ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Rower elektryczny raty 0% sklep E-biker.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
Bafang BBS02 / BBSHD - nastawy
Autor Wiadomość
pablo123 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sie 2017
Posty: 57
Skąd: gd
Wysłany: Czw 28 Wrz, 2017   Bafang BBS02 / BBSHD - nastawy

Kilka osób pytało o moje nastawy dla Bafanga BBS02B - wrzucam dla wszystkich - być może jeszcze komuś się przyda.

Uwaga. Nastawy dobrałem do mojego stylu jazdy. PAS ma być w miarę łagodny, a gdy chcę przygazować korzystam z manetki i mogę od razu dać full-power.

Bafangowi mid-drive'owycy podzielcie się swoimi nastawami i uwagami.

Gdy zainstalowałem silnik BBS02B w moim bajku z nastawami fabrycznymi nie jeździło się komfortowo, głównie z 2 przyczyn:
- Zbyt duży prąd początkowy - od samego startu silnik szedł z dość dużą mocą.
- Minimalny obrót korby powodował załączenie się silnika. Nie można było zawracać rowerem przy małej prędkości i pedałować. Lekkie przepedałowanie i rower wyrywał do przodu, na ścieżce blisko skrzyżowania/ulicy było to dość niebezpieczne, trzeba było uważać, żeby nie zakręcić pedałami :)

Zmniejszyłem prąd startowy, rozkład % prądu na PASie, slow-start i kiedy ma się załączać silnik - teraz po ok. 2 pełnych obrotach idzie pełna moc + szybkie odłączanie silnika, gdy się nie pedałuje.

- Low battery protection - zmniejszyłem na 38V. Pakiet 14s. Najmniej testowałem 37V, wtedy już zadziałał BMS i odciął całkowicie zasilanie. Przy 38V BMS jeszcze nie odcina, tylko sterownik przestaje wspomagać lub wspomaga przez 1-2 sek z małą mocą. Dla pakietów 13s z BMSem można dać 36V.

- Current Limit - Maks dla BBS02B to 25A, ale ciśnięcie na 58V i 25A (>1400W) nie jest (podobno) zdrowe dla tego silnika. Dałem 22A dla zwiększenia jego żywotności.


Tutaj jest świetny tutorial i opis wszystkich ustawień:
https://electricbike-blog.com/2015/06/26/a-hackers-guide-to-programming-the-bbs02/

Screeny z moimi nastawami:





_________________
Powstaje nowa "Elektryczna Electra v2 (Townie) + BBSHD".
 
 
Mikkonen 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2016
Posty: 108
Skąd: Starachowice
Wysłany: Czw 28 Wrz, 2017   

Fajnie że wrzuciłeś swoje nastawy :) Mnie ciekawi jedna rzecz a mianowicie limit prędkości dla konkretnych wartości PAS. Czy nie uważasz że powinno się ograniczać tylko prąd a limit pozostawić na 100% dla wszystkich? Przecież to ogranicza tylko kadencje co jest totalnym nieporozumieniem jak dla mnie :) Tak właśnie podaje Kepler (różowe nastawy) z poradnika który zarzuciłeś.
 
 
pablo123 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sie 2017
Posty: 57
Skąd: gd
Wysłany: Pią 29 Wrz, 2017   

Celowo dałem też % limit prędkości. Przy 7 biegach, na najwyższym mogę wspomagać pedałując do 30-35km/h - przy wyższej prędkości kręcisz pedałami, jak chomik kołowrotkiem w klatce - nie ma już żadnego oporu :)

Limit prędkości ustawiam na wyświetlaczu bezpośrednio w rowerze - obecnie 50km/h. Jadąc na PASie 4-5 (60/70% limitu) mogę pedałować z lekkim oporem i wspomagać jazdę. A jak mi się nie chce wspomagać, kręcę lekko pedałami i się rozpędza do danej prędkości lub PAS >5 i jadę szybciej;)

Wszystko zależy od stylu jazdy i indywidualnych potrzeb :)

Można też zrobić na Assist parzystych z ograniczeniem prędkości, a na nieparzystych bez speed limit - co, kto lubi ;)
_________________
Powstaje nowa "Elektryczna Electra v2 (Townie) + BBSHD".
 
 
Mikkonen 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2016
Posty: 108
Skąd: Starachowice
Wysłany: Pią 29 Wrz, 2017   

Potestuję sobie ustawienia jak już złożę swoją konstrukcję, bo tak jak mówisz, każdy ma indywidualne upodobania :) Zauważyłem że bardzo nisko ustawiłeś początkowy prąd zarówno dla PAS jak i manetki - na wartość 3. Dobrze się tak jeździ ? I jeszcze jedna kwestia, jaki masz wyświetlacz? Ja zastanawiam się nad P850 kolorowym.
 
 
pablo123 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sie 2017
Posty: 57
Skąd: gd
Wysłany: Pią 29 Wrz, 2017   

Zmieniłem, żeby nie szarpał przy lekkim dotknięciu manetki i płynnie ruszał. Jak dasz większy prąd początkowy na manetce i wrzucisz najlżejszy bieg to przy oryginalnych nastawach silnik jest dość dziki.

Mam wyświetlacz P850 - jest ok, ale nie pokazuje prawidłowego stopnia naładowania dla aku 14S (52V) - tj. widzisz, jakie jest napięcie w V, ale % przekłamuje - jest dostosowany do aku 13S. Pokazuje aktualny pobór prądu, moc, dystans, prędkość - wszystko, co potrzeba jest - będzie Pan zadowolony ;)
_________________
Powstaje nowa "Elektryczna Electra v2 (Townie) + BBSHD".
 
 
smdrwf12300 
młodzik


Dołączył: 12 Cze 2017
Posty: 52
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 01 Paź, 2017   

Nastawy w zakładce Pedal Assist ze zmniejszonym prądem + iloscia obrotów korby tak jak podal pablo123 poprawiaja komfort jazdy ( wg. mnie ) .Mnie tez denerwowało "szarpanie" łancuchem przy startcie ... ustawiłem 1% i jest pelen komfort .Tak na marginesie program ( tool ) działa prawidlowo tylko pod Win8 i Win10 i tylko ze starymi driverami Prolific w ver.3.3 ... wszytko co jest wyzej powoduje error 10 w opisie drivera.
 
 
klient 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lip 2017
Posty: 58
Skąd: Polska
Wysłany: Nie 15 Paź, 2017   

Po próbach z wieloma ustawieniami mam odmienne zdanie od kolegów. Oczywiście pojeździłem z ustawieniami podanymi w pierwszym poście przez pablo123 (chwała Mu za post).
Cały urok Bafanga polega właśnie na jego dzikości. Ma być dziki. Mam go w Wigry 8 i najwyżej jak padnie piasta z 8 biegami to kupię nową - ma być frajda. Małe 20" koła, więc fajnie wyrywa (trzeba uważać bo umie podnieść przednie koło) - to cały urok. Nie montowałem Bafanga do wózka-lodziarni.
Zmniejszyłem prąd do 18A, odłączenie prądu do 38V (13S7P), ale prąd startowy ustawiłem wszędzie na 15% - to jest jednak 15% z 18A zamiast 20% z 25A. No i prędkość na manetce ustawiłem na 35 km/h.
Powyżej 25 km/h praktycznie nie ma po co pedałować przy moich 44 zębach przy korbie - fabrycznie Wigry 8 miały 37 zębów.

Dodano 20.11.2017 - prędkość zwiększyłem do 40 km/h. Oczywiście do osiągnięcia wyłącznie na manetce. Nie da się tak szybko kręcić nogami na składaku. Myślę o zakupie kasku.
Ostatnio zmieniony przez klient Pon 20 Lis, 2017, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
pablo123 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sie 2017
Posty: 57
Skąd: gd
Wysłany: Nie 15 Paź, 2017   

klient, co kto lubi. Zgodnie z moją "uwagą" z pierwszego postu - każdy musi dobrać nastawy do siebie i swojego stylu jazdy. Nie ma lepszych i gorszych nastaw - sprawa jest totalnie indywidualna. Moje wymagania były takie, że gdy chcę dać czadu odkręcam manetkę - reakcja natychmiastowa, a PAS ma być łagodny = max power dopiero po 2 obrotach korby:)

Mały updejt: w throttle handle -> Speed limit ustawiłem zamiast "40km/h" -> "By display's command", żeby się nie ograniczać na manetce.

PS. Dziki to dopiero będzie mój nowy BBSHD na 45-50A :D ale o tym już niedługo, po głębszych testach :twisted:
_________________
Powstaje nowa "Elektryczna Electra v2 (Townie) + BBSHD".
 
 
Mikkonen 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2016
Posty: 108
Skąd: Starachowice
Wysłany: Nie 14 Sty, 2018   

Jak macie ustawioną moc manetki, chodzi mi o "Designated Assist Level" w zakładce Throttle. Jeśli ustawiony na "By display's command" to maksymalna moc manetki jest ograniczona przez ustawiony poziom wspomagania na wyświetlaczu. Jak ustawimy na "9" to manetka ma pełną moc niezależnie od wybranego stopnia. Jedno i drugie ustawienie ma swoje plusy i minusy.
 
 
furman 
początkujący


Dołączył: 04 Lis 2017
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 27 Sty, 2018   

Czy aby uzyskać możliwość korzystania z manetki w pełnym zakresie mocy w trybie "0" :!: to w polu Assist 0, trzeba ustawić Current limit na 100 i speed limit też 100? :?:
 
 
Leszek11 
początkujący


Wiek: 55
Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 13
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 28 Sty, 2018   

Nie, wystarczy, że wpiszesz w polu Assist 0 Current 1 i również w speed limit 1
 
 
furman 
początkujący


Dołączył: 04 Lis 2017
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 28 Sty, 2018   

Dzięki, w takim razie namieszałem coś w karcie od manetki.
 
 
furman 
początkujący


Dołączył: 04 Lis 2017
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 20 Lip, 2018   

czy wasze bafangi 750w wspomagają w Was do max 25 km/h?
korzystałem z nastawów z tego postu i zamieszczonych tu linków, mój silnik na maksymalnym poziomie wspomagania dąży do uzyskania 25 km/h ponad to podaje stale jakiś mały prąd który ledwie pokrywa opory silnika i toczenia. Czy u Was jest tak samo czy ja coś pokręciłem w ustawieniach?
I jeszcze jedno pytanie, po ostatnich kombinacjach podczas pedałowania nie działa manetka, przestaje pedałować, działa manetka. Który parametr za to odpowiada?
(mieszkam w bloku i nie mam bardzo możliwości testowania).
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 797
Skąd: Rumia
Wysłany: Sob 21 Lip, 2018   

Wygląda na to, że masz gdzieś speed limit ustawiony. Póki nie miałem kabelka obszedłem to tak, że po prostu odłączyłem czujnik prędkości. Pojawiał się jakiś error na ekranie ale cisnął już bez limitu.
_________________
Rób to co kochasz!
 
 
furman 
początkujący


Dołączył: 04 Lis 2017
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 22 Lip, 2018   

Dzięki, problem z jednoczesnym pedałowaniem i korzystaniem z manetki ustąpił po przestawieniu w karcie THROTTLE HANDLE pola MODE na SPEED (wcześniej było CURENT).
Na manetce rozpędza się oczywiście do granic możliwości ( u mnie to >50km/h), tylko jeśli idzie o wspomaganie to na maksymalnym poziomie 9 daje do 25km/h, a potem koniec, chciałbym aby na "9" podtrzymywało do 30 km/h :sad:

jak to uczynić :???:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group