ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
silnik 230 VDC
Autor Wiadomość
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Lip, 2010   

To dlaczego mój wcześniej opisany BLDC przy 3 razy mniejszym napięciu, pod żadnym obciążeniem nie dałał takiego prądu jak pod normalnym napięciem? Do tego dawał właśnie 3 razy mniejsze prądy?

Zbyszku
Pewnie nie było by problemem odłączenie kilku sekcji ogniw i sprawdzeniem tego w praktyce? Może sie kiedyś pokusisz...
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 04 Lip, 2010   

Do testów dajesz odpowiedni hamulec i Ci wyda nawet większy prąd przy 0,2 napięcia znamionowego.
Oczywiście regulator tego silnika ma pewnie taką charakterystykę ograniczającą prąd, bo inaczej Twój silnik by się przegrzał, albo by urwał wał.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Lip, 2010   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Do testów dajesz odpowiedni hamulec i Ci wyda nawet większy prąd przy 0,2 napięcia znamionowego.

No właśnie nie wydaje na zadnym hamulcu. :grin:
A dlaczego na biegu jałowym przy dwóch różnych napięciach są 2 różne prądy? Czyż według Twojej teorii na biegu jałowym nie powinien być ten sam prąd jak dla wysokiego tak i niskiego napięcia?
Zbyszek Kopeć napisał/a:

Oczywiście regulator tego silnika ma pewnie taką charakterystykę ograniczającą prąd, bo inaczej Twój silnik by się przegrzał, albo by urwał wał.

Zapomnij o sterowniku, to samo jest przy chińskich szczotkach DC bez sterownika.
Dlaczego w moim rowerze po przewoltowaniu silnika z 24V na 36V prąd jałowy wzrósł o 50%(bez stera)
.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 04 Lip, 2010   

Teoria nie jest moja, to jest fizyka.
Zablokuj koło i daj akumulator bezpośrednio na silnik, a zobaczysz prądy i efekty (straszne).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Lip, 2010   

Ale to jest Twoja fizyka.
Nie odpowiedizałęś na A dlaczego na biegu jałowym przy dwóch różnych napięciach są 2 różne prądy?
Blokuje właśnie silnik i mam takie efekty jak pisze.
Masz na pewno jakąs tanią szczotke, wykonaj eksperymeny sam zobaczysz
 
 
yarross
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Lip, 2010   

sobolu napisał/a:
(bez stera).

Słowo-klucz.
1. Bez sterownika nie ma kontroli prądu.
2. Prąd jałowy to nie prąd maksymalny.
3. Mówisz o małych silnikach, które mają relatywnie wysokie rezystancje.

Popatrz na parametry takiego LEMCO 200-D135: rezystancja wirnika 16.75mW. Jak na żywca podepniesz 24V (przy 84V nominalnie dla tego silnika), to dostaniesz 1500A, a dopuszczalny prąd chwilowy to 400A. W całym zakresie napięć aku kontroler określa prąd maksymalny.
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Lip, 2010   

Ale po co mi ta kontrola prądu sterem? Można powiedzieć że ster to ogranicznik prądu a ja właśnie ograniczać prądu nie chcę przy tych mniejszych napeciach.
Właśnie jestem ciekaw jak to z tym LMCO będzie.
Piszę głównie o szczotkowych chińczykach do rowerów/skuterów, twierdzisz, że na takim 24V@10A po zasileniu go 5V i zblokowaniu również będzie 10A?
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Nie 04 Lip, 2010   

Do sobolu

Weź sobie kolego książkę o tematyce maszyny i napęd i poczytaj sobie o stanach pracy silników to będziesz mniej zadawał pytań i więcej wiedział w temacie.
To ze silnik większy prąd pobierze nie znaczy ze więcej będziesz miał na wale na wyjściu z silnika.Postudiuj sobie charakterystyki pracy silników.Prawo ohma chyba znasz a wzory ze stanami pracy silników są ogólnodostępne tylko trochę trzeba chcieć poszukać
_________________
pozdr
Tomek
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 04 Lip, 2010   

Sobolu:
Fizyka jest jedna.
Wyrzuć regulator.
Podłącz bezposrednio na silnik akumulator o wielkiej pojem,noći (400Ah) i zobaczysz efekty (straszne).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Lip, 2010   

tomson napisał/a:
Do sobolu

To ze silnik większy prąd pobierze nie znaczy ze więcej będziesz miał na wale na wyjściu z silnika.

ale ja nigdzie nie twierdzę, że tak musi być przecież!!!!
tomson napisał/a:
Postudiuj sobie charakterystyki pracy silników.

Tu na przykład piszą, że

W celu ograniczenia prądu rozruchowego pobieranego z sieci włącza się silnik przy obniżonym napięciu, stosując dławik, transformator rozruchowy lub autotransformator z rozwieranym punktem gwiazdowym (rozruch dwustopniowy).

co sprowadza się do tego, że przy obniżonym napięciu silnik nie jest w stanie pobrać tak samo wysokiego prądu jak przy wysokim napieciu...
(mowa o rozruchu oczywiście)
tomson napisał/a:

Prawo ohma chyba znasz

Tylko, że Zbyszek twierdzi, że prawo Ohma tu nie działa...
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 04 Lip, 2010   

Prawo Ohma zawsze działa (tak pisałem), ale w silniku nikt go nie zauważy (jego w praktyce liczby są pomijalne), chyba że zablokuje silnik i podłączy na niego aku. o pojamności 400Ah.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
yarross
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Lip, 2010   

sobolu napisał/a:
W celu ograniczenia prądu rozruchowego pobieranego z sieci włącza się silnik przy obniżonym napięciu, stosując dławik, transformator rozruchowy lub autotransformator z rozwieranym punktem gwiazdowym (rozruch dwustopniowy).

Lub w przypadku obecnych napędów kontroler PWM, tyle że nie tylko w celu ograniczenia prądu rozruchowego, ale w ogóle do sterowania silnikiem.

sobolu napisał/a:
co sprowadza się do tego, że przy obniżonym napięciu silnik nie jest w stanie pobrać tak samo wysokiego prądu jak przy wysokim napieciu...
(mowa o rozruchu oczywiście)

Silnik zasila się regulowanym, (znaczy obniżonym) napięciem praktycznie w całym zakresie, poniżej tzw prędkości bazowej (załamania się charakterystyki stałego momentu). Oczywście, prąd zwarcia w czasie rozruchu będzie zależał od napięcia jakie podasz (to też widać w tych wzorkach). Efekt jest taki, że nawet jak zmienisz napięcie zasilania (aku) na 2x mniejsze, to maksymalne prądy się nie zmienią (bo one i tak są znacznie mniejsze niż prąd zwarcia w czasie rozruchu nawet dla mocno obniżonego napięcia), natomiast punkt załamania charakterystyki się przesunie w stronę zera rpm.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 04 Lip, 2010   

Wspaniałe wytłumaczenia.
Jedynie jeszcze temat rozruchu, w pojazdowych silnikach pojęcie rozruchu całkowicie znika, tu jest tylko sterowanie np.: obrotami jako cel.
Rozruch jest pojęciem tylko w silnikach pracujących ze stałą prędkością (np.: AC w pile do drewna), no i rozruch odbywa się zazwyczaj na jałowo (bez obciążenia nominalnego - trochę inaczej jest w wentylatorach).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Lip, 2010   

A ja nadal będę twierdził, że prąd płynący przez silnik będzie zależał od wielkości napięcia. Bez względu na rodzaj obciążenia.
Chyba się komuś mylą pojęcia pracy silnika z kontrolerem (ograniczenie prądu) i bezpośrednie podłączenie silnika pod regulowane napięcie.
Proszę podłączyć dowolny silnik (DC bo są chyba wszędzie dostępne) pod napięcie 12V i np. 48V i proszę mi podać prądy płynące przez ten silnik przy tych napięciach.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 04 Lip, 2010   

Silnik i regulator, to jest jeden zespół i ta całość ma ustalone prądy max..
Jeśli silnik DC podłączamy (w przepadku napędu pojazdu) bezpośrednio do akumulatorów, to podajemy najpierw mniejsze napięcie, a potem po kolei większe, żeby nie przekraczać prądu maksymalnego, określonego przxez producenta silnika.
Czyli w silniku zawsze będzie płynąć ten sam prąd maksymalny.
To co "zeeltom" teraz piszesz, to jest prawda, ale do tego nie można dopuścić (wcześniej pisałeś co innego); a prawo Ohma to inna sprawa, chociaż ma ono wpływ na grzanie się silnika oprócz innych strat (np.: przemgnesowywanie).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group