Elektryczna Electra v2 (Townie) |
Autor |
Wiadomość |
pablo123
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sie 2017 Posty: 61 Skąd: gd
|
Wysłany: Sob 09 Wrz, 2017 Elektryczna Electra v2 (Townie)
|
|
|
Ahoj!
Pierwszy ebike dopiero co ukończony, a 2 dni temu do domu zawitała już nowa Electra, która nie może doczekać się elektryfikacji. Otwieram zatem nowy wątek, który postaram się na bieżąco prowadzić - może ktoś również będzie chciał zrobić podobne komfortowe "wozidło"
Baza: Electra Townie Original 21D EQ Tall:
- Najważniejsza zaleta - wersja Tall - czyli 2" dłuższa i wyższa - wręcz gigantyczna, w Polsce nie jest dostępna, dlatego moją zakupiłem u naszych zachodnich sąsiadów. Rower dla osób > 185 cm wzrostu.
- Przednia piasta z dynamem - fajny bajer
- 21 przerzutek Shimano
- V-brake przód i tył
- Fajny kolor czarny mat / satyna
Założenia:
Rower ma być 50/50 szosa/lekki teren. Wiem, że nie ma rowerów do wszystkiego, ale mam pewne wymagania zarówno co do komfortu "podróżowania", jak i sprawności w terenie i następującą wizję:
- Napęd mid-drive Bafang BBS02B z mojego Cruisera lub mocniejszy BBSHD 1000W.
- Bateria 14s(6-7)p - zobaczymy, ile uda się zmieścić.
- Przednia amortyzacja
Do zrobienia:
- Dołożenie przedniego amortyzatora.
- Wymiana opon z 26x2.0 semi-slick na bardziej uterenowione i szersze od 2.125 do 2.4.
- Amortyzowana sztyca Suntour NCX (już jest) - testowałem i robi różnicę!
- Znalezienie odpowiedniej lokalizacji dla baterii, aby nie zaburzyć estetyki roweru.
- Wymiana błotników (po wymianie opon) na szersze.
- Demontaż przedniej przerzutki, zostanie wówczas 7 biegów w tylnej kasecie.
Problemy na chwilę obecną:
Tutaj liczę na Waszą pomoc W rowerze jest klamko-manetka Shimano. Zestawy Bafanga mają klamki hamulca z wbudowanymi czujnikami.
Czy można jakoś przełożyć manetkę Shimano do klamki Bafanga, czy te klamko-manetki Shiano są nierozbieralne?
Kilka fotek, jak wygląda rower i potencjalne wizki z umiejscowieniem baterii:
|
_________________ Powstaje nowa "Elektryczna Electra v2 (Townie) + BBSHD". |
Ostatnio zmieniony przez pablo123 Sob 09 Wrz, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 09 Wrz, 2017
|
|
|
Zdecydowanie lepiej bateria jako bak |
|
|
|
|
pablo123
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sie 2017 Posty: 61 Skąd: gd
|
Wysłany: Sob 09 Wrz, 2017
|
|
|
Też jestem tego zdania. Tylko będzie sporo "rzeźbienia", aby obudowa wyszła ładnie z "krągłościami", ale będzie na to cała zima (-; Najpierw na pewno powstanie obudowa a później bateria.
Z drugiej strony - bateria w pionie lepiej by się trzymała ramy - podparta od dołu. |
_________________ Powstaje nowa "Elektryczna Electra v2 (Townie) + BBSHD". |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 09 Wrz, 2017
|
|
|
Jest kwestia srodka masy ktory pojdzie do gory.
W takich rowerach fajnie wygladaja pojemniki obłe, obite brazowa skorą. |
|
|
|
|
pablo123
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sie 2017 Posty: 61 Skąd: gd
|
Wysłany: Sob 09 Wrz, 2017
|
|
|
Będzie się gorzej jeździło? Mniej stabilnie? Lepiej środek ciężkości bliżej ziemi?
Przyjmując 14s7p - 98 ogniw x 50g (ogniwo) = 4,9kg + obudowa i BMS - max 2kg
Waga baterii nie przekroczy 7kg. |
_________________ Powstaje nowa "Elektryczna Electra v2 (Townie) + BBSHD". |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Sob 09 Wrz, 2017
|
|
|
Bak wygląda zdecydowanie lepiej, ale zmieni trochę prowadzenie się roweru. Też trudniej go estetycznie umocować - najlepsze rozwiązanie to nitonakrętek |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
pablo123
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sie 2017 Posty: 61 Skąd: gd
|
Wysłany: Sob 09 Wrz, 2017
|
|
|
Hmmm... zacząłem się zastanawiać na ile bateria w baku może mieć wpływ na właściwości jezdne?
W końcu moje 90-pare kg żywej wagi również nie jest umieszczone przy ziemi, tylko środek ciężkości wychodzi na wysokości siodła. Czy te 6-7kg będzie miało aż taki wpływ?
W Electrze Townie, siedzi się dość mocno z tyłu, dając baterię pionową (nie w baku) dodatkowo dociąża się tył roweru. Może dając baterię w baku lepiej rozłoży się masa względem przód-tył.
Ma ktoś z Was umieszoną baterię w podobnym miejscu?
Voltage Cycles daje baterie i sterownik w baku:
|
_________________ Powstaje nowa "Elektryczna Electra v2 (Townie) + BBSHD". |
|
|
|
|
pablo123
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sie 2017 Posty: 61 Skąd: gd
|
Wysłany: Nie 10 Wrz, 2017
|
|
|
Czy wiecie, gdzie mógłbym dostać amortyzator z nietypowo długą rurą sterową?
Mufa sterowa (główka ramy) jest bardzo długa i ma 280mm. Potrzebuję amortyzator z rurą sterową gwintowaną (nie ahead) o długości min. 290mm (koło 26"). Najdłuższe jakie znalazłem to 260 mm - 3 cm za krótkie :/
Znalazłem też amorki RST bez rur sterowych, rurę można dokupić osobno np. 300mm, ale RST nie ma zbyt dobrych opinii. Wolałbym Suntoura, który ma wprasowaną rurę, ale czy można ją wymienić na dłuższą? |
_________________ Powstaje nowa "Elektryczna Electra v2 (Townie) + BBSHD". |
|
|
|
|
pablo123
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sie 2017 Posty: 61 Skąd: gd
|
Wysłany: Nie 10 Wrz, 2017
|
|
|
Namalowałem jeszcze taką alternatywę dla baterii pionowej - mniej klockowata.
Plus: łatwiejszy montaż, podparta od dołu, nisko środek ciężkości.
|
_________________ Powstaje nowa "Elektryczna Electra v2 (Townie) + BBSHD". |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 10 Wrz, 2017
|
|
|
Ostatnia opcja najlepsza moim zdaniem
Atomek dorabiał rurę sterową - bodajże firma activia ma taką usługę |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
pablo123
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sie 2017 Posty: 61 Skąd: gd
|
Wysłany: Nie 10 Wrz, 2017
|
|
|
Dzięki sietaz, o to mi właśnie chodziło! Jutro będę do nich uderzał. |
_________________ Powstaje nowa "Elektryczna Electra v2 (Townie) + BBSHD". |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 10 Wrz, 2017
|
|
|
Kiedyś dzwoniłem do nich i niestety ale nie podjeli się, może będziesz miał więcej szczęścia.
Edit:
Nie wiem czemu mi odmówili ;-( |
Ostatnio zmieniony przez Elektrotonus Pon 11 Wrz, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pablo123
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sie 2017 Posty: 61 Skąd: gd
|
Wysłany: Pon 11 Wrz, 2017
|
|
|
Pogooglowałem trochę firmę, o której pisał sietaz i sporo wymian rur sterowych robią.
Pewnie podejmą się roboty, mam tylko nadzieję, że ceną nie zabiją. |
_________________ Powstaje nowa "Elektryczna Electra v2 (Townie) + BBSHD". |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pon 11 Wrz, 2017
|
|
|
Było 150 zł plus wysyłka oczywiście. Jedyne pytanie czy oni toczą te rury sterowe czy mają gotowce - jeżeli ta druga opcja to może być problem z tak długa jak potrzebujesz |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 11 Wrz, 2017
|
|
|
Swojego czasu też chciałem przerobić ten rower. Przemawiała do mnie mega wygodna pozycja, ale odstraszył brak amortyzacji przy wyprostowanym kręgosłupie. Planowałem skrzynkę zrobić mniej więcej w ten sposób z tego co pamiętam:
Dochodzi Ci solidne mocowanie na śrubach bidonu a i bardziej pasuje do stylu ramy (wg mnie).
Cała skrzynka u mnie była większa i szła trochę wyżej więc zapytam:
Jak chcesz umieścić tak nisko skrzynkę przy korbie i osłonie łańcucha żeby była symetrycznie w osi ramy ? Korba tyle odchodzi od ramy ? |
|
|
|
|
|