ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
E-Bike Trek- fell the thunder
Autor Wiadomość
wita00 
początkujący


Dołączył: 04 Lis 2016
Posty: 41
Skąd: Rybnik
Wysłany: Śro 13 Wrz, 2017   E-Bike Trek- fell the thunder

MKlasyk
Nine Conti 2806 Gt 1500 lipo16s 10ah
Rama full maintou 100mmblack damper rock shock
To moja druga konstrukcja oparta na osprzecie przelozonym ze starego rowera typu hard tail bez amortyzacji. Wczesniej bez doswiadczenia na rowerach typu full. Musze sie wam pochwalic ze po przesiadce na full komfort, bezpieczenistwo, przyczepnosc, szybkosc, stabilnosc wzrosla o cale rzedy wartosci. Inna bajka jazdy, Kazdy kto ma mozliwosc niech przesiada sie na rowerek typu full, naprawde jazda z pelnym gazem po lesnych duktach stala sie faktem i to naprawde sprzet az sie prosi aby bu dopierdalac:D

IMG_20170203_235921.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 536 raz(y) 3,15 MB

IMG_20170228_101738.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 461 raz(y) 2,74 MB

IMG_20170216_114236.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 359 raz(y) 3,91 MB

IMG_20170626_172843.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 516 raz(y) 4,05 MB

IMG_20170626_170253.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 462 raz(y) 4,83 MB

IMG_20170904_175340.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 404 raz(y) 3,91 MB

IMG_20170904_175400.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 429 raz(y) 3,29 MB

 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Śro 13 Wrz, 2017   

Super!
_________________
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 13 Wrz, 2017   

Ile V max ? 7x9 czy 10x6 ? Jaką oponę masz z tyłu, wchodzi na styk jak widać na ost zdjęciu ? Też będę na kolejny sezon budował fulla;-) Chciałem Ci zwrócić uwagę, że na wyboiste leśne szlaki masz chyba za dużo kostek a za mało lutów lub pewniejszych złączek. Poza tym czy te trytytki gwarantują odp sztywne zamocowanie skrzynki ?
 
 
wita00 
początkujący


Dołączył: 04 Lis 2016
Posty: 41
Skąd: Rybnik
Wysłany: Czw 14 Wrz, 2017   

Opon niezmienialem, downhillowe szerokosc 2.35 na 26cali. Opony mam maxis i kenda. Masz racje co do tylniej opony wogole jest lysa i czeka na kolejna pane by ja wymienic na dedykowana do ebaikow Schwalbe Marathon Plus MTB 26 x 2.25. Trytytki trzymaja wporzatku wogole system mocowania jest autorski walne fotki. Ale macie tak ze na dziurach jak pracuje rama rowerowa to trzeszczy pudelko? Kolor niebieski pudelka uzyskany z top catu. V MAX 65kmh z gorki 73kmh GPS. Silnik pisalem ze 2806 wiec 10x6
Ostatnio zmieniony przez wita00 Czw 14 Wrz, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 14 Wrz, 2017   

Też się zastanawiam nad przesiadką na full , fajna ramę wyhaczyłeś , dużo miejsca, to jakiś konkretny model?

RH2806 to raczej 10x6 będzie http://nexun.pl/sklep/sil...6-10x6-tyl.html

Ja na 7x9 na 16S miałem max 50, dopiero na 20S dolatuje do 60. Ciekawy jestem jaka jest różnica w starcie i grzaniu.
Można się kiedyś spotkać i porównać ;)
 
 
wita00 
początkujący


Dołączył: 04 Lis 2016
Posty: 41
Skąd: Rybnik
Wysłany: Czw 14 Wrz, 2017   

To moze byc ciekawe porownanie, bo tez sie zastanawialem nad ta konfiguracja. Ale bateria musi byc na 100% by porownanie mialo sens. A masz lipo? Rama to jest ostatnia rama treka robiona recznie, spawana paciami. Rozmiar L.
 
 
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017   

Mam hardcasy tak samo jak ty, jak będę przesiadał się na fulla to wtedy pomyśle o pakiecie z 18650 ponieważ to jedyna szansa aby zwiększyć zasięg przy takiej skrzynce.

Pisząc, że się zastanawiasz nad taką konfiguracja masz na myśli silnik czy 20S?
20S daje sporego kopa ale znacząco podnosi grzanie się silnika , 100 jest na porządku dziennym a 150 osiąga się po kilku startach z miejsca. Jak się nauczysz jeździć optymalnie to da radę nie przekraczać 130.
Jednak na 7x9 to jedyna szansa na rozsądną prędkość MAX.

Ostanio testowaliśmy ze znajomym 20S i 16S na tym samym silniku i sterowniku.
Oczywiście czuć różnicę ale jednak 10kg w wadze robi dużo więcej niż różnica w Voltach i każdy test powinno się robić albo tej samej wagi albo ze zmianą "kierowcy".
 
 
wita00 
początkujący


Dołączył: 04 Lis 2016
Posty: 41
Skąd: Rybnik
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017   

Wachalem sie miedzy 2806 16s, a 2809 20s z tym ze odradzano mi ta druga konfiguracje. Zastanawiam sie z czego wynika wieksze grzanie. Przeciez prady te same ida
 
 
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017   

Pewnie z ilości Wat jakie przyjmuje silnik, różnica jest spora przy max napięciu idzie nawet 3600W chwilowo, zalecany max to chyba 1500W

Z tego co pamiętam jest chyba jeszcze silnik pośredni między 7x9 a 10x6 i moim zdaniem on by był najlepszym kompromisem na 16S. Bo przy prędkości powyżej 55km bardzo duża ilość Wat idzie w straty na pokonanie oporu powietrza, średnio ekonomiczne w szczególności małych pakietów.
Dlatego z chęcią sprawdził bym 10x6 aby zobaczyć jaka jest różnica bo może się okazać że gra nie warta świeczki i lepiej mieć 16S a nawet 14S i 10x6.

Ja za 2 tygodnie zmieniam sterownik bo już na biurku czeka X2 od barmala.
Tam mogę sobie spokojnie sterować natężeniem prądu i postaram tak to skonfigurować aby moc była a silnik się tak bardzo nie grzał.

No i ta nieszczęsna rama, nie jest łatwo wyhaczyć używaną 20" z dużym trójkątem w rozsądnej cenie.

Ps. ile dałeś za swój?
 
 
wita00 
początkujący


Dołączył: 04 Lis 2016
Posty: 41
Skąd: Rybnik
Wysłany: Pon 18 Wrz, 2017   

Czemu FOC ci jeszcze lezy na biurku, nie miałeś czasu na instalowanie. Ciekaw jestem wrazeń z poprawy oddawania mocy, momętu i poprawy zasięgu poprzez wzrost sprawności. moj rowerek wyhaczony za 1790zł, rok 2007.
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 19 Wrz, 2017   

wita00 napisał/a:
Ciekaw jestem wrazeń z poprawy oddawania mocy, momętu i poprawy zasięgu poprzez wzrost sprawności.


Ale się napalasz :cool: to Cie zmartwię bo sterownik foc startuje płynniej (lepiej jak dla mnie) ale przez to na początku będziesz miał wrażenie że Ci mocy ubyło przy brutalnym szarpaniu na każdy dotyk manetki jakie robił blokowiec :lol:
Najbardziej odczuwalna jest błoga Ciszaaaa :mrgreen:
 
 
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 19 Wrz, 2017   

wita00 napisał/a:
Czemu FOC ci jeszcze leży na biurku, nie miałeś czasu na instalowanie. Ciekaw jestem wrażeń z poprawy oddawania mocy, momentu i poprawy zasięgu poprzez wzrost sprawności...


Nie miałem na razie czasu, miałem instalować w następnym tyg. ale mocno się nad tym zastanawiam, zaraz napiszę dlaczego.

To co mnie przekonało początkowo do FOC to cisza o której pisze kolega, oraz możliwość dowolnej konfiguracji mocy tak aby optymalnie dobrać moc do grzania silnika bo obecnie GT1500 na 20S przy moim stylu jazdy robi z silnika opiekacz :)
Sprawność spada.... Nie wiem jak inne sterowniki ale FOC od barmala daje też z tego co pamiętam możliwość regulowania mocy silnika względem temperatury. No i jeszcze jedna zaleta to rozmiar, w przyszłości da się zastosować większą baterię.

To co mocno mnie rozczarowało to fakt że FOC ma o 8% mniejszą prędkość VMAX i co jeszcze gorsze mniejszą od ustawienia 100% na GT1500...
A GT1500 ma jeszcze tryb 120% który daje sporego kopa.
Niby barmal planuje opcję boost ale są z nią duże problemy a nawet jak ona wejdzie to podobno ma to byc tylko 105% i to czasowo.

Czemu mnie to martwi?, bo mam silnik 7x9 i nawet przy 20S prędkość MAX spadnie z 60km/h do 48km/h , i to są dane podawane przy max naładowaniu więc realnie będzie to max ~42km/h pewnie.

45km/h miałem na 16S i było to dla mnie trochę za mało.

Plan obecnie jest taki, że szukam fulla i w okresie zimowym robię nową konstrukcję na FOC ale na szybszym silniku. No chyba że darzy się cud i barmal coś wykombinuje z tym boostem :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group