ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przeróbka Sparta - Toprun na zewnętrzny sterownik
Autor Wiadomość
Witt 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 60
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Wto 12 Gru, 2017   

Tsport napisał/a:

EDIT.
Znalazłem coś takiego : https://sklep.avt.pl/modul-przetwornica-lm2596-impulsowa-zasilania-dc-dc.html

Czy to będzie ok?

na 24V idealne:) taki właśnie miałem.
Kordian, Tsport kurcze musimy się spotkać gdzieś na służewcu w połowie drogi wszystkich:) Sulejówek dojedzie ma taki sam kilometraż co ja dalej 12-13 km:)
Chopy ja wiem że tu nasi spece przygotowują mocne maszyny po kilka kilowat, ale ja też jestem dumny z pierwszego e-bike który sam przerobiłem. Też mam tego Topruna i tą Spartę. Jestem z niej mega zadowolony przy lekkim wspomożeniu nogami do 28-30 km km/h dalej rozpędza się do 38-40km/h, ale przy tym sterowniku (malutki na 24V i baterii 36V), zestaw jest słabiutki. Pewnie kwestia sterownika (ten sterowniczek mój ma wsio powyżej 60V) więc łyknął te 36V bez problemów, ale nie dolewałem cyny. Idą 2 sterowniki na 36V/48V

Koniecznie musimy się gdzieś spotkać, by wymienić się doświadczeniami, może Wojtek podjedzie albo sitaz, by posłuchać okiem eksperta o czym grupa początkujących rozmawia, a może Wesmar ze swoją Spartą podjedzie? Póki jeszcze śnieg po kolana nie spadł. Ale gdzieś, gdzie moglibyśmy się przejechać swoimi rowerami:) i było jasno np. ściana wyścigów konnych? nowy asfalt lub DDR wzdłuż S79? za Poleczki.
_________________
http://blog.urremote.com/...ycle-fast.html.

Dla początkujących: http://www.electricbike.c...throttle-motor/
 
 
Kordian 
młodzik


Dołączył: 03 Paź 2017
Posty: 62
Skąd: Sulejówek
Wysłany: Śro 13 Gru, 2017   

Witt napisał/a:
Tsport napisał/a:

EDIT.
Znalazłem coś takiego : https://sklep.avt.pl/modul-przetwornica-lm2596-impulsowa-zasilania-dc-dc.html

Czy to będzie ok?

na 24V idealne:) taki właśnie miałem.
Kordian, Tsport kurcze musimy się spotkać gdzieś na służewcu w połowie drogi wszystkich:) Sulejówek dojedzie ma taki sam kilometraż co ja dalej 12-13 km:)
Chopy ja wiem że tu nasi spece przygotowują mocne maszyny po kilka kilowat, ale ja też jestem dumny z pierwszego e-bike który sam przerobiłem. Też mam tego Topruna i tą Spartę. Jestem z niej mega zadowolony przy lekkim wspomożeniu nogami do 28-30 km km/h dalej rozpędza się do 38-40km/h, ale przy tym sterowniku (malutki na 24V i baterii 36V), zestaw jest słabiutki. Pewnie kwestia sterownika (ten sterowniczek mój ma wsio powyżej 60V) więc łyknął te 36V bez problemów, ale nie dolewałem cyny. Idą 2 sterowniki na 36V/48V

Koniecznie musimy się gdzieś spotkać, by wymienić się doświadczeniami, może Wojtek podjedzie albo sitaz, by posłuchać okiem eksperta o czym grupa początkujących rozmawia, a może Wesmar ze swoją Spartą podjedzie? Póki jeszcze śnieg po kolana nie spadł. Ale gdzieś, gdzie moglibyśmy się przejechać swoimi rowerami:) i było jasno np. ściana wyścigów konnych? nowy asfalt lub DDR wzdłuż S79? za Poleczki.


Dziękuję za zaproszenie :) To dobry pomysł.
Tylko ja nie mam na czym przyjechać .. no bo jestem w fazie "testów" początkowych. Mam dopiero silnik testowy i niby obręcz ma 28cali ale nie ma mocowań na hamulce tarczowe więc nie pasuje do mojego roweru:)
W tej chwili siedzę nad ładowarką i wątków które się mnożą jest bez liku .. a każdy następny to jak nowy rozdział w historii .. i lot na księżyc :) Dzisiaj siedzę nad websocket pod esp8266 i nad interfejsem WWW do ładowarki ..
Wczoraj już przygotowałem ubrania rowerowe z nadzieją na powrót do pracy (Sadyba) ale rano widzę że pada śnieg .. no i nie pojechałem.
I może dobrze się stało bo wieczorem już miałem 39oC i jakiegoś wirusa z przedszkola :)
Ale powoli do przodu ..
Ja nie celuję w jakieś silnikowe monstra .. W tym roku zrobiłem 5700km rowerem i zaliczyłem całe Polskie morze (trasą Latarni) :)
Chciałbym zamontować superlekki, bezoporowy silniczek do wspomagania - 20-50% .. tak do 35km/h maks .. i o bardzo dobrej sprawności i mała lekką baterią o zasięgu 2x25km.
To tyle z planów.
Spotkać się na pewno spotkamy ! Ale to już pewnie koło marca/kwietnia :)
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 13 Gru, 2017   

Witt napisał/a:
..

Koniecznie musimy się gdzieś spotkać, by wymienić się doświadczeniami, może Wojtek podjedzie albo sitaz, by posłuchać okiem eksperta o czym grupa początkujących rozmawia, a może Wesmar ze swoją Spartą podjedzie? Póki jeszcze śnieg po kolana nie spadł. Ale gdzieś, gdzie moglibyśmy się przejechać swoimi rowerami:) i było jasno np. ściana wyścigów konnych? nowy asfalt lub DDR wzdłuż S79? za Poleczki.

Dzisiaj jeszcze jeżdzić się dało, ale od jutra już niekoniecznie. Byc może wznowimy spotkania pod dachem, w okolicy scieżek rowerowych Dolinka Słuzewiecka/Wilanowska. Tam teraz nowy lokal (przedtem knajpka kaszubska) ale nie wiem co teraz w środku..
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Witt 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 60
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Śro 13 Gru, 2017   Kordian spokojnie:), powoli i jakościowo

[quote="WojtekErnest"]
Witt napisał/a:
..
Dzisiaj jeszcze jeżdzić się dało, ale od jutra już niekoniecznie. Byc może wznowimy spotkania pod dachem, w okolicy scieżek rowerowych Dolinka Słuzewiecka/Wilanowska. Tam teraz nowy lokal (przedtem knajpka kaszubska) ale nie wiem co teraz w środku..


O tak wznawiajcie stare spotkania Warszawskie, zobaczycie co żeśmy na wyczyniali :) , ja w śnieg też jeżdżę, bywało i że w śnieżyce i to tym właśnie tym Toprunem jeszcze nie przerobionym
_________________
http://blog.urremote.com/...ycle-fast.html.

Dla początkujących: http://www.electricbike.c...throttle-motor/
 
 
Tsport 
stażysta


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 123
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 22 Sty, 2018   

Witt napisał/a:
Tsport napisał/a:

EDIT.
Znalazłem coś takiego : https://sklep.avt.pl/modul-przetwornica-lm2596-impulsowa-zasilania-dc-dc.html

Czy to będzie ok?

na 24V idealne:) taki właśnie miałem.
Kordian, Tsport kurcze musimy się spotkać gdzieś na służewcu w połowie drogi wszystkich:) Sulejówek dojedzie ma taki sam kilometraż co ja dalej 12-13 km:)
Chopy ja wiem że tu nasi spece przygotowują mocne maszyny po kilka kilowat, ale ja też jestem dumny z pierwszego e-bike który sam przerobiłem. Też mam tego Topruna i tą Spartę. Jestem z niej mega zadowolony przy lekkim wspomożeniu nogami do 28-30 km km/h dalej rozpędza się do 38-40km/h, ale przy tym sterowniku (malutki na 24V i baterii 36V), zestaw jest słabiutki. Pewnie kwestia sterownika (ten sterowniczek mój ma wsio powyżej 60V) więc łyknął te 36V bez problemów, ale nie dolewałem cyny. Idą 2 sterowniki na 36V/48V

Koniecznie musimy się gdzieś spotkać, by wymienić się doświadczeniami, może Wojtek podjedzie albo sitaz, by posłuchać okiem eksperta o czym grupa początkujących rozmawia, a może Wesmar ze swoją Spartą podjedzie? Póki jeszcze śnieg po kolana nie spadł. Ale gdzieś, gdzie moglibyśmy się przejechać swoimi rowerami:) i było jasno np. ściana wyścigów konnych? nowy asfalt lub DDR wzdłuż S79? za Poleczki.


Hej, dopiero teraz doczytałem, ze się jakieś spotkanie szykuje. :) JA bardzo chętnie ale jeżeli z rowerkami to raczej jak temperatura trochę podskoczy do góry. :)

U mnie temat się mocno rozwija, będę przerabiał kolejną spartę na chińskim sterowniku i 24V. Bardzo mi się podobają te Sparty, niektórzy podnoszą że są ciężkie ale do miejskiej jazdy, są bardzo komfortowe i w sam raz na krótkie i długie przejażdżki do sklepu, do pracy i na wycieczkę.
 
 
ajs 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 165
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: Wto 23 Sty, 2018   

Udało mi się przerobić silnik Toprun na zewnętrzny kontroler. Silnik się kręci płynnie ale w przeciwną stronę :) Muszę pokombinować z halle-fazy czy obrócić stojan w obudowie silnika ? Koło tylne- nie da się obrócić całego koła.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Sty, 2018   

Halle-fazy. Zmień dwa przewody fazowe i szukaj prawidłowego połączenia halli.
 
 
Tsport 
stażysta


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 123
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 24 Sty, 2018   

A masz sterownik z samonauką???
 
 
ajs 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 165
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: Śro 24 Sty, 2018   

Sterownik to Mxus KT36ZWSR połączony z wyświetlaczem led. Raczej nie ma samonauki. Jeden z halli w tym silniku jest odwrócony ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie.
 
 
Tsport 
stażysta


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 123
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 25 Sty, 2018   

ajs napisał/a:
Sterownik to Mxus KT36ZWSR połączony z wyświetlaczem led. Raczej nie ma samonauki. Jeden z halli w tym silniku jest odwrócony ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie.


U mnie podłączyłem sterownik, co prawda miałem samonaukę ale nie musiałem z niej korzystać - od razu zadziałało poprawnie.
Wydaje mi się, że nie pozostaje nic innego jak zabawa z kolejnością halli tak jak sugerował Zeltoom.
 
 
Tsport 
stażysta


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 123
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 25 Sty, 2018   

Jakby ktoś gdzieś miał silnik Toprun na części, to chętnie odkupię dekiel silnika.
Sorry za taki trochę OT ale częściowo powiązany ze Sprata-Toprun
 
 
ajs 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 165
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: Czw 25 Sty, 2018   

Pomogła zabawa z halle-fazy :) Dzięki Zeeltom :) Jeszcze jedna kwestia. W wielu silnikach łącznie z hallami wychodzi przewód biały, który często jest sygnałem prędkości. W tym silniku tego nie ma. Czy można go zastąpić którymś z halli i podłączyć do białego przewodu w sterowniku ?
 
 
Tsport 
stażysta


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 123
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 30 Sty, 2018   

Kordian napisał/a:

Kup koniecznie ten licznik rowerowy a przy okazji jakiś miernik energii/baterii

https://pl.aliexpress.com/item/50A-New-TK15-Professional-Precision-Battery-Tester-for-LiFePO-Coulomb-Counter-Free-Shipping-with-Tracking-Number/32702066121.html

lub

https://www.ebay.com/itm/...er/371825607133

to będzie wiadomo coś na temat sprawności.


Hej, który z tych dwóch mierników energii polecacie?

Edit:
Zamówiłem ten drugi zobaczymy jak to ładnie zamontować i jak to będzie działać.

PS. Qrcze nie wiem czy nie przesadziłem zamówiłem sterownik do drugiej sparty - 24V 25A co w sumie da 600W. :)
 
 
Tsport 
stażysta


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 123
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 12 Lut, 2018   

Jako, że mam sterownik, który może pchać w biedną Spartę nawet 600W założę chyba czujnik temperatury do silnika.

Czy możecie mi podpowiedzieć gdzie się taki czujnik umieszcza, jakie przewody do niego przeciągnąć, jaki konkretnie typ zastosować i jak odczytywać z niego informację? W sterowniku nie mam chyba funkcji zabezpieczenie termicznego aby rozłączać napęd automatycznie.
 
 
Maju 
początkujący


Dołączył: 20 Paź 2015
Posty: 35
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Pon 12 Lut, 2018   

Możesz wstawić wyłącznik bimetaliczny w silnik, który będzie rozłączał stacyjke po przekroczeniu danej temperatury, gdzie i jak go wstawić znajdziesz na blogu Tasa.

Ja mam przerobioną spartę, która jeżdzę na aku 10s na kole 24'. Do tego sterownik który dawał jakieś 15A w silnik. Po dłuższych testach zwiększyłem prąd sterownika na 20A i sparta spokojnie daje radę. Chociaż trzeba przyznać, że jeżdzę dynamicznie i nie żałuje pedałowania jak i samej manetki. Sama pokrywa silnika w skrajnych przypadkach mojej jazdy była lekko ciepła, na okolo 45 stopni. Także osobiście zrezygnowałem z zabezpieczenia termicznego. Ale jeśli planujesz ostro katować silnik przy niskich predkosciach tak do 15km/h to jednak przy takim prądzie warto takie zabezpieczenie mieć.


poja.zdyel.ektryc.zne.org - tylko bez kropek
Ostatnio zmieniony przez Maju Pią 23 Lut, 2018, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group