|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
GT1500 - czyżby "uwalony" regen... |
Autor |
Wiadomość |
Goliath
młodzik
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Maj 2017 Posty: 81 Skąd: Izabelin-Dziekanówek
|
Wysłany: Pon 28 Sie, 2017 GT1500 - czyżby "uwalony" regen...
|
|
|
Witam wszystkich... zwłaszcza czytających
Od 3 miesięcy składam i testuję różne alternatywy mojej konstrukcji.
Aktualnie latam na:
- sterownik GT1500 /pogrubione przewody zasilające i fazowe, zmienione napięcie regena dla instalacji 72V/
- silnik Nine Continent RH2809 D (7x9) Tył, KASETA /podwojone przewody fazowe, dodałem bezpiecznik termiczny, oraz czujnik 10K/
- akumulator "testowy" 72V 60S3P zbudowany z ogniw Ni-Mh 18670 1,2V ~3300mA i prądzie aż 30A na ogniwo / ale to historia na innego posta
- CA3 jako sam podgląd parametrów /manetka, przełączniki, klamki hamulcowe podpięte bezpośrednio do GT1500/
Do dziś wszystko latało wg. norm przyzwoitości jak dla tej konfiguracji
Max. prędkość na samym napędzie ~ 54 km/h - lekki nie jestem 110kg żywej wagi + waga akumulatora Ni-Mh z 180 ogniw + konstrukcja
Zakres prędkości sterownika : ~38/ ~45/ ~52 km/h dla 3 danych zakresów sterownika.
Po wyskalowaniu CA3 max. zarejestrowane prądy : 47A podczas "agresywnego" ruszania i ~9A podczas hamowania z ok. 48 km/h. - przywykłem do takich wskazań.
Regen był odczuwalny już od 10-12 km/h... a przy ok ~15km/h przy regenie był odzysk energii na poziomie 150-160W
Dziś wieczorkiem kiedy musiałem szybko przelecieć z punktu A do B i z powrotem, używając głównie napędu /12 km w dwie strony/, nie oszczędzałem aku i leciałem z max. możliwą prędkością, hamując przy tym regenem + hamulce tarczowe.
Zauważyłem coś niepokojącego związanego z regenem.
Przy hamowaniu miałem max. odzysk w granicy 90W /~1,2A
Po naciśnięciu klamek, hamowanie regeneracyjne działa odczuwalnie już od 1km/h /nawet jak prowadzę rower - uzysk na poziomie 6W/ - tak jakby 2 uzwojenia były za sobą zwarte a tylko z trzeciego był odzysk energii.
Przy hamowaniu reg. wzrasta mi znacząco temp uzwojeń... nawet o 1*C przy hamowaniu z ok. 40km/h do 0. - tak jakby większość energii szła w grzanie uzwojeń a tylko mały procent w akumulator.
Poza tym, sterownik pracuje normalnie. Jest przyspieszenie, tempomat, 3 zakresy prędkości, wskazanie prędkości z hali na CA3.
Sprawdziłem poprawność wskazania prądu przez CA3. Rzeczywisty odzysk jest na takim poziomie jak to wskazuje CA3... widać to nawet po wielkości wzrostu napięcia na akumulatorze kiedy jadę ok. 40km/h "jałowo" i zaczynam hamować regenem.
Kiedyś skok o 0,8V dziś zaledwie o 0,2V
Odcięcie napięcia regena też sprawdziłem i wynosi 82,4V... czyli tu się nic nie zmieniło.
Przyznam się, że jeszcze sterownika nie otwierałem po tej "awarii" bo było już późno, ale zastanawiam się nad przyczyną problemu.
Albo uwalone tranzystory od regena /wydaje mi się że od 2 faz/ choć funkcja załącz/wyłącz regena działa, ewentualnie... coś "strzeliło" po drodze między tranzystorami poszczególnych faz a akumulatorem.
Jestem ciekaw czy mieliście taki lub podobny przypadek... i które tranzystory są odpowiedzialne za regen.
Z góry dzięki za pomoc lub wskazówki.
Pozdrawiam
Daniel
oblane cyną ścieżki.jpg Widok płytki podczas modyfikacji |
Pobierz Plik ściągnięto 407 raz(y) 1,21 MB |
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 28 Sie, 2017
|
|
|
Tranzystory "od regena" to te same, na których jeździsz, sterownik po prostu zamienia się w przetwornicę.
Gdyby tu była awaria to byś nigdzie nie ujechał |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
wwojciech
brygadzista wwojciech
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 264 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 28 Sie, 2017
|
|
|
Jesli regen dziala juz od zera km/h to zobacz czy hale Ci dzialaja prawidlowo. Nie dziala wtedy 120% i jest odczuwalne zawahanie sie silnika zanim ruszy w dobrym kierunku(nie czuc tego jesli wczesniej choc troche krecilo sie kolo) |
|
|
|
|
Goliath
młodzik
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Maj 2017 Posty: 81 Skąd: Izabelin-Dziekanówek
|
Wysłany: Pon 28 Sie, 2017
|
|
|
wwojciech napisał/a: | Jesli regen dziala juz od zera km/h to zobacz czy hale Ci dzialaja prawidlowo. Nie dziala wtedy 120% i jest odczuwalne zawahanie sie silnika zanim ruszy w dobrym kierunku(nie czuc tego jesli wczesniej choc troche krecilo sie kolo) |
Chyba trafiłeś w 10-tkę.
Wczoraj byłem tak "wkurzony" że nie zauważyłem tego faktu.
Rzeczywiście, nie mam trybu 120% czyli 2 i 3 zakres sterownika kręci z taką samą prędkością, a koło na luzie ma czasami widoczne "zawahanie".
Pozostało mi teraz rozlutować kable od hali i poszukać czy przypadkiem któryś nie padł |
|
|
|
|
Goliath
młodzik
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Maj 2017 Posty: 81 Skąd: Izabelin-Dziekanówek
|
Wysłany: Pon 28 Sie, 2017
|
|
|
@wwojciech - znalazłem Twój inny wpis na tym forum
wwojciech napisał/a: | U mnie w gt1500 bez sygnalu od halli odzyskowy hamulec dziala praktycznie od 0km/h a z halami juz musi byc ponad 5km/h zeby bylo czuc odzysk |
Stąd pewnie ta sugestia na padnięcie hali |
|
|
|
|
wwojciech
brygadzista wwojciech
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 264 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 29 Sie, 2017
|
|
|
Cieszę się, że trafiłem z diagnozą:) Czasami jak wolno jeździłem z bratankiem to specjalnie wypinałem wtyczkę od hali żeby nie używać zwykłych hamulców:) |
|
|
|
|
Goliath
młodzik
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Maj 2017 Posty: 81 Skąd: Izabelin-Dziekanówek
|
Wysłany: Wto 29 Sie, 2017
|
|
|
wwojciech napisał/a: | Czasami jak wolno jeździłem z bratankiem to specjalnie wypinałem wtyczkę od hali żeby nie używać zwykłych hamulców:) |
Ja czasami jak jeżdżę rodzinnie / zazwyczaj z żoną i synem/ to z regena miałem więcej odzysku niż zużycia podczas całej drogi
Dlatego tak bardzo "odczuwam" spadek wydajności regena
PS. Jeszcze nie sprawdziłem hali... ale spać już mogę
wypad rodzinny.jpg Dane z CA3 ;) |
Pobierz Plik ściągnięto 351 raz(y) 199,23 KB |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|