ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Golden Motor Smart Pie - wymiana łożysk
Autor Wiadomość
legend 
brygadzista


Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 240
Skąd: Warszawa
  Wysłany: Czw 21 Wrz, 2017   Golden Motor Smart Pie - wymiana łożysk

Wydaje mi się, że mój silnik może wymagać wymiany łożysk - tzn. kręci się z wyraźnym oporem. Myślę, że ma prawo, bo zeszłej zimy użytkowałem go w każdych warunkach (również w zaspach do samej ośki).

Czy ktoś z Was wymieniał łożyska w tym silniku? Szukałem w sieci jakiejś instrukcji lub filmu ale bezskutecznie. A może ktoś z forum podjął by się wymiany?

Pozdrawiam,
Kamil
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 22 Wrz, 2017   

Pewny jesteś, że to wina łożysk?
Ja, w swojej karierze, wymieniałem łożysko tylko jeden raz.
Jak dotąd nie było takiej potrzeby. Prędzej winny były śmieci na magnesach.
 
 
legend 
brygadzista


Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 240
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 22 Wrz, 2017   

Nie mam pojęcia co to jest.
Łożyska to pierwsza rzecz, która przyszła mi do głowy.
Okolice ośka/łożysko są troche skorodowane...
Nie robierałem jeszcze silnika.

K.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 22 Wrz, 2017   

Woda w silniku :D
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 22 Wrz, 2017   

Jego się otwiera chyba jak każdy inny - żadna filozofia
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sob 23 Wrz, 2017   

Otwiera sie podobnie ale jedyna roznica jest b. duze lozysko od strony kabli , tam jest tez sterownik ktory jest w srodku przeswitu tego lozyska.

Przerabialem wiele tych silnikow , masz wode w sterowniku i zwarte fazy w 95% przypadkow , te silniki sa tak skonstulowane ze zalewaja sie woda hymm .. zawsze ? , ale mozesz go otworzyc wywalic sterownik i wstawic zewnetrzny inny , ten silnik ma potencjal bo ciagnie znacznie mocniej niz 7x9 i ma zapasy pradu 30A48V swobodnie bedzie smigal nawet w ciezkich warunkach ale na roerze zwklym smialo mozesz uzyc 45A
 
 
legend 
brygadzista


Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 240
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 25 Wrz, 2017   

W tej chwili jest nie podłączony, ale jak go zdejmowałem to był 100% sprawny.
Rozumiem, że rozkręcenie polega na odkręceniu śrubek ampulowych i otwarciu dekli.
Czy one są jakoś fabrycznie uszczelnione?

Pozdrawiam,
Kamil
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 25 Wrz, 2017   

NO mniej wiecej tak mozesz to zrobic , kontroler jes w srodku lozyska wiec nie musisz nawet sciagac pokryw by ocenic czy problem jest po stronie zalanego sterownika , poprostu go odlacz i zobacz jak zachowuje sie sam silnik

https://www.youtube.com/watch?v=dzefRZPE7Y0
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Pon 25 Wrz, 2017   

sunman napisał/a:
ten silnik ma potencjal bo ciagnie znacznie mocniej niz 7x9 i ma zapasy pradu 30A48V swobodnie bedzie smigal nawet w ciezkich warunkach ale na roerze zwklym smialo mozesz uzyc 45A


Piszesz o Smart czy chodzi Tobie raczej o ten większy Magic ?
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 25 Wrz, 2017   

Pisze o seri golden motor , mam doswiadczenia z wszystkimi wersjami , daja rade na 30A w rowerach w calej europie wozacych ludzi 150-450kg ciagu i o dziwo sie nie wydymiaja , jedynie kontrokery sa niesamowicie podatne na uszkodzenia przez ostatnie. 2 lata wymienilem sterowniki w 10 sztukach.

kolega Przemek sam na nim smigal i pchal sporo pradu , magnesy sa tam niezbyt szerokie jesli dobrze pamietam 20 lub 25mm ale ich laczna powierzchnia jest juz zadowalajaca podobnoe oddawanie ciepla
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 25 Wrz, 2017   

sunman napisał/a:


kolega Przemek sam na nim smigal i pchal sporo pradu , magnesy sa tam niezbyt szerokie jesli dobrze pamietam 20 lub 25mm ale ich laczna powierzchnia jest juz zadowalajaca podobnoe oddawanie ciepla


pozdrawiam :wink:

aktualnie karmie go 45-50A i 64V, nie żeby żarł jak koza wszystko zielone :lol: ale jak sie uważa to ma niezłego kopa, oczywiście do spalenia już pewnie niedaleko, nie mam zabezpieczenia termicznego ale jeżdżę już na nim dosyć długo i na czuja wiem kiedy odpuścić, ale ze 2-3 lata temu dostawał 90A!! o 64V nie spalił sie ale przy starcie jak dostał ful manetkę to rozerwało stator w miejscu mocowania z osią

według mnie to bardzo udany silnik wielkim plusem jest jego srednica, to chyba ona robi robotę momentu
 
 
legend 
brygadzista


Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 240
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 03 Lis, 2017   

Znalazłem trochę czasu żeby zająć się silnikiem. Wg mnie to na 100% łożyska (silnik jest w małym kole, jeździłem po zaspach do samej ośki i takie są skutki) ;)

Rozebrałem tyle ile mogłem. Próbowałem poruszyć dekle, ale wyglądają na dobrze złączone.
Jak się do tego zabrać? Dłuto plus młotek? Opalarka? WD40?

Załączam zdjęcie jak to wygląda...

Pozdrawiam,
Kamil

20171103_221250.jpg
SmartPie3
Pobierz Plik ściągnięto 331 raz(y) 180,66 KB

 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 04 Lis, 2017   

metody są dwie
1. dwa cienkie śrubokręty wbijasz po przekątnej pod dekiel przy szprychach i podważasz to z jednej to z drugiej strony dekiel musi zejść z lożyska, ale raczej na pewno lekko poharatasz alu
2 jak masz odkręcone wszystkie śruby to kładziesz kolo kablami do góry kolanami klękasz na felgę i mocnym naciskiem wypchniesz dekiel razem ze statorem z felgi,
na spokojnie polecam zacząć od metody 1
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Sob 04 Lis, 2017   

Połóż koło na ziemi. Stań jedna noga na feldze i na przeciwko drugą wypchnij cały stator.
https://www.youtube.com/watch?v=_USywOkQueA
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob 04 Lis, 2017   

Pytanie, czy takie rozwiązanie nie krzywi osi/silnika?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group