ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
zestaw z silnikiem 36V750W Goldenmotor
Autor Wiadomość
bobbud
[Usunięty]

Wysłany: Nie 25 Lip, 2010   

zeeltom napisał/a:
A co to było w pierwszym przypadku?
U mnie siliniki też cicho brzęczą w czasie jazdy, ale trudno to porównać tak w sieci.


Można nagrać telefonem komórkowym lub odtwarzaczem mp3/mp4.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 25 Lip, 2010   

A poziom odniesienia niby jaki będzie?
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Pon 26 Lip, 2010   

bobbud napisał/a:
A zrobić z drutu stalowego cynkowanego 2mm to przecież sie da jak najbardziej. wystarczy tylko narzynka do gwintowania, drut, imadło i jakiś mały młotek i przedewszystkim TROCHĘ CHĘCI :) można oczywiście skrócić dłuższe szprychy - to chyba najszybszy i najłatwiejszy sposób.


Bułka z masłem. .... ;)

Rozumiem, że masz dostęp do nypli (to ta część którą szprycha jest "spięta" z obręczą) o gwincie M2 ????

Ten "mały młotek" to zapewne do zrobienie główki szprychy? Rozumiem, że drut będzie dostatecznie miękki aby zaklepać końcówkę ale też na tyle twardy i sprężysty aby z koła nie zrobiła się ósemka po najechaniu na pierwszy krawężnik?

Może wyjdę na burżuja ale chyba wolałbym kupić oryginalne w Polsce (nie trzeba jechać do Chin).
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Pon 26 Lip, 2010   

zeeltom napisał/a:
A poziom odniesienia niby jaki będzie?


Najlepsze porównanie to "organoleptyczne" :)
Niestety ze zlotu najwyraźniej w tym roku "nici" :(
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Czw 23 Wrz, 2010   

W ramach odświeżenia tematu :)

Jak na razie udało mi się wycisnąć maksymalnie z tego zestawu prawie 880W (dokładnie 879,8W).
Sam silnik spokojnie może dać z siebie znacznie więcej ale:
1) sterownik musiał by być mocniejszy lub nie posiadać "funkcji bezpieczeństwa" *
2) przydałby się pakiet o wyższym napięciu lub co najmniej pozwalający na traktowanie większym prądem **

*) o ograniczeniach sterowników tej firmy pisał Kolega toft w "Projekt Merida".

**) mój pakiet (teoretycznie 12 Ah) zrobiony jest z ogniw "noname" (wczoraj rozbebeszyłem akumulator z ciekawości) i przy pełnym naładowaniu (trochę ponad 40V) w trakcie półgodzinnej przejażdżki (kiedy to wycisnąłem te 880W) najniższe zarejestrowane napięcie wyniosło 35,81V. Gdyby pakiet był mocniejszy to i napięcie by tak nie spadło a moc byłaby większa (zanotowane Imax wyniosło 23,57A)

Chiński bagażnik (ten na sztycę) nie zdał zupełnie egzaminu na totalnie dziurawych nawierzchniach gdzie rower podskakuje jak piłeczka pingpongowa. Nie podjąłem się jego reanimacji gdyż i tak musiałem przystosować rower do montażu fotelika dziecięcego a to rozwiązanie konstrukcyjne zupełnie się nie nadawało do tych celów.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 23 Wrz, 2010   

Polecam na aku torbę w główny trójkąt ramy... Za 50 zł można kupić dużą autora (allegro lub cyklo2/velo) wada ma około 4,5 cm szerokości ale da się chyba rozepchać, ja tam zamierzam umieścić mój pakiet ( o szerokości około 68 mm) Jak się uda to dam znać... Wożenie aku w sakwie mnie denerwuje... Nie mam gdzie wozić innych potrzebnych rzeczy typu laptop ubrania jedzenie materiały itp:). Swoją drogą Tomasz jeśli ten sterownik jest programowalny to nie do końca rozumiem jak to jest że nie pozwala pociągnąć tych 50A... Spadek z 40 V do 35 przy 23 A to dużo (choć ty masz batke chyba 10ah a ja ze 2x więcej) chyba że miałeś namyśli spadek z nominalnych 37 na 35V... Moja laptopowa bateria daje spadek około 1V na każde 8A pobieranego prądu... Pozdrawiam:)
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Pią 24 Wrz, 2010   

Z wsadzeniem w ramę jest taki problem, że nawet "goła" (bez jakiejkolwiek torby) nie wchodzi :)
To znaczy wejdzie poziomo ale wtedy jest to za szerokie i będę kolanami uderzał.
Najlepiej byłoby "na boku" ale wtedy właśnie nie wchodzi :/ ....
Nic ... będę kombinował ;)

Moja bateria ma niby 12Ah ale tak jak napisałem w środku są jakieś pomarańczowe ogniwa bez opisów (chyba, że tak sprytnie je wsadzili że nie widać a wyjąć z obudowy nie za bardzo można) więc nie wiem ile ten pakiet realnie potrafi.

Przyczyn niemożności osiągnięcia przynajmniej 30A szukałbym w:
a) za słaby pakiet
b) za słaby silnik (ma może ktoś w okolicy BLDC 24V 1000W ???)
c) za małe obciążenie (nie będę ryzykował wsadzenia nogi od stołka w szprychy :twisted: )
d) celowa blokada w konstrukcji sterownika aby zmniejszyć ryzyko jego uszkodzenia (i np. te 30A to chwyt marketingowy ???)

Jeśli chcemy to "rozkminić" to bez testów się nie obejdzie (pod warunkiem, że komuś jest to potrzebne ale ja osobiście jestem typem analityka i lubię dochodzić do sedna sprawy).
Drugim sposobem jest mozolna lektura forów zagranicznych (np. Endless) ale to dla wytrwałych i znających naprawdę dobrze angielski :roll:
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Śro 13 Lip, 2011   

Dzisiaj w końcu udałem się na krótką przejażdżkę z "pakietem eksperymentalnym"

Generalnie powiem, że podniesienie napięcia z 36 do 48V daje "kopa" silnikowi :)
Prędkości nie mierzyłem ale przyspieszenie jest rewelacyjne i to nawet pod lekką górkę (silnik już tak nie "zdycha").
Podobnie jak Robsonik będę musiał rozwiązać problem chłodzenia sterownika (zrobił się naprawdę gorący).
Na naszych cudownych wybojach bateria nieco mi ucieka z bagażnika więc to też będzie wymagało poprawek :)
Na jednym z postojów nakręciłem telefonem to co pokazywał miernik:Filmik
Jak widać moc maksymalna to 1170W (po przyjeździe do domu odczytałem max 1200W) a prąd max to ok. 23A (sterownik nie był "modowany").
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Śro 13 Lip, 2011   

Ja ze względu na gabaryty oraz inne przeciwności nigdy bym się nie zdecydował na pakiet 48V. Dlatego, że nie mamy do tego infrastruktury, hamulce w rowerze są za słabe do takich prędkości. Nie daj Boże żeby Ci ktoś nagle wyskoczył. Ja mam wstawiony suwak od spodu torby, bardzo pięknie wpada tam wiatr i ochładza cały sterownik.
Pękło mi dzisiaj 150km;)
 
 
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Śro 13 Lip, 2011   

Cytat:
Pękło mi dzisiaj 150km;)

W jeden dzień??? Mi po przejechaniu 20 km p**a odpada :P
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 14 Lip, 2011   

Nie wiem jakie masz hamulce, ale przecietne V-brake'i są bardzo skuteczne. Nie mówię nawet o tarczowych. Jednym palcem stawiam rower na koło.
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Czw 14 Lip, 2011   

Mu już pykło 1300km od 6 maja.
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Czw 14 Lip, 2011   

Robsonik20 napisał/a:
hamulce w rowerze są za słabe do takich prędkości. Nie daj Boże żeby Ci ktoś nagle wyskoczył
No tak ale:
1) Nie jadę cały czas na złamanie karku (po chodnikach i tam gdzie mogą chodzić ludzie jedzie się znacznie wolniej - po prostu rozsądnie)
2) Często ludzie pytają mnie co będzie jak podepną 48V zamiast 36V a ja do tej pory odpowiadałem na podstawie wiedzy teoretycznej. Teraz mam to sprawdzone w praktyce :)
3) Często widzę ludzi na zwykłych rowerach którzy jadą szybciej i zupełnie się nie przejmują (do czasu ... :twisted: )

Sakwy pod kierownicą ciąć nie będę ale mam inny pomysł na chłodzenie (jak zrobię to pokażę).

Tak generalnie to uważam, że potrzebuję co najmniej dwóch rowerów elektrycznych:
Jeden do samotnych przejażdżek (bez celu lub np. po zakupy) gdzie mogę sobie "pofolgować" z szybkością.
Drugi z przepisowymi 250W (ewentualnie więcej ale bez przewoltowania) gdy jadę sobie na spacer (szczególnie w towarzystwie kogoś kto nie dysponuje napędem elektrycznym).
W sumie to mam już dwa w takiej konfiguracji ale mania ciągłych modyfikacji i eksperymentów będzie powodowała, że ciągle coś się będzie w nich zmieniać (detale lub zasadnicze rozwiązania techniczne) i zapewne któryś zawsze będzie stał "na klockach" ..

hmmm... kupić trzeci ?? :cool:
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Czw 14 Lip, 2011   

No moje V-brake to cienizna, będę musiał kupić coś lepszego. Pomysły?
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pią 22 Lip, 2011   

Polecam hamulce tarczowe hydrauliczne. Czasami aż się boję hamować z 50km\h.
Naciska sie delikatnie i dosyć szybko sie zatrzymuje ale człowiek to taka bestia że chce się zatrzymać szybciej niż może i kilka razy było tak że nacisnąłem za mocno i na moment zblokowało mi koło :shock: całe szczęscie że na lekkim piasku.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group