ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
(Nieraz) szarpanie kołem Sparta E-MOTION C5
Autor Wiadomość
marmez 
początkujący



Dołączył: 16 Paź 2017
Posty: 1
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 16 Paź, 2017   (Nieraz) szarpanie kołem Sparta E-MOTION C5

Cześć

To mój pierwszy post na tym forum (jeżeli coś zrobię niezgodnie z regulaminem, proszę zwrócić uwagę, to poprawię), znam je dzięki jednemu użytkownikowi, który stąd trafił na Światelka.pl, gdzie jestem od kilku lat. Ogólnie idea pojazdów elektrycznych bardzo mi się podoba i sam napalałem się na rower elektryczny, ale póki co odpuściłem, bo i tak nie miałbym kiedy nim jeździć :(

Dziś piszę, bo żona kupiła sobie używany rower Sparta E-MOTION C5 z usterką, którą wydawało mi się, że naprawiłem, ale jednak rower nie działa jak powinien. Przy zakupie było uszkodzone łożysko w silniku/piaście, gdy żona go przyprowadziła, to już były urwane przez luźne kulki łożyskowe 3 czujniki halla, która wymieniłem.

Pytanie 1. (proste)
Przy wymianie łożysk zauważyłem, że kilka płytek z magnesami nie jest przyklejonych na stałe, lekko się wysunęły przy wyciąganiu wirnika, zapomniałem je później wkleić - Czy to jest groźne i czy powinienem je czym prędzej przykleić?

2017-05-28 19.02.45 2017-05-28 18.02.43

Zdjęcia silnika mam tutaj:
https://www.flickr.com/ph...157682413015780

Teraz przy otwieraniu silnika nie widzę, by coś się z nimi działo, prawdę mówiąc jestem leniem i jak nie muszę to mi się nie chce tego okropnego hamulca rolkowego rozbierać, wyjąć oś z wirnikiem... ;)

Pytanie 2.
Co może być przyczyną, (albo co po kolei sprawdzać?), że nieraz koło/silnik zamiast ciągnąć równo i spokojnie to szarpie dość szybko w te i wewte, trzeszczy, tak jakby kilkadziesiąt razy na sekundę zmieniało siłę ciągnięcia przód tył... ale w sumie dalej ciągnie do przodu.
Nie zaobserwowałem żadnej zależności, ani od mocy ciągnięcia ustawionej, niewielką od prędkości, bardziej na niskiej <18km/h ale zazwyczaj rower jedzie dobrze, tylko nieraz szarpie/trzeszczy. Wczoraj żonie pokazał komunikat "Engine Error" i nie ciągnął wcale. Teraz (po naładowaniu) działał OK...

W silniku wymieniałem czujniki Halla z bliżej nie rozkodowanych o oznaczeniu 20L 1306 (tutaj koledzy próbowali mi pomóc, co to (bo google milczało) i czym zamienić), zamieniłem na A3144.

Coś tam one na pewno działają, bo gdy nie ma przy nich żadnego magnesu, to rower wyświetla "Motor Error" i nie działa silnik w ogóle, a gdy są, to kręci. Wiem, bo próbowałęm dziś bez założonej kopuły włączyć silnik (w widełkach normalnie), a w tej kopule właśnie jest pierścień magnetyczny.

Bardzo proszę o pomoc, bo żona z roweru chce korzystać na co dzień do jeżdżenia do pracy, a kasy na jakieś autoryzowane serwisy, które wymienią całe koło to po prostu nie mamy. :/

Pozdrawiam, Kuba
_________________
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Pon 16 Paź, 2017   Re: (Nieraz) szarpanie kołem Sparta E-MOTION C5

marmez napisał/a:
Cześć

To mój pierwszy post na tym forum (jeżeli coś zrobię niezgodnie z regulaminem, proszę zwrócić uwagę, to poprawię), znam je dzięki jednemu użytkownikowi, który stąd trafił na Światelka.pl, gdzie jestem od kilku lat. Ogólnie idea pojazdów elektrycznych bardzo mi się podoba i sam napalałem się na rower elektryczny, ale póki co odpuściłem, bo i tak nie miałbym kiedy nim jeździć :(

Dziś piszę, bo żona kupiła sobie używany rower Sparta E-MOTION C5 z usterką, którą wydawało mi się, że naprawiłem, ale jednak rower nie działa jak powinien. Przy zakupie było uszkodzone łożysko w silniku/piaście, gdy żona go przyprowadziła, to już były urwane przez luźne kulki łożyskowe 3 czujniki halla, która wymieniłem.

Pytanie 1. (proste)
Przy wymianie łożysk zauważyłem, że kilka płytek z magnesami nie jest przyklejonych na stałe, lekko się wysunęły przy wyciąganiu wirnika, zapomniałem je później wkleić - Czy to jest groźne i czy powinienem je czym prędzej przykleić?

[url=https://farm5.staticflickr.com/4201/34949756945_48e27064ea_c.jpg]Obrazek[/url]2017-05-28 19.02.45 [url=https://farm5.staticflickr.com/4225/34139154293_b5d080b431_c.jpg]Obrazek[/url]2017-05-28 18.02.43

Zdjęcia silnika mam tutaj:
https://www.flickr.com/ph...157682413015780

Teraz przy otwieraniu silnika nie widzę, by coś się z nimi działo, prawdę mówiąc jestem leniem i jak nie muszę to mi się nie chce tego okropnego hamulca rolkowego rozbierać, wyjąć oś z wirnikiem... ;)

Pytanie 2.
Co może być przyczyną, (albo co po kolei sprawdzać?), że nieraz koło/silnik zamiast ciągnąć równo i spokojnie to szarpie dość szybko w te i wewte, trzeszczy, tak jakby kilkadziesiąt razy na sekundę zmieniało siłę ciągnięcia przód tył... ale w sumie dalej ciągnie do przodu.
Nie zaobserwowałem żadnej zależności, ani od mocy ciągnięcia ustawionej, niewielką od prędkości, bardziej na niskiej <18km/h ale zazwyczaj rower jedzie dobrze, tylko nieraz szarpie/trzeszczy. Wczoraj żonie pokazał komunikat "Engine Error" i nie ciągnął wcale. Teraz (po naładowaniu) działał OK...

W silniku wymieniałem czujniki Halla z bliżej nie rozkodowanych o oznaczeniu 20L 1306 (tutaj koledzy próbowali mi pomóc, co to (bo google milczało) i czym zamienić), zamieniłem na A3144.

Coś tam one na pewno działają, bo gdy nie ma przy nich żadnego magnesu, to rower wyświetla "Motor Error" i nie działa silnik w ogóle, a gdy są, to kręci. Wiem, bo próbowałęm dziś bez założonej kopuły włączyć silnik (w widełkach normalnie), a w tej kopule właśnie jest pierścień magnetyczny.

Bardzo proszę o pomoc, bo żona z roweru chce korzystać na co dzień do jeżdżenia do pracy, a kasy na jakieś autoryzowane serwisy, które wymienią całe koło to po prostu nie mamy. :/

Pozdrawiam, Kuba

Sterownik przechodzi w tryb pracy bezczujnikowej stąd taka praca silnika.
Powinieneś zastosować halle SS41 - są to cyfrowe halle wykorzystywane przy silnikach rowerowych (nie można stosować analogowych).
Oczywiście trzeba je starannie zamontować i unieruchomić w tych samych miejscach najlepiej wklejając.
Luźny magnes oczywiście trzeba przykleić klejem odpornym na wysoką temp. - ok 150st.C.
Poszukaj na forum o klejach stosowanych do tych zabiegów.
Co do lenistwa - nie mam pomysłu ;)
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group