|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
silnik 230 VDC |
Autor |
Wiadomość |
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 01 Lip, 2010
|
|
|
Czyli twierdzisz, że przy 50V ten silnik pociągnie również te 8A. Wypiłem "setkę", pomyslałem, wypiłem drugą "setke", wyszedłem, wypiłem trzecią i czwartą, wróciłem i Ci uwierzyłem.
Nie po to przewoltowywuje swoje silniki aby miały tylko większe obroty, ale również po to by brały wiekszy prąd niż przy nominalnym zasilaniu... w drugą stronę jest identycznie.
Postawiłem właśnie przed sobą BLDC 24V 0.15A i zasiliłem go na 8V i za cholere nie chce ciągnąć większego prądu niż 0.05A, cobym z nim nie robił. Dlaczego? 3 razy mniejsze napiecie 3 razy mniejszy prąd. wszystko się zgadza
Zbyszek Kopeć napisał/a: |
Tu w silnikach prawo Ohma działa (oczywiście), ale jeśli silnik stoi, jednak jak się zacznie obracać, [...]
|
To wtedy prawo Ohma już nie działa? Z tego co napisałeś przed chwilą tak wynika |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 01 Lip, 2010
|
|
|
A czy ten BLDC obciążyłeś takim samym momentem ?
Toż to podstawy napędów elektrycznych i ich regulacji. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 01 Lip, 2010
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: | A czy ten BLDC obciążyłeś takim samym momentem ?
|
Od jałowego biegu do zatrzymania oba natężenia odpowiednio
przy 24V od 0.12A do 0,21A
przy 8V od 0.03A do 0.06A
Zbyszek Kopeć napisał/a: |
Toż to podstawy napędów elektrycznych i ich regulacji. |
Skoro prawo Ohma w obwodzie zamkniętym z silnikiem nie działa to ja jednak nie ogarnę tego tematu... |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 01 Lip, 2010
|
|
|
Nie wiem, jak w innych silnikach (pomijając sprawę sterownika i jego ograniczenie prądowe), ale w moich prąd rośnie w miarę zwiększania napięcia.
Zgodnie z prawem Ohma. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 01 Lip, 2010
|
|
|
Popatrzcie w charakterystyki silników ellektrycznych. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 01 Lip, 2010
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Nie wiem, jak w innych silnikach (pomijając sprawę sterownika i jego ograniczenie prądowe), ale w moich prąd rośnie w miarę zwiększania napięcia.
Zgodnie z prawem Ohma. |
W naszych "Ziemskich" już tak jest, ale w tych w technologii wykonanych przez "Obcych", gdzie nie obowiązuje prawo Ohma zapewne jest już inaczej...
Co mi przyjdzie z tych charakterystyk, skoro teoria i praktyka (pomiary) mówią mi, że mam rację. |
|
|
|
|
yarross [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 02 Lip, 2010
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Prawo Ohma. Skąd niby ten sam prąd? Prąd zależy od napięcia. Jeśli będzie mniejsze napięcie, to prąd będzie mniejszy. To faktycznie nie jest opornik, ale to też nie jest półprzewodnik Cewka ma swoją oporność i nic tego nie zmieni. Zawsze podawane jest napięcie silnika i moc, albo pobierany prąd. Jakim cudem przy mniejszym napięciu silnik będzie pobierał taki sam prąd, jak przy wyższym? W szkole uczono mnie czegoś innego, albo kończyliśmy różne szkoły |
Bo rezystancja wirnika w silniku DC ma małe znaczenie, podstawowym ogranicznikiem prądu jest SEM indukowana z powodu wirowania w polu wzbudzenia. Jak nie wierzysz, zobacz jakie prądy może brać silnik szeregowy przy 0rpm. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 02 Lip, 2010
|
|
|
Co nie zmienia faktu, że silnik będzie zawsze brał wspominane 5A. A o to mi chodzi. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 02 Lip, 2010
|
|
|
O to właśnie chodzi, zawsze te np.: 8,5A, bo tu nie chodzi o prawo Ohma.
Czyli moc i obroty się zmieniają w przybliżeniu liniowo z napięciem na silniku. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
yarross [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 02 Lip, 2010
|
|
|
Jeżeli to silnik wzbudzany magnesami, to ma stałe wzbudzenie i SEM=K*w, prąd I=(U-SEM)/R. Moc jest proporcjonalna do iloczynu prędkości i prądu, a z powodu rosnącego SEM maksymalna prędkość wmax=K*U, powyżej której silnik staje się prądnicą i zaczyna ładować aku. |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 03 Lip, 2010
|
|
|
Zbyszek, jestem ciekwa, czy gdybyś zasilił swoje LEMCO na 15V to czy pociągnie wtedy te swoje 200A. Może kiedyś to sprawdzisz i napiszesz o wynikach. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 04 Lip, 2010
|
|
|
Mam amperomierz w rowerze i wskazówka za cholerę nie stoi w jednym miejscu podczas jazdy. Przy przyspieszaniu jest większy prąd, niż po rozpędzeniu. Teoria swoje, a praktyka swoje. Ma ktoś taki silnik w swoim pojeździe, który pobiera cały czas jednakowy prąd? |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 04 Lip, 2010
|
|
|
Oczywiście, że LEMCO pociągnie 400A (wolno max 5 sekund - obowiązkowo ograniczony regulatorem, bo poszło by dużo więcej i musi zacząć się obracać) nawet zgodnie z terorią fizyki.
Każdy silnik musi mieć regulator, który ograniczy odpowiednio prąd regulując jednocześnie napięcie.
Prawo Ohma to jedno, a SEM to drugie.
SEM powstaje przy ruchu silnika. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
yarross [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 04 Lip, 2010
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Mam amperomierz w rowerze i wskazówka za cholerę nie stoi w jednym miejscu podczas jazdy. Przy przyspieszaniu jest większy prąd, niż po rozpędzeniu. Teoria swoje, a praktyka swoje. Ma ktoś taki silnik w swoim pojeździe, który pobiera cały czas jednakowy prąd? |
Nikt nie mówi, że prądy są cały czas jednakowe, tylko że zasilenie kontrolera z 2x mniejszego napięcia nie oznacza automatycznie 2x mniejszego prądu. Prąd maksymalny zostanie na tym samym poziomie (bo jest on ograniczony kontrolerem, nie rezystancją silnika), tylko 2x spadnie zakres prędkości. Popatrz na wzorki. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 04 Lip, 2010
|
|
|
To oprócz wzorków widać głównie z charakterystyk silników. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|