ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Bafang 1 KW plus Nuvinci 380%
Autor Wiadomość
Davidcopperfiel 
początkujący


Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 9
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 08 Maj, 2019   Bafang 1 KW plus Nuvinci 380%

Witam

PlanujęBafanga 1 KW, zaś do tego piastę Nuvinci 380. Doradźcie proszę:
1. Jaki zestaw zębatek wybrać zarówno do Bafanga 42 do 52 jak i do Nuvinci około 16 do 23?

Rower krosowy opony 47mm, głównie asfalt, zależy mi na dużych prędkościach, przeto najtwardsze przełożenie musi przypominać 48x11.

2. Jak takie coś będzie ze sobą współpracować?

3. Jaki mocny łańcuch pojedynczy wybrać ze spinką?

4. Jakie najgrubsze szprychy w takie koło wejdą? Może wespół s rawką E-bikera?
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 535
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Czw 09 Maj, 2019   

midy zjadaja napedy rowerowe w tepie ekspresowym niewiem jak ma sie do tego przekładnia która sobie planujesz trzeba by poszperac u producenta do jakiej mocy mida zalecaja jej stosowanie. co do łańcucha najdłużej ci wytrzyma łańcuch typ 7rz bo najmasywniejszy najdrozsze sobie odpusc bierz tańsze bo i tak bedziesz je zmieniac jak rękawiczki co 1-2k km.
 
 
lessero 
młodzik
pigularz


Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 23 Paź 2018
Posty: 89
Skąd: Oberschlesien SBL
Wysłany: Czw 09 Maj, 2019   

Z racji skąpej dystrybucji w kraju i, powiedzmy to szczerze, dość wysokiej cenie, informacje, jakie znalazłem, pochodzą z forów zagranicznych - np. endless-sphere lub filmy na youtube.
_________________
Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 859
Skąd: Rumia
Wysłany: Pią 10 Maj, 2019   

3. brałbym 1rz. Mevo w Trójmieście jeździ na 1rz i nexusie. Zobaczymy ile to pociągnie.
4. wg mnie nawet do 29" normalne szprychy, ja jeździłem na 1,5kW midzie i nic się nie zadziało
_________________
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
 
 
Davidcopperfiel 
początkujący


Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 9
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 15 Maj, 2019   

No właśnie planuję duże przebiegi- dziennie 30km dojazdy do pracy. Waham się między zestawem z Ebikera a Bafangiem 1 kW z taką piastą. Napewno poszperam o niej. Dosyć ciekawe rozwiązanie.
Co do właśnie pomysłu mocnego mida to warunkiem jest solidny łańcuch pojedynczy bądź pasek klinowy, gdyż owa piasta pozwala na takie rozwiązanie.
Mam dużo do czynienia z Bafangiem w rowerze ojca 750w. Rozciąga łańcuch 6-7-8 nieubłaganie dodatkowo jazda odbywa się w mieście przeważnie na trzech najmniejszych zębatkach, które z racji małej liczby zębów będą się prędko zużywać z racji moich dojazdów. Midy z racji dużych momentów obrotowych są ciekawe, bolączką jest właśnie przeniesienie tej mocy na koło na dłuższą metę. Szansę widzę w pasku klinowym lub super mocnym 1 rz. łańcucach stawowych i mocnych piastach, które taki 1 kW odbiorą.

Jak zamontować pasek klinowy do Bafanga bądź ogólnie do midów?
 
 
andypip 
brygadzista


Pomógł: 7 razy
Wiek: 59
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 231
Skąd: Legnica
Wysłany: Czw 16 Maj, 2019   

Nowy łańcuch kosztuje 29,99 więc nie demonizujmy tego kosztu. Szybkość zużycia zależy od sposobu eksploatacji a przede wszystkim od dobrania parametrów. Jak myślisz w wyścigu moc silnika grubość łańcucha, kto wygra? :roll: Do przekładni w tylnym kole nie założyłbym mida pow. 500 wat. Ktoś to projektował - polega to na tym, że przyjmuje się moc wejściową, wagę zestawu, obroty i oblicza oraz dobiera materiały, przekroje itp. Zakładam że mocy rowerzysty nie biorą większej niż 400 wat. Zamontuj skrzynię biegów od Punto do 250 konnego diesla :?: Wg mnie podstawowym błędem jest przewatowanie napędu. Nie połączysz osiągów z trwałością, ekonomią, bezpieczeństwem na ulicy. /kierowca auta najczęściej błednie oszacuje prędkość e-roweru/. Jeździ ktoś rajdówką do pracy? jedynym rozwiązaniem jest posiadanie 2 rowerów: do jazdy i do szaleństw :grin: Na skróty czyli 2w1 będzie taniej, niebezpiecznie na chodniku czy ulicy, niedosyt w terenie, zadomowienie w serwisie.
Nietrudno wyobrazić sobie sytuację, że po kilku wypadkach na ścieżce rowerowej - babcia albo dziecko przejechane przez szaleńca na rowerze -, media i psy dostaną amoku i będą każdy rower z większym bidonem sprawdzać. Ustawę u nas w 1 noc można zaklepać :!:
A pasek się nie opłaca dopóki zestawów fabrycznych nie będzie.
PS. pokażcie mi oponki doskonałe w teren i na asfalt, lepsze lub równorzędne od dedykowanych :o
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
lessero 
młodzik
pigularz


Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 23 Paź 2018
Posty: 89
Skąd: Oberschlesien SBL
Wysłany: Czw 16 Maj, 2019   

andypip napisał/a:

PS. pokażcie mi oponki doskonałe w teren i na asfalt, lepsze lub równorzędne od dedykowanych :o


Więcej asfaltu - Schwalbe Landcruiser
Więcej dróg gruntowych Schwalbe Smart Sam
_________________
Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap
 
 
andypip 
brygadzista


Pomógł: 7 razy
Wiek: 59
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 231
Skąd: Legnica
Wysłany: Czw 16 Maj, 2019   

Ciekawe rozwiązanie:

http://wrower.pl/sprzet/t...steps,6122.html
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
zarblend 
początkujący


Dołączył: 21 Maj 2019
Posty: 13
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 23 Maj, 2019   

Gear ratio możesz sobie wyliczyć na tej stronie

Tak się składa, że do mojego crossowego roweru montuje Alfine 8... na tył wybrałem zębatkę 20 a z przodu mam 52, przy Gear rato trochę ponad 300% na alfine, daje mi to 52 X 12-38. Dla mnie idealnie jak do roweru którym dojeżdżam do pracy.
Mocy w silniku nie obniżałem ale cały czas jeżdżę na wspomaganiu 2 gdzie speed limit mam ustawiony na około 35 km/h a max current 12A, więc moc max koło 500W - dlatego też zdecydowałem się na IGH.
Za parę tygodni będę mógł się podzielić wrażeniami.
 
 
Davidcopperfiel 
początkujący


Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 9
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 29 Maj, 2019   

Witam

Co do bezpieczeństwa- oczywiście miasto- nie przekraczamy 35 km/h właśnie ze względu na oszacowanie prędkości, drogi hamowania itp. Jeżeli już ktoś ma mocne kopyto i potrafi rozpędzić rower do ponad 40 km/h już coś o tym może rzec. Podobnie jak szybko jadący samochód, którego prędkość jest zaniżana. Jeździć z głową!

Jest to co najmniej debilne, że przez jednego szaleńca jadącego 70km/h będą zatrzymywani i karani e-rowerzyści jadący 30km/h, jak to bywa np. w Niemczech niestety.

Droga międzywiejska bez wyjazdów bocznych albo droga krajowa powyżej 50km/h, gdzie auta jadą niekiedy 100 km/h- tutaj można użyć całej mocy i będziemy rzadziej wyprzedzani.

Będę szukać informacji o jakieś wersji piasty Nuvinci heavy duty dedykowanej do midów >1 kW, wszelakoż jakby nie spojrzeć to silnik w piaście załatwia całą plejadę tych wad.
 
 
andypip 
brygadzista


Pomógł: 7 razy
Wiek: 59
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 231
Skąd: Legnica
Wysłany: Sob 01 Cze, 2019   

Moim marzeniem jest Rohloff speedhub. Ale to chyba w następnym życiu :lol:
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
andypip 
brygadzista


Pomógł: 7 razy
Wiek: 59
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 231
Skąd: Legnica
Wysłany: Czw 18 Lip, 2019   

I słowo ciałem się stało: kupiłem piastę speedhub rohloff. jak ja wytrzymam na urlopie do 5 sierpnia :evil:
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
maki1000 
młodzik


Dołączył: 24 Maj 2017
Posty: 76
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 21 Paź, 2019   

Jak tam koledzy nic nie napisaliście , a już chwilę jezdzicie na tych zestawach . Dajcie znać jak wrażenie , jak eksploatacja itp.
 
 
andypip 
brygadzista


Pomógł: 7 razy
Wiek: 59
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 231
Skąd: Legnica
Wysłany: Wto 22 Paź, 2019   

Faza testów jeszcze nie zakończona :smile:
Trzeba było kilka gadżetów dokupić żeby temat ogarnąć.
Jak dla mnie jeździ się genialnie. Po 1 zmiana biegów na stojącym rowerze. :lol:
Biegi wchodzą bezgłośnie, bez oporu. Pyk manetką i jest. Pyk pyk pyk i o 3 biegi przeskakuje.
Oczywiście w momencie zmiany należy unikać obciążenia, to nie traktor :smile:
Założyłem gear shift sensor. Kupiłem go już wcześniej, do kasety, ale wstrzymałem się z montażem do przejścia na speedhuba.
Piasta jest cicha. nie wymaga żadnej regulacji. Łańcuch conex 1z1 gruby i toporny, troche protestował na przechodzonej zębatce / piasta rocznik 2007 :lol: / ale się dopasował i jest cichutko już.
jest to rzecz godna najwyższej uwagi, szczególnie idealna do mida. No cena jest kosmiczna. Na szczęście sporo jest ofert z 2 ręki. Przed zakupem można podać nr ser. do Rohloffa i dowiedzieć się kiedy wyprodukowana, czy była serwisowana, czy zgłoszono kradzież. :cool: cdn. :grin:
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Lipski 
początkujący


Wiek: 29
Dołączył: 14 Maj 2018
Posty: 40
Skąd: Lublin
Wysłany: Pią 08 Lis, 2019   

andypip, Ile dałeś za swojego huba? Man nexusa i zastawiam się czy nie przeżucić się na coś lepszego + tarcza
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group