ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Akumulator- znaczny spadek napięcia.
Autor Wiadomość
jigsaw87 
początkujący


Dołączył: 13 Sie 2016
Posty: 26
Skąd: Gdynia/Hamburg
Wysłany: Wto 22 Sie, 2017   Akumulator- znaczny spadek napięcia.

Witam. Posiadam baterię 16S 3P hardcase Turnigy. Rower ma niespełna rok. W tym czasie był ładowany może 60-70 razy. Niestety ostatnio bms zaczął odłączać zasilanie 10% przed teoretycznym końcem pojemności. Dodatkowo zwiększył się spadek napięcia przy dużym dodaniu gazu. Zazwyczaj było to max. 2 V, natomiast teraz dochodzi nawet do 4,5 przy ruszaniu z miejsca. Czy ma ktoś może jakiś pomysł, co się stało ?
Pozdrawiam
 
 
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Wto 22 Sie, 2017   

Zapewne się trochę zużyły lub któryś się rozjechał trochę pakiet i mając niższe napięcie niż reszta a właściwie to pewnie jedna cela lub dwie tego pakietu mając nizsze napięcie powodują większy spadek napięcia, pomierz wszystko, napisz napięcia każdej celi i obejrzyj czy któraś nie spuchła.
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 22 Sie, 2017   

Raczej nie powinieneś jeździć na odcięcie bo BMSy odcinają przeważnie poniżej 3V gdzie dla takich ogniw zdrowo jest je rozładowywać nie mniej jak 3.5V na celę.

Jest pewnie tak jak kolega wcześniej powiedział , pewnie któraś sekcja się rozbalansowała, jak nie spuchło to wystarczy ją podładować jakąś ładowarką modelarską , jak spuchło to można wymienić daną celę.
Jak kupiłem hardcasy to miałem jedną walniętą sztukę, więc ją rozbebeszyłem i wyciągnąłem 1 celę która była sprawna właśnie do takich napraw na przyszłość.
Problemem w hardcase jest to ,że mają w środku dużo miejsca na puchnięcie i czasami trzeba rozebrać obudowę żeby to stwierdzić.
 
 
jigsaw87 
początkujący


Dołączył: 13 Sie 2016
Posty: 26
Skąd: Gdynia/Hamburg
Wysłany: Wto 22 Sie, 2017   

Ok, spróbuję jakoś zdiagnozować, czy któraś z cel jest uszkodzona. Tylko jeszcze nie za bardzo mam pomysł, jak się za to zabrać. konfiguracja 16S 3P . Wszystko jest razem polutowane. Swoją drogą, można gdzieś kupić przelotkę, żeby można było wyprowadzić kabel z bms tak, żeby go nie odłączać, a móc jednocześnie sprawdzić napięcie na celach.
 
 
jigsaw87 
początkujący


Dołączył: 13 Sie 2016
Posty: 26
Skąd: Gdynia/Hamburg
Wysłany: Wto 29 Sie, 2017   

Panowie! Jak najlepiej dokonać pomiarów cel? Jak przykładam miernik do wyprowadzeń z aku pod bms to mi pokazuje na każdej celi takie samo napięcie. To jest pakiet 3P. Wolał bym nie musieć rozlutowywać każdego połączenia z osobna, żeby sprawdzić co i jak. Jakiś pomysł, jak to ugryźć ?
 
 
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 29 Sie, 2017   

Odpinasz złącze balansera od BMS , mierzysz 1 z 2 potem 2 z 3, 3 z 4 itd
Oczywiście pomiar rób na max naładowaniu i odczekaniu jakiegoś czasu.
Jeśli na każdym masz to samo to ja bym stawiał raczej na to, że bateria jest ok.

Kolejny podejrzany to BMS.

Kumpel miał ostanio podobną do ciebie sytuację tylko z tragicznym końcem.

Nagle zaczęły mu spadać zasięgi (nawet o połowę) i notował duże spadki napięcia, pojeździł tak jeszcze z tydzień i jednego dnia rower stanął i zaśmierdziało spalenizną.
Po diagnozie okazało się że BMS się wyrajał. Po wymianie BMSa wszystko wróciło do normy, zasięgi wróciły spadki napięcia max ~1V.
 
 
jigsaw87 
początkujący


Dołączył: 13 Sie 2016
Posty: 26
Skąd: Gdynia/Hamburg
Wysłany: Wto 29 Sie, 2017   

Niestety w akcie desperacji porozcinałem już nawet cele przy kablu od balansera . I każda mierzona osobno ma takie same napięcie. Jak zdiagnozować BMS ?
 
 
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 29 Sie, 2017   

Niestety z BMSem ci nie pomogę , może jakaś mądra głowa się odezwie w tym temacie.
Ja osobiście jestem raptus i już bym miał zamówiony BMS ;)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 29 Sie, 2017   

A jakie są napięcia w tych piętrach?
Możliwości może być kilka.
Kiepska złączka, uszkodzony balanser, niedoładowanie, padnięte baterie.
Podłącz baterię do kontrolera z pominięciem wyprowadzeń BMS.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 29 Sie, 2017   

jigsaw87 napisał/a:
I każda mierzona osobno ma takie same napięcie. Jak zdiagnozować BMS ?

Przeczytaj jeszcze raz to co napisałeś w 1 poście.
Masz problem z aku POD OBCIAZENIEM. A mierzysz napięcie po naladowaniu i balansowaniu.
Czyli naladuj na max i sztucznie obciaz aku tak by był prąd kilka/nascie amper. Wtedy mierz napięcia na kazdym segmencie co kilkanaście minut.
Tą metodą wykryjesz najsłabszy, czy wręcz uszkodzony segment.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
jigsaw87 
początkujący


Dołączył: 13 Sie 2016
Posty: 26
Skąd: Gdynia/Hamburg
Wysłany: Śro 30 Sie, 2017   

zeeltom napisał/a:
A jakie są napięcia w tych piętrach?
Możliwości może być kilka.
Kiepska złączka, uszkodzony balanser, niedoładowanie, padnięte baterie.
Podłącz baterię do kontrolera z pominięciem wyprowadzeń BMS.


Podłączyłem z pominięciem BMS'a . Wszystko wróciło do normy. Czyli na 99% to BMS ? A ja już kupiłem 2 dodatkowe Akkusy z Hobbykinga ;/
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 30 Sie, 2017   

Niepotrzebnie. Tu są ludzie z dużym doświadczeniem i lepiej czasami ich posłuchać, zamiast na ślepo szukać usterek ;) Ja bym jeszcze obejrzał wszystkie złączki, czy nie są zaśniedziałe, albo upalone. Tak też bywa. Dlatego rzadko je stosuję. Wolę lutować i mam święty spokój ;)
 
 
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Śro 30 Sie, 2017   

Ciesz się ,że ci się nie skończyło tak jak u mojego znajomego, wyjaraniem BMSa.
Pakiety sobie zostaw albo sprzedaj, są w miarę chodliwe i raczej nic nie stracisz nawet uwzględniając przesyłkę.

Sprawdź też to co napisał zeeltom bo zły lut też mógł powodować taki skutek.
 
 
jigsaw87 
początkujący


Dołączył: 13 Sie 2016
Posty: 26
Skąd: Gdynia/Hamburg
Wysłany: Śro 30 Sie, 2017   

Akkusy na pewno się nie zmarnują :) . Polutuję jeszcze raz wszystko i sprawdzę, jak to wygląda. Swoją drogą, jeżeli byłby to BMS, macie może jakieś pomysły, co może być przyczyną aż tak dużego spadku napięcia ( ok. 5 V , przy maksymalnym gazowaniu).
Istnieją jakieś przelotki, którymi mógł bym wyprowadzić wtyczkę od BMS, by móc sprawdzić w przyszłości napięcie miernikiem na akusach, bez odłączania kabla balansera? Ze względu na konstrukcję skrzynki jest to trochę problematyczne.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 30 Sie, 2017   

Stare gniazdo LPT?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group