ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki widelec do przedniego napedu
Autor Wiadomość
topru 
początkujący


Dołączył: 03 Lis 2017
Posty: 6
Skąd: krakow
Wysłany: Sob 04 Lis, 2017   Jaki widelec do przedniego napedu

Witam, wlasnie spotkala mnie przykra historia, wyskoczylo przednie kolo z amortyzatora aluminiowego, mimo, ze byl zamontowany torque arm.
Troche sie przerazilem co mogloby sie stac jakbym jechal 40km/h. na szczescie awaria nastapila przy ruszaniu.
Teraz zastanawiam sie czy sa jakies dedykowane, polecane widelce do ebikow z przednim napedem? wiem ze stalowe sa preferowane, ale czy nie ma jakis takich fabrycznie wzmacnianych zeby oska silnika sie nie mogla przekrecic, bez stosowania torque armow?
aha, jeszcze koniecznie musi byc widelec pod tarczowe hamulce.
mam na oku takie widelce:
http://allegro.pl/widelec...ars_rule_id=201
https://www.olx.pl/oferta...67-IDkbmk2.html

wygladaja na widelce stalowe z gornej polki.

dodam, ze mam silnik 500W (bateria 52V)- z tego co czytalem to stosujac torque arm powinien sie nadac do przodu. w sensie 500W to taka graniczna wartosc na moc silnika montowanego do przodu.
ale zastanawiam sie czy te 500W to jest nominalna moc zestawu, czy moze maksymalna moc mozliwa do bezpiecznego przekazywania napedu. moj zestaw zgodnie z tym co pokazuje licznik generuje do 1100W jak odkrece manetke ma maxa. czy to oznacza, ze bede musial ograniczyc sie do przekazywania tylko 500W na silnik?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 04 Lis, 2017   

Niestety aluminium ma to do siebie, że jest bardziej miększe od stali. Przy większych mocach silników należało by zabezpieczyć osie dwoma zabezpieczeniami i sprawdzać co jakiś czas siłę dokręcenia nakrętek koła. W słoneczniku mam widelec stalowy z silnikiem 500W a przy starcie idzie w niego 1,5kW i w końcu też się ukręciło. Nawet pomimo zabezpieczeń. Z tym, że u mnie koło napędzane jest w obie strony, więc jest większa szansa na poluzowanie mocowań.
A może ktoś się orientuje jaki jest rozstaw widełek w widelcach motocyklowych? Już się pytałem o to parę razy, ale nikt konkretnie nie odpowiedział.
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 04 Lis, 2017   

zeeltom napisał/a:

A może ktoś się orientuje jaki jest rozstaw widełek w widelcach motocyklowych? .

na szybko zmierzyłem jawke 50 i komara mają po 10cm wewnątrz w robocie mam derbe i małego chińskiego krosa napisze jak zmierzę, ale z zawieszeniem moto jest inny problem a mianowicie oś jest wbijana jedynie komar ma możliwość wsunięcia oski felgi rowerowej czy tam silnika, żeby zamontować w jakiekolwiek zawieszenie moto kolo rowerowe potrzeba będzie zrobić adaptery do wkładania osi jak w rowerze a nie wbijania jak w moto

edit
do roweru /klocka polecam zawieszenie z ogara rometa czy innych PRL-uw sa tanie i mocne
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 04 Lis, 2017   

chińczyk 12cm środek zewnątrz 17cm
derba 13cm na 19cm
raczej żaden silnik nie podejdzie potrzeba by przerabiać / zwężać półki
 
 
topru 
początkujący


Dołączył: 03 Lis 2017
Posty: 6
Skąd: krakow
Wysłany: Sob 04 Lis, 2017   

no troche mnie zmartwiles zeeltom. w takim razie musze przemyslec czy ryzykowac czy jednak zmienic koncepcje i przeniesc silnik na tyl.
Ja tu widze nisze na rynku. Az nie chce mi sie wierzyc, ze zaden producent nie zrobil widelca dedykowanego do ebikow z przednim napedem.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 04 Lis, 2017   

Problem w tym, że rozstaw wewnętrzny mojego silnika to 160 mm. Półki trzeba by rozszerzać, a nie zwężać.
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 04 Lis, 2017   

topru napisał/a:
. w takim razie musze przemyslec czy ryzykowac czy jednak zmienic koncepcje i przeniesc silnik na tyl.

napęd na tył to najlepsze rozwiązanie, przede wszystkim lepiej się jeździ

zeeltom napisał/a:
Problem w tym, że rozstaw wewnętrzny mojego silnika to 160 mm. Półki trzeba by rozszerzać, a nie zwężać.

no to zostaje chyba coś w stylu choppera one mają ostre balony wiec może coś podejdzie niestety nie mam nic takiego żeby zmierzyć
albo skutery 250cc i więcej one też wydaja mi się posiadać dosyć szerokie lagi

edit

taki powinien pasować :)

 
 
topru 
początkujący


Dołączył: 03 Lis 2017
Posty: 6
Skąd: krakow
Wysłany: Sob 04 Lis, 2017   

zeeltom napisał/a:
Niestety aluminium ma to do siebie, że jest bardziej miększe od stali. Przy większych mocach silników należało by zabezpieczyć osie dwoma zabezpieczeniami i sprawdzać co jakiś czas siłę dokręcenia nakrętek koła. W słoneczniku mam widelec stalowy z silnikiem 500W a przy starcie idzie w niego 1,5kW i w końcu też się ukręciło. Nawet pomimo zabezpieczeń. Z tym, że u mnie koło napędzane jest w obie strony, więc jest większa szansa na poluzowanie mocowań.
A może ktoś się orientuje jaki jest rozstaw widełek w widelcach motocyklowych? Już się pytałem o to parę razy, ale nikt konkretnie nie odpowiedział.


co to jest "slonecznik"?
jakie i ile zabezpieczen miales?
jak sie ukrecilo to kolo wypadlo? czy moze miales jakies zabezpieczenia, ktore przed tym chronily?
Ostatnio zmieniony przez Nie 05 Lis, 2017, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Lis, 2017   

Słonecznik, to mój pojazd z panelami słonecznymi na dachu. Waży ze mną na dziś około 300 kg.


Zabezpieczeniami były płaskie klucze 10mm z obu stron koła.
Nie wypadło, ale ukręciło przewody i uszkodziło mi kontroler.
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto 07 Lis, 2017   

Mozna by zrobic blokade obrotu kola na wymiar ( tak zrobilem i polecam) gdzie sila przenosi sie na widelec a nie tylko jego uszy do mocowania silnika.(3kw mocy) Jesli wyglad jes nie istotny , mozna dospawac "blokade" obot osi , tak przerobilem jeden stalowy widelec ma 10mm grubosc uucha na strone i targa nim Mxus 3k , 6T na 45A
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 07 Lis, 2017   

Mam widelec amortyzowany z główką ramy ze skutera. Może jutro zrobię zdjęcia i zmierzę szerokość (jeżeli Ciebie to interesuje).
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 08 Lis, 2017   

Interesuje, bo muszę w końcu zreanimować słonecznika. Mam dwie alternatywy: albo walczyć ze starym silnikiem i kombinować ze wzmocnieniem mocowania, lub założyć drugi, mocniejszy silnik, ale wiąże się to z kombinowaniem z widelcem. Ten mocniejszy jest na tył i rozmiar mocowania jest 160 mm. Toczenie osi nic nie da, bo nie będzie na tym gwintu i spłaszczeń. Co do widelca, to koło powinno mieć 24 cale, ostatecznie 26 cali, bo takie też się tam mieści, ale wole 24 cale, bo lepiej to wygląda ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group