ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przekładniówka 500W - prośba o porady
Autor Wiadomość
Mikkonen 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2016
Posty: 112
Skąd: Starachowice
Wysłany: Pon 28 Sie, 2017   Przekładniówka 500W - prośba o porady

Witam.
Od jakiegoś czasu planuję zelektryfikować mojego trekkinga na kołach 28'. Pierwotnie miał być MID Bafang BBS02 750W, niestety po doliczeniu cła i VATu wychodzi prawie 2100zł za sam napęd bez baterii, po przemyśleniach stwierdzam że to stanowczo za dużo jak na "pierwszego" ebajka.

Po dalszych poszukiwaniach okazało się że za rozsądne pieniądze można złożyć tylko HUBa. Czytanie forum i jedyny słuszny zawodnik - 9c 7x9 + GT500 i bateria 48v. Minusem tego jest bardzo duża waga oraz odczuwalne opory przy jeździe bez baterii - a ja chcę zachować jak najwięcej cech klasycznego roweru w tym projekcie.

Dobrym kompromisem wydaje mi się mocna przekładniówka - jest lekka, nie ma oporów, dobrze współpracuje z kołami 28' (przekładnia), mocy wystarczająco. Rower ma służyć na wycieczki oraz do rozrywki na leśnych ścieżkach z prędkościami nie przekraczającymi 40km/h.
Znalazłem następujący zestaw:
https://bmsbattery.com/ebike-kit/768-q128c-135mm-500w-rear-driving-ebike-hub-motor-ebike-kit.html
https://bmsbattery.com/ebike-kit/801-s-ku65-for-led810-250w15a-6mosfets-controller-ebike-kit.html

Proszę o opinie czy ten zestaw jest ogólnie dobry ? Zakładając spory koszt wysyłki oraz cło + vat, nadal wychodzi znacznie poniżej 1000zł. Jeśli jest dobry, to czy warto wziąć silnik na 36V, i zasilić go z 48V aby zyskać na prędkości ? Czy silnik nie ma zabezpieczenia przed przewoltowaniem ?
Ostatnio zmieniony przez Mikkonen Sob 09 Wrz, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Majster 
stażysta
Elektronik



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Cze 2015
Posty: 131
Skąd: Tychy
Wysłany: Pon 28 Sie, 2017   

Zestawu podanego nie znam, aczkolwiek złożyłem rower na kołach 28 cali, wplatając do niego silnik przekładniowy 8Fun 500W na tył.

Rower jest mocniejszy niż się spodziewałem, ma dobre przyspieszenie, rozpędza się do 50 km/h na baterii 52V (ograniczyłem prędkość do 40km/h dla bezpieczeństwa).

Mam drugi rower z silnikiem 9c 10x6, i powiem że jestem bardziej zadowolony z przekładniówki, jest lżejsza, nie stawia oporów przy toczeniu. Fakt jest słabsza ale do tych 1500W nadaje się lepiej do jazdy po asfalcie i szutrze.

Jak szukasz więcej informacji na temat roweru zapraszam na link podany w stopce.
_________________
Jeżdżę na "Discovery One" - 9c 10x6, 16s3p 60V 15Ah, GT 1500W, prędkość maks. 50km/h, zasięg 40-80 km

Więcej na temat budowy roweru na:
https://www.facebook.com/...yczneDiscovery/
Oraz
https://discoveryebikes.blogspot.com/
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 29 Sie, 2017   

Majster napisał/a:

Jak szukasz więcej informacji na temat roweru zapraszam na link podany w stopce.

Link na facebook nie jest poprawny.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 29 Sie, 2017   

https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?p=105708#105708
 
 
Mikkonen 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2016
Posty: 112
Skąd: Starachowice
Wysłany: Wto 29 Sie, 2017   

A co sądzicie o MXUS MX01C
http://www.e-biker.pl/sil...01c,3,1072,1074

Silnik wydaje się bardzo porządny, ale czy istnieje możliwość podpięcia go pod sterownik typu GT500 z manetką czy trzeba kupować cały zestaw ?
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 29 Sie, 2017   

Można na 99% podłączyć do każdego sterownika z wyprowadzonymi fazami i przewodami halotronów.
 
 
dynamik 
brygadzista
dynamik


Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 295
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pią 01 Wrz, 2017   

Myślicie że ten sterownik od mxusa da się podłączyć na 16S ? Bafanga przekładniówke bez problemu podłączyłem na 14S , ale 16S nie przyjmuje .
_________________
tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie
 
 
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 01 Wrz, 2017   

Chyba miałeś namyśli silnik mxusa a nie sterownik do podłączenia na 16s ;) przy 60v może ale nie musi działać, musisz sprawdzić tylko nie przesadzaj z prądem.
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
dynamik 
brygadzista
dynamik


Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 295
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sob 02 Wrz, 2017   

e-biker razem z tym mxusem przekladniowką sprzedają controler 48V 22A sinvave.
Oni oczywiście zalecaja swoje 48V i nie mają pojecia czy to odpali powyżej 60V
_________________
tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie
 
 
Mikkonen 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2016
Posty: 112
Skąd: Starachowice
Wysłany: Sob 02 Wrz, 2017   

Zauważyłem, że jest ogólnie straszny deficyt w miarę mocnych, ale lekkich przekładniówek. Bardzo ciężko nawet gdzieś kupić odpowiedni silnik ze sterownikiem. Są oczywiście zestawy jak e-biker, ale za cenę 2000zł to już wolę kupić sobie MIDa który zje na śniadanie taki zestawik.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 03 Wrz, 2017   

A to dlatego, że przekładniówki zazwyczaj mają 250W. Mocniejsze silniki, to już raczej DD.
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Nie 03 Wrz, 2017   

zeeltom napisał/a:
A to dlatego, że przekładniówki zazwyczaj mają 250W. Mocniejsze silniki, to już raczej DD.


Są jeszcze MAC 500-1000W o chyba 6-ciu różnych nawojach do tego jakieś BMC chyba klony tych MACów .
 
 
sannis
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 299
Skąd: z Parku
Wysłany: Pon 04 Wrz, 2017   

A ma ktoś doświadczenia z przekładniowym Bafangiem 750W do Fat Bike'ów. Chcę przerobić fata i zastanawiam się nad tym silnikiem. Widziałem na Ali, że ktoś z Polski go kupił i to chyba od nas z forum, bo widziałem ten nick już wcześniej przy sterownikach i manetkach. Jaki ewentualnie dać sterownik do tego silnika? Ruski dają nawet 50A w przekładniówki, do MAC'a na endlesie sugerują max 25A.
 
 
pablo123 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sie 2017
Posty: 61
Skąd: gd
Wysłany: Pon 04 Wrz, 2017   

sannis, mam w Elektrze (nie fat) Bafanga BBS02B 750W. Jeśli będziesz katował na manetce po 25A non-stop pod górę to szybko zajedziesz taką nylonową zębatkę, która podobno lubi się topić. Osobiście ograniczyłem prąd do 20A - max 1100W przy 58V, wtedy silnik pożyje zapewne dłużej.

Jeśli zależy Ci, żeby cały czas wyciągać z silnika po 1500W to lepiej zainwestować 200$ więcej w BBSHD, który znamionowo ma 1000W i ciągłe żyłowanie na 1500W znosi podobno bardzo dobrze.
 
 
sannis
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 299
Skąd: z Parku
Wysłany: Wto 05 Wrz, 2017   

pablo123 - ja pisałem o bafangu 750W przekładniowym w kole, specjalny pod fata. Ty zaś o bafangu w midzie. Ja dotąd wyłącznie jeździłem na mocnym midzie, ale ze względu na specyficzną ramę szukam czegoś w koło. Mam stosunkowo lekki rower, nie chce z niego robić skutera a te rozpropagowane 9C jakoś do mnie nie przemawiają po ostatnich, porównawczych filmikach tutaj prezentowanych.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group