ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Rower na wiejsko-leśny kros dużej mocy i sporym momencie
Autor Wiadomość
henio 
brygadzista


Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 286
Skąd: Polska
  Wysłany: Śro 16 Sie, 2017   Rower na wiejsko-leśny kros dużej mocy i sporym momencie

Cześć wszystkim,

Poszukuję roweru elektrycznego, czy jak kto woli ze wspomaganiem elektrycznym. Dane, oczekiwania, składowe itp.:

.Duża moc i moment, prędkość nie koniecznie. Nawet 30km/h starczy jeśli nadmiar kilometrów na godzinę „pójdzie” na konto momentu.

. Amortyzacja full ( przód i tył ) plus miękkie siodełko ( podobno w falconach jest dobre i w cale nie drogie ).

. Błotniki, bagażniki – przód i tył. Spore bagażniki, by można było zamocować duże kosze lub torby.

. Waga i wzrost użytkownika: 175cm/90kg. Nogi średnio-długie.

. Rower na polne, piaszczyste drogi. Mocno zakurzone, lub błotniste. Niekiedy podjazdy dość strome, leśne ścieżki, ścierniska, ugory. W zimie też będzie użytkowany.
Po ścieżkach rowerowych, czy też ulicach bardzo, bardzo rzadko, prawie w ogóle nie będzie jeżdżone. Typowy wiejski kros.

.Kolor maskujący. Najlepiej nie rzucający się w oczy, ani w lecie, ani w zimie. Antracyt-mat plus trochę jaśniejszy antracyt dla rozmycia? i zero chromów?

. Przerzutki na przód raczej nie potrzebne, lepiej z tyłu pierwszy bieg niech będzie w miarę mocny ( duża zębatka )

. Przerzutek z tyłu tylko potrzebne minimum. Myślę, że 5 wystarczy. A za to opona niech będzie szersza, by się zmieściła bez zbędnego osłabiania konstrukcji.

.Manetka kciukowa po lewej, choć rower z przeznaczeniem dla praworęcznego, by prawa ręka był niekiedy wolna. Hamulec przedni oczywiście po lewej.

. Światło z przodu z opcją włączenia bardzo mocnego (krótkie/długie)

. Rower ma mieć taką konstrukcję by można było podczepić przyczepkę rowerową do sztycy i na tyle mieć mocy by dość wspomóc pedałowanie przy dużym obciążeniu masą.

. Zasięg. Wiadomo - ile tylko można na maxa.

.Rower może być używany. Albo jeszcze lepiej np. elektryfikacja nowa, a rower używany. Dajmy na to ktoś kupuje na olx używany rower który spełnia powyższe oczekiwania i fachowo mi go przerabia. No i oczywiście nie zdziera jak z psa :wink:
 
 
henio 
brygadzista


Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 286
Skąd: Polska
Wysłany: Śro 16 Sie, 2017   

A co sądzicie o tym? Opłaca się to kupić, czy raczej badziewie? Dajmy na to wrzucić do roweru o mocnym przełożeniu. Coś pomoże?

http://allegro.pl/rower-e...6110108291.html
 
 
R432 
brygadzista


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 223
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 16 Sie, 2017   

Samemu kompletujac taki zestaw zlozysz go +/- 500zl taniej
Poszukaj na forum albo calego zestawu albo pojedyncze komponenty bo mozna je trafic w lepszej cenie
 
 
R432 
brygadzista


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 223
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 16 Sie, 2017   

Jak chcesz akurat taki zestaw to lepiej z chin zamowic
 
 
henio 
brygadzista


Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 286
Skąd: Polska
Wysłany: Śro 16 Sie, 2017   

Dzięki za wskazówkę. A co sadzisz o tej firmie. Jakoś mało znana. Dobra? :

https://www.olx.pl/oferta...html#1452cc5e1a
 
 
R432 
brygadzista


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 223
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 16 Sie, 2017   

Pierwszy raz widzie taki rower na oczy
W internecie taka specyfikacja:

https://www.westfalia.de/...paign=idealo.de

Jesli akumulator/silnik nie jest zlomem to 1900 to chyba nienajgorsza cena przy cenie nowego 1300€
 
 
R432 
brygadzista


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 223
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 16 Sie, 2017   

Z tym ze z takim akumulatorem to nie ma mowy o jezdzie tylko na pradzie, ten rower tylko wspomoze
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 16 Sie, 2017   

miałem na serwisie w tym roku 2 takie rowery, w obu pęknięte wahacze w miejscach spawów blisko haka, nie polecam, wygląda to na jakiś problem fabryczny :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
henio 
brygadzista


Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 286
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 18 Sie, 2017   

tas napisał/a:
miałem na serwisie w tym roku 2 takie rowery, w obu pęknięte wahacze w miejscach spawów blisko haka, nie polecam, wygląda to na jakiś problem fabryczny :)


Dzięki za podpowiedź. Bardzo fajny blog i filmiki na YT. Inspiracja dla większości z nas. Już pół roku temu Cię oglądałem. Konkretnie i merytorycznie gadasz.

Poluję na olx i alledrogo na używanego fulla. Tak do 2tys. Na więcej mnie nie stać. No i najlepiej z okolic gdzie mieszkam, by zrobić jazdę próbną i sprawdzić czy wygodny. Tak jak podpowiadasz na blogach - rower ma być po pierwsze wygodny.

Wiem, że ma mieć maksymalnie duży trójkąt w ramie, a skrzynkę na aku i graty możliwie jak najprostszą do wykonania. Hamulce hydrauliczne.

Raczej skorzystam z usług, jak to mówisz "Chłopaków". Nie to, że się kompletnie nie znam, czy nie mam czasu, ale wolę by zrobione to było fachowo.

Najbardziej się obawiam, jak bym robił sam, że czegoś właściwie nie dobiorę, nie zaprogramuję, mały błąd popełnię i coś spalę albo rower będzie drżał. Z reszto niektóre rzeczy na wstępie najlepiej od razu stuningować i na fula ulepszyć. A tego nie potrafię.

Ja myślałem tak:

Kupię sobie rower jaki mi pasuje. Gadam z Chłopakami i jadę do nich z rowerem autem i mi na miejscu robią. Wcześniej wysyłam dokładna fotkę roweru, szablon na skrzynkę i dogaduje czego oczekuję. Ustalam kwotę, dzień i jadę. Najwyżej gdzieś się jedną nockę przenocuję jakby robota się przeciągnęła. Przy okazji się nauczę jak to potem serwisować, na co uważać i takie tam.

Na miejscu jazda próbna, dociąganie szprych i wracam zadowolony z wymarzonym rowerkiem :smile:

Dobrze myślę?
 
 
henio 
brygadzista


Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 286
Skąd: Polska
Wysłany: Czw 16 Lis, 2017   

Co sądzicie o tym rowerku? Czy jest wart swojej ceny? I czy się nadaje na e-bika? Trójkąt w ramie chyba da radę.

https://www.olx.pl/oferta...html#4379345306

Podpowiedzcie proszę na co zwrócić uwagę przy kupnie. Rower już zaklepałem. Mogę nawet dzisiaj odebrać, ale wolę posłuchać waszych rad.

Z góry dziękuję
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw 16 Lis, 2017   

Piszesz że chcesz złożyć "mula roboczego" silnego niewolnika itd. ja poszedł bym w ramę salową ..jednak
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 16 Lis, 2017   

A gdzie w tym rowerku chcesz te duże bagażniki założyć?
Jeżdżę Ghost asx4900, miałem w nim silnik swiss drive. To jest delikatny rowerek a nie sprzęt przeprawowo-transportowy.
To jest prawdziwy rower przeprawowy
 
 
henio 
brygadzista


Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 286
Skąd: Polska
Wysłany: Czw 16 Lis, 2017   

Kurczę, to już nie wiem... Czyli delikatne te Ghosty. Fajny ten twój rowerek, taki masywny. No to będę szukał dalej. Jesień, zima to dobry sezon na ceny rowerowe :) Bardzo dziękuję wszystkim za podpowiedź.
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 16 Lis, 2017   

Jak skończę przeróbkę tego R&M to prawdopodobnie będę się go pozbywał za kwotę niewiele wyższą od tego ile wołają za linkowanego ghosta czy ile tam trzeba zapłacić za chiński zestaw middrive popularny ostatnio na forum.
 
 
henio 
brygadzista


Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 286
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 27 Lis, 2017   

Właśnie kupiłem rower :) 530 km musiałem po niego jechać ale się opłaciło. Bardzo fajny. Nie jest elektryczny, ale na przeróbkę na ebika jak najbardziej się nadaje. Na razie pojeżdżę nim sobie na sucho, a jak uzbieram kasy to go przerobię.

Mam pytanie. Jakie jest dobre siodełko w rozsądnej cenie. Komfortowe, nie twarde. Rower jest full, ale ja lekki nie jestem, a siodełko co mam dupę wygniata jak cholera. Muszę koniecznie zmienić. Myślałem o takim siodełku co jest w falconie Tasa. Chwalił, że dobre i nie drogie. Poniżej fotka. Lub co zaproponujecie, aby nie za drogie?


https://zapodaj.net/0915c5898fa9f.jpg.html

Nie mogę na fotce dojrzeć firmy i modelu. Jak ktoś się zna nich podpowie proszę co to za siodełko. Z góry dziękuję.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group