ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Falcon v2 6KW+
Autor Wiadomość
romus130 
brygadzista


Dołączył: 31 Mar 2017
Posty: 279
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Pią 22 Gru, 2017   

Panowie jeżeli chodzi o programowanie sterownika sabvotn 150.
otóż pobrałem plik z linka od tasa z bloga ale lista konfiguracji od tej z blogu screen się różni.
chodzi o to że jest nieco więcej opcji ale nie widzę opcji w limit żeby była opcja 3 speed?
czy któś coś wie na ten temat?

Ps
Tas nie działa ci strona Bloga jakieś porządki ?
_________________
Budowa rowerów elektrycznych
Budowa akumulatorów Li-Ion
Regeneracja Akumulatorów
Serwis rowerów elektrycznych
Serwis Akumulatorów
Sprzedaż ogniw Li-ion 18650
https://www.facebook.com/...09807916312624/
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 22 Gru, 2017   

Tak, prace konserwacyjne na serwerze.

Użyj innego programu to będzie opcja od 3 speed.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
romus130 
brygadzista


Dołączył: 31 Mar 2017
Posty: 279
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Pią 22 Gru, 2017   

tas napisał/a:
Tak, prace konserwacyjne na serwerze.

Użyj innego programu to będzie opcja od 3 speed.

Z tego co się już dowiedziałem to muszę użyć tego chińskiego programu
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 22 Gru, 2017   

nie, na 4 programy tylko jeden tego nie ma.
Włącz jakikolwiek inny angielski i ustaw
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
romus130 
brygadzista


Dołączył: 31 Mar 2017
Posty: 279
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Wto 23 Sty, 2018   

.
Mam pewien problem wygląda tak jak by jakaś cela w akum była walnięta. Ale wcześniej jeździłem na 90A i tak się nie działo.
Do rzeczy. Problem wygląda tak.
Akumulator 20s 20p NCR B
Bms 120A
Silnika 3k Turbo
Sabvoton 150M
Akumulator jest naładowany cele w granicach 4.10
Ustawiłem już 50A z akumulatora
Wsiadam na rower jak jadę powoli daję mało gazu jest ok ale napięcie spada w granicach 78V
Dam dwa razy na full napięcie spada do 72v z tego co widzę na watomierzu i wyłącza się Bms.
Aktywuję Bms ładowarką
Sprawdzam cele i mają w granicach 4.10 4.09V
Przed aktywowaniem Bms cele tak samo mają
O co kurcze kaman. ?
_________________
Budowa rowerów elektrycznych
Budowa akumulatorów Li-Ion
Regeneracja Akumulatorów
Serwis rowerów elektrycznych
Serwis Akumulatorów
Sprzedaż ogniw Li-ion 18650
https://www.facebook.com/...09807916312624/
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 23 Sty, 2018   

1. Czy to pewne, że odłącza BMS, a nie sterownik?
2. Czy testu dokonujesz na zimowanym na mrozie rowerze?
3. Potwierdzić słabą celę można tak, że wyjedziesz powiedzmy 20% akumulatora i już wtedy podnoszące się napięcie cel powinno wskazać ewentualny problem

Póki co wygląda po prostu, że dajesz gazu na zimnym aku, u mnie też potrafię mieć spadki rzędu >10V w początkowym okresie jazdy
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
romus130 
brygadzista


Dołączył: 31 Mar 2017
Posty: 279
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Wto 23 Sty, 2018   

Na pewno odłącza Bms a nie sterownik
Rower stoi w ciepłym garażu rzędu 10Stopni
Ok więc pojeżdżę trochę jeszcze żeby zbić napięcie na akumulatorze
_________________
Budowa rowerów elektrycznych
Budowa akumulatorów Li-Ion
Regeneracja Akumulatorów
Serwis rowerów elektrycznych
Serwis Akumulatorów
Sprzedaż ogniw Li-ion 18650
https://www.facebook.com/...09807916312624/
 
 
romus130 
brygadzista


Dołączył: 31 Mar 2017
Posty: 279
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Wto 23 Sty, 2018   

To może mam wprowadzić rower do domu i rozgrzać akum do 20st.
Mam przyklejony czujnik temperatury do akumulatora więc będę mniej więcej wiedział
_________________
Budowa rowerów elektrycznych
Budowa akumulatorów Li-Ion
Regeneracja Akumulatorów
Serwis rowerów elektrycznych
Serwis Akumulatorów
Sprzedaż ogniw Li-ion 18650
https://www.facebook.com/...09807916312624/
 
 
romus130 
brygadzista


Dołączył: 31 Mar 2017
Posty: 279
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Wto 23 Sty, 2018   

Zrobiłem dziś testy. mianowicie
-Nagrzałem rower do ponad 15st tzw Akumulator.
Podpiąłem miernik pod cele 20 było mi najwygodniej. test drogowy
na watomierzu pobór prądu około 40A z akum. spadek na celi był 3,30V dałem mocniej gaz i się wyłączył.
więc roboty co nie miara. wyjąć akumulator i testować od nowa ogniwa i znaleźć problem. tylko inaczej chyba nie sprawdzę jak nie rozbiorę akumulatora do zera.?
_________________
Budowa rowerów elektrycznych
Budowa akumulatorów Li-Ion
Regeneracja Akumulatorów
Serwis rowerów elektrycznych
Serwis Akumulatorów
Sprzedaż ogniw Li-ion 18650
https://www.facebook.com/...09807916312624/
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 23 Sty, 2018   

Coś tu nie pasuje.
A watomierz działa i dobrze pokazuje, zgodnie z tym co nastawione na sterowniku?
Przecież BMS odcina przy 2.5V, 2A/ogniwo i spadek 30V na aku wydaje się niemożliwe.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Bzyk 
stażysta


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2017
Posty: 110
Skąd: stąd
Wysłany: Śro 24 Sty, 2018   

Moze to tylko uszkodzony bms odcina bo jak aku to czeka Cie:

Dobrze było by zaopatrzyć sie w jakieś regulowane (skokowo) obciązenie w postaci opornicy i np. przełacznika pakieciaka + amperomierz, wtedy w warunkach warsztatowych mógłbyś nałozyć prąd na aku i stosunkowo szybko ocenić w czym problem i pomierzyć napiecie na celach. Akurat składam baterie i tez mnie to przeraza jak miałbym wszystko to wyciągać i rozłaczać :sad:
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 24 Sty, 2018   

Bzyk napisał/a:
szybko ocenić w czym problem i pomierzyć napiecie na celach. Akurat składam baterie i tez mnie to przeraza jak miałbym wszystko to wyciągać i rozłaczać :sad:

Gniazdo serwisowe BMS b.pomaga w takim przypadku.
A szybka diagnoza polega na sztucznym obciazeniu aku na zaciskach + i - i pomiarze napiec kazdego segmentu. Wtedy trwa to kilka minut.
Jesli brak to trzeba rozebrać, a moze być przepalony lub puszczony zgrzew, uszkodzony BMS, nadrwany kabel, fizycznie slabe ogniwa itd.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Bzyk 
stażysta


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2017
Posty: 110
Skąd: stąd
Wysłany: Śro 24 Sty, 2018   

WojtekErnest własnie o czymś takim myślałem zeby obciażyc całe aku, podłaczyc opornice za bms, właczać ja stycznikiem obserwując amperomierz i wtedy pomiar wybranego miejsca np. zacisku, celi itd, potem jak rozłaczy to bezpośrednio z pominieciem bms. Pisząc o złaczu diagnostycznym masz na myśli złacze pomiarowe? Przy 20s to i tak to troche bedzie trwało to mierzenie dlatego pisałem zeby obciazenie sterować stycznikiem i przyciskiem powiedzmy nożnym wtedy łatwiej było by mierzyć
 
 
romus130 
brygadzista


Dołączył: 31 Mar 2017
Posty: 279
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Śro 24 Sty, 2018   

tas napisał/a:
Coś tu nie pasuje.
A watomierz działa i dobrze pokazuje, zgodnie z tym co nastawione na sterowniku?
Przecież BMS odcina przy 2.5V, 2A/ogniwo i spadek 30V na aku wydaje się niemożliwe.

Watomierz skalibrowałem wcześniej i pokazywał dobrze. mam watomierz od Michała.
wczoraj wróciłem do ustawień 80/160A i powiem Może to dziwnie zabrzmi ale rower nie wyłączył ł mi się tak szybko jak na 50A? ale może to tylko złudzenie. człowiek już szaleje na myśl że musiał by wyjąć akum,
a tak pięknie to wszystko ułożył..
Bms czasem odcina przy 2,7V wtedy pomiar był na 20 celi a może np na 13 celi sadło do 2,5? to go nie wiemy i ciężko będzie to sprawdzić jak aku. jest w rowerze.
Dla mnie też to jest dziwne bo wcześniej było 80A i zrobiłem 20Km i było ok. moze ten bms? siadł?

No i panowie niestety nie mam żadnej opornicy żeby obciążyć akum.

A cała konstrukcja przejechała 25km od złożenia
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 24 Sty, 2018   

Kurcze no, nie tak się zachowuje padnięty aku.
Ale ok, trzeba coś zacząć działać z tym drogą eliminacji, więc poklei:

1. Jesteś pewny, że nie masz nic podłaczone między -B pakietu i -B BMSem (miedzy BMS i pakietem na minusowym przewodzie)? Szukamy sprzężenia mas

2. Po pełnym naładowaniu akumulatora i odczekaniu 4h cele są równe? (szukamy problemów z rozjazdami)

3. Czy ostatnio jeździłeś po wodzie? Masz uszczelnioną ramę/boczki na okoliczność zasiekania wodą z roztopów/deszczu/śniegu? (szukamy problemów z wodą na BMSie)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group