|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Pierwszy rower elektryczny. Romet Orkan 3 |
Autor |
Wiadomość |
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 15 Paź, 2017
|
|
|
Elektrotonus napisał/a: | ,,Bike z silnikiem 250W nie polecam dla dorosłego faceta o wadze 85 +, raczej dla kobiety lub dziecka.... |
Przykro mi ale chyba nadal nie wiesz co to znaczy "moc 250W" jakimi są "obdarzone" głównie silniki przekładniowe. Żeby Ci to uzmysłowić podam Ci przykład standardowego silnika przekładniowego o mocy podawanej 250W dla jakiegoś tam napięcia np.25V i tego NC 7x9 też przy podobnym napięciu i takim samym sterowniku z ograniczeniem prądu do np.15A. I cóż się okazuje silnik przekładniowy przy tych parametrach dysponuje mocą 25x15=375W a NC 7x9 również 375W natomiast moment obrotowy i płynność jazdy jak i samo ruszanie nie pozostawia żadnych złudzeń (widzą to wszyscy bez wyjątku czołowi producenci na Świecie), że przekładniowy zdecydowanie wygrywa. A dlaczego wygrywa, gdyż silnik w przekładniowym kręci się z praktycznie zadanymi fabrycznie i optymalnymi obrotami, natomiast wszelkie zmiany obrotów kompensuje przekładnia, przez co zużycie energii (prądu) staje się prawie niezmienne i b.oszczędne. NC w takiej sytuacji (ruszanie,przyspieszanie) "sięga" głównie do baterii pobierając z niej niewspółmiernie dużo prądu który w konsekwencji zamienia na ciepło (dlatego te czujniki temperatury). Takich i jeszcze innych przykładów można by mnożyć gdy np.porównasz silnik przekładniowy 250W z NC w momencie gdy dasz mu napięcie z baterii takie jakie nominalnie dla NC jest proponowane. Nie pisz więc że przekładniowy tylko dla kobiet i osobników poniżej 85+ bo mam sąsiada który ma nieco ponad 100+,silnik przekładniowy w przednim kole i robi często trasy dobrze ponad 50 km na dodatek w terenie pagórkowatym. Podawana moc silnika to nic innego jak w pierwszym rzędzie chwyt marketingowy szczególnie dla laików uważających że moc to takie coś jak w silnikach samochodowych, w elektryczności jest to coś zupełnie innego i nie podlega aż takim ograniczeniom. |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 15 Paź, 2017
|
|
|
Wibi, dziękuję za wykład. Mam świadomość, że oba takie silnik przy takim samym napięciu i natężeniu prądu będą miały taka samą moc. Akurat oba moje ebike są 250 W i drugi 1500 W nc 7x9. Mały rozpędza się ze mną do 25 km h i pod większą górkę prosi się o mocniejsze wspomagane, zas 7x9 przy 30A ciągnie równo bez pedałów. Fakt, że 250 W ma sterownik ok 12 A. Jest lezjszy, nie stanowi problemu jazda bez silnika. Ciężki ebike z 7x9 to inna kategoria. Zapraszam na jazdę próbną, 90% wybierze ten silniejsze silnik z mocniejszym sterownikiem. |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 15 Paź, 2017
|
|
|
Elektrotonus napisał/a: | ... Bike z silnikiem 250W nie polecam dla dorosłego faceta o wadze 85 +, raczej dla kobiety lub dziecka.... |
Z przykrością stwierdzam,że nie rozumiesz co to jest moc silnika elektrycznego i z czego ona wynika. Bo w czym różni się moc silnika przekładniowego od NC, ano w niczym prócz kultury jazdy jaką oferuje silnik przekładniowy,stabilny i prawie równy pobór prądu (gdyż przekładniowy kręci się w pobliżu swoich obrotów optymalnych bez względu na zmiany obciążenia) oraz znacznie mniejsze grzanie (to z powodu tych "stałych" obrotów). Wszystko to zauważyli już czołowi producenci silników więc "ameryki" nie odkrywam. A jak chcesz więcej przykładów to powiedz mi czym różni się moc przekładniowego i NC przy tych samych parametrach napięcia i prądu które "dostarcza" sterownik, jak widzisz niczym.Co do kobiet i wagi osobnika 85+ to mam sąsiada ,jakieś 100+ który z silniczkiem oznaczonym "250W" i na dodatek w przednim kole bardzo często pokonuje trasy ponad 50km i to w terenie pagórkowatym na jednej 14Ah godzinnej baterii,dodam, że jeździ dość szybko chociaż lat ma trochę... |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 15 Paź, 2017
|
|
|
Elektrotonus napisał/a: | ... Bike z silnikiem 250W nie polecam dla dorosłego faceta o wadze 85 +, raczej dla kobiety lub dziecka... |
A polecasz dla gościa 120 kg?
Jeżdżę takimi od lat i problemów nie mam
Może rewelacji z przyspieszeniami nie ma, ale do swojej prędkości się rozpędzają bez problemu. Przynajmniej na poziomej drodze. Przy wzniesieniach nieraz trzeba pomóc, ale od czego są geje? To tak dla poprawności społecznej |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 16 Paź, 2017
|
|
|
No to zalejcie mnie falą hejtu za to, że uważam, iż 250 W to za mało Może na początek przygody z elektrykiem niektórym wystarczy ?
Dla mnie to zbyt mała moc i polecam więcej 350W-500W minimum w silniku z przekładnią. Można się zgodzić lub nie z ta teza - wasze prawo mieć odrębne zdanie.
Kwestia oczekiwań oraz faktycznej mocy jaka wyzwala napęd faktycznie.
Drugą kwestia jest sprawa niezawodności i trwałości przekładniowego silnika przy masie kierowcy ponad 90 kg. Dla jasności, można spokojnie jeździć przkładniówką o mocy nominalnej 250W przy faktycznej ok 500-600 W nawet jak się waży 120 kg. Po to są elektryki by było łatwiej szybciej dalej. |
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
Wysłany: Pon 16 Paź, 2017
|
|
|
Elektrotonus napisał/a: | No to zalejcie mnie falą hejtu za to, że uważam, iż 250 W to za mało Może na początek przygody z elektrykiem niektórym wystarczy ?
Dla mnie to zbyt mała moc i polecam więcej 350W-500W minimum w silniku z przekładnią. Można się zgodzić lub nie z ta teza - wasze prawo mieć odrębne zdanie.
Kwestia oczekiwań oraz faktycznej mocy jaka wyzwala napęd faktycznie.
Drugą kwestia jest sprawa niezawodności i trwałości przekładniowego silnika przy masie kierowcy ponad 90 kg. Dla jasności, można spokojnie jeździć przkładniówką o mocy nominalnej 250W przy faktycznej ok 500-600 W nawet jak się waży 120 kg. Po to są elektryki by było łatwiej szybciej dalej. |
Tak jak Zeltoma kiedyś uważałem za ostatniego obrońcę żeli, tak Ciebie uważałem za jednego z tych którzy chcą zgodnie z przepisami.. A tu, nie było mnie trochę na forum, teraz wchodzę, czytam i takie zmiany! Dokąd ten świat zmierza..? |
_________________ 🔋 3,5 sztuki 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181 |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 16 Paź, 2017
|
|
|
Dobrze, że wspomniałeś kwestie legalności, którą dają jedynie konstrukcje 250 W.
Pytanie o rower nie zawierało czy ma być legalny. Legalny to tylko PAS, 250 W , max 48V i kaganiec na 25 km/h. Jeśli jakikolwiek z tych elementów nie jest spełniony mamy "szarą strefę"
Cały czas chciałbym mieć poczucie, że mam ebike 100% legalnego, jednak watowica wyklucza takowe coś |
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
|
|
|
|
kostek
początkujący
Wiek: 35 Dołączył: 10 Wrz 2017 Posty: 14 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 16 Paź, 2017
|
|
|
Panowie dziękuję za wszystkie jak rady Naprawdę doceniam pomoc. Zwłaszcza Elektronusa i jego zaangażowanie. Po rozpatrzeniu wszystkich za i przeciw chyba ze względu na masę zdecyduję się na silnik przekładniowy o mocy 500W. Może do tego sterownik 48V 22A. Z tego co widziałem w innych konstrukcjach jest to całkiem ciekawe zestawienie. Zobaczymy teraz czy uda mi się zebrać wszystkie potrzebne elementy przez okres jesienno zimowy. Jeszcze raz serdecznie dziękuję |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 16 Paź, 2017
|
|
|
kostek napisał/a: | Panowie dziękuję za wszystkie jak rady Naprawdę doceniam pomoc. Zwłaszcza Elektronusa i jego zaangażowanie. |
Elektrotonus ;-)
Kombinuj. Przekładniówki 350W są właśnie często instalowane jako napęd fabrycznych ebików z kołami 28 cali. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 16 Paź, 2017
|
|
|
kostek napisał/a: | .. silnik przekładniowy o mocy 500W. Może do tego sterownik 48V 22A.) |
Czyli będzie max mocy ok 1000 W i pojedzie ok 45 km/godz |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
Ostatnio zmieniony przez WojtekErnest Pon 16 Paź, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kostek
początkujący
Wiek: 35 Dołączył: 10 Wrz 2017 Posty: 14 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 16 Paź, 2017
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | kostek napisał/a: | .. silnik przekładniowy o mocy 500W. Może do tego sterownik 48V 22A.) |
Czyli będzie max mocy ok 1000 W |
Dokładnie tak Myślę, że w zupełności wystarczy, a dodatkowo, całość będzie lżejsza |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|