|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przeróbka Sparta - Toprun na zewnętrzny sterownik |
Autor |
Wiadomość |
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 13 Lut, 2018
|
|
|
Wylacznik bimetaliczny ?, Na skrzyzowaniu, przy wyprzedzaniu itp jak nagle odetnie ?
Nie tędy droga.... |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Witt
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sie 2016 Posty: 60 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Pon 19 Mar, 2018
|
|
|
A co proponujesz? Ja niestety skończyłem przeróbkę tego topruna na mocniejszy sterownik. Po testach mogę Wam powiedzieć, te silniczek nie daje rady z mocniejszym sterownikiem 350 W. Silnik się grzeje jak dziki. Maksynmalny pik na silniku mam 17-18 A. Ale przy przyspieszaniu nie spada prąd poniżej 15A.
Maksymalne piki przy przyśpieszaniu mam nawet 600W niektóre dochodzą do 700.
A efekt po 15 minutach próby jazdy z maksymalną prędkością silnik się nagrzał do 120 stopni i odpuściłem, choć mam wrażenie że niektóre elementy nagrzały się bardziej.
Wojtku co proponujesz zamiast bimetalicznego?
Wesmar wyraźnie napisał nie pchać za dużo Watt do silnika bo para idzie w gwizdek.
Co więcej chiński sterownik na 350W zimny, kable zimne, wszystko zimne, trochę baterie zrobiły się ciepłe (mam 10S8P teraz założone), ale toprunik wrzący.
Mam też wrażenie że coś w środku po tej jeździe już obciera, mam nadzieję że się nie usmażył
Ciekawi mnie ile optyumalnie można Watt pchać w ten silnik. Bo przy 24v jak wrzucimy 15-20 amper to nadal to jest nie dużo do 480W, ale przy 38V i 15 A robi już 600W, i Watty mu robią źle. |
_________________ http://blog.urremote.com/...ycle-fast.html.
Dla początkujących: http://www.electricbike.c...throttle-motor/ |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 19 Mar, 2018
|
|
|
Niech ten bimetal załącza brzeczyk piezo. Albo niech bedzie termistor do displaya ktory potrafi odczytac na tej podstawie temperaturę. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 19 Mar, 2018
|
|
|
A może ogranicz mu trochę prąd jaki sterownik podaje do silnika zostawiając napięcie.Ograniczyć można zwiększając nieco oporność na "boczniku" sterownika (lekko zgnieść kombinerkami ten bocznik-tylko nie przecinać) |
|
|
|
|
Witt
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sie 2016 Posty: 60 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Pon 19 Mar, 2018
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | brzeczyk ..... |
sprytne i jakie proste, też jestem zdania że odcięcie jest niebezpieczne
Wibi, potestuję go jeszcze i jak będzie nadal się tak zachowywał, po prostu wrócę do starego, małego sterowniczka chińskiego i założę go do mniej wymagającego roweru. Ot kolejna szkoła. Bolesna bo na swoim garbie, ale pokazuje to co już większość wie. Każdy element "przewoltowania " musi być dobrany do tej zmiany DOSŁOWNIE KAŻDY. |
_________________ http://blog.urremote.com/...ycle-fast.html.
Dla początkujących: http://www.electricbike.c...throttle-motor/ |
|
|
|
|
AdamJab
początkujący AdamJab
Dołączył: 20 Lip 2018 Posty: 12 Skąd: Kosmos
|
Wysłany: Wto 28 Sie, 2018
|
|
|
Witam wszystkich.
Niedawno zakupiłem rower Sparta Ion z zmiarem przerobienia go na zewnętrzny sterownik i wymiany baterii na Li-Ion.
Podczas demontażu silnika okazało się, że dwa magnesy neodymowe odkleiły się i przesunęły lekko powodując przetarcie na stojanie. Czy coś takiego mogło uszkodzić silnik?
Widzę, że sporo osób robiło już takie przeróbki i dla tego zapytam jeszcze jakich sterowników używacie przy założeniu napięcia 36V?
Rower jest dla żony i nie ma być demonem prędkości. W zupełności wystarczy 25 km/h jednak powinien mieć moc, żeby wspomagać na stromych podjazdach.
Pozdrawiam.
20180827_153309.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 513 raz(y) 5,31 MB |
20180827_152640.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 608 raz(y) 4,45 MB |
|
|
|
|
|
AdamJab
początkujący AdamJab
Dołączył: 20 Lip 2018 Posty: 12 Skąd: Kosmos
|
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 29 Sie, 2018
|
|
|
Jak się magnesy "przesunęły" to może świadczyć o częściowej utracie swojej "magnetyczności" np. w wyniku przegrzania. Silniki bezprzekładniowe nie lubią małych obrotów i mocno się grzeją, pooglądaj uzwojenie pod kątem przegrzania (ciemna barwa uzwojenia). |
|
|
|
|
AdamJab
początkujący AdamJab
Dołączył: 20 Lip 2018 Posty: 12 Skąd: Kosmos
|
Wysłany: Sob 01 Wrz, 2018
|
|
|
Dzieki za podpowiedź. Uzwojenie dokładnie obejrzane. Nie widzę żadnych przebarwień. Magnesy wyjęte, wyczyszczone i wklejone spowrotem na swoje miejsca. Mam nadzieję, że nie pomyliłem biegunów ale to raczej mało prawdopodobne
Co do magnetyczności to nie umiem tego sprawdzić ale jak położyłem magnes na metalowym blacie to ciężko było go oderwać.
Szkoda, że temat mało popularny bo liczyłem na jakieś podpowiedzi. Chyba kupię ten sterwownik z linka powyżej. Zobaczymy jak się sprawdzi. |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 02 Wrz, 2018
|
|
|
O ile pamiętam to te silniki a a właściwie ich "przeróbki" były opisywane na forum i spisywały się nie najgorzej.Co do magnetyczności to raczej w warunkach domowych trudno to sprawdzić a moja wcześniejsza wypowiedź tylko sugerowała taką możliwość po czytaniu informacji na różnych, innych forach. Sterownik (link nie działa prawidłowo) który wybrałeś powinien prawidłowo zadziałać, chociaż jego cena wydaje się mocno przesadzona. Nie pamiętam czy te silniki są z hallotronami czy bez (tu piszą, że z), jeśli bez to warto wcześniej je "domontować" a napięcie 36V i 15A jak na początek wystarczy by wszelkie "miejskie" górki pokonywać z "uśmiechem na ustach". |
|
|
|
|
damian19886
młodzik damian19886
Wiek: 36 Dołączył: 22 Paź 2018 Posty: 56 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Pon 22 Paź, 2018
|
|
|
Czy ktoś wie co to za silnik? mam go w sparcie.
44581797_960368140815271_673332086102294528_n.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 579 raz(y) 109,79 KB |
|
|
|
|
|
Witt
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sie 2016 Posty: 60 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Śro 24 Paź, 2018
|
|
|
wibi napisał/a: | napięcie 36V i 15A jak na początek wystarczy by wszelkie "miejskie" górki pokonywać z "uśmiechem na ustach". |
Hallotrony są od 3 do 6, zwykły toprun ma 3 solidnie przymocowane. ION ma 6 na swoim kole magnesowym, z odzworowaniem biegunów silnika. Więc w starym wystarczy dobrać sterownik. w ION musisz wyjąć ustrojstwo i dokleić swoje. Nie pamiętam niestety już jakie. Napewno przełączające (uni/bi) obojętnie. Nie wiem niestety czy ilość zębów ma znaczenie przy doborze hali.
Z tym pod każdą górkę niestety już tak różowo nie jest. Pod wiadukt musisz lekko wspomagać. sam nie pojedzie tj. pojedzie z 5-10 razy za 11 odczujesz już zdecydowaną różnicę oznakę, że lekko się przegrzał silnik. Ważne jest by ruszać z pedała, nie z manetki, zresztą ten silnik jest tak zaprojektowany by ruszać z pedała, bo ma czujnik tensometryczny w osi i sprawdza jak mocno naciskasz. Naciskasz mocno mocno Cię wspomoże, naciskasz lekko wspomoże lekko, więc projektujący przygotował silnik do "wspomagania".
Z tym że ja mam 28 cali, ale wiem że jak zamontujesz do 24 lub mniejszych to tych objawów możesz nie spotkać, które ja mam, tj więcej energi pójdzie w obracanie niż w pokonywanie oporów na nprzyśpieszanie. |
_________________ http://blog.urremote.com/...ycle-fast.html.
Dla początkujących: http://www.electricbike.c...throttle-motor/ |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|