Rower przeprawowy - utility bike |
Autor |
Wiadomość |
zwyzka
początkujący
Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 26 Sty, 2018
|
|
|
super rower! pojezdzilby takim. samemu sie nie chce takiego skonstruowac. mozna gdzies kupic takie cuda? |
_________________ podnośnik koszowy lodz |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 28 Sty, 2018
|
|
|
Nie jest tajemnicą że rowerek kupiony na naszym forum za 1500 złotych. Silnik bez jednego koła zębatego był dodany luzem.
Trochę delikatnych przeróbek i działa całkiem sprawnie.
Całkowity koszt roweru i części na dzień dzisiejszy wyszedł mniej więcej 2500 złotych nie licząc robocizny.
Ta kwota zawiera również sterownik i podstawowy akumulator 12s lipo złożony z trzech sztuk Turnigy HC 4s 5Ah. |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 04 Lut, 2018
|
|
|
Zmiana prostych stalowych kół zębatych na przekładnię pasową zębatą HTD z aluminiowymi kołami pasowymi niesamowicie wyciszyła napęd i pozwoliła zamknąć obudowę. Teraz zespołu napędowego nie da się odróżnić z zewnątrz od oryginału, jest tylko odrobinę cichszy bo pierwszy stopień przekładni zębatej na zębach skośnych został wyeliminowany.
Redukcja jest teraz również zbliżona do oryginału i już można nadążyć ze wspomaganiem silnika pedałując.
Zostało niestety oryginalne przełożenie korby/piasta które jest naprawdę szybkie. Na najwyższym przełożeniu nuvinci można tym rowerem przy kadencji około 100 obrotów na minutę jechać teoretycznie blisko 90 km/h
Nie wiem co projektant chciał osiągnąć tym manewrem. Może żeby garniturowiec jadąc do pracy kręcił z kadencją 30 obr/min i jechał bez wysiłku 25km/h coby się nie spocił przypadkiem
Faktem jest że bezwysiłkowy to rower zupełnie.
I do tego można go nazwać wyrównującym nawierzchnię bo człowiek na nim jadący dziurę widzi w którą wjeżdża ale już jej nie czuje jakby ktoś ją zniwelował przed chwilą. |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 05 Lut, 2018
|
|
|
Mogę tylko powiedzieć, że wykonałeś doskonałą,inżynierską robotę przy której ten "rower studentów....." to zwykła dziecinada podobna zabawie w klocki.Gratuluję |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 05 Lut, 2018
|
|
|
Żadna tam inżynierska robota, jedynie delikatna kosmetyka.
Rowerek wyglądał tak jak go kupiłem:
No i napędzany był tylko mięśniowo.
A teraz wyglada tak i ma napęd elektryczny nawet cichszy niż fabryczny:
Jeździ fajnie ale jak dla mnie to jeszcze nie to. Jest za ciężki. Po prostu zdecydowanie cięższy niź standardowy dobry full bez napędu elektrycznego
20170502_153839.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 302 raz(y) 3,25 MB |
|
|
|
|
|
zwyzka
początkujący
Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 05 Lut, 2018
|
|
|
Jak dla mnie wyglada super, naped elektryczny a na pierwsze ogledziny nic nie widac. Dobra robota
Pozdroawiam |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 05 Lut, 2018
|
|
|
@sirgregs
Nie bądź taki "skromny",zapewniam Cię, że wiem co napisałem a ,że rower jest cięższy niż jakiś full to normalne,ma przecież silnik który waży z 3.5kg a z osprzętem (kable +bateria) pewnie ze 3-4 kg więcej.Ponad to, jest to solidna i mocna konstrukcja nie projektowana dla niskiej wagi (bo silnik) a raczej do wygodnej jazdy i to zapewne spełnia.
I jeszcze jedno,żyjemy obecnie w takich czasach w których niezbyt ceni się "kulturę techniczną",teraz jak coś się zepsuje to raczej się wyrzuca i kupuje nowe.Ty postąpiłeś inaczej i rzecz zapewne przeznaczoną do utylizacji ożywiłeś i postawiłeś na "nogi" i dlatego tym większe Twoje zadowolenie i jak sądzę podziw ogółu. |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 06 Lut, 2018
|
|
|
wibi,
Projektowałeś ten rower, że wiesz co projektant miał na myśli i do jakiej wagi go można używać? "Zapewne" nie.
A to że teraz bardziej opłaca się coś wymienić niż naprawiać nie ma nic wspólnego z "kulturą techniczną". |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Wto 06 Lut, 2018
|
|
|
Mechano napisał/a: | ..A to że teraz bardziej opłaca się coś wymienić niż naprawiać nie ma nic wspólnego z "kulturą techniczną". |
Hmm,w sensie ogólnym to tak, ale w tym przypadku nie chodziło o prostą wymianę uszkodzonych (a właściwie to braku) części tylko zauważ, że powstał nowy projekt,inny niż fabryczny a do tego tej właśnie "kultury technicznej" i wiedzy było trzeba by to zrealizować. |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 07 Lut, 2018
|
|
|
wibi napisał/a: | Mechano napisał/a: | ..A to że teraz bardziej opłaca się coś wymienić niż naprawiać nie ma nic wspólnego z "kulturą techniczną". |
Hmm,w sensie ogólnym to tak, ale w tym przypadku nie chodziło o prostą wymianę uszkodzonych (a właściwie to braku) części tylko zauważ, że powstał nowy projekt,inny niż fabryczny a do tego tej właśnie "kultury technicznej" i wiedzy było trzeba by to zrealizować. |
Zgadzam się w stu procentach, napęd tego roweru to piękny projekt. Jednak po co to generalizowanie kilka postów wyżej? |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 26 Mar, 2018
|
|
|
Wycofuję się chwilowo z elektryków ze względu na inne hobby i w związku z tym rowerek z tematu jest aktualnie do wzięcia.
Do obejrzenia i ewentualnej jazdy próbnej w Łodzi. |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 14 Kwi, 2018
|
|
|
Rowerek sprzedany. |
|
|
|
|
brutal123
początkujący
Dołączył: 31 Mar 2018 Posty: 4 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: Pon 16 Sie, 2021
|
|
|
Mam problem z tym drugim dużym kołem zębatym bo już kolejne mi pękło . Masz jakieś namiary na firmę która dorabiała Ci te koła alu pod pasek ? Tylko nie wiem czy nie będzie problemu ze wspomaganiem oryginalnym z tensometrem . |
|
|
|
|
|