Przypadkowy samochód
Pada deszcz, woda odbija IR, dlatego widać pod samochodem refleksy na wodzie.
W tle nie najlepsze ocieplenie budynku, mostki cieplne widoczne za zbyt cienką warstwą styropianu.
Szkło nie przepuszcza IR, szyby są nie przenikliwe, przez okna nic nie widać, działają jak przesłona, słabo odbijają IR.
Ludek
Odjecie wykonane zza czarnej folii strecz.
Szkło zatrzymuje IR, metale odbijają jak lustra, a niektóre nieprzenikliwe tworzywa sztuczne są dla IR przeźroczyste jak powietrze.
Nie, ubrań nie prześwietla
Ogniwa po teście
Temperatura ogniw podczas rozładowania ma związek z ich Rw
Ładowarka modelarska wyrównuje cele
Malowanie proszkowe odbija IR, dlatego ładowarka odbija się w ramie jak w lustrze
Przewód balansujący obciążony prądem 3A
Ogrzewa się o 5st bardziej niż bez prądu.
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Oni chyba nie mają, tzn da się kupić Fliry i Seeki na ali, ale to nie jest ich produkcja tylko import.
Miałem w ręku typowo chińską kamerkę termowizyjną o rozdzielczości 60x60
https://www.aliexpress.co...2365036280.html
kosztowała właściciela 2000zł z opłatami i była nie najlepszym sprzętem. 2-3x taniej można u nas na serwisach aukcyjnych kupić lepsze kamerki Flir One lub Seek Thermal Compact i na amazonie.
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Obraz termograficzny silnika ujawnia kilka interesujących szczegółów:
1. Oś to najcieplejsza część zewnętrzna silnika choć różnica jest tylko kilku stopni. Jej mała średnica sprawia jednak, że ilość ciepła odprowadzana tą drogą jest bardzo mała.
2. Dekle z alu i pierścień stalowy z magnesami mają taką samą temperaturę wiec dystrybucja ciepła poprzez powietrze wewnątrz silnika jest dość dobra (choć mało sprawna)
3. Zastanawia fakt nierównomiernego nagrzewania się pierścienia z magnesami, nie jest to błąd pomiaru, zresztą po nagrzaniu szprych widać która strona obudowy silnika nagrzewała się bardziej. Skoro pierścień ma wyższą temp od aluminiowych boczków i jest to nagrzanie nierównomierne, to oznacza, że istotnym grzejnym elementem są chyba same magnesy.
4. Średnio to własnie pierścień jest najcieplejszą częścią silnika, nie boczki (osi nie liczę).
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Pią 17 Mar, 2017, w całości zmieniany 1 raz
Aluminium jest zdecydowanie lepszym przewodnikiem cieplnym niż stal. Dużo szybciej oddaję ciepło do otoczenia. Kolejna sprawa jest to że pierścień ma sporą masę a co za tym idzie pojemność cieplną.
Załóżmy że zrobiłeś parę startów zimnym silnikiem pod górę. Najpierw nagrzeja się aluminiowe pokrywy.
Kolejne założenie. Jeździłaś długo i zarówno pokrywy jak i pierścień nagrzaly się równomiernie. Wróciłeś, otworzyłeś drzwi, postawiłeś rower, włączyłeś cieplowizjer... czas leci... Co ma najmniejszą pojemność cieplną i najlepiej oddaje ciepło do otoczenia? Pokrywy.
A co do nierownomiernego nagrzania pierścienia. Rower długo stał w takiej pozycji przed zrobieniem zdjęcia czy może jednak ruszyles go przed samym zdjęciem? Co mam na myśli... ciepło zawsze idzie do góry i jeżeli go ruszyles to może ta cieplejsza cześć wcześniej była właśnie "u góry"?
Ostatnio zmieniony przez DeeX Pią 17 Mar, 2017, w całości zmieniany 1 raz
3. Zastanawia fakt nierównomiernego nagrzewania się pierścienia z magnesami, nie jest to błąd pomiaru,... to oznacza, że istotnym grzejnym elementem są chyba same magnesy.
te dwie minuty mogą być kluczowe, dla tego ze ciepło rozchodzi sie wyłącznie laminarnie, do tego rower stal oparty pewnie o, hmm dom, wiał wiatr z kierunku x, a to może dać nierównomierne stygnięcie aluminiowej obudowy szczególnie że mamy 5-7C ,
najlepszy jest kawałek ośki po której kolorze widać że w środku panuje piekło
zostaje nic jak tylko szybki przelot i nowe fotki last second
tas napisał/a:
4. Średnio to własnie pierścień jest najcieplejszą częścią silnika, nie boczki (osi nie liczę).
magnesy mocno przywiera do blach i ma sporą gęstość chyba przez to go widać ,
środek gdyby dao sie go zobaczyć pewnie świeci na biało w skali
ciekawe jak wygląda silnik zalany olejem albo ferro? masz taki pod ręką żeby na niego "spojrzeć"??
Nie wiem, czy dobrze ale patrząc na oś przyszło mi do głowy, że ciepło spowodowane jest/może być w tym miejscu zwykłą pracą pod obciążeniem. Czyli sam materiał. Tas z pewnością nie kruzował sobie ot te 25km/h...
Dodatkowo widać też zamocowanie osi w ramie, też ciepłe.
ciekawe jak wygląda silnik zalany olejem albo ferro? masz taki pod ręką żeby na niego "spojrzeć"??
O tym samym pomyślałem - ferro albo jakaś mikro ilość oleju np. 10 mil - ciągnie mnie idea tak małej ilości oleju by pominąć problematyczne odpowietrzanie..
To tak w ramach inspiracji do przyszłych testów z termowizją Choć sam przypuszczam że różnice między pastą termo a silikonem będą max na 5 stopni C. Ale protestować warto - może się mylę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum