ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Falcon v2 6KW+
Autor Wiadomość
romus130 
brygadzista


Dołączył: 31 Mar 2017
Posty: 279
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Śro 24 Sty, 2018   

I jakie macie propozycje w moim przypadku?
bo nawet jak obciążę akum to nie podejdę w ramie do każdej celi w BMS zeby sprawdzić spadki napięć.
dobra akum na stół i muszę myśleć o jakimś obciążeniu
_________________
Budowa rowerów elektrycznych
Budowa akumulatorów Li-Ion
Regeneracja Akumulatorów
Serwis rowerów elektrycznych
Serwis Akumulatorów
Sprzedaż ogniw Li-ion 18650
https://www.facebook.com/...09807916312624/
 
 
romus130 
brygadzista


Dołączył: 31 Mar 2017
Posty: 279
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Śro 24 Sty, 2018   

tas napisał/a:
Kurcze no, nie tak się zachowuje padnięty aku.
Ale ok, trzeba coś zacząć działać z tym drogą eliminacji, więc poklei:

1. Jesteś pewny, że nie masz nic podłaczone między -B pakietu i -B BMSem (miedzy BMS i pakietem na minusowym przewodzie)? Szukamy sprzężenia mas

2. Po pełnym naładowaniu akumulatora i odczekaniu 4h cele są równe? (szukamy problemów z rozjazdami)

3. Czy ostatnio jeździłeś po wodzie? Masz uszczelnioną ramę/boczki na okoliczność zasiekania wodą z roztopów/deszczu/śniegu? (szukamy problemów z wodą na BMSie)


1 pod -B nic nie jest podłączone oprucz głównego -Akum. na P- mam podłączone bocznik 150A od michała z watomierzem .
2 po pełnym naładowaniu akum czyli 83,3V to bms całą noc pracował nad równaniem cel i tak nie wszystkie zgasły. cele 4,15 4.14 A co doładowania mam ładowarkę 10A i BMS 120/15 i powinien się grzać przy ładowaniu ? tak ze jest gorący? dość mocno ? okolo 60st
3 rower jest złożony 100% szczelnie jeździłem po śniegu i mokrej nawierzchni. ale każda dziurka uszczelniona i osłony

po pierwszej jeździe zrobiłem 20 km i spokojnie mogłem go obciążać do 5kw na watomierzu. z tym że miałem problem z ustawieniami coś bo mi koło blokowało przy gwałtownych startach po którymś zblokowaniu urwało mi oś!!!
oś wymieniłem od razu hall-e wszystko zabezpieczone i nałożyłem dodatkowo taśmę Kapton na przewody fazowe żeby nic się nie wydarzyło. od nowa test hall- zmiana obciążenia na 70A/140A
i przewody w sterowniku zabezpieczone silikonem przed wodą i błotem .
naładowałem go do pełna , jazda próbna i powstał ten problem

Silnik pochodził z fasterbike ale nie wygądał jak dziewica w środku. jakoś dziwnie to wszystko upchane w środku. ale to tylko moja ocena
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 24 Sty, 2018   

1. Masz sabvotona?
2. Czy problemy ze sterowaniem silnikiem nadal występują (jakiekolwiek problemy, neiregularności pracy itp)
3. Dlaczego blokowało tylne koło?
4. W ustawieniach sterownika w zakąłdce manetka ustaw opóźnienie w obu polach testowo na 300ms i dokonaj testu odłączania aku
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
romus130 
brygadzista


Dołączył: 31 Mar 2017
Posty: 279
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Śro 24 Sty, 2018   

tas napisał/a:
1. Masz sabvotona?
2. Czy problemy ze sterowaniem silnikiem nadal występują (jakiekolwiek problemy, neiregularności pracy itp)
3. Dlaczego blokowało tylne koło?
4. W ustawieniach sterownika w zakąłdce manetka ustaw opóźnienie w obu polach testowo na 300ms i dokonaj testu odłączania aku


1 Mam sabvotona 150M od ciebie;]
2 Problem z sterowaniem silnika już nie występuje wszystko ładnie i płynnie . Praca idealna.
3 podejrzewam że problem leżał po stronie Hall bo po ich wymianie jest wszystko ok ale wtedy też przechodził test hall na 30A
4 obecnie mam chyba 200ms ok przestawie na 300ms i się przejadę
 
 
Bzyk 
stażysta


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2017
Posty: 110
Skąd: stąd
Wysłany: Śro 24 Sty, 2018   

Cytat:
z tym że miałem problem z ustawieniami coś bo mi koło blokowało przy gwałtownych startach po którymś zblokowaniu urwało mi oś!!!

:shock: chyba musze sie przeskalować bo moce i siły w tych ebikach są niewyobrażalne. Chyba ze urwanie osi mogło być spowodowane jakimś luzem w łozyskach i wtedy jak tak bardzo dałeś ognia to rotor przytarł o stator i ukręciło ośke, skok prądu wtedy musiał być potężny w obwodzie silnika
 
 
romus130 
brygadzista


Dołączył: 31 Mar 2017
Posty: 279
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Śro 24 Sty, 2018   

Niestety nie pomogło. Napięcie na 20 celi spadło 3.5v
Akum 7st? Za miło
Może każda z cel tak spr. ?
A i między akum a rowerem nie powinno być żadnego napięcia
 
 
romus130 
brygadzista


Dołączył: 31 Mar 2017
Posty: 279
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Śro 24 Sty, 2018   

A więc tak odpiąłem Bms . Odłączyłem akumulator na krótko.
Test drogowy wszystkie cele wracają do napięcia 3.98 3.99
Jedna nawet 4.03 a na 8 celi 3.76v .
Ale podczas pomiaru Na celi od 1 do 14 był podpięty miernik to wskazania skakały nie było widać do jakiego napięcia spada cela ale od celi 15 do 20 podgląd normalny na mierniku i napięcie na nich spadało do 3,5 V przy natężeniu 40 amper
Więc u mnie słabym ogniwem jest Cela nr 8
Podczas jazdy napięcia akumulatora spada do 68v
Cała jazda odbywa się bez użycia bms a
 
 
romus130 
brygadzista


Dołączył: 31 Mar 2017
Posty: 279
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Śro 24 Sty, 2018   

Jeszcze jedno między celami balansera rama roweru są są wartości napięcia. Gdy odpiąłem główny plus od sterownika to żadnych wskazań nie było więc nie wiem wypowiedzcie się
_________________
Budowa rowerów elektrycznych
Budowa akumulatorów Li-Ion
Regeneracja Akumulatorów
Serwis rowerów elektrycznych
Serwis Akumulatorów
Sprzedaż ogniw Li-ion 18650
https://www.facebook.com/...09807916312624/
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 24 Sty, 2018   

romus130 napisał/a:
Jeszcze jedno między celami balansera rama roweru są są wartości napięcia. Gdy odpiąłem główny plus od sterownika to żadnych wskazań nie było więc nie wiem wypowiedzcie się


Napisz to trochę bardziej po polsku, to może na coś wpadniemy ;)
 
 
Bzyk 
stażysta


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2017
Posty: 110
Skąd: stąd
Wysłany: Śro 24 Sty, 2018   

To juz masz jakiś trop czyli słaba sekcjia w aku i dziwny potencjał na radiatorze sabvotona. Moze woda sie dostała do środka jak jezdziłeś po śniegu, dobrze było by to oblukać
 
 
romus130 
brygadzista


Dołączył: 31 Mar 2017
Posty: 279
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Śro 24 Sty, 2018   

Bzyk napisał/a:
To juz masz jakiś trop czyli słaba sekcjia w aku i dziwny potencjał na radiatorze sabvotona. Moze woda sie dostała do środka jak jezdziłeś po śniegu, dobrze było by to oblukać

No ale sabvoton obecnie jest przyklejony więc? Sam rozumiesz.
A ty sterowniki przecież są hermetyczne więc chyba nie ma obaw że woda mogłaby się dostać zresztą były to odcinki kwestii 100 m.
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 24 Sty, 2018   

romus130 napisał/a:
A więc tak odpiąłem Bms . Odłączyłem akumulator na krótko.
Test drogowy wszystkie cele wracają do napięcia 3.98 3.99
Jedna nawet 4.03 a na 8 celi 3.76v .
Ale podczas pomiaru Na celi od 1 do 14 był podpięty miernik to wskazania skakały nie było widać do jakiego napięcia spada cela ale od celi 15 do 20 podgląd normalny na mierniku i napięcie na nich spadało do 3,5 V przy natężeniu 40 amper
Więc u mnie słabym ogniwem jest Cela nr 8
Podczas jazdy napięcia akumulatora spada do 68v
Cała jazda odbywa się bez użycia bms a



Napięcia na celach ani na akumulatorze nie powinno skakać tak, żeby nie dało się odczytać na mierniku (szczególnie, że na pozostałych nie miałeś problemów z odczytem). Mierzyłeś sumaryczne napięcie na 14 celach, czy na każdej i na każdej skakało?
 
 
romus130 
brygadzista


Dołączył: 31 Mar 2017
Posty: 279
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Czw 25 Sty, 2018   

madejp napisał/a:
romus130 napisał/a:
A więc tak odpiąłem Bms . Odłączyłem akumulator na krótko.
Test drogowy wszystkie cele wracają do napięcia 3.98 3.99
Jedna nawet 4.03 a na 8 celi 3.76v .
Ale podczas pomiaru Na celi od 1 do 14 był podpięty miernik to wskazania skakały nie było widać do jakiego napięcia spada cela ale od celi 15 do 20 podgląd normalny na mierniku i napięcie na nich spadało do 3,5 V przy natężeniu 40 amper
Więc u mnie słabym ogniwem jest Cela nr 8
Podczas jazdy napięcia akumulatora spada do 68v
Cała jazda odbywa się bez użycia bms a



Napięcia na celach ani na akumulatorze nie powinno skakać tak, żeby nie dało się odczytać na mierniku (szczególnie, że na pozostałych nie miałeś problemów z odczytem). Mierzyłeś sumaryczne napięcie na 14 celach, czy na każdej i na każdej skakało?

napięcie sprawdzałem poprzez wpinanie się w dwa kabelki od balansera np. 0 i 1 .1 i 2 2.3 . 3.4 cela itd. miernik nawet kupiłem drugi;] może nie profesjonalny ale i tak 70zł w zielnonym OBI ;]
na tą chwile wyjąłem akum.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group