ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Pierwszy rower elektryczny. Romet Orkan 3
Autor Wiadomość
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie 15 Paź, 2017   

Elektrotonus napisał/a:
,,Bike z silnikiem 250W nie polecam dla dorosłego faceta o wadze 85 +, raczej dla kobiety lub dziecka....

Przykro mi ale chyba nadal nie wiesz co to znaczy "moc 250W" jakimi są "obdarzone" głównie silniki przekładniowe. Żeby Ci to uzmysłowić podam Ci przykład standardowego silnika przekładniowego o mocy podawanej 250W dla jakiegoś tam napięcia np.25V i tego NC 7x9 też przy podobnym napięciu i takim samym sterowniku z ograniczeniem prądu do np.15A. I cóż się okazuje silnik przekładniowy przy tych parametrach dysponuje mocą 25x15=375W a NC 7x9 również 375W natomiast moment obrotowy i płynność jazdy jak i samo ruszanie nie pozostawia żadnych złudzeń (widzą to wszyscy bez wyjątku czołowi producenci na Świecie), że przekładniowy zdecydowanie wygrywa. A dlaczego wygrywa, gdyż silnik w przekładniowym kręci się z praktycznie zadanymi fabrycznie i optymalnymi obrotami, natomiast wszelkie zmiany obrotów kompensuje przekładnia, przez co zużycie energii (prądu) staje się prawie niezmienne i b.oszczędne. NC w takiej sytuacji (ruszanie,przyspieszanie) "sięga" głównie do baterii pobierając z niej niewspółmiernie dużo prądu który w konsekwencji zamienia na ciepło (dlatego te czujniki temperatury). Takich i jeszcze innych przykładów można by mnożyć gdy np.porównasz silnik przekładniowy 250W z NC w momencie gdy dasz mu napięcie z baterii takie jakie nominalnie dla NC jest proponowane. Nie pisz więc że przekładniowy tylko dla kobiet i osobników poniżej 85+ bo mam sąsiada który ma nieco ponad 100+,silnik przekładniowy w przednim kole i robi często trasy dobrze ponad 50 km na dodatek w terenie pagórkowatym. Podawana moc silnika to nic innego jak w pierwszym rzędzie chwyt marketingowy szczególnie dla laików uważających że moc to takie coś jak w silnikach samochodowych, w elektryczności jest to coś zupełnie innego i nie podlega aż takim ograniczeniom.
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 15 Paź, 2017   

Wibi, dziękuję za wykład. Mam świadomość, że oba takie silnik przy takim samym napięciu i natężeniu prądu będą miały taka samą moc. Akurat oba moje ebike są 250 W i drugi 1500 W nc 7x9. Mały rozpędza się ze mną do 25 km h i pod większą górkę prosi się o mocniejsze wspomagane, zas 7x9 przy 30A ciągnie równo bez pedałów. Fakt, że 250 W ma sterownik ok 12 A. Jest lezjszy, nie stanowi problemu jazda bez silnika. Ciężki ebike z 7x9 to inna kategoria. Zapraszam na jazdę próbną, 90% wybierze ten silniejsze silnik z mocniejszym sterownikiem.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie 15 Paź, 2017   

Elektrotonus napisał/a:
... Bike z silnikiem 250W nie polecam dla dorosłego faceta o wadze 85 +, raczej dla kobiety lub dziecka....

Z przykrością stwierdzam,że nie rozumiesz co to jest moc silnika elektrycznego i z czego ona wynika. Bo w czym różni się moc silnika przekładniowego od NC, ano w niczym prócz kultury jazdy jaką oferuje silnik przekładniowy,stabilny i prawie równy pobór prądu (gdyż przekładniowy kręci się w pobliżu swoich obrotów optymalnych bez względu na zmiany obciążenia) oraz znacznie mniejsze grzanie (to z powodu tych "stałych" obrotów). Wszystko to zauważyli już czołowi producenci silników więc "ameryki" nie odkrywam. A jak chcesz więcej przykładów to powiedz mi czym różni się moc przekładniowego i NC przy tych samych parametrach napięcia i prądu które "dostarcza" sterownik, jak widzisz niczym.Co do kobiet i wagi osobnika 85+ to mam sąsiada ,jakieś 100+ który z silniczkiem oznaczonym "250W" i na dodatek w przednim kole bardzo często pokonuje trasy ponad 50km i to w terenie pagórkowatym na jednej 14Ah godzinnej baterii,dodam, że jeździ dość szybko chociaż lat ma trochę...
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 15 Paź, 2017   

Elektrotonus napisał/a:
... Bike z silnikiem 250W nie polecam dla dorosłego faceta o wadze 85 +, raczej dla kobiety lub dziecka...

A polecasz dla gościa 120 kg? ;)
Jeżdżę takimi od lat i problemów nie mam ;)
Może rewelacji z przyspieszeniami nie ma, ale do swojej prędkości się rozpędzają bez problemu. Przynajmniej na poziomej drodze. Przy wzniesieniach nieraz trzeba pomóc, ale od czego są geje? ;) To tak dla poprawności społecznej :D
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 16 Paź, 2017   

No to zalejcie mnie falą hejtu za to, że uważam, iż 250 W to za mało ;-) Może na początek przygody z elektrykiem niektórym wystarczy ?

Dla mnie to zbyt mała moc i polecam więcej 350W-500W minimum w silniku z przekładnią. Można się zgodzić lub nie z ta teza - wasze prawo mieć odrębne zdanie.
Kwestia oczekiwań oraz faktycznej mocy jaka wyzwala napęd faktycznie.

Drugą kwestia jest sprawa niezawodności i trwałości przekładniowego silnika przy masie kierowcy ponad 90 kg. Dla jasności, można spokojnie jeździć przkładniówką o mocy nominalnej 250W przy faktycznej ok 500-600 W nawet jak się waży 120 kg. Po to są elektryki by było łatwiej szybciej dalej.
 
 
maran_hand 
dyrektor



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 459
Skąd: Warszawa-Sadyba
Wysłany: Pon 16 Paź, 2017   

Elektrotonus napisał/a:
No to zalejcie mnie falą hejtu za to, że uważam, iż 250 W to za mało ;-) Może na początek przygody z elektrykiem niektórym wystarczy ?

Dla mnie to zbyt mała moc i polecam więcej 350W-500W minimum w silniku z przekładnią. Można się zgodzić lub nie z ta teza - wasze prawo mieć odrębne zdanie.
Kwestia oczekiwań oraz faktycznej mocy jaka wyzwala napęd faktycznie.

Drugą kwestia jest sprawa niezawodności i trwałości przekładniowego silnika przy masie kierowcy ponad 90 kg. Dla jasności, można spokojnie jeździć przkładniówką o mocy nominalnej 250W przy faktycznej ok 500-600 W nawet jak się waży 120 kg. Po to są elektryki by było łatwiej szybciej dalej.


Tak jak Zeltoma kiedyś uważałem za ostatniego obrońcę żeli, tak Ciebie uważałem za jednego z tych którzy chcą zgodnie z przepisami.. A tu, nie było mnie trochę na forum, teraz wchodzę, czytam i takie zmiany! Dokąd ten świat zmierza..? ;)
_________________
🔋 3,5 sztuki ;) 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 16 Paź, 2017   

Dobrze, że wspomniałeś kwestie legalności, którą dają jedynie konstrukcje 250 W.
Pytanie o rower nie zawierało czy ma być legalny. Legalny to tylko PAS, 250 W , max 48V i kaganiec na 25 km/h. Jeśli jakikolwiek z tych elementów nie jest spełniony mamy "szarą strefę"

Cały czas chciałbym mieć poczucie, że mam ebike 100% legalnego, jednak watowica wyklucza takowe coś ;-)
 
 
maran_hand 
dyrektor



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 459
Skąd: Warszawa-Sadyba
Wysłany: Pon 16 Paź, 2017   

Spokojnie, na QSie watowica się kończy, przynajmniej w moim wypadku ale nie wykluczam, że może być to również związane z moim wiekiem ;)
_________________
🔋 3,5 sztuki ;) 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181
 
 
kostek 
początkujący


Wiek: 35
Dołączył: 10 Wrz 2017
Posty: 14
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pon 16 Paź, 2017   

Panowie dziękuję za wszystkie jak rady :) Naprawdę doceniam pomoc. Zwłaszcza Elektronusa i jego zaangażowanie. Po rozpatrzeniu wszystkich za i przeciw chyba ze względu na masę zdecyduję się na silnik przekładniowy o mocy 500W. Może do tego sterownik 48V 22A. Z tego co widziałem w innych konstrukcjach jest to całkiem ciekawe zestawienie. Zobaczymy teraz czy uda mi się zebrać wszystkie potrzebne elementy przez okres jesienno zimowy. Jeszcze raz serdecznie dziękuję ;)
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 16 Paź, 2017   

kostek napisał/a:
Panowie dziękuję za wszystkie jak rady :) Naprawdę doceniam pomoc. Zwłaszcza Elektronusa i jego zaangażowanie.


Elektrotonus ;-)

Kombinuj. Przekładniówki 350W są właśnie często instalowane jako napęd fabrycznych ebików z kołami 28 cali.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 16 Paź, 2017   

kostek napisał/a:
.. silnik przekładniowy o mocy 500W. Może do tego sterownik 48V 22A.)

Czyli będzie max mocy ok 1000 W i pojedzie ok 45 km/godz :-)
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
Ostatnio zmieniony przez WojtekErnest Pon 16 Paź, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kostek 
początkujący


Wiek: 35
Dołączył: 10 Wrz 2017
Posty: 14
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pon 16 Paź, 2017   

WojtekErnest napisał/a:
kostek napisał/a:
.. silnik przekładniowy o mocy 500W. Może do tego sterownik 48V 22A.)

Czyli będzie max mocy ok 1000 W :-)

Dokładnie tak :) Myślę, że w zupełności wystarczy, a dodatkowo, całość będzie lżejsza :cool:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group