszczenia przy załóżmy -15 i dojedziesz ciągiem do miejsca przeznaczenia to nie zauważysz spadku, ale jeżeli np zatrzymasz się porozmawiać przez telefon, do sklepu czy cokolwiek innego na dłużej to aku schłodzi się na tyle, że spadki napięcia będą mocno widoczne a co za tym idzie zasięg. Ma rada jest taka abyś zbudował aku na zapas co i tak zwyczajnie jest zalecane. Co do uodpornienia aku na wodę to potrzebujesz po prostu szczelnej skrzynki - nie jest to jakiś arcywyczyn. Watomierze od Michała z forum używałem w warunkach ekstremalnych tzn najgorsze ulewy i najniższe temperatury z ostatnich dwóch lat, jedyne co to przy niskich temperaturach jest trochę mniej czytelny
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
Witt 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 60
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Pią 08 Wrz, 2017   trochę z praktyki

Zgodzę się że Lion daje radę nawet przy 10S4P, 2 zimy zestaw przejechał. Przy -15 do -20 pojemność baterii, ale i prądy jakie mógł oddawać były dużo niższe nawet mam wrażenie o 40%, bo i zasięg i prędkość maksymalna spadała z 25km/h do 19km/h. Na początku myślałem że padły, bo karcie katalogowej było napisane jeździć od -15 do 40 (czy jakość tak), ale ładować w 10+C.
Na pewno 4 zimy przejeździłem na lion i luz nawet w ostrym śniegu/zamieci etc (strój dla drogowca na zimę i w środku jak w termosie:)). Ten rok na Nimh też dały radę, ale dużo szybciej dawały objawy "nie dam już rady".
To tylko tak z praktyki, nie zagłębiałem się w analitykę wykresy:)
_________________
http://blog.urremote.com/...ycle-fast.html.

Dla początkujących: http://www.electricbike.c...throttle-motor/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group