Parametry zlacza XT60 |
Autor |
Wiadomość |
furifurius
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2016 Posty: 138 Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
|
Wysłany: Wto 01 Sie, 2017 Parametry zlacza XT60
|
|
|
Witam
Wedlug https://www.sparkfun.com/products/10474
Max natezenie dla zlaczki XT60 to 65 Amperow. Czy dobrze rocumiem, ze chodzi tu o sytuacje kiedy obwod jesp poprowadzony przez jedna wtyczke - minus na jednym pinie, plus na drugim?
Czy jesli jedna wtyczka - oba piny bedzie na plusie, a druga wtyczka, tez oba piny na minusie, to wtedy max obciazenie takiej konstrukcji to 130 Amperow?
pozdrawiam |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 01 Sie, 2017
|
|
|
Tak, 130, te złączki są bardzo często stosowane w mocniejszych maszynach w tej formie, ponieważ mają fajny stosunek rozmiaru do prądu oraz umożliwiają puszczenie plusa i minusa osobnymi drogami co upraszcza całą instalację i podnosi jej bezawaryjność. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Majster
stażysta Elektronik
Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Cze 2015 Posty: 131 Skąd: Tychy
|
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 01 Sie, 2017
|
|
|
xt150 też wszędzie chwalą jak potrzebujesz na większe prądy |
|
|
|
|
furifurius
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2016 Posty: 138 Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
|
Wysłany: Wto 01 Sie, 2017
|
|
|
tas napisał/a: | Tak, 130, te złączki są bardzo często stosowane w mocniejszych maszynach w tej formie, ponieważ mają fajny stosunek rozmiaru do prądu oraz umożliwiają puszczenie plusa i minusa osobnymi drogami co upraszcza całą instalację i podnosi jej bezawaryjność. |
No to milo, czyli jednak nie bede ich odcinal od BMS'a, (zalacznik).
Pozdrawiam
DSC_0271.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 288 raz(y) 2,02 MB |
|
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1333 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 15 Sie, 2017
|
|
|
Ja nie wiem, jak XT60 wytrzymuje 60A... Używam w icharger i przy 35A ciągłego prądu ma ok 55 stopni. Na 40A idzie sie już oparzyć. Ja stosuję xt60 do 30A, powyżej xt90 - do 45A, polecam takie prądy ciągłe, będzie bezpiecznie i bez strat |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 16 Sie, 2017
|
|
|
mam takie same doswiadczenia jak glebor. Max to polowa tego pradu co pisza bo inaczej idzie sie oparzyc, przy 60A ciaglego to by sie chyba stopily. Teraz uzywam glownie alexandrow bo pewniejsze to i z duzym zapasem pradowym |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Śro 16 Sie, 2017
|
|
|
qaz33 napisał/a: | Teraz uzywam glownie alexandrow bo pewniejsze to i z duzym zapasem pradowym | Co to za złącza? |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Śro 16 Sie, 2017
|
|
|
Zapewne chodziło o Andersony. XT60 nadają się do roweru który ma pik 60a, na pewno nie do ciągłego |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Śro 16 Sie, 2017
|
|
|
XT60 to 3.5mm złącza, a np 4mm ledwie znoszą 70A ciągłego. |
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 16 Sie, 2017
|
|
|
Jak grubych kabli używacie z tymi złączami, że tak się grzeją, czy kable też się tak nagrzewają czy są zimne ? Jakiej długości te kable?:) |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Śro 16 Sie, 2017
|
|
|
10-12AWG się nie grzeją, tylko ciasno jest |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 17 Sie, 2017
|
|
|
faktycznie chodzilo mi o andersony
|
|
|
|
|
piwko7
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 16 Gru 2016 Posty: 107 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 18 Sie, 2017
|
|
|
Czy ktoś miał doczynienia z tymi konektorkami ? Niby maxymalnie do 80A, także z ciągłym prądem 30A nie powinno być problemu. Myslałem zeby je zastosować do połączenia faz silnika (wiem że nie powinno się dawać konektorów, tylko lutować, ale wydają się solidne).
https://www.modelmotor.pl...-z-obudowa.html |
_________________ Wykonam baterie Li-ion w dowolnej konfiguracji.
Szczegóły na PW. |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Pią 18 Sie, 2017
|
|
|
piwko7 napisał/a: | Czy ktoś miał doczynienia z tymi konektorkami ? Niby maxymalnie do 80A, także z ciągłym prądem 30A nie powinno być problemu. Myslałem zeby je zastosować do połączenia faz silnika (wiem że nie powinno się dawać konektorów, tylko lutować, ale wydają się solidne).
https://www.modelmotor.pl...-z-obudowa.html |
Spokojnie możesz je dać. Ja mam je oddzielone od siebie(można rozciąć) i włączone w fazy (daję 100A i jak na razie jest ok ) .
Po połączeniu najlepiej zaklej taśmą izolacyjną by się nie rozłączały. |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
|