ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Bluetooth bms
Autor Wiadomość
ForzaNapoli 
początkujący


Dołączył: 14 Paź 2017
Posty: 48
Skąd: Napoli
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018   

Rozumiem.ja juz u siebie w pojemniku kombinowalem miejsce na Bluetooth a w takim razie zostawie sobie tylko mozliwosc podpiecia kostki .😊
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 04 Lut, 2018   

Ktoś wie, czy są gdzieś w Chinach dostępne BMS bluetooth 16S 60-80 A ? Znalazłem 50 A ale to jest na styk co do poboru prądu z baterii 16S10P. Dlatego chciałbym coś z zapasem.
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Nie 04 Lut, 2018   

16s 100A

Ale bardziej się opłaca 20s wziąć.
20s 100A
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 05 Lut, 2018   

Ten pierwszy jest na foto 20S. Nie wiem czy są one kompatybilne w dół, stąd szukam tylko 16S 80A.
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Wto 06 Lut, 2018   

Elektrotonus napisał/a:
Ten pierwszy jest na foto 20S. Nie wiem czy są one kompatybilne w dół, stąd szukam tylko 16S 80A.

Mój za pierwszym razem załączył się jako 13s. Musiałem go programowo przestawić na 20s, więc musi się dać podpiąć mniejszą ilość cel, tak jak to było w starszych modelach BMS.
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Wto 06 Lut, 2018   

umbur napisał/a:
Elektrotonus napisał/a:
Ten pierwszy jest na foto 20S. Nie wiem czy są one kompatybilne w dół, stąd szukam tylko 16S 80A.

Mój za pierwszym razem załączył się jako 13s. Musiałem go programowo przestawić na 20s, więc musi się dać podpiąć mniejszą ilość cel, tak jak to było w starszych modelach BMS.

Ale w sposób zupełnie inny niż w starszych BMSach. Mój 10S został fimowo przerobiony z 15S przez zwarcie nóżek nr 3 z 4, nr 7,8,9 zwarte i nr 12,13,14 zwarte. Na zdjęciu trzecim od góry te nóżki oznaczone są klamrami i to je trzeba zwierać, co widać pod linkiem:
https://pl.aliexpress.com/item/48V-Smart-bluetooth-BMS-system-with-30A-discharge-current-for-54-6V-Battery-system-E-Bike/32733414980.html?spm=a2g17.10010108.1000014.10.1cb14769i1nh32&traffic_analysisId=recommend_3035_null_null_null&scm=1007.13338.80878.000000000000000&pvid=279122d7-357c-44cb-922e-f3a38a9b0a14&tpp=1
No i trzeba zmienić wpis na zakładce "setting".
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
Ledo 
młodzik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 99
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 08 Lut, 2018   

tas napisał/a:
Niestety to jest ryzyko takich BMSów, są przypadki kiedy użytkownik pozostawił rozładowany po jeździ akumulator przez ponad miesiąc BMS wyładował cele poniżej 2V.
W pewnych specyficznych warunkach te kilka mA obciążenia jest istotne.


4 stycznia naładowałem baterie do 100%
najsłabsza z cel miała wtedy napięcie: 4.115V (o ile tysiączne miejsce po przecinku jest wiarygodne)

8 lutego sprawdzam i jest napięcie: 4.080V (0,03 V spadło)
Te cele które były naładowane do 4,18V spadły do 4,10 (0,08V)

Bateria leżała u mnie pod biórkiem z podpiętym modułem PC.

Te spadki napięc spowodowane są żę ogniwo pełne samo traci ładunek niż moduł PC je samoistnie rozładowywuje.

Uważam że wyłącznik/odłączanie modułu BT na czas nieksploatowania bateri, całkowicie załatwi sprawę ryzyka wyssania soku z bateri.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 08 Lut, 2018   

Jeśli wyładujesz aku do odcięcia i zostawisz, to zamiast 0.08V spadku będzie 0.8V :)
Po prostu upływ 100mAh na naładowanym aku i rozładowanym jest katastrofalnie rózny
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 08 Lut, 2018   

Ledo sprawdź czy może BMS nie odcina zasilania bluetooth przy niskim poziomie naładowania? Jeśli nie to taka opcja by się przydała, spadek napięcia poniżej poziomu X i ciach, pełne odcięcie zasilania całego bmsa.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 09 Lut, 2018   

Ledo napisał/a:

Te spadki napięc spowodowane są żę ogniwo pełne samo traci ładunek niż moduł PC je samoistnie rozładowywuje.
i.

Wniosek uproszczony i nieprawdziwy.
Jesli ogniwa są względnie sprawne i jak piszesz naladowane do 100 % a następnie w ciągu kilku dni czesc ma 4,10 V a nawet 4,08 to :
- Nie byl naladowany na 100 %
- Ladowanie bylo za duzym prądem pod koniec
- Pakiet nie byl zbalansowany.
Póki zima, odłącz BMS, naladuj naprawdę na 100 % aby wszystkie cele mialy 4,17-4,20 i wtedy go zostaw na kilka dni. Bo jesli samoczynnie spadnie znow do 4,10 V to nie szukaj przyczyny w BMS lub ze on 'magicznie' naprawi/wyrowna Ci ogniwa.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
McL 
początkujący


Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 02 Lis 2017
Posty: 20
Skąd: Białystok
Wysłany: Pią 09 Lut, 2018   

Czy może ktoś podesłać fotki złącza na podpięcie bluetooth lub PC. Zamówiłem sobie takie BMS-y i chcę się przygotować do wyprowadzenia złącza poza baterię.

Co do samego BMS-a to z pewnością ułatwi kontrolę poszczególnych cel i ich ewentualne wyrównanie bez potrzeby rozgrzebywania baterii. Delikatnie większa konsumpcja energii jest do zaakceptowania. Jeśli ktoś się boi zjawiska że rozładuje akumulator do minimalnego napięcia i pozostawiony z BMS-em zejdzie głęboko poniżej bezpiecznego napięcia jest na to prosta metoda. Wystarczy ustawić minimalne napięcie na rozsądnie wysokim poziomie (3,1 - 3,0 zamiast domyślnego 2,5) co pozwoli rozładowanemu akumulatorowi poleżeć dość długo. Dla samego akumulatora także wyjdzie to na zdrowie bo nie będzie głęboko rozładowywany.
 
 
markkar 
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 213
Skąd: Białystok
Wysłany: Pią 09 Lut, 2018   

To jest standardowe złącze JST 4 pinowe.
 
 
ForzaNapoli 
początkujący


Dołączył: 14 Paź 2017
Posty: 48
Skąd: Napoli
Wysłany: Wto 20 Lut, 2018   

Moze ktos podpowiedziec ktore parametry powinienem zmienic?? Jeszcze niezdazylem zapoznac sie z instrukcja a niechcialbym baterii meczyc

20180220_195908.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 328 raz(y) 3,29 MB

20180220_200504.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 345 raz(y) 4,09 MB

 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Śro 21 Lut, 2018   

ForzaNapoli napisał/a:
Moze ktos podpowiedziec ktore parametry powinienem zmienic?? Jeszcze niezdazylem zapoznac sie z instrukcja a niechcialbym baterii meczyc

Po pierwsze to załaduj parametry z pamięci przyciskiem "Read", bo na drugim zdjęciu to nie są twoje ustawy, masz przecież 13S, a nie 15 (Pack Num), mR i prądy też bedą inne.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
ForzaNapoli 
początkujący


Dołączył: 14 Paź 2017
Posty: 48
Skąd: Napoli
Wysłany: Śro 21 Lut, 2018   

Ok po pracy to zrobie . A niewiesz co jest bo pokazuje mi podczas ladowania prad 8A. A mam ladowarke niby 4A
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group