ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Bafang 750W - subiektywna opinia po 200km
Autor Wiadomość
wibi 
prezes


Pomógł: 32 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 915
Skąd: Śląsk
Wysłany: Śro 13 Mar, 2019   

@vwrafi
Dla ciebie to tylko MID bo to nowoczesność,łatwość montażu,oszczędność zużycia energii i co najważniejsze BARDZO MAŁY SPADEK WARTOŚCI napędu w przypadku gdybyś chciał się go pozbyć.
 
 
vwrafi 
początkujący


Dołączył: 12 Wrz 2018
Posty: 46
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Śro 13 Mar, 2019   

leszcz napisał/a:
Może to Ci pomoże
https://goo.gl/sddmwz

Blokadę zrobilem sam. Patrz "Tarpan" na innym forum.

Przy moich przebiegach tylko hub dd. Jestem zachwycony


Hmmm, pomysł na blokadę nawet ok, chyba nawet ja bym to zrobił. Ale te mocowanie blokady na trytytki? To tak na serio? Ta blokada nie jest przykręcona żadnymi śrubami?
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 821
Skąd: Rumia
Wysłany: Śro 13 Mar, 2019   

vwrafi napisał/a:
leszcz napisał/a:
Może to Ci pomoże
https://goo.gl/sddmwz

Blokadę zrobilem sam. Patrz "Tarpan" na innym forum.

Przy moich przebiegach tylko hub dd. Jestem zachwycony


Hmmm, pomysł na blokadę nawet ok, chyba nawet ja bym to zrobił. Ale te mocowanie blokady na trytytki? To tak na serio? Ta blokada nie jest przykręcona żadnymi śrubami?


Ta tymczasowo. 2 takie dałyby radę. Ślusarz robi blokadę docelową w kształcie jakby klucza z otworem na końcu do skręcenia M5. I tyle w temacie. Im dłużej jeżdżę hubem tym dalej mi do mida :)

Jak ktoś kręci a nie tylko się wozi to bbs ma korby na kwadrat. To w temacie nowoczesności.
_________________
Rób to co kochasz!
 
 
vwrafi 
początkujący


Dołączył: 12 Wrz 2018
Posty: 46
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Śro 13 Mar, 2019   

wibi napisał/a:
@vwrafi
Dla ciebie to tylko MID bo to nowoczesność,łatwość montażu,oszczędność zużycia energii i co najważniejsze BARDZO MAŁY SPADEK WARTOŚCI napędu w przypadku gdybyś chciał się go pozbyć.


Czy musiałbym zmieniać kasetę na 7 rzędową ( obecnie 9 )?

Czy jeśli bym ruszał z nogi, włączał napęd manetką dopiero po osiągnięciu prędkości 10km/h i nie przekraczałbym 35km/h, to czy napęd będzie się zużywał mniej?

Po prostu nie mogę sobie wyobrazić, dlaczego miałby mi się napęd zużywać przy prędkości np. 30km/h bardziej na silniku niż napędzie nożnym. Rozumiem, że łańcuch można zerwać, ruszając na pełnym gazie z manetki, wiadomo, mocne szarpnięcie, którego nie damy rady zrobić nogami. No ale jeśli ruszałbym z nogi ( czyli najgorszy etap za mną ) i potem dodawał "gazu" manetką już podczas ruchu roweru, to co miałoby się zużyć bardziej niż przy mięśniowym napędzie?

A co do napędu w kole, to jedyne co mnie martwi to ta blokada obrotu osi i trudność montażu. Nie wiem, czy nie zleciłbym tego komuś. Czy w Bydgoszczy jest ktoś kto się tym zajmuje? Silnik lepiej kupić zapleciony z Aliexpress, czy też kupić sam silnik z Chin a w Polsce kupić obręcz i zlecić zaplecenie? Czy te obręcze z Chin są w miarę OK?

Przepraszam za takie szczegółowe pytania, ale chcę dobrze wybrać bo jestem biedny i nie mogę sobie pozwolić na złe zakupy.
 
 
Tomasz1973 
początkujący
Tomek 1500W


Dołączył: 14 Lip 2018
Posty: 10
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Śro 13 Mar, 2019   

Jak zwykle rozgorzała dyskusja mid czy hub.
Miałem wszystkie rozwiązania i chcę podzielić się zwami moimi odczuciami na temat tych użytkowania.
Zaznaczam że lubię samemu się zmęczyć jadąc leśnymi duktami z dużą ilością średniej wielkości podjazdów i piasku.

Pierwszy był hub - 1500W.
Na plus - nie obciąża napędu, raczej cicha praca, jazda jak na skuterze.
Na minus - duża nie resorowana masa na tylnym kole. Kontrola dociągniętych śrub w kole "grające" szprychy, olbrzymi apetyt na energię, 1500 W w trudnym terenie to trochę za mało.

Mid drive Bafang 750W
Na plus - świetna elastyczność napędu ( silnik + skrzynia biegów -kaseta ), mniejsza masa roweru, większy dystans na tej samej baterii, dla osób z zacięciem sportowym możliwość ustawienia kadencji przy której silnik przestaje wspomagać.
Na minus - obciążenie napędu - częstsza wymiana łańcucha i kasety

Reasumując do lasu tylko mid drive na asfalt i długie trasy hub.
W załączeniu mój nowy nabytek z zainstalowanym bafangiem 750W

20190313_080641.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 231 raz(y) 517,43 KB

20190313_080630.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 155 raz(y) 440,3 KB

20190313_080621.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 197 raz(y) 481,97 KB

20190313_080611.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 138 raz(y) 588,28 KB

 
 
Tomasz1973 
początkujący
Tomek 1500W


Dołączył: 14 Lip 2018
Posty: 10
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Śro 13 Mar, 2019   

vwrafi napisał/a:
wibi napisał/a:
@vwrafi
Dla ciebie to tylko MID bo to nowoczesność,łatwość montażu,oszczędność zużycia energii i co najważniejsze BARDZO MAŁY SPADEK WARTOŚCI napędu w przypadku gdybyś chciał się go pozbyć.


Czy musiałbym zmieniać kasetę na 7 rzędową ( obecnie 9 )?

Czy jeśli bym ruszał z nogi, włączał napęd manetką dopiero po osiągnięciu prędkości 10km/h i nie przekraczałbym 35km/h, to czy napęd będzie się zużywał mniej?

Po prostu nie mogę sobie wyobrazić, dlaczego miałby mi się napęd zużywać przy prędkości np. 30km/h bardziej na silniku niż napędzie nożnym. Rozumiem, że łańcuch można zerwać, ruszając na pełnym gazie z manetki, wiadomo, mocne szarpnięcie, którego nie damy rady zrobić nogami. No ale jeśli ruszałbym z nogi ( czyli najgorszy etap za mną ) i potem dodawał "gazu" manetką już podczas ruchu roweru, to co miałoby się zużyć bardziej niż przy mięśniowym napędzie?

A co do napędu w kole, to jedyne co mnie martwi to ta blokada obrotu osi i trudność montażu. Nie wiem, czy nie zleciłbym tego komuś. Czy w Bydgoszczy jest ktoś kto się tym zajmuje? Silnik lepiej kupić zapleciony z Aliexpress, czy też kupić sam silnik z Chin a w Polsce kupić obręcz i zlecić zaplecenie? Czy te obręcze z Chin są w miarę OK?

Przepraszam za takie szczegółowe pytania, ale chcę dobrze wybrać bo jestem biedny i nie mogę sobie pozwolić na złe zakupy.

Jestem z Bydgoszczy mam silnik zapleciony w kole 27,5 + licznik + sterownik. Wszytko w bardzo rozsądnej cenie.
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1116
Skąd: Wadowice
Wysłany: Czw 14 Mar, 2019   

Tomasz1973 napisał/a:

W załączeniu mój nowy nabytek z zainstalowanym bafangiem 750W


Ciekawa rama, co to za rower?
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 821
Skąd: Rumia
Wysłany: Czw 14 Mar, 2019   

Jeszcze w fulach szybciej z racji znacznie wyższych mocy średnich wyrabia się luz w zawiasie. Mid jest bardzo cichy ale Hub na sinusie nie wydaje żadnego dźwięku. Hub 7x9 wyjeżdża na góry 15%.

Wg mnie (miałem oba) mid tylko na małe przebiegi albo ujeżdżanie w górach. Do jazdy mieszanej lub ze sporą średnią hub deklasuje.

Poza tym midy tylko z chin bez gwarancji. W cenie mida sa 2 huby z pl i gwarancją. Pozdrawiam i wysiadam z dyskusji.
_________________
Rób to co kochasz!
 
 
vwrafi 
początkujący


Dołączył: 12 Wrz 2018
Posty: 46
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw 14 Mar, 2019   

Jeszcze mam pytania:

1. Czy w midzie można jeździć tylko na manetce bez pedałowania? Jeśli tak, to czy trzeba to jakoś specjalnie aktywować i dokupić do tego specjalny kabel, czy też działa to z automatu?

2. Czy wyświetlacz z zestawu Bafang 750W można zdemontować, jeśli zaparkujemy gdzieś rower? Czy kwestia rodzaju wyświetlacza to tylko kolor lub brak kolorów, czy też te droższe umożliwiają jakieś programowanie a tańsze nie? ( P850C, P750C, C965A )

3. Do czego służy gearsensor? Jakie daje zalety?

4. Czy z tego modelu BBS02B48V750Wbyły jakieś gorsze i lepsze wersje? Na co zwracać uwagę przy zakupie mid'a ze strony pswpower?

5. Posiadam w rowerze klamkomanetki, czy w zestawach Bafang 750W z pswpower są czujniki hamowania czy też od razu całe klamki?
 
 
malin 
początkujący


Dołączył: 14 Lip 2018
Posty: 19
Skąd: gdynia
Wysłany: Czw 14 Mar, 2019   

Zrobiłem tylko 250 km na BBS02B 750W do tej pory więc dużego doświadczenia nie mam, ale chętnie podzielę się dotychczasowymi spostrzeżeniami:

1. Czy w midzie można jeździć tylko na manetce bez pedałowania? Jeśli tak, to czy trzeba to jakoś specjalnie aktywować i dokupić do tego specjalny kabel, czy też działa to z automatu?
dostajesz w komplecie od razu z manetką, dobrze mieć kabel usb do programowania aby ustawić wg swoich potrzeb /nie tylko manetkę/, można jeździć na samej manetce ale nie jest zalecany agresywny start korzystając od razu z dużej mocy silnika

2. Czy wyświetlacz z zestawu Bafang 750W można zdemontować, jeśli zaparkujemy gdzieś rower? Czy kwestia rodzaju wyświetlacza to tylko kolor lub brak kolorów, czy też te droższe umożliwiają jakieś programowanie a tańsze nie? ( P850C, P750C, C965A )
mam najprostrzą C965A - u mnie wystarczy, ale z tego co widziałem inne mają procentowy wskaźnik żużycia baterii / u mnie tylko kreski/ oraz pokazują napięcie bat i moc chwilową silnika a to jest fajne, swojego nie mogę demontować jest w całości z okablowaniem

3. Do czego służy gearsensor? Jakie daje zalety? - wg mnie konieczny - kolokwialnie mówiąc czujnik wychwytuje ruch linki w czasie zmiany biegów i wtedy na ca 1/2 s /można ten czas też ustawić przez usb/ rozłącza silnik w celu ochrony napędu, u mnie działa super i polecam, bez niego słyszałem nieraz niepokojącą dzwięki podczas zmiany zębatek

4. Czy z tego modelu BBS02B48V750Wbyły jakieś gorsze i lepsze wersje? Na co zwracać uwagę przy zakupie mid'a ze strony pswpower? - muszą wypowiedzieć się Koledzy z większym doświadczeniem, ja kupiłem BBS02B2 z listopadzie wyprodukowany bodaj w październiku więc świeżo 'z półki'

5. Posiadam w rowerze klamkomanetki, czy w zestawach Bafang 750W z pswpower są czujniki hamowania czy też od razu całe klamki? - dostajesz w komplecie klamki z czujnikami ale widziałem na zach forach jak przerabiają do swoich oryg klamek, można dokupić same czujniki i magnesy aby to łatwo zaadaptować

generalnie jestem bardzo zadowolony z BBS02B750W - teraz wjeżdżam pod takie górki pod które wcześniej nie chciałoby mi się wchodzić na piechotę :mrgreen:
 
 
dar.k 
początkujący


Dołączył: 30 Sty 2019
Posty: 16
Skąd: Mielec
Wysłany: Czw 14 Mar, 2019   

1. Można od razu, ale taka jazda jest na dłuższą metę nudna :)
2. P850 jest na stałe przykręcany 4 śrubkami.
3. Gearsensor chroni napęd, jak dla mnie jest obowiązkowy.
4. Jak kupisz teraz, to w znanych sklepach powinna być najnowsza wersja - z osobnym 3 wejściem pod gear sensor.
Nie wiem czemu chcesz kupować w tym sklepie co podałeś, na ali z cashback planetplus jest taniej, a ponadto często są dodatkowe kupony na zakupy.
Do tego na ali masz do wyboru 3 wersję zębatki przedniej, a w tym masz tylko jedną 44 - jak dla mnie najgorszą. Ja kupiłem 48 do 8-ki kasety i żałuję, że nie wziąłem 52.
5. Będziesz musiał coś rzeżbić z czujnikami. Najłatwiejsze w montażu w tych zestawach są zwykłe mechaniki na linkę.
 
 
wibi 
prezes


Pomógł: 32 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 915
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 14 Mar, 2019   

@vwarfi
Przede wszystkim koszt samego silnika. Ja w ub.roku kupiłem dwa Bafangi,używane w wersji europejskiej czyli bez manetki. W obu manetkę domontowałem gdyż sterownik jest do tego przygotowany ale nie montowany ze względu na przepisy.Kosztowały mnie oba 800 zł przy czym w jednym nie było klamek (miałem swoje) i korb za to drugi dostałem nawet z bagażnikiem na baterię, ale go nie montowałem.Jednego w prosty sposób przewoltowałem z 36V na 48V zostawiając ograniczenie prądu na 15A, mimo to "wyrywa " z pod siodełka. Wyświetlacz nie jest demontowalny jednym ruchem ale należy pamiętać, że najcenniejsza jest bateria a sam wyświetlacz łatwo można dokupić u chińczyków, mam z resztą zapasowy który kupiłem oddzielnie na OLX za 120 zł.Sam Mid to "to jest to" gdyż mając obecnie dwa rowery,jeden z przekładniówką w tylnym kole a drugi ten MID bafanga(konkretnie 4FUN) stwierdzam, że we wszystkich parametrach przewyższa HUBa i dodatkowo naprawa koła-dętki to bajka w porównaniu z HUBem.Nadaje się na wszystkie drogi bez wyjątku i bije na głowę wszelkie HUBy.To tyle i chyba wystarczy.
 
 
Inc0 
dyrektor


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 461
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Czw 14 Mar, 2019   

wibi zachwala na lewo i prawo midy ale jakos zawsze zapomina wspomniec że mid ma swoje minusy takie rozwiązanie na tyle poważne że niektórzy zamienili mida na na tego przebrzydłego huba pewnie sie narażę na hejt ale ci zdradzę tajemnice ..worek z pieniędzmi tez sobie przygotuj bo z tego co słyszałem nie rozdają napędów rowerowych za free właścicielom midów oraz zarezerwuj sobie czas potrzebny na regularne wymiany łańcucha, kasety, przerzutki zaleznie od mocy nawet co 1-2k km przebiegu jesli zaniedbasz tego to nie bądź zdziwiony gdy w środku lasu zerwany łańcuch zmusi cie do prowadzenia e-bike do domu tzw "dwójką krajem" a tak po za tym to fajny napęd.
 
 
Tomasz1973 
początkujący
Tomek 1500W


Dołączył: 14 Lip 2018
Posty: 10
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw 14 Mar, 2019   

Eryk1000 napisał/a:
Tomasz1973 napisał/a:

W załączeniu mój nowy nabytek z zainstalowanym bafangiem 750W


Ciekawa rama, co to za rower?


Niemiecka firma REX sprzedawany z silnikiem 250W i baterią 500W.

Tu masz recenzję.
https://ebike-forum.eu/test/test-rex-bergsteiger-7-9-e-mtb-fully-275/

i ofertę

https://www.olx.pl/oferta...html#0bca913a52
 
 
vwrafi 
początkujący


Dołączył: 12 Wrz 2018
Posty: 46
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 15 Mar, 2019   

Ostatecznie wziąłem jednak napęd na tył, przekładniowy, na kasetę. Przekonała mnie do tego prostota wykonania blokady osi obrotu silnika wykonana przez leszcza na trytytki. Takie coś chyba sam zrobię z pręta za pomocą imadła i wiertarki. MID wygląda fajnie, ale boje się potem grzebania z wymianą kasety oraz łańcucha. Dziękuję za wszystkie porady.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group