ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
GT1500 - czyżby "uwalony" regen...
Autor Wiadomość
Goliath 
młodzik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Maj 2017
Posty: 81
Skąd: Izabelin-Dziekanówek
  Wysłany: Pon 28 Sie, 2017   GT1500 - czyżby "uwalony" regen...

Witam wszystkich... zwłaszcza czytających :P

Od 3 miesięcy składam i testuję różne alternatywy mojej konstrukcji.

Aktualnie latam na:
- sterownik GT1500 /pogrubione przewody zasilające i fazowe, zmienione napięcie regena dla instalacji 72V/
- silnik Nine Continent RH2809 D (7x9) Tył, KASETA /podwojone przewody fazowe, dodałem bezpiecznik termiczny, oraz czujnik 10K/
- akumulator "testowy" 72V 60S3P zbudowany z ogniw Ni-Mh 18670 1,2V ~3300mA i prądzie aż 30A na ogniwo / :lol: ale to historia na innego posta :P
- CA3 jako sam podgląd parametrów /manetka, przełączniki, klamki hamulcowe podpięte bezpośrednio do GT1500/

Do dziś wszystko latało wg. norm przyzwoitości jak dla tej konfiguracji :mrgreen:
Max. prędkość na samym napędzie ~ 54 km/h - lekki nie jestem :lol: 110kg żywej wagi + waga akumulatora Ni-Mh z 180 ogniw + konstrukcja :cool:
Zakres prędkości sterownika : ~38/ ~45/ ~52 km/h dla 3 danych zakresów sterownika.
Po wyskalowaniu CA3 max. zarejestrowane prądy : 47A podczas "agresywnego" ruszania i ~9A podczas hamowania z ok. 48 km/h. - przywykłem do takich wskazań.
Regen był odczuwalny już od 10-12 km/h... a przy ok ~15km/h przy regenie był odzysk energii na poziomie 150-160W :grin:

Dziś wieczorkiem kiedy musiałem szybko przelecieć z punktu A do B i z powrotem, używając głównie napędu /12 km w dwie strony/, nie oszczędzałem aku i leciałem z max. możliwą prędkością, hamując przy tym regenem + hamulce tarczowe.

Zauważyłem coś niepokojącego związanego z regenem.
Przy hamowaniu miałem max. odzysk w granicy 90W /~1,2A
Po naciśnięciu klamek, hamowanie regeneracyjne działa odczuwalnie już od 1km/h /nawet jak prowadzę rower - uzysk na poziomie 6W/ - tak jakby 2 uzwojenia były za sobą zwarte a tylko z trzeciego był odzysk energii.
Przy hamowaniu reg. wzrasta mi znacząco temp uzwojeń... nawet o 1*C przy hamowaniu z ok. 40km/h do 0. - tak jakby większość energii szła w grzanie uzwojeń a tylko mały procent w akumulator.

Poza tym, sterownik pracuje normalnie. Jest przyspieszenie, tempomat, 3 zakresy prędkości, wskazanie prędkości z hali na CA3.
Sprawdziłem poprawność wskazania prądu przez CA3. Rzeczywisty odzysk jest na takim poziomie jak to wskazuje CA3... widać to nawet po wielkości wzrostu napięcia na akumulatorze kiedy jadę ok. 40km/h "jałowo" i zaczynam hamować regenem.
Kiedyś skok o 0,8V dziś zaledwie o 0,2V :cry:
Odcięcie napięcia regena też sprawdziłem i wynosi 82,4V... czyli tu się nic nie zmieniło. :neutral:

Przyznam się, że jeszcze sterownika nie otwierałem po tej "awarii" bo było już późno, ale zastanawiam się nad przyczyną problemu.

Albo uwalone tranzystory od regena /wydaje mi się że od 2 faz/ choć funkcja załącz/wyłącz regena działa, ewentualnie... coś "strzeliło" po drodze między tranzystorami poszczególnych faz a akumulatorem.

Jestem ciekaw czy mieliście taki lub podobny przypadek... i które tranzystory są odpowiedzialne za regen.

Z góry dzięki za pomoc lub wskazówki. :roll:
Pozdrawiam
Daniel

oblane cyną ścieżki.jpg
Widok płytki podczas modyfikacji
Pobierz Plik ściągnięto 407 raz(y) 1,21 MB

 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 28 Sie, 2017   

Tranzystory "od regena" to te same, na których jeździsz, sterownik po prostu zamienia się w przetwornicę.
Gdyby tu była awaria to byś nigdzie nie ujechał :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
wwojciech 
brygadzista
wwojciech


Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 264
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 28 Sie, 2017   

Jesli regen dziala juz od zera km/h to zobacz czy hale Ci dzialaja prawidlowo. Nie dziala wtedy 120% i jest odczuwalne zawahanie sie silnika zanim ruszy w dobrym kierunku(nie czuc tego jesli wczesniej choc troche krecilo sie kolo)
 
 
Goliath 
młodzik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Maj 2017
Posty: 81
Skąd: Izabelin-Dziekanówek
Wysłany: Pon 28 Sie, 2017   

wwojciech napisał/a:
Jesli regen dziala juz od zera km/h to zobacz czy hale Ci dzialaja prawidlowo. Nie dziala wtedy 120% i jest odczuwalne zawahanie sie silnika zanim ruszy w dobrym kierunku(nie czuc tego jesli wczesniej choc troche krecilo sie kolo)

Chyba trafiłeś w 10-tkę. :mrgreen:
Wczoraj byłem tak "wkurzony" :mad: że nie zauważyłem tego faktu.
Rzeczywiście, nie mam trybu 120% czyli 2 i 3 zakres sterownika kręci z taką samą prędkością, a koło na luzie ma czasami widoczne "zawahanie".

Pozostało mi teraz rozlutować kable od hali i poszukać czy przypadkiem któryś nie padł :roll:
 
 
Goliath 
młodzik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Maj 2017
Posty: 81
Skąd: Izabelin-Dziekanówek
Wysłany: Pon 28 Sie, 2017   

@wwojciech - znalazłem Twój inny wpis na tym forum :wink:
wwojciech napisał/a:
U mnie w gt1500 bez sygnalu od halli odzyskowy hamulec dziala praktycznie od 0km/h a z halami juz musi byc ponad 5km/h zeby bylo czuc odzysk

Stąd pewnie ta sugestia na padnięcie hali :mrgreen:
 
 
wwojciech 
brygadzista
wwojciech


Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 264
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 29 Sie, 2017   

Cieszę się, że trafiłem z diagnozą:) Czasami jak wolno jeździłem z bratankiem to specjalnie wypinałem wtyczkę od hali żeby nie używać zwykłych hamulców:)
 
 
Goliath 
młodzik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Maj 2017
Posty: 81
Skąd: Izabelin-Dziekanówek
Wysłany: Wto 29 Sie, 2017   

wwojciech napisał/a:
Czasami jak wolno jeździłem z bratankiem to specjalnie wypinałem wtyczkę od hali żeby nie używać zwykłych hamulców:)

Ja czasami jak jeżdżę rodzinnie / zazwyczaj z żoną i synem/ to z regena miałem więcej odzysku niż zużycia podczas całej drogi :P
Dlatego tak bardzo "odczuwam" spadek wydajności regena :P

PS. Jeszcze nie sprawdziłem hali... ale spać już mogę :)

wypad rodzinny.jpg
Dane z CA3 ;)
Pobierz Plik ściągnięto 351 raz(y) 199,23 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group