ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Bluetooth bms
Autor Wiadomość
Goliath 
młodzik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Maj 2017
Posty: 81
Skąd: Izabelin-Dziekanówek
Wysłany: Nie 03 Gru, 2017   

Passat_EQ napisał/a:
Przymierzam sie do zakupu 20S ale nie wiem czy sie koncepcja nie zmieni.

Też zastanawiam się nad tą wersją :P
Będę śledził Twój wątek... :mrgreen: i trzymam kciuki.
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 05 Gru, 2017   

Trochę jeszcze potrwa zanim to podłącze ale zdam relację.
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Wto 05 Gru, 2017   

Montuje w tej chwili 20s do swojego Falcona i też będę testować. Przede wszystkim interesuje mnie podgląd cel i to fajnie pokazuje. Można połączyć się też po kablu z PC. Na razie jest problem, z językiem w telefonie. Musi być angielski, bo inaczej apka jest po chińsku w defaulcie. Co do działania BMSa, to stracił łączność na jakiś czas i dawał na wyjściu małe napięcie, a później sam się naprawił, więc nie wiem jeszcze co o tym myśleć. Mam nadzieję, że się to nie stanie 20km od domu. :razz:
 
 
Ledo 
młodzik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 99
Skąd: Szczecin
Wysłany: Śro 03 Sty, 2018   

Ja testuje na 13s i narazie mam niedobre odczucia
Zanim zaczniecie sie bawić BT, łatwiej będzie skonfigurować go łącząc z komputerem przez moduł który producent też dostarcza wraz z sterownikami.

Za każdym razem jak połączyć się z BMS musisz ręcznie ściągnąć zapisane ustawienia poprzez kliknięcie Read Eprom.

Zanim zrobisz jakieś zmiany zrób bakeUP ustawien BMS'a:
zakładka Settings/ READ EPROM,
soft ściąga ustawienia z BMS i aktualizuje je na twoim cliencie.
teraz zapisz na dysk twardy: SAVE EPROM
BackUP nie dotyczy CALIBRATION, tego się nie dotykaj chyba że masz złe pomiary, opisałem to na samym dole

Od tej pory masz backup na hdd, i cokolwiek spieprzysz, zawsze jestes w stanie wrócić do ustawień fabrycznych poprzez OPEN EPROM (z dysku hdd) po czym WRITE EPROM (zapis na BMS).

Już podczas edytowania parametrów, zmiany trzeba zawsze zapisać je w BMSie guzikiem WRITE EPROM.

Znalazłem 3 kupy które mi w tym BMSie nie pasują:
kupa nr1.
Dziwny schemat balansowania,
Wpisuje się napięcie + tolerancję dopiero po przekroczeniu tego BMS zaczyna balansowanie
Start Voltage: 4050mV
Balance Precision 25mV
Podczas ładowania zacznie balansowanie się celi jak osiągnie 4075mV i skończy na 4050mV
(to samo jest w instrukcji)

No ok, fajnie że można sobie ten poziom edytować ale problem jest taki że BMS jakby miał dwa kanały przyste i nieparzyste, i tylko cele z jednego kanału mogą być rozładowywane jednocześnie.
Celle nr:
1 2
5 4
9 8
zaczynają być balansowane
program pokazuje że balansuje cele 1,5,9 przez 5-10s, potem przełącza na cele nr 2, 4, 8 po czym po 5-10s znowu wraca do balansowania cel nieparzystych i tak w kółko
o ile i w ogóle je balansuje bo BMS po30min był tak samo zimny jak przed
w ostatniej zakładce softu można wymusić włączenie balansowania nieparzystych lub parzystych cel, nie ma wymuszenia balansowanai całości. (fotka nr2)

BMS nie ma fizycznych diód któe by się zapalały jak w tradycyjnych BMS'ach że dana cela poddana została balansowaniu

kupa nr2
Instrukcja mówi że są dwa tryby balansowania
statyczny i dynamiczny
Statyczny: balance_en, blansuje po zakończeniu ładowania, nie balanasuje podczas ładowania
Dynamiczny: balance_en+chg ballance, balansuje tylko podczas ładowania, a nic się nie dzieje po zakończeniu ładowania
jak narazie nie udało mi się ustawić i tego i tego, co uważam powinno być podstawą

kupa nr3
COVP- limit po przekroczeniu cela będzie uznana za przeładowaną
POVP- limit po przekroczeniu cały pakiet będzie uznany za przeładowany

BMS odcina ładowarkę po ośiagnięciu POVP niezważając na COVP,
u mnie to wyglądało tak:
COVP ustawione na 4,2V
POVP ustawione na 54,35V

podczas ładowania cela nr1 była 4,24V (przekroczone COVP), ładowarka dalej pcha prąd
pakiet miał 53,5V (brakuje 0,85V do POVP)
jak pakiet osiągnął 54,20 zmieniłem POVP też do 54,20V po czym BMS odcioł ładowarkę
czemu zmieniłem POVP?
bo cela nr 1 osiągneła niebezpiecznie 4,28 i przerwałem dalsze ładowanie.
Najsłabsza z cel osiągneła 4,17V

Uważam że BMS powinien przerywać ładowanie po osiągnięciu obydwóch wartości.

Mam nadzieje ze to mozna wszystko po ustawiać bo przy stanie obecnym uważam że BMS ten jest nie do użytkowania. Po za tym że se można popatrzeć na poziom bateri...
Czekam na podzielenie się doświadczeniem innego śmiałka który testuje ten sprzet.

P.S.
Trzecia zakładka Calibration, tam nie można zrobić BackUPu, i jak przekalibrujesz napięcie Cel, ręcznie bedziesz musiał je kalibrować poprzez zczytywanie napięcia z mulitemetra i wklepywanie je w soft
Ja se przekalibrowałem dla testów z 4,18V na 3,8V i nie było odwrotu, musialem potem recznie sprawdzac kazda cele i ja edytowac w programie aby miernik wskazywał stan faktyczny

c7dd71d2-3205-4112-a9b6-99e4c2dd4276.jpg
zal 3
Pobierz Plik ściągnięto 362 raz(y) 206,73 KB

Balance2.jpg
Zal2
Pobierz Plik ściągnięto 433 raz(y) 421 KB

Balance1.jpg
Zal1
Pobierz Plik ściągnięto 327 raz(y) 404,22 KB

 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Śro 03 Sty, 2018   

Ledo napisał/a:

kupa nr1.
Dziwny schemat balansowania,
....można wymusić włączenie balansowania nieparzystych lub parzystych cel, nie ma wymuszenia balansowanai całości. (fotka nr2)
BMS nie ma fizycznych diód któe by się zapalały jak w tradycyjnych BMS'ach że dana cela poddana została balansowaniu

Chcieli zaoszczędzić miejsce i moc i zrobili taką akurat konstrukcję, która jest silnie zminaturyzowana. Diody LED są tu z pewnością zbędne.
Ledo napisał/a:

kupa nr2
Instrukcja mówi że są dwa tryby balansowania
statyczny i dynamiczny
Statyczny: balance_en, blansuje po zakończeniu ładowania, nie balanasuje podczas ładowania
Dynamiczny: balance_en+chg ballance, balansuje tylko podczas ładowania, a nic się nie dzieje po zakończeniu ładowania
jak narazie nie udało mi się ustawić i tego i tego, co uważam powinno być podstawą

Te dwa tryby pracy nie mogą działac jednocześnie. W dużym uproszczeniu:
W trybie ładowania baterii ogniwa, które pobierają największy prąd są bocznikowane aby ładowały się wolniej. W trybie rozładowania ogniwa są balansowane w ten sposób, że ogniwa słabsze są doładowywane z tych mocniejszych.
W BMSach z osobnym portem ładowania łatwo wykryć czy bateria jest w stanie ładowania, przy wspólnym porcie musiałby to być bardziej skomplikowany układ.
Ledo napisał/a:

kupa nr3
...
Uważam że BMS powinien przerywać ładowanie po osiągnięciu obydwóch wartości.

Napewno przerwać po osiągnięciu POVP, ale chyba nie powinien się wyłaczać całkiem, gdy cela osiągnie COVP, tylko ją zbocznikować. Masz tam jeszcze parametr High COVP i to przy nim powinien się wyłączyć. Sa to moje przypuszczenia, bo nie czytałem instrukcji :)
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
Ledo 
młodzik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 99
Skąd: Szczecin
  Wysłany: Śro 03 Sty, 2018   

borsuk napisał/a:
Ledo napisał/a:

kupa nr1.
Dziwny schemat balansowania,
....można wymusić włączenie balansowania nieparzystych lub parzystych cel, nie ma wymuszenia balansowanai całości. (fotka nr2)
BMS nie ma fizycznych diód któe by się zapalały jak w tradycyjnych BMS'ach że dana cela poddana została balansowaniu

Chcieli zaoszczędzić miejsce i moc i zrobili taką akurat konstrukcję, która jest silnie zminaturyzowana. Diody LED są tu z pewnością zbędne.


no za diodami nie placze, ale ten rozdzial na dwa kanaly parzyste nieparzyste ?? tego pojąc nie mogę
rozładowywanie cell oddając prąd mniej doładowanym tłumaczyłoby czemu BMS podczas balansowania jest zimny

borsuk napisał/a:
Ledo napisał/a:

kupa nr2
Instrukcja mówi że są dwa tryby balansowania
statyczny i dynamiczny
Statyczny: balance_en, blansuje po zakończeniu ładowania, nie balanasuje podczas ładowania
Dynamiczny: balance_en+chg ballance, balansuje tylko podczas ładowania, a nic się nie dzieje po zakończeniu ładowania
jak narazie nie udało mi się ustawić i tego i tego, co uważam powinno być podstawą

Te dwa tryby pracy nie mogą działac jednocześnie. W dużym uproszczeniu:
W trybie ładowania baterii ogniwa, które pobierają największy prąd są bocznikowane aby ładowały się wolniej. W trybie rozładowania ogniwa są balansowane w ten sposób, że ogniwa słabsze są doładowywane z tych mocniejszych.
W BMSach z osobnym portem ładowania łatwo wykryć czy bateria jest w stanie ładowania, przy wspólnym porcie musiałby to być bardziej skomplikowany układ.


Super

borsuk napisał/a:
Ledo napisał/a:

kupa nr3
...
Uważam że BMS powinien przerywać ładowanie po osiągnięciu obydwóch wartości.

Napewno przerwać po osiągnięciu POVP, ale chyba nie powinien się wyłaczać całkiem, gdy cela osiągnie COVP, tylko ją zbocznikować. Masz tam jeszcze parametr High COVP i to przy nim powinien się wyłączyć. Sa to moje przypuszczenia, bo nie czytałem instrukcji :)


Hmm
w osobnej rubryczce jest ustawione High COVP na 4400mV
I wszystko jasne :)

odnośnie tej rubryczki chinol w instrukcji na tego napisał tak mało tak słabym angielskim i zaczynał coś o zwarciach

Dzięki :)


Przetestowałem,
COVP=4180mV
HighCOVP=4250mV
Pięknie wyłącza ładowanie po osiągnięciu HigCOVP, po wyłączeniu ładowarki sag ładowania spada do 4200mV i wszystko gra

czyli można spać spokojnie

Pozostało mi skalibrować prąd ładowania Ładowarki
kupiłem u innego chinczyka 3,5A a software wykrywa 2,4A jak ładowało
Aby skalibrować trzeba mieć podpięty amperomierz pod ładowarkę i podczas ładowania skorygować ewentualną rozbieżność z multimetru na software.
No chyba że chińczyk mnie oszukał i wcisnął mi ładowarkę 2,5A

to samo skalibrować prąd rozładowania jak już poskładam bebechy do kupy
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 03 Sty, 2018   

borsuk napisał/a:

W trybie rozładowania ogniwa są balansowane w ten sposób, że ogniwa słabsze są doładowywane z tych mocniejszych.


Sugerujesz, że ten BMS ma aktywne balansowanie, albo przynajmniej jakąś namiastkę takiego balansowania?
 
 
Goliath 
młodzik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Maj 2017
Posty: 81
Skąd: Izabelin-Dziekanówek
Wysłany: Śro 03 Sty, 2018   

Teraz już sam nie wiem by brać tego BMS-a :neutral: przymierzałem się do wersji 20S :grin:
Po treści posta jestem trochę zmieszany :roll:
Może wypowiedzą się inne osoby które testowały ten lub podobne modele.
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Czw 04 Sty, 2018   

madejp napisał/a:

Sugerujesz, że ten BMS ma aktywne balansowanie, albo przynajmniej jakąś namiastkę takiego balansowania?

To są tylko moje przypuszczenia na podstawie postu Ledo. Trzeba liczyć się z tym, że niektóre opcje mogą w danej wersji nie działać mimo zapewnień Chińczyków i co się da przetestować.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 04 Sty, 2018   

Podłączyłem. Na razie bez testów, wszystko działa.

Screenshot_2018-01-03-22-02-10-398_com.jiabaida.xiaoxiang.png
Pobierz Plik ściągnięto 364 raz(y) 96,33 KB

 
 
Ledo 
młodzik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 99
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 04 Sty, 2018   

borsuk napisał/a:
madejp napisał/a:

Sugerujesz, że ten BMS ma aktywne balansowanie, albo przynajmniej jakąś namiastkę takiego balansowania?

To są tylko moje przypuszczenia na podstawie postu Ledo. Trzeba liczyć się z tym, że niektóre opcje mogą w danej wersji nie działać mimo zapewnień Chińczyków i co się da przetestować.


To jest aktywny BMS
https://pl.aliexpress.com/item/13S-30A-active-bms-2017-new-Li-ion-smart-bms-pcm-with-android-Bluetooth-app-UART/32820336399.html?spm=a2g17.10010108.1000016.1.6f7072efSsVbVU&isOrigTitle=true
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 04 Sty, 2018   

Mam tego BMSa i nie jest aktywny, co najwyżej balansuje od np 4V ale po staremu, tj bocznikując rezystorami
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
markkar 
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 213
Skąd: Białystok
Wysłany: Czw 04 Sty, 2018   

Czy wystarczy złącze balansera podpiąć pod BMS aby realne wyniki mieć, główny minus nie jest konieczny? Na pierwszej celi zonk 1,5V na drugiej 3,3V. Z miernika mniej więcej na każdej 3,55. Czy to kalibrować aż o tyle?
(sam odpowiem) - główny minus musi być podłączony, kalibracji nie trzeba
Ostatnio zmieniony przez markkar Pią 05 Sty, 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Goliath 
młodzik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Maj 2017
Posty: 81
Skąd: Izabelin-Dziekanówek
Wysłany: Pią 05 Sty, 2018   

Myślę by kupić jednak tego BMS-a :mrgreen:
Tylko nie jestem pewien którą wersję :neutral:
Dla zestawu NC7x9 + GT1500 + aku. 72V pewnie wystarczyłby ten:
https://pl.aliexpress.com/item/20S-50A-2017-new-Li-ion-smart-bms-pcm-with-android-Bluetooth-app-UART-correspondence-bms/32809939362.html?spm=a2g17.10010108.1000023.14.39e30957KseuOH
chociaż wszyscy zalecają przewymiarować BMS-a niż brać go na styk :razz:

Dlatego bardziej skłaniam się na wersje 100A :wink:
https://pl.aliexpress.com/item/20-S-100A-2017-nowy-Litowo-jonowy-inteligentny-bms-pcm-bms-z-android-app-Bluetooth-UART/32833478885.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.l1Mfua
Nigdy nie wiadomo kiedy i mnie dopadnie "WATOWNICA ZŁOŚLIWA" :mrgreen: w razie czego i sabka 80A uciągnie :mrgreen:

Jedno mnie tylko zastanawia... jeżeli jest wspólny "port" dla ładowarki i obciążenia, to jak BMS radzi sobie z odzyskiem energii podczas hamowania??
Testował ktoś taką ewentualność ??
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 05 Sty, 2018   

W razie czego to go mam na sprzedaz. Wersje 80A nowke w odpowiednim dziale na tym forum
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group