|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Silnik 350W 36V |
Autor |
Wiadomość |
NocnyPtak
brygadzista konstruktor-amator
Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 229 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 20 Cze, 2006
|
|
|
grzegorz napisał/a: | NocnyPtak u a jaki masz silnik do tego?...
8km to jest poniżej minimum...
|
ad1- silnik mam oczywiście 350W/36V (tak jak w temacie)
ad2- 8km to nie jest mój maksymalny dystans. Nawet przy ciągłej jeździe z maksymalną predkością byłoby to jakieś 12-13 km.
Ja tylko napisałem, że po 8 km silnik jest gorący a akumulatory solidnie rozładowane
Ja myślę, że podstawowy problem, to niezwykle niska sprawnośc mojego silnika. Przypuszczam, że na poziomie 20%
No, ale co się dziwić, skoro to chińszczyzna
A odpowiadając jeszcze na sugestię Arbiter'a (odnośnie wentylacji), to o ile wiem wentylacja nie potrafi wepchnąć z powrotem ciepła do silnika i zamienić tego ciepła w uzyteczną pracę.
Poważniej, to zamiast kombinować z wentylatorami, lepiej chyba byłoby poszukać czegoś lepszego (czytaj-NIE chińskiego). Na razie będę jeździł na tym co jest, bo koszt nowego (w razie spalenia) nie jest wysoki. |
_________________ Pozdrawiam
Jakub Waltoś
____________________________
http://nocnyptak.pl |
|
|
|
|
grzegorz [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 21 Cze, 2006
|
|
|
A jakie masz aku ?? |
|
|
|
|
NocnyPtak
brygadzista konstruktor-amator
Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 229 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 22 Cze, 2006
|
|
|
3 x 12v/12Ah. Tez oczywiscie chinskie |
_________________ Pozdrawiam
Jakub Waltoś
____________________________
http://nocnyptak.pl |
|
|
|
|
grzegorz [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 23 Cze, 2006
|
|
|
Dzisiaj zamontowałem licznik do mojego pojazdu.
Vmax na prostej 38km/h
zasięg jeszcze niewiem bo przejechałem 12km dalej mi się nie chciało jeździć. 30min jeździłem i było bbbbdobrze
Jeździłem z prędkością ok 35km/h nawet po 12km dalej była żwawa i ciągneła te 35km/h. Ale po 12km silnik była dość ciepły.
Teraz wygląda jak normalna hulajnoga, ma klakson oświetlenie i zasówa 40km a nie 25 jak seryjne. zasięg też się wydłużył.
Z górki było 45km/h.
Prowadzi się pewnie nie pływa, wogóle nie czuć tej prędkości.
Zastanawiam się nad wymianą silnika na 450W 36V
Jak byście widzieli miny rowerzystów których wyprzedzałem.
Jednego rowerzyste podpuściłem jechałem 25 on też, on 30 ja 30, on 35 a ja go wyprzedziłem wtedy mu mina zrzedła. |
|
|
|
|
grzegorz [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 22 Lip, 2006
|
|
|
Pobawiłem się zębatkami troche. Przy przełożeniu 11/65 Vmax = 38km/h,
11/55 Vmax 45km/h, 11/80 Vmax 32km/h. We wszystkich przypadkach silnik 350W 36V zasilony 48V.
Najlepiej mi odpowiada 11/80 fajnie się zbiera i silnik nie cierpi tak bardzo. na 11/65 też fajnie się jeździło ale troszke mu mocy brakowało i po przejechaniu 8km prędkość spadała do 35km/h. |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 22 Lip, 2006
|
|
|
grzegorz napisał/a: | Pobawiłem się zębatkami troche. Przy przełożeniu 11/65 Vmax = 38km/h,
11/55 Vmax 45km/h, 11/80 Vmax 32km/h. We wszystkich przypadkach silnik 350W 36V zasilony 48V.
Najlepiej mi odpowiada 11/80 fajnie się zbiera i silnik nie cierpi tak bardzo. na 11/65 też fajnie się jeździło ale troszke mu mocy brakowało i po przejechaniu 8km prędkość spadała do 35km/h. |
NIepozorna maszyna a jak a szybka. Liczyłes moze jakie obroty są przy tych predkosciach maksymalnych?
45kmh - dziwne ze az tyle wyciagnał. Moj rower z raczej mniejszymi oporami ruchu wyciaga tylko 40-42 przy podobnej mocy |
|
|
|
|
Dawid M [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 22 Lip, 2006
|
|
|
grzegorz lepiej dobrze sprawdzaj chamulec bębnowy bo on może tych mocy niewytrzymać dobrzeby było gdybys zalatwił sobie koło z mocną tarczą i dobry zacisk np. od skutera lub jakiś mocniejszy chamulec bębnowy |
|
|
|
|
grzegorz [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 22 Lip, 2006
|
|
|
Dawid Hamulec pisze się przez samo H
Tarcze z zaciskiem już kupiłem teraz męcze się z zamontowaniem.
Tarcza będzie z przodu, ponieważ z tyłu jest bęben, |
|
|
|
|
grzegorz [Usunięty]
|
|
|
|
|
GlowaSkrzydlowa [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 07 Sty, 2007 Ile mają szczotek te silniki?
|
|
|
Mam zapytanie do kogoś kto się orientuje ile, mają szczotek te silniki, oraz te na 200W i 24V.
Interesuje mnie to, czysto z ciekawości, ponieważ w tej chwili z musu, wstawiam silnik 200W 24V w miejsce 450W 36V. Padło mi koło łańcuchowe 1/4" na silniku, a dokupić nie mam gdzie, bo to moje ma otwór fi 10 mm , a wszędzie bywają te na fi 8 mm. Miałem w zapasie właśnie taki silnik pod ręką i z kółkiem. Ten mój silnik 450W miał 4 szczotki bo miał konstrukcję z dwoma strumieniami magnetycznymi wchodzącymi w wirnik. Obroty nominalne w nim są 2350 1/min. Ten 200W ma 2750 1/min. Mam na szczęście koło łańcuchowe Z=80 w miejsce z=65.
Będę mógł przy okazji zobaczyć i odczuć, jak będzie on się spisywał przy przewoltowaniu 1.5 raza. Będzie miał w układzie zasilania OMEGI moc 300W. Regulator w skuterze OMEGA ma ograniczenie prądowe 20A. Będzie trzeba pewnie i ostrożnie startować.
Właśnie to ile ma szczotek ma i z tym związek, bo wpływa na obciążenie prądowe szczotek. |
|
|
|
|
grzegorz [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 07 Sty, 2007
|
|
|
silniki o mocy 180-350W mają 4 szczotki, silnik 500W 24V ma 6 szczotek |
|
|
|
|
grzegorz [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 07 Sty, 2007
|
|
|
silnik z 6 szczotkami ma 2050obr
koło na silnik z fi8 na fi 10 zrobisz pilnikiem. sam robiłem i wyszło elegancko zero bić. |
|
|
|
|
rudzik6 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 08 Sty, 2007
|
|
|
To jakis niesamowicie miękki materiał, ja musze powiekszyc otwór w zębatce od motorynki...pilnik tego nie rusza, a punktak sie tepi (płaszczy)..zostaje mały kamień..albo odpuszczenie...
Wiesiek |
|
|
|
|
GlowaSkrzydlowa [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 10 Sty, 2007 Silnik 350W 36V
|
|
|
Mam jeszcze jedno zapytanie do znawców szczegółów w silniku 350W 36V. Chodzi mi o to jaką on ma końcówkę wałka. Czy na koło z otworem fi 8 mm czy 10 mm. Pytam dlatego, bo mam na myśli ewentualne późniejsze zastępowanie mojego 450W w razie jakiegoś utrudnionego nabywania go w przyszłości. Z tymi 350 W dość często się spotykam w sklepach internetowych. Przedstawicielstwo handlowe Kazuki z częściami coś ostatnio długo zmienia siedzibę i jest "martwe". Swój napęd przerabiam na łańcuch 1/2" i muszę zdecydować jak rozwiązać sprawę osadzania koła Z=9 dla np dwóch rodzajów wałków tych fi 10 i np 8 mm.
I jeszcze jedno:
Z zasady indukcji siła przeciwelektromotoryczna E = B * L * v Dla silników skuterkowych z tego samego typoszeregu tj. średnica zewnętrzna gabarytowa 102mm obroty nominalne średnio około 2500 1/min wynikałoby, że dla niezmiennych B i v, bo to samo "umagnesowanie" i obroty, czym wyższe napięcie nominalne, silnik miałby wiekszą długość gabarytową dla wyższych napięć. Większa długość przewodnika L osiągnięta przez dłuższy wirnik.
Interesuje mnie jeszcze to, czy ten silnik 350W 36V ma długość gabarytową 70mm jak silnik 200W 24V, czy też większą. Ten 450W 36V ma 100mm długości korpusu. To oczywiście związane jest z większym momentem napędowym. |
|
|
|
|
GlowaSkrzydlowa [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 06 Kwi, 2007 Silnik 350W 36V
|
|
|
Dopadłem tanio ten silnik w sprzedaży internetowej na www.blade-motors.com Tylko za 102 zł z kosztami przesyłki.
Ten prowiziryczny 200W 24V był kiepski w eksploatacji w OMEDZE, bo miał niedopasowany kontroler.
Zrobiłem ciekawą analizę trzech silników.
1. Silnik 200W 24V 2750 rpm stoj. 5 cm
2. Silnik 350W 36V 2750 rpm stoj. 6.5 cm
3. Silnik 450W 36W 2350 rpm stoj. 7.6 cm (orginał z OMEGI)
Po przeliczeniu z mocy i obr. nominalnych, momenty obrotowe silników wyszły następująco:
1. 7.083 kGcm
2. 12.396 kGcm
3. 18.651 kGcm
Prądy nominalne z mocy i napięcia nominalnego są:
1. 200/24 = 8.333A
2. 350/36 = 9.722A
3. 450/36 = 12.5 A
Momenty obrotowe silników na jednostkę długości stojana. (Silniki są jednakowe w średnicach zewnętrznych)
1. 7.083/5 = 1.4166 kGcm/cm
2. 12.396/6.5 = 1.907 kGcm/cm
3. 18.651/7.6 = 2.454 kGcm/cm
Powyższe jednostkowe momenty na jednostkę prądu.
1. 1.4166/8.333 = 0.169 kGcm/cmA
2. 1.907/9.722 = 0.196 kGcm/cmA
3. 2.454/12.5 = 0.196 kGcm/cmA
Z tej orientacyjnej porównywawczej analizy wyszło, że silniki mają wręcz identyczne wskaźniki sprawnościowe. nieco lepiej wypadają te o większych mocach.
Przy okazji zapytanko do Nocnego Ptaka. Jak tam się sprawuje Twój silnik w elektrorowerze i ile lat na tym silniku jeździsz? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|