ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik w kole VS mid dla turysty
Autor Wiadomość
ICE 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 321
Skąd: wlkp
Wysłany: Śro 06 Wrz, 2017   Silnik w kole VS mid dla turysty

Witam
Zgłosiła się do mnie osoba z prośbą o elektryfikację roweru. Rower służy do jazdy głównie po asfalcie czasami po drogach nieutwardzonych, ale wszystko w ramach spokojnych wycieczek rowerowych. Oczekiwania prędkość ze wspomaganiem max 25 -30 km/h oraz to co najważniejsze to zasięg. Takie wycieczki niejednokrotnie to ponad 100 km.
Wstępnie jest decyzja, aby jako napęd posłużył zestaw mid Bafang 750 Wat, 48V.
Plus z tego rozwiązania taki, że praktycznie nie ingeruję w rower. Powiedzmy wszystko w jednym. Koszty +- 1500 zł z Ali (+ewentualne cło itp.) pewnie nie więcej niż ~1,8 tys. zł.
Bateria pewnie 13s/ 8p (ok 1100 Wh)
Zastanawiam się czy może zamiast mida dać silnik np. RH2806 (10x6) + sterownik X2 od Barmala. Cenowo wyjdzie to max 1300 zł. Do tego pewnie jakiś komputerek +-300/400 zł. Czyli bardzo podobnie. Bateria w obu przypadkach taka sama. Dojdzie trochę pracy, aby to wszystko jakoś zgrabnie schować w ramie.
Z minusów dojdzie konieczność zaplatania silnika. Odpadną przerzutki z piasty (7 –ka Shimano). Problem z tylnym hamulcem (nie mam mocowania pod tarczowe)

I tu moje pytanie co z Waszego doświadczenia byście wybrali mid-a czy jednak silnik.
 
 
sannis
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 299
Skąd: z Parku
Wysłany: Śro 06 Wrz, 2017   Re: Silnik w kole VS mid dla turysty

ICE napisał/a:

Wstępnie jest decyzja, aby jako napęd posłużył zestaw mid Bafang 750 Wat, 48V.
Plus z tego rozwiązania taki, że praktycznie nie ingeruję w rower. Powiedzmy wszystko w jednym. Koszty +- 1500 zł z Ali (+ewentualne cło itp.) pewnie nie więcej niż ~1,8 tys. zł.
I tu moje pytanie co z Waszego doświadczenia byście wybrali mid-a czy jednak silnik.


Możesz przesłać linka do Bafanga 750W w cenie 1500zł z przesyłką? :shock:
To na początek...
Ja jeździłem na midzie, tylko nieco mocniejszym ale lżejszym od bafanga. Cholerstwo było niesamowicie zrywne i trochę upierdliwe w obsłudze. Pierwsze co, to sugeruję biegi w piaście (jak coś mam na sprzedaż takie koło). Bafang spośród wszystkich midów jest chyba najmniej upierdliwy i świetnie zestrojony do wspomagania. W przeciwieństwie do mojego, który ze względu na obroty był bardziej skuterowy. Bafang idelane rozwiązanie w teren, w góry - nic się nie grzeje. Nie jeździłem na 9C ale jak widziałem te filmiki ze startem pod niewielkie nachylenie no to "z dołu" była niesamowita nędza. Tak się zastanawiałem, że ktoś zwyczajnie wprawiony, na lekkim rowerze, obok nich, wystartuje podobnie z pedałów...
Zatem wpierw musicie sobie odpowiedzieć na pytanie do czego ma służyć ten rower, gdzie będziecie nim jeździć.
 
 
ICE 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 321
Skąd: wlkp
Wysłany: Śro 06 Wrz, 2017   

sannis napisał/a:
Możesz przesłać linka do Bafanga 750W w cenie 1500zł z przesyłką?

https://www.aliexpress.co...0d-a3f6a610a736

sannis napisał/a:
Zatem wpierw musicie sobie odpowiedzieć na pytanie do czego ma służyć ten rower, gdzie będziecie nim jeździć.


jazda jak pisałem asfalt i drogi nieutwardzone tereny raczej bez większych wzniesień.
sannis napisał/a:
Pierwsze co, to sugeruję biegi w piaście (jak coś mam na sprzedaż takie koło).

Ten rower jest już wyposażony w takie kolo dlatego chęć założenia mid-a aby taki układ zachować.
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Śro 06 Wrz, 2017   

Jeśli zasięg i max 30km/h to silnik większy niż 250W to tylko zbędna masa i niepotrzebne koszty.

W zupełności wystarczy przekładniowy 250W, np. TranzX 250W 24V na 7-8s lub 36V na 10-12s, sterownik 16A i maksymalna możliwa bateria ale wg mnie 100 ogniw wystarczy.

Przekładniówka ma taką przewagę, że gdy zabraknie prądu rower nie stawia oporu.

Masa koła z 9C w stosunku do koła z przekładniówką 250W jest porażająca.

Montaż mida bywa problematyczny. Ponad to mid obciąża łańcuch/napęd.

Montaż przekładniówki na przód to wyjęcie i wsadzenie koła.
 
 
ICE 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 321
Skąd: wlkp
Wysłany: Śro 06 Wrz, 2017   

leszcz napisał/a:
Jeśli zasięg i max 30km/h to silnik większy niż 250W to tylko zbędna masa i niepotrzebne koszty.

W zupełności wystarczy przekładniowy 250W, np. TranzX 250W 24V na 7-8s lub 36V na 10-12s, sterownik 16A i maksymalna możliwa bateria ale wg mnie 100 ogniw wystarczy.

Przekładniówka ma taką przewagę, że gdy zabraknie prądu rower nie stawia oporu.


Zgadzam się z Tobą, jednak przypuszczam, że zapewnienia przyszłego kierowcy o prędkości max 30km/h mogą szybko ulec zmianie. Dlatego zakładam zasilanie 48V i trochę większe silniki aby pozostał zapas na trochę większe prędkości.
 
 
smdrwf12300 
młodzik


Dołączył: 12 Cze 2017
Posty: 54
Skąd: Katowice
Wysłany: Śro 06 Wrz, 2017   

Nie wszytkie ramy pasuja do bafanga bbs02B ( bo takie teraz sprzedaja Chinczycy ) - tu tylko będą pasowaly ramy z szerokoscia supportu 68mm i 73mm angielskie BSA ( dla 73 zaczynaja sie problemy z linia lancucha ). Sa wersje bbsHD ktore podobno pasuja do press fita BB-92 itp ale tez sa problemy z linia lancucha ( lunacycle.com sprzedaje specjalne blaty 44-42T z przesunieciem 21mm ) ... radze wszytko pomierzyc przed zakupem bo moga sie pojawic dodatkowe koszty .
 
 
ICE 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 321
Skąd: wlkp
Wysłany: Śro 06 Wrz, 2017   

smdrwf12300 napisał/a:
tu tylko będą pasowaly ramy z szerokoscia supportu 68mm


To akurat się zgadza. Raczej nie powinno być problemu.
 
 
pablo123 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sie 2017
Posty: 61
Skąd: gd
Wysłany: Śro 06 Wrz, 2017   

Baterię możesz zrobić na 14s - silnik i kontroler znoszą to bez problemu (mam 14s4p).
Przy niższym napięciu, po rozładowaniu 50-60% baterii silnik robi się mniej żwawy.

Do jakiej ramy chcesz zamontować BBSa?
_________________
Powstaje nowa "Elektryczna Electra v2 (Townie) + BBSHD".
 
 
ICE 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 321
Skąd: wlkp
Wysłany: Śro 06 Wrz, 2017   

Cytat:
Do jakiej ramy chcesz zamontować BBSa?

Do ramy od cruisera Felt Mp.
 
 
pablo123 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sie 2017
Posty: 61
Skąd: gd
Wysłany: Śro 06 Wrz, 2017   

Poza szerokością suportu, sprawdź też jego średnicę.
W mojej Electrze był 2" american BB i musiałem dotoczyć tulejki zmniejszające jego średnicę, żeby silnik dobrze siedział.
_________________
Powstaje nowa "Elektryczna Electra v2 (Townie) + BBSHD".
 
 
ICE 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 321
Skąd: wlkp
Wysłany: Śro 06 Wrz, 2017   

pablo123, tak mam już taką redukcję bo zmieniałem w nim korby na klasyczny kwadrat i musiałem je dorobić.
Zastanawiam się czy mimo wszystko nie lepiej iść w hub i sterownik X2 zamiast tego mida.
Wie ktoś jakie jest średnie zużycie wh/km mid vs hub o podobnej mocy?
 
 
pablo123 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sie 2017
Posty: 61
Skąd: gd
Wysłany: Śro 06 Wrz, 2017   

Jeśli masz tylny hamulec torpedo to instalując mida go stracisz, w samym silniku jest wolnobieg.
Przerzutki do mida też się przydają do efektywnej jazdy.

Co do mojego zużycia:
- 14 Wh/km - przy szybszej jeździe za Falconem - trochę droga/trochę las, górki itd.
- ok. 11 Wh/km - spokojna jazda średnio 20km/h ze wspomaganiem pedałowaniem

A co lepsze hub czy mid to już ktoś inny musi się wypowiedzieć :)
_________________
Powstaje nowa "Elektryczna Electra v2 (Townie) + BBSHD".
 
 
ICE 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 321
Skąd: wlkp
Wysłany: Czw 07 Wrz, 2017   

Dzięki pablo123 za info.

Zatem w przypadku mid-a dojdą kolejne wydatki związane z zakupem i zaplotem nowej piasty z hamulcem rolkowym. :/ Pewnie +- z 400 zł
 
 
pablo123 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sie 2017
Posty: 61
Skąd: gd
Wysłany: Czw 07 Wrz, 2017   

Dokładnie - 500 zł na nową piastę 7 biegów z hamulcem rolkowym trzeba przyjąć.

Tylko, jak dasz silnik w tylnym kole i masz przerzutki w piaście - to co z nimi?
Popatrz, czy na tylnym widelcu nie ma możliwości zainstalowania U- lub V-brejka.
_________________
Powstaje nowa "Elektryczna Electra v2 (Townie) + BBSHD".
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Czw 07 Wrz, 2017   

ICE napisał/a:
Zgadzam się z Tobą, jednak przypuszczam, że zapewnienia przyszłego kierowcy o prędkości max 30km/h mogą szybko ulec zmianie. Dlatego zakładam zasilanie 48V i trochę większe silniki aby pozostał zapas na trochę większe prędkości.


250W 24V w moim WIPe szedł na 10s 38km/h po asfalcie bez pedałowania...

Na pierwszy ebike to jest tak bezproblemowa integracja z rowerem, że aż dziw mnie ogarnia że można na coś innego się napalać. No właśnie chyba ktoś tu jest napalony :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group