Tajemny projekt Pykacza |
Autor |
Wiadomość |
IMPULS
początkujący
Dołączył: 30 Lis 2016 Posty: 47 Skąd: LUBELSKIE
|
Wysłany: Czw 26 Paź, 2017
|
|
|
Za bardzo teoretyzujecie. Skrzynia biegów ma za zadanie albo przekształcić prędkosć na inny moment obrotowy albo moment na prędkosć. I nie ma znaczenia czy jest to silnik spalinowy czy elektryczny. Skrzynię i tak trzeba zrobić pod moment i obroty adekwatne do silnika. Przekladnie macie choćby w szlifierkach kątowych, wyciagarkach elektrycznych, gdzie często silnikiem kręci rozrusznik i szerokie zastosowania połączeń silników elektrycznych są we wszystkich reduktorach. jedynie większa trudnosć jest w przypadku jesli silnik ma dosć duże prędkości obrotowe. Wtedy samo wykonanie kół zębatych musi być w wyższych normach ale to raczej tylko ze względu na hałas. |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 26 Paź, 2017
|
|
|
Chyba nie rozumiesz. Przekladnia (czy tam skrzynia biegow, zebatki) dostanie prawie 4 razy wiekszy moment niz ten pod ktory zostala zaprojektowana, Skrzyni raczej nie bedzie ci nikt ulepszac ani wzmacniac. A ty piszesz o predkosciach ktore nie maja akurat w tym przypadku znaczenia |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 26 Paź, 2017
|
|
|
Czyli podsumowując.
11k RPM i można sobie darować skrzynię, która w tym przypadku byłaby sztuką dla sztuki |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
IMPULS
początkujący
Dołączył: 30 Lis 2016 Posty: 47 Skąd: LUBELSKIE
|
Wysłany: Czw 26 Paź, 2017
|
|
|
Każda skrzynia jest zaprojektowana z zapasem. Jeśli tuningujesz silnik to w wielu przypadkach zostawiasz starą skrzynię biegów. I co, od razu pada skrzynia? Z resztą przeróbki samochodów spalinowych na elektryczne są, i jakoś stare skrzynie dają radę. nie mówiac o tym ze jesli puszczasz sprzeglo aby ruszyć z piskiem to przeciażasz też skrzynię. Natomiast jeśli silnkiem elektrycznym nawet wiele razy z większym momentem ruszysz "od zera" to skrzynia sobie spokojnie poradzi. I to zwykła najzwyklejsza.
Co do wysokich prędkosci obrotowych to właśnie one są najwiekszym utrapieniem przekładni, i to one drastycznie zmniejszają czas ich życia... |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 26 Paź, 2017
|
|
|
polecam artykul: Do Electric Cars Have Gears? No. Here’s Why
Cytat: | ..a multispeed electric vehicle transmission would add weight, complexity, friction, and inefficiency to an otherwise simple system, actually robbing the powertrain of torque, power, and efficiency. The Tesla Model S, for example, is equipped with a single-speed 9.73:1 step-down transmission, not even a two-speed transmission, for two reasons. First, there are very few transmissions capable of handling 600 N•m torque. Second, you can’t spin the wheels at 10,000 rpm. Well, you could, but it would be totally unnecessary.
|
Przerobki faktycznie sa ale czesciej na duzo mniejsze moce. 135HP to juz nie popierdolka. Bardziej Pan samochodzik Biorac pod uwage ze silniki elektryczne maja 4krotnie wieksza sprawnosc niz spalinowe to taki odpowiednik silnika 540 koni, tyle co dobry porshe. |
Ostatnio zmieniony przez qaz33 Pią 27 Paź, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Czw 26 Paź, 2017
|
|
|
Tesli też jest przekładnia, które często się psują. Mój szef wymieniał 2 razy ten element. W sumie to jedyna rzecz w której trzeba wymieniać olej w tesli:D
W forumule E silniki często mają dwa biegi, nawet nie które 3, ale są teź co nie mają w ogóle. |
_________________ Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 26 Paź, 2017
|
|
|
No wiec jak sie psuja to cos jest na rzeczy. Dlatego pisze ze lepiej albo ograniczac moment silnika w zaleznosci od wrzuconego biegu albo nie zrzucac nigdy biegu ponizej czworki |
|
|
|
|
IMPULS
początkujący
Dołączył: 30 Lis 2016 Posty: 47 Skąd: LUBELSKIE
|
Wysłany: Czw 26 Paź, 2017
|
|
|
qaz33 napisał/a: | First, there are very few transmissions capable of handling 600 N•m torque. Second, you can’t spin the wheels at 10,000 rpm. Well, you could, but it would be totally unnecessary. |
Ktoś w tym artykule jest na bakier z technologiami przekładni. Z przekładniami do duzych momentów nie ma problemu, natomiast będą one więcej ważyć i potrzebują wiekszego modułu zęba, a to z kolei zwieksza gabaryty i głośność a takze będą miały większe bezwładności... Można na siłę zwiększyc szerokość współpracujących kół...
Co do ograniczeń prędkosci to też jakaś bzdura bo choćby wirnik w duzek szlifierce kątowej ma obroty rzędu 30K zredukowane włąśnie poprzez przekładnie do 6.6K... Wiec to powszechne zastosowanie inna sprawa ze jednak żywotnosć tak meczonych kół się skraca dosć znacznie. Wiec ten cytat to trochę nie do końca prawdziwy.
ap0f1s napisał/a: | Tesli też jest przekładnia, które często się psują. |
Prawdopodobnie dlatego ze ma dosć wysokie obroty silnika. Więc żywotnosć jest ograniczona.Niestety to duża wada przekładni mechanicznych...
qaz33 napisał/a: | Dlatego pisze ze lepiej albo ograniczac moment silnika w zaleznosci od wrzuconego biegu |
Jeszcze lepiej zastosować skrzynię biegów odpowiednią do zastosowanego silnika. |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 26 Paź, 2017
|
|
|
Nie wiemy jaki samochod bedzie przerabiany ale zakladamy ze skrzynia zostanie tam oryginalna bo tak jest prosciej i napewno taniej. Jezeli Pykacz wstawi tam skrzynie od jakiegos ferrari to nie bedzie problemu
Inaczej byloby to tak jakby analogicznie wstawic skrzynie biegow z fiata do takiego porshe. Oczywiscie ze da sie to wszystko policzyc ale mamy malo danych. |
Ostatnio zmieniony przez qaz33 Pią 27 Paź, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Czw 26 Paź, 2017
|
|
|
Ja tam bym się nie przejmował nadmiernym momentem. Jeśli skrzynia się rozleci będzie to sygnał że duży moment spowodował destrukcję. Zawsze mozna coś wymienić, zamienić itp. Przecież to pojazd można powiedzieć eksperymentalny i wszystko może się zdarzyć.
Ciekawostką natomiast może być fakt iz skrzynia biegów będzie używana sporadycznie - stosownie do poziomu obciążenia. Czasem nawet "jedynka" będzie przydatna i może posłużyć jako bieg "terenowy" jak to ma miejsce w samochodach off road gdzie włącza sie reduktor. Pytanie - czy ten samochód ma 4x4 - bo wtedy może byc konkret
Poza tym konieczne będzie skrócenie drążka zmiany biegów by nie przeszkadzał i nie denerwował - bo często używany to on nie będzie |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 26 Paź, 2017
|
|
|
Drązek jest spoko bo ręka nie lata po aucie bezwładnie.
W tych Waszych dywagacjach na temat skrzyni jest tylko jeden podstawowy błąd logiczny...
Akurat troche lubuje sie w mocnych samochodach i do spokojnych kierowców nie należę.
Potwierdzic to może moja wysoką lokatą w latach 2010-2011 w Klasyfikacji Generalnej
Komendy Głównej Policji we Wrocławiu gdzie zająłem wysoką pozycje z wynikiem 23pkt.
Zawsze miałem auta do zabawy i bawiłem sie nim i zapewniam Was, że nie ma, ale to nie ma
takiej fizycznej możliwosci zeby strzelajac ze sprzęgła przy 8000rpm na jedynce autem z momentem 400Nm złapac trakcje do 100km/h.
Wiec to czy bedzie tam miał 200 czy 600Nm nic nie zmieni bo zmieli laczka juz przy momencie powyzej 100Nm na jedynce. Skrzynia odczuje jakby na sniegu stał.
No chyba ze modzi seicento albo inną micre. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 26 Paź, 2017
|
|
|
Ale im auto lżejsze tym szybciej mieli. Ja chcę robić auto, ale na dwa silniki (po jednym na koło). Co do skrzyni, to moje doświadczenia mówią, że dobrze dołożyć np. sprzęgło gumowe, aby nie było "mentolnięcia" na zęby. Jak ma się dwie półosie różnej długości, to częściej pada krótsza (mniej się skręca). |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 27 Paź, 2017
|
|
|
gienek333 napisał/a: | Ja chcę robić auto, ale na dwa silniki (po jednym na koło) |
Przy napedzie na dwa tylne kola niezaleznie musialbys zrobic elektroniczny dyferencjal. Fajnie by sie tam bylo pokusic o jakis opcjonalny TCS a nawet i ESP.
Co do skrzyni biegow to dobrze wiedziec ze nie ma sie co martwic |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 27 Paź, 2017
|
|
|
Wózki widłowe od lat są z dwoma silnikami i potrafią skręcać w miejscu. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 27 Paź, 2017
|
|
|
wozki widlowe nie rozpedzaja sie do 150km/h
Chodzi o bezpieczenstwo aby nie wpasc w poslizg przy wiekszych predkosciach |
|
|
|
|
|