|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Silnik 180W/24V - da sie cos przyspieszyc ?:) |
Autor |
Wiadomość |
hungalabunga
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Kwi 2010 Posty: 68
|
Wysłany: Czw 22 Lip, 2010 Silnik 180W/24V - da sie cos przyspieszyc ?:)
|
|
|
Witam
Zbieram moje pytania w kupę w jeden wątek. Poniżej link do zdjec z silniczkiem 180W/24V, ktory kreci sie w moim rowerze. Wyjęte z chinskiego rowerka, bateria wazy z 9kg, montuję ją na bagazniku i wio - 40km z predkoscia 18-19km/h po plaskim.
http://mag.piekielko.pl/rower_elektryczny/silnik/
Mam wiele pytan ale najwazniejsze to:
1. jak zwiekszyc predkosc
2. jakie baterie zeby przejechac tylko 15km
Ad1
Czy do takiego silnika moga zadzialac pomysly z przepinaniem uzwojen trojkat/gwiazda? nie mam na razie pojecia jak to robic
Tam na jednym zdjeciu widać sterownik - 16 + 1A, czyli nie wiem czy przewoltowanie na 36V jest mozliwe bez sfajszenia go.
Kazdy pomysl dobry zanim pozostanie ostateczne kupowanie czegos szybszego
.....
Pawel |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 23 Lip, 2010
|
|
|
Jeśli teraz jest w gwiazdę, a przepniesz w trójkąt, to będzie szybciej, ale chyba trzeba powalczyć z innymi kątami hallotronów. Jak już pisałem, gdzieś na forum jest opis takiej przeróbki. |
|
|
|
|
hungalabunga
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Kwi 2010 Posty: 68
|
Wysłany: Wto 27 Lip, 2010
|
|
|
już miałem pytać co to za kabelki mam dodatkowe w sterowniku, chodzi mi o oznaczone jako 1 i 2:
http://mag.piekielko.pl/r...ownik_kable.jpg
Dla testu rozpiąłem złącze 2 i bingo!! Jak bez obciążenia miałem 21km/h (z obciążeniem 19km/h), tak po rozpięciu mam 32km/h! Ciekawe ile to jest z obciążeniem, szkoda że już 2 dzień pora deszczowa, bo od razu bym sprawdził
Chyba problem przepinania gwiazda-trójkąt został przypadkiem rozwiązany |
|
|
|
|
7h7
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 150 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Śro 28 Lip, 2010
|
|
|
hungalabunga napisał/a: | Chyba problem przepinania gwiazda-trójkąt został przypadkiem rozwiązany |
Nie sądzę, przepinanie odbywa się w silniku - ile w sumie przewodów dochodzi do Twojego silnika? |
_________________ erower 2 x 5kW Lipo 100V/15Ah 100A 80km/h www.7h7.pl www.sigmaev.pl
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 28 Lip, 2010
|
|
|
To co rozpiąłeś mam również w swoim kontrolerze w rowerku na żółtych kołach. Czasami są takie złączki wykorzystywane do dodatkowego "powera" w czasie jazdy, albo jako przełącznik jazda ekonomiczna/full. U mnie jechałem 21 km/h a po rozpięciu ponad 26 km/h pod obciążeniem. Ale to jeszcze nie to. Zmiana trójkat - gwiazda da lepsze efekty. |
|
|
|
|
hungalabunga
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Kwi 2010 Posty: 68
|
Wysłany: Śro 28 Lip, 2010
|
|
|
7h7: jest jedna złączka 5-kabelków (cieńszych) oraz 3 kable grube łączone pojedynczo. Na zdjęciu które zamiescilem pod linkiem powyżej to jest odpowiednio złącze 6 i 7 (przy czym za tymi trzeba kablami dorobiłem wtyczkę taką jak do kompa, żeby łatwiej rozpinać jednym ruchem te trzy kable)
zeeltom: cieszyłbym sie nawet jakby bylo 25km/h. Na razie trzeci dzien z rzędu pada wiec nie ma jak nawet przed blok wyjść sprawdzic... O ile mogą byc lepsze efekty jesli to nie jest przepięcie trójkat-gwiazda? Ja tu widze skok z 21 aż na 32km/h... Tu jest przekładnia planetarna, nei wiem ile wytrzymają te plastikowe trybiki.
Orginalnie sterownik z kablami byl zamkniety w plastikowej obudowie ramy roweru, kierujący nie mial dojścia do wtyczki i nie miał pojęcia o tym, że może jakoś przyspieszyć jazdę.
Aha, stacyjka ma jeszcze jedno przelaczenie, ktore na rysuneczku kolo kluczyka wyglada jak światlo, trzeci kabel od stacyjki był odcięty ale muszę to sprawdzic miernikiem. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 28 Lip, 2010
|
|
|
Stacyjka ma dwa położenia, czasami się używa drugiego do włącznia świateł. Tak mam w jednym z rowerków. Tam nie ma przełącznika trójkąt gwiazda, tylko jest jakieś ograniczenie napięcia podawanego z manetki. Zmierz sobie przyrządem napięcie na niebieskim kabelku z manetki, to się przekonasz |
|
|
|
|
7h7
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 150 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Śro 28 Lip, 2010
|
|
|
To masz standard, 5 - halotrony, 3 - uzwojenia. Do przełączania potrzeba więcej przewodów.
Zobacz temat PRZEŁĄCZANIE GWIAZDA - TRÓJKĄT (lub podobnie brzmiący temat)
tam jest opisane zagadnienie. |
_________________ erower 2 x 5kW Lipo 100V/15Ah 100A 80km/h www.7h7.pl www.sigmaev.pl
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
|
|
|
|
hungalabunga
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Kwi 2010 Posty: 68
|
Wysłany: Pon 02 Sie, 2010
|
|
|
a oto i akumulatory:
http://mag.piekielko.pl/r...ulatory/aku.jpg
czy ktoś miał styczność z takimi? czy 6-DZM-14 może oznaczać 14Ah? Ważą 9kg, czyli 4.5kg na klocek... Może macie pomysł na zasilanie o połowe lżejszymi akumulatorami na 24V z wykorzystaniem ładowarki 1,2A jaką mam do nich? Aż taki dystans jaki mi zapewniają nie jest mi potrzebny... a bagażnik aż pod nimi trzeszczy (mimo, że zainstalowałem większy koszyk, żeby baterie leżały płasko na bagażniku i nie podwyższały punktu ciężkości). |
|
|
|
|
hungalabunga
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Kwi 2010 Posty: 68
|
Wysłany: Pon 02 Sie, 2010
|
|
|
zeeltom: tak, ten temat znalazlem ale dzieki wielkie. Na razie jezdze z predkoscia 27-28 na prostej, jest niezle. Jak bede mial dostęd do warsztatu to powalczę z tym przełączaniem uzwojeń. Podejrzewam, że końce uzwojeń są zatopione w jakiejś masie, sprawdze jak to jest i czy da radę bez uszkodzenia coś zrobić.
Lipa trochę, że zalutowałem sobie kable aż do bagażnika gdzie w koszyku mam wtyczki... teraz będę musial znowu je rozlutować i zrobić złącza bliżej silniczka, żeby móc go łatwo wyciągać i rozbierać |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 02 Sie, 2010
|
|
|
Tak, to są aku 14Ah.
Możesz zamiast nich dać 7Ah, są o połowę lżejsze (mniej więcej). |
|
|
|
|
hungalabunga
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Kwi 2010 Posty: 68
|
Wysłany: Nie 15 Sie, 2010
|
|
|
Wsadzilem nowe aku HAZE 2x 12V/7.2Ah, fajne klocki, 5kg w sumie ale male, zdecydowanie mniej buja bagażnikiem i w plecaku gdzie je trzymam malo miejsca zajmuja. Tylko zamiast 27kmh bylo max 25 (cholera wie czemu, napiecie mialy w sumie takie same jak te 2x14Ah... fakt ze napiecie mierzyłem bez obciążenia... być moze przez to).
Z rozpędu podłączyłem szeregowo do nich jeszcze jeden z tych duzych 14Ah zeby miec 36V... i predkosc bez obciazenia wzrosla do 47kmh!
Ja sie rozpedzilem na takim zestawie do 37kmh, miałem po drodze góre i sterownik przezyl, rozgrzal sie ale bez przesady. Pod koniec jazdy sterownik odcinal juz zasilanie przy mniej jak 10km/h, nie wiem jak to sterownik bada skoro jest przeznaczony dla 24V zasilania, zeby sie cos nie spsulo/za bardzo aku nie wyladowaly...
Tylko nie wiem jak zwiekszenie napiecia wpłynie z czasem na sam silnik - po pierwsze tam jest przekladnia planetarna a po drugie nie wiem czy nie wplywa ujemnie na same uzwojenia w silniku... Jak myslicie, skróci sie znacznie zywotnosc ukladu?
Dokupie chyba trzeci HAZE zeby byly identyczne, tylko nie wiem jak to wtedy ładować... powiedzmy ze kupie ładowarke 36V ale czy nie trzeba jakos ich wyrównac na poczatku? Wystarczy połączyc trzy sztuki szeregowo, nie przejmowac sie ile kazdy z nich jest aktualnie naładowany i po podpieciu pod ładowarke WSZYSTKIE naladują sie na max ? Wiadomo, ze pozniej beda jednoczesnie wyładowane - chodzi tylko o to jak na początku to zrobic (2 z nich juz jutro jadą ze mną na bagazniku do pracy, trzeci moze byc dopiero w sobote).
moze dla szpanu przypne jeden wiekszy bo mam takiego sceptycznego kolege co to 27km/h bylo dla niego za wolno |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|