|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Nie sprawny rower elektryczny saturn |
Autor |
Wiadomość |
shrek1818
początkujący
Dołączył: 23 Wrz 2017 Posty: 10 Skąd: Secemin
|
Wysłany: Sob 23 Wrz, 2017 Nie sprawny rower elektryczny saturn
|
|
|
Weszłem dziwnym trafem w posiadanie elektrycznego roweru saturn niestety jest popsuty podobniez uszkodzony jest modół. Czy ktoś mi pomoże jaki rodzaj silnika ma taki rower? Gdzie szukać kontrolera, ile może kosztowac? Czy da się coś takiego podłączyć na krótko bez kontrolera? Silnik ma 3kable grube i 5cieniusienkich kabelków zapewne sterowanie mocą odzysk?
Pomiędzy wszystkimi 3kablami silnika jest przejście, próbowałem któreś 2 podłączyć pod akumulator ale jest zwarcie.
Proszę o pomoc jak za to się zabrać.
20170923_111552.jpg 3 |
Pobierz Plik ściągnięto 500 raz(y) 131,58 KB |
20170923_110738.jpg 2 |
Pobierz Plik ściągnięto 496 raz(y) 112,71 KB |
20170923_115118.jpg 1 |
Pobierz Plik ściągnięto 627 raz(y) 143,31 KB |
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 23 Wrz, 2017 Re: Nie sprawny rower elektryczny saturn
|
|
|
shrek1818 napisał/a: |
Proszę o pomoc jak za to się zabrać. |
Poczytać o podstawach konstrukcji i działania roweru elektrycznego....
Bo nic nie wiemy o :
- aku
- dlaczego sterownik wypięty
- o jaki moduł Ci chodzi
- itd... |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Sob 23 Wrz, 2017
|
|
|
Jeśli kontroler zamieszczony na zdjęciu _111552 jest z tego roweru, to jest to standardowy kontroler silnika bezszczotkowego. Z silnika powinno w takim razie wychodzić 3 grubsze kable i 5 cieńkich, jeśli tak jest to silnik może ruszyć jedynie gdy będą podłączone wszystkie 8 kabli i na dodatek w odpowiedniej konfiguracji.Podłączanie pod akumulator kabli z silnika (bez kontrolera) spali w takim przypadku silnik.Mierzone "zwarcie" pomiędzy kablami nie jest zwarciem a jedynie połączeniem uzwojeń silnika w trójkąt (lub gwiazdę),cieńkie przewody to wyjścia czujników halla w tym czerwony plus 5V,czarny- GND a 3 pozostałe wyjścia sygnałowe. Jeśli nie wiesz co jak podłączać to nie próbuj i jak pisze kol.wyżej zapoznaj się z działaniem i budową silnika BLCD. |
|
|
|
|
shrek1818
początkujący
Dołączył: 23 Wrz 2017 Posty: 10 Skąd: Secemin
|
Wysłany: Sob 23 Wrz, 2017
|
|
|
Tak to jest zdjęcie kontrolera oryginalnego z tego roweru 3kable grube silnik i 5sterujących silnikiem, kontroler padł chyba bo po podłączeniu zasilania i połączeniu ze sobą kabli od manetki(manetka jest rozebrana) brak reakcji koła. A gdzie szukać takiego samego bądź podobnego kontrolera? Na aliexpresie sporo tego jest ale nie wiem na co zwrócić uwagę aby kupić pasujący i potem to złączyć. A propos mam taki moduł inny nowy ale na 24v możnaby baterie przepiąć na 24v zamiast 36, byłaby mniejsza moc silnika ale brak jest 5kabli sterujących silnik doradzcie czy da się coś z tego zrobić
wibi napisał/a: | Jeśli kontroler zamieszczony na zdjęciu _111552 jest z tego roweru, to jest to standardowy kontroler silnika bezszczotkowego. Z silnika powinno w takim razie wychodzić 3 grubsze kable i 5 cieńkich, jeśli tak jest to silnik może ruszyć jedynie gdy będą podłączone wszystkie 8 kabli i na dodatek w odpowiedniej konfiguracji.Podłączanie pod akumulator kabli z silnika (bez kontrolera) spali w takim przypadku silnik.Mierzone "zwarcie" pomiędzy kablami nie jest zwarciem a jedynie połączeniem uzwojeń silnika w trójkąt (lub gwiazdę),cieńkie przewody to wyjścia czujników halla w tym czerwony plus 5V,czarny- GND a 3 pozostałe wyjścia sygnałowe. Jeśli nie wiesz co jak podłączać to nie próbuj i jak pisze kol.wyżej zapoznaj się z działaniem i budową silnika BLCD. |
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 23 Wrz, 2017
|
|
|
Kolego, coś za bardzo kombinujesz. Co to znaczy "połączenie ze sobą kabli" od manetki?
Pierwsza sprawa, trzeba sprawdzić, czy na zasilaniu halli, lub manetki, pojawia się 5V po włączeniu zasilania. Mierzysz między czarnym a czerwonym.
Jeśli na manetce jest 5V, to trzeba sprawdzić, czy na trzecim kabelku zmienia się napięcie od 1V do 4V pokręcając manetką. |
|
|
|
|
shrek1818
początkujący
Dołączył: 23 Wrz 2017 Posty: 10 Skąd: Secemin
|
Wysłany: Nie 24 Wrz, 2017
|
|
|
Przepraszam za moje dziwne pytania ale pierwszy raz mam styczność z elektrycznym rowerem znajomy kupił pojeździł potem rower się popsuł rozebrał nie naprawił a rower rozebrany trafił do mnie. Aku 3baterie żelowe na wyjściu łącznie 37v po złączeniu wszystkiego na manetce między czerwonym a czarnym napięcie 6,2v / a czerwony zielony 5,48v / czarny zielony 0. Poszukałem na tym forum TAS moderator napisał jak zrobić diagnostykę silnika i wyszło mi że czujniki halla do wymiany bo napięcie na kolorowych przewodach od halla na jednym 3,5v i skacze mało co na innym 4,5 i na trzecim też mało co, kupie czujniki i sie zobaczy,dodam jeszcze że koło ciężko chodzi w jednym położeniu tak jakby nie równo trzymał/brał chamulec poluzowanie linki nie pomogło. Jak powinny byc połączone kable manetki bo poprzedni właściciel wyrwał i nie wiem jak podłączyć? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 25 Wrz, 2017
|
|
|
Manetka: czerwony - czerwony +5V
czarny - czarny 0V
pozostałe - sygnałowe, razem. Kolory sygnałowych bywają różne.
Blokowanie silnika w jednym położeniu może być spowodowane wysunięciem się jednego z magnesów, skoro hamulec nie blokuje, lub uszkodzonym łożyskiem. Bez rozbierania silnika nic nie stwierdzisz. |
|
|
|
|
shrek1818
początkujący
Dołączył: 23 Wrz 2017 Posty: 10 Skąd: Secemin
|
Wysłany: Pon 25 Wrz, 2017
|
|
|
Rozebrałem silnik ale przedtem zauważyłem przy wtyczce koło sterownika że kable od czujników halla są zamienione kolorami żółty z niebieskim ale skoro nie widać ingerencji we wtyczkę a poprzedni właściciel twierdzi że działało do końca to tak powinno chyba być?
Magnesy przeczyścić wodnym papierkiem ściernym czy nie ruszać? Te czujniki obojętne które z wymienionych A3144, SS40, SS41? A jest w sprzedaży cała taka płytka bo u mnie napięcie na hallach nie skacze czyli uszkodzone i na dodatek jest na minusie jak to rozumieć?
20170925_082136.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 493 raz(y) 134,05 KB |
20170925_082050.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 436 raz(y) 105,39 KB |
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 25 Wrz, 2017
|
|
|
Widzę ukruszony magnes. Sprawdź, czy gdzieś się nie przykleił. Może się zmielił na pył? Wyczyść magnesy miękką szmatką. Zbierz opiłki w jedno miejsce i wydłub. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 25 Wrz, 2017
|
|
|
Okruchy magnesów najlepiej wyciągać mocnym neodymem, albo elektromagnesem. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
Pavyan
kierownik
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Kwi 2015 Posty: 383 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: Pon 25 Wrz, 2017
|
|
|
W podobnych przypadkach (usuwanie drobin pokruszonego magnesu z krytycznych miejsc) używałem maksymalnie lepkiej taśmy klejącej. |
|
|
|
|
shrek1818
początkujący
Dołączył: 23 Wrz 2017 Posty: 10 Skąd: Secemin
|
Wysłany: Nie 08 Paź, 2017
|
|
|
Połączyłem wszystko w jedną całość ale niestety nie działa:( wypioł mi się jeden kabel od sterowania czujnikiem halla podczas prób, zacząłem pedałować to silnik strasznie nie równo pracował(wibracji jakby dostawał) ale sie obracał czyli silnik sprawny i pass pewnie też i sterownik pewnie też, kabel wsunąłem silnik nie reaguje wcale, uszkodzoną mam manetkę gazu nie ma środka plastiki magnesy są, na czerwonym/czarnym kablu jest +6v zielony podłączałem albo do czerwonego albo do czarnego ale bez reakcji. Czy można jakoś zdiagnozować rower łącząc w jakiś sposób ze sobą kable manetki? Dodam iż posiadam wolny nowy czujnik halla zamówiłem 1więcej jak w silniku zmieniałem czy po dolutowaniu kabli i dotknięciu do magnesu w manetce to zadziała? który kabel do środkowego drucika czujnika? |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Nie 08 Paź, 2017
|
|
|
shrek1818 napisał/a: | ..... Czy można jakoś zdiagnozować rower łącząc w jakiś sposób ze sobą kable manetki? ... |
Zewrzyj przez opór 5-10kOm, gniado manetki w sterowniku (piny czerwony z zielonym). Jeżeli sterownik jest sprawny, koło powinno się zakręcić. W niektórych rowerach manetka tylko uruchamia PAS, wówczas zewrzyj tak jak wyżej, i pokręć pedałami bez łańcucha czy silnik działa. |
|
|
|
|
shrek1818
początkujący
Dołączył: 23 Wrz 2017 Posty: 10 Skąd: Secemin
|
Wysłany: Nie 08 Paź, 2017
|
|
|
Niestety moje zaplecze warsztatowe jest zbyt ubogie i nie mam czym wygenerowac oporu 5-10kOm ale znalazłem takie zdjęcie czyjejś manetki gazu wziołem nowy czujnik halla A3144 zlutowałem według zdjęcia dołożyłem do magnesu w manetce z jednej i drugiej strony kręcąc pedałami ale nie udało się uruchomić silnika napięcie z 6v spadło na 5v po podłączeniu czujnika a na zielony czerwony 4,5v. jak myślicie zamawiać i wymieniać sterownik silnika?
3774868800_1432555098.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 496 raz(y) 352,38 KB |
|
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 08 Paź, 2017
|
|
|
Przede wszystkim wróć do poprzedniego postu i wytłumacz co znaczy Cytat: | Dodam iż posiadam wolny nowy czujnik halla zamówiłem 1więcej jak w silniku zmieniałem |
bo w silniku jest inny typ czujników halla a inny w manetce i nie są one zamienne.Te w silniku są przełączające a w manetce analogowe albo inaczej liniowe.Te w silniku zmieniają napięcie a w manetce ono narasta wraz ze zbliżaniem magnesu. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|