QS Motor |
Autor |
Wiadomość |
Mitar
kierownik
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 376 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018
|
|
|
Najważniejsze to się nie spieszyć, jak jeszcze wszystkiego nie wiesz to lepiej poczekać z decyzją, poczytać , popytać.
Równie ważne o ile nie ważniejsze niż silnik i sterownik jest dobór baterii, bo co z tego że będzie mocny silnik, wypasiony sterownik jak władujesz tam "słabą" baterię.
Zdecydowałeś się jaką konfigurację baterii będziesz miał u siebie?
Pamiętaj silnik da taką moc jaką zapewni mu bateria i sterownik.
Do barmala radzę ci szybszy silnik bo sterownik barmala nie ma trybu boost który zapewnia około 20% wiekszą predkość w sterowniku blokowym.
Każdy ma inną potrzebę prędkości ale fajnie jakby zestaw mógł jechać przynajmniej te 50km/h
Z wstępnych wyliczeń wychodzi że biorąc sterownik barmala i 13x5 max prędkość tego silnika przy 20S to jakieś 50-55km/h (okaże się po testach) .
Zauważ ,że 20S to jest i tak dużo bo większość buduje coś w granicach 16S i mniej, każdy Volt mniej da ci na oko około 1km/h mniej. więc przy 16S to już masz jakieś ~40-45km/h , teraz weź wolniejszy silnik i masz jeszcze mniej.
Ebike to nie rower gdzie przy 40km/h czujesz prędkość , 50 to moim zdaniem minimum, oczywiście każdy ma inne potrzeby. |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018
|
|
|
MateuszSz napisał/a: |
Tak że 125 euro za tego Qs 1000w 135mm to okazja
|
Liczysz już z kosztem wysyłki do PL czy bez? Jak by co to dalej jestem zainteresowany 3 lub 4T. |
|
|
|
|
henio
brygadzista
Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 286 Skąd: Polska
|
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018
|
|
|
Baterię celuję na 60V ( mam nadzieję, że taką upakuję na plaster miodu do takiej ramy:
https://zapodaj.net/73ac994cf12b0.jpg.html
a tu forma pozytywna:
https://zapodaj.net/e32c8c8b5b256.jpg.html ( szerokość 12cm )
Rower przede wszystkim do lasu, na polne piaszczyste drogi. 40 km na godzinę to hoho
----edit----
No ale jak piszesz Mitar, że 50km dla e-bika to minimum, to może kolegę posłucham... |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018
|
|
|
5T można zamówić przy ilości 20+. Będziemy robić taki zakup na pewno, ale nie uzyska się tak niskiej ceny ponieważ w przeciwieństwie do Petera zapłacimy podatki |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
markkar
brygadzista
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 213 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Czw 01 Lut, 2018
|
|
|
Odpowiedź o możliwość wyboru kv:
"Hello,
yes, you can choose:
Petr" |
|
|
|
|
cola3d
początkujący
Wiek: 40 Dołączył: 03 Paź 2016 Posty: 30 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 01 Lut, 2018
|
|
|
Niestety czas leci a wiosenna konstrukcja ważniejsza jak mała oszczędność na transporcie i czekanie aż do lata na dostawę z Czech. Ja zamówiłem swój lotniczo i czekam. Zobaczymy ile mnie finalnie wyjdzie ta zabawa
Właśnie arek_arecki wystawił do sprzedania w bazarku 8,4kv i podaje liczby ile to może polecieć. Wynika z tego że przy moim blokowcu 45a i 16s - 50km/h powinno to wyciągać. Dodatkowo na opcji 120% pod 60km/h, co w zupełności mnie satysfakcjonuje bo rzadko kiedy tyle jeździłem na 9c 10x6. Do tego momentu wg. suchych danych powinno być niemal 2x tyle ! |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018
|
|
|
Wszytko wskazuję, że się myliłem i te silniki są szybsze niż myślałem. Przy 67v kręcąc w powietrzu silnik osiągnął 650 rpm (80km/h) dla koła 26 cali. Zapytałem speca od qs'ów na ES, powiedział że na 26 calach przy 67V osiąga prędkość 40 mph (64 km/h) |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018
|
|
|
Na sterowniku sinus/foc ? Napewno nie Chyba że jakiś fluxx/boost używają.
Prędkość 64kmh pasuje idelanie do sterownika blokowego bo on (6T) ma ~1kmh/1V.
Prędkość koła w powietrzu to fikcja względem jazdy. |
|
|
|
|
wwojciech
brygadzista wwojciech
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 264 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018
|
|
|
Może warto się odnieść do danych innych silników. Taki Mxus 10x6 6Kv leci na 120% blokowcem 52km/h(na lipolach16S, na liion pewnie z 50). Czyli teoretycznie QS 8,4kV na 16S powinien ukrecic 70km/h co jest 13% mniej niż jalowe rozpedzenie do 80km/h co zgadzaloby sie. |
|
|
|
|
henio
brygadzista
Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 286 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018
|
|
|
Pomierzyłem wczoraj rower wg. rysunku technicznego:
https://zapodaj.net/625cc4ca0b5f6.jpg.html
https://zapodaj.net/02643c7971522.jpg.html
i wszystko powinno się spasować idealnie. Może tylko nóżkę będę musiał przesunąć o 0,5 cm.
Cały czas się zastawiam który nawój wybrać? Ale jak podpowiadacie, że silnik jest dość szybki, to raczej skłaniałbym się w stronę nawoju "czołgowego". Który to będzie wg tej tabelki?
markkar napisał/a: | Odpowiedź o możliwość wyboru kv:
"Hello,
yes, you can choose:
Obrazek
Petr" |
A czy te z ostatniej linijki to są tej samej wielkości silniki? Czy mają większy rozmiar? |
|
|
|
|
piwko7
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 16 Gru 2016 Posty: 107 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018
|
|
|
Na baterii 18S plus sterownik sinus jaką szacujecie prędkość ? Brat chce żeby rower jechał minimum 70 km/h
I nie wiem jaki nawój wybierać x6 czy x5.
Btw. Nie będzie problemu ze wspópracą przerzutki 9s i wolobiegu 7s ? |
_________________ Wykonam baterie Li-ion w dowolnej konfiguracji.
Szczegóły na PW. |
|
|
|
|
henio
brygadzista
Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 286 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018
|
|
|
Ja już zdecydowałem co wybieram: 11x6 (8.4kV) - taki mi wystarczy i będzie dobrze współpracował ze sterownikiem Barmala. Wybieram "czołg". Pewnie i tak się rozpędzie do 50 km/h, po co więcej.
Bardzo prosimy o więcej relacji z TESTÓW.
Dziękujemy |
Ostatnio zmieniony przez henio Pią 02 Lut, 2018, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
MateuszSz
początkujący E team Beskid Śląski
Pomógł: 2 razy Wiek: 31 Dołączył: 02 Lip 2017 Posty: 46 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018
|
|
|
piwko7 napisał/a: | Na baterii 18S plus sterownik sinus jaką szacujecie prędkość ? Brat chce żeby rower jechał minimum 70 km/h
I nie wiem jaki nawój wybierać x6 czy x5.
Btw. Nie będzie problemu ze wspópracą przerzutki 9s i wolobiegu 7s ? |
Do szybkości 70km/h przy 18S weź sobie nawój 5t . 13x5. Nie powinieneś mnieś problemów z wolnobiegiem 7s i przerzutką 9s przy tym silniku . Baa ja nawet nie miałem problemów z 7s przy mxusie v3 który jest szerszy. |
_________________ First Romet 3kw done
Current now Falcon v2 12kw Done
Light Mountain Tank for wife in preparation |
|
|
|
|
MateuszSz
początkujący E team Beskid Śląski
Pomógł: 2 razy Wiek: 31 Dołączył: 02 Lip 2017 Posty: 46 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018
|
|
|
henio napisał/a: | Ja już zdecydowałem co wybieram: 11x6 (8.4kV) - taki mi wystarczy i będzie dobrze współpracował ze sterownikiem Barmala. Wybieram "czołg". Pewnie i tak się rozpędzie do 50 km/h, po co więcej. |
Henio bardzo dobry wybór Głos rozsądku jest szanowany na tym forum
Ja też będę kupował 11x6t dla narzeczonej bo w górach taki silnik z kołem 26 cali to najlepszy wybór.
U nas każdy Nm ma znaczenie przy ciągłych wzniesieniach ,gdzie do pokonania np. mam 40km trasy tylko że 500 m różnicy n.p.m. |
_________________ First Romet 3kw done
Current now Falcon v2 12kw Done
Light Mountain Tank for wife in preparation |
|
|
|
|
henio
brygadzista
Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 286 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018
|
|
|
piwko7 napisał/a: | Na baterii 18S plus sterownik sinus jaką szacujecie prędkość ? Brat chce żeby rower jechał minimum 70 km/h
I nie wiem jaki nawój wybierać x6 czy x5.
Btw. Nie będzie problemu ze wspópracą przerzutki 9s i wolobiegu 7s ? |
Ja się nie chcę broń Boże wtrącać, ale 70km/h dla roweru to jest o wiele za dużo... Po co przed czasem zakończyć inkarnację... Nie jest fajnie nosić świeczki na grób brat, albo mu tyłek podcierać do końca życia... |
|
|
|
|
|