ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Bafang 750W - subiektywna opinia po 200km
Autor Wiadomość
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1749
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 23 Lis, 2017   

Dziś podpiąłem napięcie i na stojąco się pobawiłem (nie mam kasety:)). I jest tak, że manetka działa tylko wtedy gdy jest ustawiony któryś z poziomów wspomagania... Przy Assist level 0 manetka nie działa... Da się to jakoś obejść? Czyli aby właśnie przy assist 0 działałą manetka do trybu jazdy tylko manetka plus ewentualnie moje pedałowanie?
Druga sprawa. Da się z poziomu menu ograniczyc moc np do zadanej wartości?.
Wogóle to nie mogę znaleźć jakiegoś dobrego pdf z opisem funkcji i ustawienia/
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
Mikkonen 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2016
Posty: 108
Skąd: Starachowice
Wysłany: Czw 23 Lis, 2017   

https://electricbike-blog.com/2015/06/26/a-hackers-guide-to-programming-the-bbs02/

Miłej lektury :)
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1749
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 23 Lis, 2017   

:) okej, omijałem ten topic bo był "Hackers"... Ale dopytam jeszcze jednym słowem bo czas to czas... Ja mam bbs03 (hd)... Będzie to miało analogie ( bo widzę tam 02).
Pozdrawiam i dziękuję:).
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
Mikkonen 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2016
Posty: 108
Skąd: Starachowice
Wysłany: Czw 23 Lis, 2017   

Tak śmiesznie to nazwali, że niby hakowanie, ale chodzi po prostu o programowanie a ten topic to skarbnica wiedzy o ustawieniach. BBS02 i HD programuje się identycznie, w ten sam sposób i tym samym narzędziem, różni się tylko wartością limit current.
 
 
Leszek11 
początkujący


Wiek: 56
Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 14
Skąd: Poznań
Wysłany: Czw 23 Lis, 2017   

toft, z tymi tegorocznymi bbshd jest coś nie tak, poczytaj czy masz podobnie
https://electricbike.com/forum/forum/builds/custom-ebike-motor-programming/bbshd-programming/42629-throttle-and-pedaling
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1749
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 24 Lis, 2017   

Dzis założyłem kasetę i zrobiłem kółko wkoło komina.
Całość w zasadzie działa. Bardzo przyjemnie jedzie się z pasem. Jednak drażni mnie brak manetki na pas 0. Ponadto jest to tak zrobione że na np PAS 1 manetka działa ale z ograniczeniem prądu jak dla tego pas czyli tam chyba 5A max. Muszę włączyć PAS 9 aby mieć możliwość podania 30A. A chciałbym mieć poprostu na manetce zawsze pełną opcję niezależnie od trybu pas ustawionego. Za nadto nie poszalałem z prędkością bo podłaczyłem tylko 12s małe lipo w dodatku nie naładowane. Z kołem w górze na pas 9 i z manetką pojechał 75kmh... Ale na drodze jest dość słabowity jeśli chodzi o zrywność (względem 4-5kw huba typu mxusV) Bo nie rozpędzałem się zanadto. Po weekendzie jak wrócę z pracy to może uda mi się złożyć większą i naładowaną baterię i potestować.
Leszek jeśli chodzi o problem opisany w twoim linku (jak zrozumiałem kiedy pedałujesz w trybie pas i naciskasz manetkę to odcina zasilanie?) to w moim odczuciu działa to normalnie tyle, że z warunkiem że limit A dla danego poziomu pas dotyka też manetki...
Ale to pierwsze odczucia po ciemku.
Gdzieś czytałem, że można odblokować manetkę dla pas 0 bezpośrednio w menu wyświetlacza. Ale nie widzę tam takiej opcji. W advanced settings (kod 1919) mogę tylko regulować limit kmh (do 99) oraz wybierać ilość trybów pas (3 5 9 i UBE ??? co to znaczy bo efekt to 6 trybów na wyświetlaczu).
Aha jeszcze jest chyba tak, że manetki nie obejmuje speed limit... ALe tyo muszę sprawdzić jeszcze. Ustawiłem przykładowo na 20kmh i pas tego pilnował czyli spadało wspomaganie przy 20 ale na manetce pojechałem 2x. Ale to jeszcze do potestowania. Ciemno było siąpiło a ja bez świateł więc...
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
Mikkonen 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2016
Posty: 108
Skąd: Starachowice
Wysłany: Pią 24 Lis, 2017   

Z wyświetlacza nic nie zrobisz poza ustawieniem limitu prędkości na drodze, musisz mieć kabel usb. Wtedy kilkoma klikami możesz odblokować pełną manetkę na każdym poziomie PAS, ustawić limity mocy, prądy startowe itd... Po szczegóły odsyłam do poradnika :)
https://electricbike-blog.com/2015/06/26/a-hackers-guide-to-programming-the-bbs02/
 
 
Leszek11 
początkujący


Wiek: 56
Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 14
Skąd: Poznań
Wysłany: Pią 24 Lis, 2017   

Jestem świeżym e-bicerem :mrgreen: bardzo dużo czytałem i nadal to robię jeśli chodzi o bafanga....
W miarę pogody testuję mój zestaw (bbs02B, produkcja 2017r) 48V 750W.

Gdzieś przeczytałem, że pas 0 to tak jak w samochodzie luz dla skrzyni biegów , czyli możemy pedałować bez ingerencji wspomagania i myślę, że to ma sens.....

Przechodząc dalej muszę wspomnieć, że sterownik programuję samemu na programie Luny a częściej z aplikacji na smartfona (jedno i drugie oprogramowanie jest identyczne) (na smartfonie przebiega to szybciej gdyż nie muszę rozdzielać przewodów i testować ustawienia natychmiast).

toft, i teraz do czego zmierzam, w moim przypadku jest tak, że manetka działa liniowo tak jak powinna a nie On/Off i obojętnie na którym jestem pas od 1-9 gdy uruchomię manetkę będzie ciągnąc na maxa na którą jest ustawiona i to obojętnie który pas jest włączony, czyli wynika z tego,że pas przez manetke jest ignorowany.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 27 Lis, 2017   

200km to chyba troche malo jak na jakies opienie? Dla wielu to sa ledwie dwie wycieczki. Niektorzy tu ludzie robia po 5000km na sezon i takie opinie sa bardziej miarodajne
 
 
furman 
początkujący


Dołączył: 04 Lis 2017
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 27 Lis, 2017   

w temacie jest uczciwie napisane ze subiektywnie po 200km, wiec wiedzą gały co biorą. Poza tym midy bafanga tak dobrze znane na zachodzie, u nas chyba jeszcze w powijakach i każda opinia choćby o zamówieniu(skąd i jak) jest w cenie, bo dysproporcja między polskim dystrybutorem a chińczykem liczona jest w tysiącach złoty. :roll:
 
 
smdrwf12300 
młodzik


Dołączył: 12 Cze 2017
Posty: 52
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 27 Lis, 2017   

@gaz33 : szczegónie w twoich okolicach wycieczki po 100-150km bez silnika to zaden problem ... potwierdzam z cała stanowczością ... człowiek sobie jedzie i pyk Gdansk ... lasek w Oliwie ( fajny track rowerowy przypominajacy troche góry ) ... Gdynia .. Szemud .. .. rezerwat Kurze Grzędy ... Wydzki Park narodowy ( robi wrażenie pas w Borsku ... asfalt jak na Okęciu :) ) i to wysztko można zrobic w jeden dzien bez silnika .
A tak na poważnie ... widze ze jest juz sporo osób z centralnymi i faktycznie mozna sie pokusic o wspólny wyjazd w Dolomity ( Falcony kontra bafangi :) ) ) Proponuje baze w Canazei tak gdzies 2 połowa maja początek Czerwca jak snieg stopnieje .Przykładowe trasy :
Canazei - asfaltem pod Sasalungo i zjazd szutrami do Campitello
Canazei - Campitello - Val Duron - wejscie ( wniesienie rowerów ) na gran i szlakiem pieszym w kierunku Sandro Pertini i dalej w kierunku Col Rodela ... tym co jeszcze zostana siły i waty w akumulatorach :) ...
Pętla : z Canazei do passo fedaia ... wjazd kolejka na gran ... zjazd do Arraba ... podjazd do Passo Pordoi ...
i tak można mnożyc atrakcje rowerowe ... srednio 50-60 km ... asfalt , szutry parki do DH ... kazdy znajedzie cos dla siebie i będą wyniki jak sie zachowuja midy i centralne ... co nam szczeliło , odpadło ,przepaliło ... ile razy kto wymiotował ze zmęczenia :) .
 
 
Mikkonen 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2016
Posty: 108
Skąd: Starachowice
Wysłany: Pon 01 Sty, 2018   

Jestem po pierwszej jeździe testowej na BBS02, oj mordka się cieszy, jest świetnie :) Już jednak wiem, że łańcuch za długo nie wytrzyma, bo dopiero teraz poczułem jak ogromna to jest moc w stosunku do napędu siłą nóg. Obecny łańcuch KMC 7 rzędowy ma za sobą 1500km z łydy, i dziś na pełnej mocy i dużej prędkości miałem wrażenie że delikatnie chrupnął (a może to przerzutka lub kaseta, nie wiem). W każdym razie, jaki łańcuch polecacie do kasety 7 rzędowej pod tego małego potworka ?
 
 
ForzaNapoli 
początkujący


Dołączył: 14 Paź 2017
Posty: 48
Skąd: Napoli
Wysłany: Pią 05 Sty, 2018   

Polecam gear sensor jak go jeszcze niemasz i przeprogramowanie mocy silnika na starcie to lancuch troche dluzej wytrzyma
 
 
buk07@wp.pl 
początkujący
buk07


Wiek: 44
Dołączył: 14 Gru 2017
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 28 Sty, 2018   

U mnie wczoraj zerwało łańcuch. Akurat podjeżdżałem pod górkę i trach. Dobrze, że większość trasy do domu mialem z górki... Tylko 2 km pieszo szedłem.
Łańcuch KMC jednorzędowy przeżyl z BBS02 niecałe 500 km. Dziś rano usunąłem uszkodzone ogniwo i zastąpiłem je sprawnym (mam jeszcze kilka ogniw tego łańcucha, bo był dłuższy niż potrzebowałem). Jest to oczywiście tymczasowe rozwiązanie, ale działa.
Mam piastę 5-biegową Sturmey Archer z 20 zębami. Z przodu 44 zęby. Moje Vmax na płaskim terenie na 5 biegu to około 52 km/h.
Ogólnie fajnie się tym jeździ do pracy i z powrotem, jednak rekreacyjnie wolę TSDZ2 z czujnikiem momentu i 30-ma biegami do dyspozycji.
_________________
Pointer Horizon, 5 biegów w piaście, Bafang BBS02 750W 48V 14Ah
Unibike Atlantis, 10x3 biegi, Tongsheng TSDZ2, 750W 48V 17Ah
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 859
Skąd: Rumia
Wysłany: Śro 07 Lut, 2018   

Mój bafang od pswpower doszedł trzeciego dnia od zakupu metodą "Seller's Shipping Method" z Niemiec. Potęga. Dzięki za przetarcie bursztynowego szlaku :)
_________________
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group