e-Merida XC Mission Speed |
Autor |
Wiadomość |
Mitar
kierownik
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 376 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 04 Paź, 2017
|
|
|
Ja swojej nie będę robił bo nie mam sprzętu i doświadczenia. Wolę zlecić komuś kto się zna i spać spokojnie Opisuje tylko to co widziałem u innych.
Na pewno jest to bardziej skomplikowany proces tym bardziej przy dziwnych rozmiarach skrzynki, ale jak ktoś się uprze to można wszystko |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 04 Paź, 2017
|
|
|
Akumulator będzie klasycznej konstrukcji z jednego poziomu lijonów. Chcę zbudować dynamicznego miejsko-leśnego ebajka a nie monstrum motorcoss-o-podobne |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 04 Paź, 2017
|
|
|
pawextelinfo napisał/a: |
Ciężko mi zrozumieć przy elektryku dążenie do minimalnej wagi...
|
Gdyby sie pokusić na zrobienie tabelki excelowej w której byłyby :
- napiecie nominalne pakietu
- moc max dostarczana do silnika
- ilosc Wh pakiety AKU
- cięzar własny roweru
- prędkośc max
- średnica koła w której jest silnik
- sredni koszt elementów elektryfikacji roweru
- sredni koszt bazy - golego roweru
To wyszły by interesujące wyniki, z których by wyraznie było by widać, gdzie jest granica
cen, cieżaru i prędkości roweru. Bo niewątpliwie po przekroczeniu pewnej granicy, coraz więcej pieniędzy i mocy akumulatora idzie na pokonanie cięzaru własnego, oporów hamowania wynikającego z prędkości max. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 04 Paź, 2017
|
|
|
Dobrze to napisałeś WojtekErnest. Zawsze są jakieś graniczne wartości, go których dążymy w konstrukcji. W pierwszym rowerze pokusiłem się aż na 1500 W zamiast pierwotnie zakładanych 250 W. Teraz też chcę nowej jakości ale bez szaleństw. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 04 Paź, 2017
|
|
|
Bo tak się dziwnie składa ze od 35 km/godz każde kolejne +5 km to koszty +30 % od poprzedniego i ciezar pewnie +15 %. Celowo upraszczam, ale cos w tym jest. A potem gdy jednych dopada watownica, to innych "antywatownica", czyli konieczność posiadania roweru podręcznego, lekkiego czyli ... drugiego do codziennej jazdy. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 05 Paź, 2017
|
|
|
Decyzja zapadła zdecydowałem się na 162 szt . Konfiguracja 16S10P lub 18S9P.
Wszystko okaże się w chwili zamawiania QSa Oj będzie się działo |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 02 Sty, 2018
|
|
|
Małe postępy w składaniu docelowej bazy roweru
Próba dopasowania pakietu 18S9P w ramę. Być może użyję koszyczków plaster miodu celem zaoszczędzenia miejsca.
Amortyzator SR Suntour RAIDON 100 mm AIR z docelową niebieską obręczą.
Testowałem 140 mm, 120 mm i wyszło, że 100 mm to max skok do tej ramy przy moim wzroście. Jeszcze zmiana mostka na dłuższy o troszke większym skosie oraz nowa szersza kierownica 31.8 mm.
Przy okazji pytam w tym temacie jaką kierownicę kupić
IMG_20171226_000629208.jpg koszyczki |
Pobierz Plik ściągnięto 274 raz(y) 1,95 MB |
IMG_20180101_174727565.jpg rower |
Pobierz Plik ściągnięto 284 raz(y) 1,21 MB |
|
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 13 Lut, 2018
|
|
|
No i po projekcie, tzn przez wattowicę ;-(
Zamarzyłem sobie fajny rower full z dużą skrzynką. Kolor niebieski, stan bdb. Podczas przymiarki silnika okazało się, że można zastosować z tyłu wyłącznie tarcze 160 mm z tym silnikiem. Przeszkadza mocowanie amortyzatora. Można pokusić się o zeszlifowanie mocowania tarczy na silniku. Ponadto przy tej mocy i potrzebie wykorzystania regena trzeba założyć mocne torque army. Niestety ale skomplikowane haki utrudniają ich montaż z obu stron.
Rozważam budowę lekkiego fula z silnikiem przekładniowym 500 W Bafang lub małym NC lub zwykłym NC 10x6. QS okazał się zbyt mocnym zawodnikiem dla tego roweru.
Muszę przemyśleć czy aby go nie sprzedać w konfiguracji jak go zakupiłem i szukać innej ramy. |
|
|
|
|
Mitar
kierownik
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 376 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 13 Lut, 2018
|
|
|
E tam , V-brake też by dały radę jakbyś miał regena
A mocowania też da się wykonać na zamówienie pod ten kształt.
Ja u siebie mam chyba jeszcze gorsze kształty i będę walczył |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 13 Lut, 2018
|
|
|
Ja bym poszedł w bafanga, bo rama jest fajna z sporym trójkątem. Sam z mxus przesiadłem się na zimę na rower zimowy z pakietem 10s8p i lekka przekładniówką i jestem zachwycony jak fajnie to jeździ przy wadze 1/4 tego czym jeżdżę latem |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 13 Lut, 2018
|
|
|
Właśnie zależało mi na czymś o mocy 3KW Na otarcie łez mam drugi rower w zapasie do ew elektryfikacji. Tylko muszę przemyśleć temat. |
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 13 Lut, 2018
|
|
|
Co tam za QS'a chciałeś wrzucić? Moim zdaniem na tą ramę to za dużo 3000W chyba, że bardzo sporadycznie uzywany byłby na full, wachacz ma tylko dolne rurki porządne a te górne są raczej delikatne jak ich łączenie z dolną rurka przy haku. |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 14 Lut, 2018
|
|
|
Yin napisał/a: | ...Sam z mxus przesiadłem się na zimę na rower z pakietem 10s8p i lekka przekładniówką i jestem zachwycony jak fajnie to jeździ przy wadze 1/4 tego czym jeżdżę latem |
Bo po watownicy przychodzi czas na antywatownice......
I albo (jak można zaobserwować) kończy się to sprzedażą tego mocniejszego albo budową drugiego, bardziej przydatnego na codzień roweru. Bo tu nie chodzi tylko o jazdę ale przechowywanie, przewożenie go, ciężar i .... wygląd. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|