ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Lekki napęd wspomagający
Autor Wiadomość
kml2010 
początkujący


Dołączył: 17 Sie 2017
Posty: 3
Skąd: Wrc
Wysłany: Pią 18 Sie, 2017   Lekki napęd wspomagający

Hejka,
Jestem tutaj nowy, chciałbym się przywitać, mam na imię Kamil.
Szykuję się do elektryfikacji mojego Crossa, jest to http://wheeler.com.pl/pro...2014.html#close (28")
Mam jednak plan trochę odmienny niż większość tutaj, mianowicie chciałbym zamontować jak najlżejszy, wspomagający napęd na przód, który dawałby wspomaganie w przedziale 20-35km/h.
Zależy mi na podniesieniu średniej prędkości z 20tu kilku na 30kilka km/h, a że mieszkam na przedmieściach to te kilka km chętnie popędziłbym szybciej na mało uczęszczanych trasach.
W pierwszej chwili chciałem zakupić przekładniowca 8FUN 250W na przednie koło, ale okazuje się, że one mają RPM ok 210, co przekłada się na max prędkość ok 27km/h. Więcej taki silniczek nie pociągnie nawet przy mocnym pedałowaniu -dobrze myślę?
Po poszukiwaniach znalazłem coś takiego: http://tnij.at/166486
W aukcji jest kilka opcji: 290, 350RPM na 36V, ew 310 i 370rpm na 48V. Co wybrać?
Silniczek mi się podoba, bo waży 2.8kg i przy odłączeniu baterii rowerek mógłby być dalej tylko rowerem :) Wolałbym też 36V raczej, zasięg roweru wystarczy ok 30km.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 18 Sie, 2017   

Silnikowi możesz podnieść napięcie np 36 na 48 V i tym samym zwiększyć prędkość. łtwo policzyć o ile. Pozdr.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
mario78 
początkujący


Dołączył: 30 Sie 2016
Posty: 7
Skąd: Łaszczów
Wysłany: Pon 21 Sie, 2017   

Celuj w baterię 36v i silnik 250 w. Spokojnie te prędkości uzyskasz. U mnie na zwykłym miejskim rowerze brakło przełożeń aby wspomagać pedałami przy ponad 35km/h zastanawiałem się nad zmianą korby z roweru szosowego albo wolnobiegu na kasetę, po prostu nie wyrabiałem się z kadencją, może gdybym miał lepszą formę ;-) wydaje mi się, że silnik z przekładniowy gorzej sobie radzi ze wspomaganiem pedałami, czuć wyraźny opór przekładni planetarnej jeśli się chce pedałować szybciej niż silnik wspomaga...
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Pon 21 Sie, 2017   

Zakupiłem od kolegi glebor'a dwa silniki na przód przekładniowe w super stanie, zaplecione w nowiutką obręcz po 300zł sztuka:



Te 250W są w wersjach 24V i 36V. 24V na bateri 36V (10s) wyciąga na kołach 29" ok 38km/h i "pali" 7-12W/km. Poczytaj.

Cóż więcej chcieć?
_________________
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
 
 
rejmana 
początkujący
rejmana


Wiek: 56
Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 26
Skąd: gliwice
Wysłany: Wto 22 Sie, 2017   

Ten z lewej to troszkę mocniejszy jest niż 250w :razz:
_________________
Jeżdżę GIANT escaper 26 cali NC10x6, GT1500, 16s12p
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Wto 22 Sie, 2017   

rejmana napisał/a:
Ten z lewej to troszkę mocniejszy jest niż 250w :razz:

Ten z lewej jest " bezprzekładniowy" i dla uzyskania momentu obrotowego ma większą średnicę a moce mogą być zadziwiająco różne.
 
 
kml2010 
początkujący


Dołączył: 17 Sie 2017
Posty: 3
Skąd: Wrc
Wysłany: Wto 22 Sie, 2017   

Dzięki za podpowiedzi, w końcu zamówiłem silniczek ciut mocniejszy (48V 500W 400rpm), na przód. Zobaczymy jak się będzie sprawował. Mam nadzieje, że będzie miał też trochę "siły" chwilę po ruszeniu :)
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Wto 22 Sie, 2017   

Jeśli silnik fabrycznie ma moc 500W przy 48V to raczej jest "słaby" silnik i za dużo z niego nie wyciśnierz, co innego gdyby taką moc miał przy 25V gdyż wówczas jego "konstrukcja" elektryczna była by przewidziana na wyższe prądy. Moc silnika to (z prawa Ohma) napięcie zasilania*prąd dostarczany (pobierany-sterownik).
 
 
kml2010 
początkujący


Dołączył: 17 Sie 2017
Posty: 3
Skąd: Wrc
Wysłany: Wto 22 Sie, 2017   

wibi napisał/a:
Jeśli silnik fabrycznie ma moc 500W przy 48V to raczej jest "słaby" silnik i za dużo z niego nie wyciśnierz, co innego gdyby taką moc miał przy 25V gdyż wówczas jego "konstrukcja" elektryczna była by przewidziana na wyższe prądy.


Tj silnik XF15f i on chyba ma nominalnie 36V/350W do max 48V/500W. Chwilowo to wiem, że łatwiej przeciążyć silnik na mniejsze napięcie, ale mnie bardziej interesuje moc ciągła. A że ten jest większy i ciut cięższy (3.5kg) to domniemywam, że moc ciągłą będzie mógł przyjąć większą.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Śro 23 Sie, 2017   

Niestety,nie.Obecna tendencja w konstrukcjach silników zmierza w kierunku wyższego napięcia kosztem mniejszego prądu.Ma to na celu obniżenie wagi silnika (mniej miedzi-cieńsze druty nawojowe) i dlatego zwiększanie prądu zazwyczaj prowadzi do przegrzania w konsekwencji do spalenia silnika. Starsze konstrukcje, na niższe napięcia są bardziej odporne na przewoltowanie i większe prądy co dla użytkownika jest "plusem".Pogoń za nowszą konstrukcją to żadna korzyść a wręcz porażka gdyż sama konstrukcja się nie zmienia. To właśnie prąd jest tym czynnikiem który grzeje w silniku dlatego silnik o takiej samej mocy ale na napięcie niższe (np. 25V względem tego na 48V) jest lepszy pod każdym względem.
 
 
Michal88Wawa 
młodzik



Wiek: 35
Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 54
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 31 Sie, 2017   

ja własnie kupiłem tego mxusa 48v, 370RPM. Za 30 dni przyjdzie., pytaj na priv jak będziesz ciekaw jak sie sprawuje.

Jestem ciekaw czy masz dostępne cześci do tych silników od kolegi Glebor, Ja wziałem tego MXUSA tylko dlatego ze jest do niego mnóstwo czesci i zębatek dostępnych, nawet takich metalowych.

Miałem już jeden przekładniowy ale zjechały sie zębatki i nigdzie nie mogłem ich dostac. Więc przestrzegam innych przed zakupem przedkładniowców przed wczesnisjzym sprawdze dostęności zapasowych częsci, tj zębatek :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group