ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Ogrzewanie kabiny
Autor Wiadomość
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Czw 19 Paź, 2017   

WojtekErnest napisał/a:
Oj chyba nie będzie Ci pasowało, bo to jest prawdopodobnie moduł ceramiczny na 220 V. Czyli raczej, nie podzielisz go 'napięciowo'.


Szcześciarz ze mnie :) Nie ma żadnej ceramiki tylko zwykły drut i do tego wiatrak jest na 12V DC :) Uśmiecham się.



Ciągnie to 590W. Czy wtedy dobrze liczę, że 590W = 230V * 2,56A a więc spirala ma rezystancję ok 90Ohm? 90 = 230/2,56.

A jeśli tak to jak podłączę ją pod 40V to popłynie 0,44A :( ? Na to wygląda. Czyli na tym napięciu to będzie jakieś 17W. To jest błąd, który popełniłem :)

Czeka mnie zatem demontaż tej spirali i montaż mojego drutu o mniejszym oporze.
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 19 Paź, 2017   

Napisał WojtekErnest kilka postów wcześniej jak masz to zrobić.
Po podłączeniu pod 40V będziesz miał mizerną moc to fakt.
Jak dasz odczep w środku i końce oryginalne połączysz to już dwa razy większą moc niż poprzednio.
Jak podzielisz na cztery sekcje, połączysz równolegle to ...
I tak dalej do mocy jaką potrzebujesz.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3440
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 20 Paź, 2017   

leszcz napisał/a:

Czeka mnie zatem demontaż tej spirali i montaż mojego drutu o mniejszym oporze.

Drut oporowy zimny ma inną oporność od rozgrzanego, który sie żarzy.
Jeśli pod tym wentylatorem jest drut, to aby mial nominalna moc, musisz go podzielic na np 5 rownych odcinkow, ktore łączysz na końcach. To takie 5P, mówiąc naszym jezykiem :-)
Wtedy bedzie to ok 3,5 ohm bo (90 /5) / 5. Czyli przy 40V poplynie ok 12 A. I znow jest 500 W.
Ale uwaga na łączenie drutu spirali. Koncowki skrec i zacisnij, bo tego się nie lutuje.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 20 Paź, 2017   

500w w aucie to nawet sporawo. Moze warto kupic przetwornice regulowana. Kiedys ktos pokazal taka na forum. Miala napiecie do okolo 80v i okolo500 w mocy. Bylaby plynna regulacja.
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Pią 20 Paź, 2017   

Zrobię sobie czujnik temp gdzieś w nogach + przekaźnik na arduino i będzie klimatronik :D
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Pią 20 Paź, 2017   

Podziel sobie drut na 5 odcinków. Osobno połącz 2 oraz 3 druty równolegle. Jeżeli pod 40 V podłączysz 2 druty powinieneś mieć ~200Wat, jak 3 to ~300Wat. Przy pięciu ~500Wat. Jak połączysz szeregowo 2 i 3 druty otrzymasz ~100Wat :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group