Sprzedam Aprilię RS50 z napędem elektrycznym. W pojeździe jest zamontowany silnik szczotkowy Perm PMG 132 o mocy trwałej 7,2 kW napędzający tylne koło za pomocą łańcucha motocyklowego. Zastosowany sterownik to Curtis 1209B (80V, 400A). Źródłem energii jest bateria o pojemności 6 kWh zbudowana z nowych ogniw Sony US18650V3B w konfiguracji 21s40p. Bateria nie posiada BMS-a (nie znalazłem egzemplarza wytrzymującego 400A). Informacji o rozładowaniu akumulatora dostarczają widoczne na zdjęciu alarmy (buzery). Aby baterii nie przeładować, ładowarkę ustawiłem na napięcie 4,15V na celę. Po przejechaniu 1500 km maksymalny rozjazd między ogniwami wyniósł tylko 0,03V (potem ręcznie wyrównany). Przy świadomej eksploatacji akumulatora i kontrolowaniu napięć poszczególnych ogniw obecność BMS-a okazała się niekonieczna. Instalacja 12V zasilana jest stosowną przetwornicą. Widoczna na zdjęciu płytka z elektroniką to moduł zamieniający sterowanie napięciem (prędkością) na sterowanie prądem (momentem obrotowym - przyspieszeniem). Pojazd jest zarejestrowany jako motorower elektryczny (rodzaj paliwa EE) oraz ubezpieczony. Przegląd techniczny i OC ważne do sierpnia 2018 r. Ze względu na to, że jest to motorower, jego prędkość została ograniczona do 45 km/h oraz moc do 4 kW. Po "odblokowaniu" mamy ponad 90 km/h oraz ok. 25 kW mocy chwilowej na kole (zmierzony moment obrotowy na kole to 335 Nm). Przy tych osiągach zasięg wynosi ponad 100 km. Ponieważ waga pojazdu wzrosła z fabrycznych 115 kg do 151 kg, jest on zarejestrowany na 1 osobę. Na "desce rozdzielczej" widać wspomniane alarmy, kontrolki świateł i kierunkowskazów, woltomierz (który jest w rzeczywistości amperomierzem pokazującym prąd płynący ze sterownika do silnika - odpowiednik prądu fazowego w BLDC) oraz EV Computer (rozbudowany o różne inne pomiary watomierz). W miejscu wlewu paliwa jest umieszczony bezpiecznik główny będący jednocześnie wyłącznikiem bezpieczeństwa oraz włącznik alarmów. Hamulce są uruchamiane dźwigniami na kierownicy (jak w rowerze). Do pojazdu dołączam ładowarkę 6A. Rok produkcji motoroweru 2003, data konwersji - wrzesień 2016. Przebieg "elektryczny" pojazdu to 2000 km. Cena 15.000 zł. Pojazd sprzedaję, gdyż zbudowałem sobie drugi e-motorower.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 14 Wrz, 2017
Jeździłem na tej Aprilii i poza Teslą to najszybszy elektryk, którym się przemieszczałem Jest szatan, trzeba się dobrze trzymać przy odkręcaniu manetki, bo 25 kW to już nie byle co!
Wiek: 32 Dołączył: 28 Sie 2016 Posty: 31 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie 17 Wrz, 2017
Fantastyczny sprzęt już z samego wyglądu Mam sentyment do Apki RS50, mój pierwszy motorower w życiu. Bardzo fajnie wspominam. A w twojej odsłonie kozacka jak nigdy. Nie myślałeś o założeniu bloga aby opowiedzieć więcej o niej, może relacja z budowy ? Wykonałeś dużo dobrej roboty.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum