ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Falcon v2 6KW+
Autor Wiadomość
romus130 
brygadzista


Dołączył: 31 Mar 2017
Posty: 279
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Sob 26 Sie, 2017   Falcon v2 6KW+

Witam wszystkich Wraz z kolegą zaczynam budowę pierwszego dużego e-bika na ramie Falcon V2
Liczę na pomoc z waszej strony i propozycję . Chętnie wysłucham wszystkich propozycji ITP.
do tej pory zbudowałem jednego e-bike crossa ponad 3KW ale to na sterowniku blokowym.

Poniżej lista zebranych już elementów. Pytanie co myślicie o nich?
Na dniach będziemy zamawiać ramę oraz tylną felgę 19 cali moto. Pytanie jaki polecilibyście silnik i pozostałe elementy (BMS, komputer i resztę).
Rower będzie używany częściej po płaskim niż w górach (środkowa Polska) ale lasy i łąki pewnie będą nim penetrowane. Liczę że będę go używał także jako środka transportu szosowego. Ciężko mi określić prędkości jakie mnie interesują, oczywiście najlepiej gdyby był i szybki i silny ale pewnie tak się nie da.

Lista już zebranych elementów:

1. Amortyzator

RockShox DOMAIN RC DUAL CROWN
Skok: 200mm
Sprężyna powietrzna: Coil
Tłumienie: Mission Control DH
Regulacja tłumienia: zewnętrzna
Oś: 20mm Maxle
Stery: 1-1/8 aluminium
Górne golenie: 35mm

2. Kierownica

TRUVATIV Stylo T40 i wspornik ANSWER DH Direct z 3 stopniową regulacją wysunięcia kierownicy

zmieniła sie koncepcja co do akum.
3. Akumulator ncr 18650 29PF 10A


Ogniwa połączone w pakiet 20s16p
I tu pytanie jakie BMS do tego pakietu żeby można było sobie spokojnie ciągnąć 100A chwilowego oczywiście

4. Sterownik FOC
Sabvoton 72100 100A Od kolegi z forum ;] THX

5. Przednie koło
Koło przód 26 piasta dartmoor obręcz REMERX JUMBO szprychy SAPIM

6. Hamulce Shimano BR-M485.

7. Tarcza przód 203 mm

jaki polecacie silnik chodzi o uzwojenie ? myślałem o MXUS 16*4
coś w tym przedziale cenowym. :razz:

Chciał bym też być w stanie wspomagać silnik przy prędkości około 50km/h
Ostatnio zmieniony przez romus130 Pią 22 Gru, 2017, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Sob 26 Sie, 2017   

romus130 napisał/a:
Ogniwa połączone w pakiet 20s16p
I tu pytanie jakie BMS do tego pakietu żeby można było sobie spokojnie ciągnąć 100A chwilowego oczywiście

4. Sterownik FOC
Sabvoton 72100 100A Od kolegi z forum ;] THX

5. Przednie koło
Koło przód 26 piasta dartmoor obręcz REMERX JUMBO szprychy SAPIM

6. Hamulce Shimano BR-M485.

7. Tarcza przód 203 mm

jaki polecacie silnik chodzi o uzwojenie ? myślałem o MXUS 16*4
coś w tym przedziale cenowym. :razz:

Chciał bym też być w stanie wspomagać silnik przy prędkości około 50km/h


Chyba w mxus-a 16x4 nie "wtłoczysz" z baterii 100A chwilowego. Max dla niego to 60A. QS V3 24x5 jest w stanie przyjąć 90 - 100A.
Jeśli nie masz jeszcze silnika - to wstrzymaj się trochę - Tas pisał że będą mieli jakieś konkretniejsze silniki od Mxus-a ale nie wiem kiedy.
Druga opcja to QS ;) , ale w nim "drzemie moc :mrgreen:
Jeśli chodzi o wspomaganie przy 50km/h - będzie ciężko. Ja przy swoim rhr205-40 też tak chciałem ale okazało się to niemożliwe - za duża zębatka na silniku choć najmniejsza dla tego silnika a z przodu blat 52z. Możliwość realnego wspomagania do 30-35 km/h
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
maran_hand 
dyrektor



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 459
Skąd: Warszawa-Sadyba
Wysłany: Sob 26 Sie, 2017   

Dlugas ma rację, też wybrałbym QSa
Dlaczego:
https://youtu.be/1wahZLsSXEE
Właśnie dlatego :)
I koła moto.
W temacie wspomagania pedałami: przy 50, pedałowania jest nieefektywne.
_________________
🔋 3,5 sztuki ;) 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181
 
 
romus130 
brygadzista


Dołączył: 31 Mar 2017
Posty: 279
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Nie 27 Sie, 2017   

A gdzie najlepiej szukać QSa?
_________________
Budowa rowerów elektrycznych
Budowa akumulatorów Li-Ion
Regeneracja Akumulatorów
Serwis rowerów elektrycznych
Serwis Akumulatorów
Sprzedaż ogniw Li-ion 18650
https://www.facebook.com/...09807916312624/
 
 
romus130 
brygadzista


Dołączył: 31 Mar 2017
Posty: 279
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Nie 27 Sie, 2017   

A jeszcze jedno co myślicie o akum? czy nie będzie przeciążany?
ale z moich obliczeń wychodzi że 16p * 20A = 320A więc jeżeli będe chciał z niego wziąć chwilowo 100A to nic mu nie będzie?
_________________
Budowa rowerów elektrycznych
Budowa akumulatorów Li-Ion
Regeneracja Akumulatorów
Serwis rowerów elektrycznych
Serwis Akumulatorów
Sprzedaż ogniw Li-ion 18650
https://www.facebook.com/...09807916312624/
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 27 Sie, 2017   

romus130 napisał/a:
A jeszcze jedno co myślicie o akum? czy nie będzie przeciążany?
ale z moich obliczeń wychodzi że 16p * 20A = 320A więc jeżeli będe chciał z niego wziąć chwilowo 100A to nic mu nie będzie?

Na miękko ;)
 
 
Tomek 
brygadzista



Pomógł: 9 razy
Wiek: 27
Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 268
Skąd: Bralin
Wysłany: Nie 27 Sie, 2017   

Aku masz z dużym zapasem, są obciążane na ~30% możliwości więc spokojnie. Nawet lepsze by były dla ciebie vtc6 albo 30q z 3000mah i 15A to wiecej ah bys zmiescił a mocy też by starczyło :)
_________________
Jeżdzę na RAGE http://forum.arbiter.pl/v...p?p=83403#83403
 
 
romus130 
brygadzista


Dołączył: 31 Mar 2017
Posty: 279
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Nie 27 Sie, 2017   

Tomek napisał/a:
Aku masz z dużym zapasem, są obciążane na ~30% możliwości więc spokojnie. Nawet lepsze by były dla ciebie vtc6 albo 30q z 3000mah i 15A to wiecej ah bys zmiescił a mocy też by starczyło :)

jeżeli chodzi i akum to mam dojście do takich ogniw w dobrej cenie więc dlatego takie
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 27 Sie, 2017   

Tomek napisał/a:
Aku masz z dużym zapasem, są obciążane na ~30% możliwości więc spokojnie. Nawet lepsze by były dla ciebie vtc6 albo 30q z 3000mah i 15A to wiecej ah bys zmiescił a mocy też by starczyło :)

vtc6 maja do 30A przy kontroli temp :)
 
 
romus130 
brygadzista


Dołączył: 31 Mar 2017
Posty: 279
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Wto 29 Sie, 2017   

A co myślicie o rodzaju hamulcu? w sumie to w miarę zwykłe hydrauliki , ale gdzieś wyczytałem ze lepsze od dore xt.??
A i na tył też zakładacie 203mm?
_________________
Budowa rowerów elektrycznych
Budowa akumulatorów Li-Ion
Regeneracja Akumulatorów
Serwis rowerów elektrycznych
Serwis Akumulatorów
Sprzedaż ogniw Li-ion 18650
https://www.facebook.com/...09807916312624/
 
 
Bartosh 
stażysta


Dołączył: 02 Maj 2017
Posty: 109
Skąd: Cintra
Wysłany: Wto 29 Sie, 2017   

Romus130, ja swojego QS'a kupiłem od Petra z evracing.cz. Przyszedł w ciągu kilku dni (z Czech). Kontakt dobry i mogę polecić. Ludki też zamawiają bezpośrednio z QS Motor, możesz zagadać bezpośrednio z Vito Ho pod vito@tzquanshun.com

Odnośnie hamulców, wsadź od razu sztywne tarcze na alupająkach, np. IceTechy sm-rt86. Przy tej masie i prędkościach to i tak będzie za mało. Swoją "zwykłą" tarczę przegrzałem po jednym, ostrym co prawda, hamowaniu. Z tyłu i z przodu mam 203mm.
 
 
maran_hand 
dyrektor



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 459
Skąd: Warszawa-Sadyba
Wysłany: Wto 29 Sie, 2017   

W temacie QSa - podobno dostępne są różne długości osi silnika. Warto zastanowić się ile tego potrzeba i na wszelki wypadek dodać jeszcze parę cm zapasu. W przyszłości rozwiązuje to wiele problemów w tym te najważniejsze z torque.
Ja również nabyłem QSa od Petera z Czech. Dobry kontakt, szybka wysyłka i nawet nie trzeba się zastanawiacć czy pisać po czesku czy angielsku, można po polsku. Translator nie jest mu obcy ;)
_________________
🔋 3,5 sztuki ;) 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181
 
 
romus130 
brygadzista


Dołączył: 31 Mar 2017
Posty: 279
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Wto 29 Sie, 2017   

Dzięki za odpowiedzi. Kolega rozmawiał dziś z Sebastianem konstruktorem ram Falcon. Odnośnie silnika i powiedział że niedługo będą mieć MXUS 5kW nominał. i Podobno jest dużo lepszy od QS.
Więc po prostu może więcej. i w przyszłości można bezie pchać więcej A w silnik;]. :twisted:
tylko jescze nie wiadomo dokładnie kiedy będą.. :cry:
_________________
Budowa rowerów elektrycznych
Budowa akumulatorów Li-Ion
Regeneracja Akumulatorów
Serwis rowerów elektrycznych
Serwis Akumulatorów
Sprzedaż ogniw Li-ion 18650
https://www.facebook.com/...09807916312624/
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 29 Sie, 2017   

~7 września
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 30 Sie, 2017   

tez jestem ciekawy tego silnika. Wagowo wychodzi ze powinien byc podobny do QSv3 ale czekam na testy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group