ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Bafang 750W - subiektywna opinia po 200km
Autor Wiadomość
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 821
Skąd: Rumia
Wysłany: Pią 15 Mar, 2019   

@wibi: zgadzam się że mid bije na głowę huba we wszystkim poza 1 rzeczą - zużyciem napędu. Jak ktoś kupuje żeby napierdzielać kilosy dzień w dzień, ile fabryka dała a nie 100W (po co wtedy 1500W pod maską??) to niestety ten aspekt przeważa. Dlatego ja wybrałem huba. Cisnę na maksa, dzień w dzień a jeszcze łańcucha nawet nie założyłem bo nie mam nogi sprawnej :D :D :D

@vwrafi: ja nawet bez imadła na stole ją zrobiłem :D Pręt z castoramy 12zł 10mm x 10mm. Tylko śruba musi być bardzo twarda, hartowana czy coś takiego.
_________________
Rób to co kochasz!
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 545
Skąd: Sudety
Wysłany: Pią 15 Mar, 2019   

Inc0 napisał/a:
wibi zachwala na lewo i prawo midy ale jakos zawsze zapomina wspomniec że mid ma swoje minusy takie rozwiązanie na tyle poważne że niektórzy zamienili mida na na tego przebrzydłego huba

Dotyczy to tylko tych, którzy jeżdzą wyłącznie na manetce. Do wspomagania pedałowania, zwłasza w górach nic lepszego od mida na razie nie wymyślono.
Podsumowując dyskusję (chociaz juz po herbacie :) ):
Hub dużej mocy dla "motocyklistow",
hub małej mocy delikatne wspomaganie na płaskim,
mid wspomaganie w górach, w terenie
_________________
Moje rowery: BBS02B, BBS01, hub 250W.
 
 
vwrafi 
początkujący


Dołączył: 12 Wrz 2018
Posty: 46
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 15 Mar, 2019   

@vwrafi: ja nawet bez imadła na stole ją zrobiłem :D Pręt z castoramy 12zł 10mm x 10mm. Tylko śruba musi być bardzo twarda, hartowana czy coś takiego.[/quote]

Tak, tylko u pana tak się złożyło, że pręt był równoległy do ramy. U mnie, będę musiał wygiąć dłuższą część, żeby móc ją przytrytytkować do ramy. Tak więc imadło i młotek w ruch pójdą.

W weekend zakładam, że przejadę te 150km na rowerze z manetką. 10 weekend'ów i mam już 1500km. Także trochę tego będzie, a 10 weekend'ów to raptem 2 miesiące, a sezon trwa tak z 5 miesięcy ( zależnie od pogody ). Także wszystko fajnie w MID'zie, ale musiałbym założyć jakiś pancerny łańcuch, zmienić kasetę na 7 ( czyli grubszą ) czyli to też jakieś wydatki. Ja generalnie chcę traktować mój pojazd nie jak rower, ale jak skuter z możliwością wjechania na trawę i wszędzie tam, gdzie motorem nie można. Pedałowanie jest nie dla mnie.
 
 
Wojtek 
młodzik


Dołączył: 11 Lut 2018
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 15 Mar, 2019   

No i dobra decyzja, będzie spokój z wymianą napędu i chrzęszczeniem łańcucha po przejażdżce w piachu. Ewentualnie raz na 5 -10 tys. km przegląd przekładni, wymiana białego smaru dedykowanego do przekładni z tworzyw sztucznych, może co 20 tys. wymiana kół zębatych. Mnie osobiście przeszkadzała by jeszcze w konwersji na napęd Bafanga obecność silnika poniżej suportu i wizja przeprawy przez tory kolejowe z perspektywą jego rozbicia o szynę. Dlatego bardzo ciekawa wydaje się być ta niemiecka rama z silnikiem powyżej suportu. Jeśli dało by się ją kupić gdzieś osobno, to warto przełożyć resztę gratów z posiadanego roweru, a ramę sprzedać. Cenowo konwersja wyszła by podobnie, a funkcjonalność na pewno większa. Swoją drogą chętnie obejrzał bym tego Rex propetha z Bafangiem na żywo. Jakby któregoś dnia w grę wchodziło spotkanie ebikami np. w Myślęcinku, albo gdzieś w trasie, to się na to piszę.
 
 
vwrafi 
początkujący


Dołączył: 12 Wrz 2018
Posty: 46
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 15 Mar, 2019   

Wojtek napisał/a:
No i dobra decyzja, będzie spokój z wymianą napędu i chrzęszczeniem łańcucha po przejażdżce w piachu. Ewentualnie raz na 5 -10 tys. km przegląd przekładni, wymiana białego smaru dedykowanego do przekładni z tworzyw sztucznych, może co 20 tys. wymiana kół zębatych. Mnie osobiście przeszkadzała by jeszcze w konwersji na napęd Bafanga obecność silnika poniżej suportu i wizja przeprawy przez tory kolejowe z perspektywą jego rozbicia o szynę. Dlatego bardzo ciekawa wydaje się być ta niemiecka rama z silnikiem powyżej suportu. Jeśli dało by się ją kupić gdzieś osobno, to warto przełożyć resztę gratów z posiadanego roweru, a ramę sprzedać. Cenowo konwersja wyszła by podobnie, a funkcjonalność na pewno większa. Swoją drogą chętnie obejrzał bym tego Rex propetha z Bafangiem na żywo. Jakby któregoś dnia w grę wchodziło spotkanie ebikami np. w Myślęcinku, albo gdzieś w trasie, to się na to piszę.


Ja tam mogę się spotkać. Bywałem już na takich mini zlotach ( mówią na to spoty ) właścicieli samochodów. Pod Tesco oraz na Łuczniczce. Z tymże moim elektrycznym skuterem dopiero pod koniec kwietnia, bo jeszcze paczki do mnie idą z Aliexpress.
 
 
Inc0 
dyrektor


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 461
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pią 15 Mar, 2019   

borsuk napisał/a:
Dotyczy to tylko tych, którzy jeżdzą wyłącznie na manetce. Do wspomagania pedałowania, zwłasza w górach nic lepszego od mida na razie nie wymyślono
otóz nie zgodze sie bo tak naprawde chodzi tu o system pas midy maja czujnik tensometryczny zamontowany i to on robi dobra robote nie typ napedu tymczasem huby zazwyczaj maja czujnik obrotu korby który działa delikatnie mówiac"średnio" :P rozważ sytuacje hub z czujnikiem pas tensometrycznym a mid z czujnikiem obrotu korby :P
 
 
vwrafi 
początkujący


Dołączył: 12 Wrz 2018
Posty: 46
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 15 Mar, 2019   

No jeśli rzeczywiście cała zaleta MID'ów leży w PAS'ie, to dla mnie w ogóle nieprzydatne. Co prawda do swojego przekładniowego silnika zamówiłem PAS, ale to tylko dlatego, że był za 14$ oraz żebym w razie złapania przez policję mógł się jakoś wytłumaczyć ( oooo, proszę spojrzeć, mam PAS, więc jestem legalny :D ). Cała zabawa dla mnie z rowerem elektrycznym to manetka i jazda bez pedałowania.
 
 
TomaszKon 
początkujący


Dołączył: 16 Lip 2018
Posty: 3
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 15 Mar, 2019   

Witam
To nie jest reklama tej sprzedaży ale dokładnie ten typ ramy posiadam. Z Bafang 750W współpracuje wyśmienicie.

https://allegro.pl/oferta/rower-elektryczny-ful-27-5-testowy-rex-48v-deore-7879314720

Znacznie solidniejsze mocowanie silnika - dodatkowa śruba zabezpieczająca przed obracaniem się silnika w suporcie. Szeroka rama w której można poprowadzić wszystkie kable. Miejsce na dużą baterię. Ja mam 17,5 Ah.

Wymieniłem przednią zębatkę na 36T tył na 8rz 11-32T oraz przerzutkę 8rz SRAM-a.
 
 
AdrianJ 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 14 Lis 2016
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 15 Mar, 2019   

dar.k napisał/a:
1. Można od razu, ale taka jazda jest na dłuższą metę nudna :)

4. Jak kupisz teraz, to w znanych sklepach powinna być najnowsza wersja - z osobnym 3 wejściem pod gear sensor.
Nie wiem czemu chcesz kupować w tym sklepie co podałeś, na ali z cashback planetplus jest taniej, a ponadto często są dodatkowe kupony na zakupy.

Świeżo zamówiłem z PSWPOWER BBS02B 750W (błyskawiczna wysyłka) i mają tylko wersję bez gear sensor (dla mnie lepiej bo planuje zamontowanie go pod górną rurą ramy czyli kabelek z klamek)
Dziś przyszła paczka tylko zastanawia mnie że jest na niej naklejka BBS01 48V i silnik też ma naklejkę BBS01-48V...ktoś tak miał?

Nie mam jeszcze kabelka żeby podłączyć i sprawdzić w programie jakie wyświetli info (a może ktoś z Warszawy ma na wypożyczenie?)

2019-03-15 12.01.25.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 67 raz(y) 107,75 KB

2019-03-15 12.00.58.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 63 raz(y) 107,13 KB

 
 
TomaszKon 
początkujący


Dołączył: 16 Lip 2018
Posty: 3
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sob 16 Mar, 2019   

AdrianJ napisał/a:
dar.k napisał/a:
1. Można od razu, ale taka jazda jest na dłuższą metę nudna :)

4. Jak kupisz teraz, to w znanych sklepach powinna być najnowsza wersja - z osobnym 3 wejściem pod gear sensor.
Nie wiem czemu chcesz kupować w tym sklepie co podałeś, na ali z cashback planetplus jest taniej, a ponadto często są dodatkowe kupony na zakupy.

Świeżo zamówiłem z PSWPOWER BBS02B 750W (błyskawiczna wysyłka) i mają tylko wersję bez gear sensor (dla mnie lepiej bo planuje zamontowanie go pod górną rurą ramy czyli kabelek z klamek)
Dziś przyszła paczka tylko zastanawia mnie że jest na niej naklejka BBS01 48V i silnik też ma naklejkę BBS01-48V...ktoś tak miał?

Nie mam jeszcze kabelka żeby podłączyć i sprawdzić w programie jakie wyświetli info (a może ktoś z Warszawy ma na wypożyczenie?)


Jakie masz kable które wychodzą z silnika ? Zrób zdjęcie.
 
 
AdrianJ 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 14 Lis 2016
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 16 Mar, 2019   

Widok co pod naklejką i kabelki. Może to jakiś importowy/prawny zabieg(wysyłka była z DE), BBS01 ma chyba 250W...
2018 - listopad - 22. Silnik nr 0288.
Gdzieś na endless pisali jak czytać nr seryjny. Czyli jest to też w miarę świeża wersja. Ta druga posiada jeszcze kabelek od lampki 6V zapalanej z przycisku od regulacji PA ale też mnie to nie pociągało bo korzystam z tego:
XANES - 3 poziomy świecenia, można zabrać jako przenośną latarkę i ładowanie z gniazda USB (które jest w wyświetlaczu 850C). Tylko ta plastikowa stopka nie robi najlepszego wrażenia ale póki co trzyma

2019-03-16 07.06.35.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 64 raz(y) 102,49 KB

 
 
vwrafi 
początkujący


Dołączył: 12 Wrz 2018
Posty: 46
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sob 16 Mar, 2019   

Dla mnie już wybrałem napęd, jeszcze kwestia roweru żony i córki ( w razie gdyby im się spodobało to co ja będę miał ). Żona posiada rower Medano Artist Sally 26 ( hamulec torpedo z tyłu, przerzutka 3 w piaście, z przodu hamulec taki niby tarczowy ) a córka Medano Artist Cocco 24 ( z tyłu torpedo, przerzutka 3 w piaście, z przodu v-brake ).

Czy do rowerów z tak małą ilością przełożeń, nada się napęd MID? Czy silnik Bafang 750W można tak ograniczyć, żeby dawał tylko 250W mocy ( żeby nie rozerwać łańcucha )? Woałbym kupić 2 silniki po 750W i je ograniczyć, niż kupować 250W silniki, gdyż potem może być łatwiej z odsprzedażą mocniejszego silnika.
 
 
Inc0 
dyrektor


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 461
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sob 16 Mar, 2019   

moc silnika definiuje w zasadzie i w praktyce sterownik jesli zastosujesz sterownik lub ograniczysz moc sterownika do dajmy na to 250W i zapodasz te moc na silnik 750W to jak myslisz jaka moc rozwinie silnik? zgadłes 250W! w druga strone tez to działa jesli w silnik 750W wpompujesz 1kW to silnik przyjmie te moc tyle że wiecej pójdzie w ciepło.
 
 
vwrafi 
początkujący


Dołączył: 12 Wrz 2018
Posty: 46
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sob 16 Mar, 2019   

Inc0 napisał/a:
moc silnika definiuje w zasadzie i w praktyce sterownik jesli zastosujesz sterownik lub ograniczysz moc sterownika do dajmy na to 250W i zapodasz te moc na silnik 750W to jak myslisz jaka moc rozwinie silnik? zgadłes 250W! w druga strone tez to działa jesli w silnik 750W wpompujesz 1kW to silnik przyjmie te moc tyle że wiecej pójdzie w ciepło.



Dziekuje za odpowiedz. Zle sie wyrazilem. Chodzilo mi o to, czy w tym konkretnym silniku z tytulu posta, dam rade zmienic natezenie pradu. Ogolna zasade znam, gdyz bede skladac rower z silnikiem w kole. Ale ten zestaw MID ma sterownik wbudowany i nie wiem jakie ma mozliwosci konfiguracyjne.

Dalsza czesc pytania nadal aktualna ( czy MID nadaje sie do przerzutki z 3 biegami w piascie tzw. planetarnej ).
 
 
Inc0 
dyrektor


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 461
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sob 16 Mar, 2019   

napewno da sie ograniczyć moc ale jak tego nie wiem słaby mid taki 250W raczej krzywdy przekładni planetarnej nie zrobi ale tez głowy za to nie dam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group