ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Sterownik GT 1500W, 48-84V, 45A vs sinusoidalny
Autor Wiadomość
Torque 
początkujący


Dołączył: 18 Paź 2017
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
  Wysłany: Nie 12 Lis, 2017   Sterownik GT 1500W, 48-84V, 45A vs sinusoidalny

Witam wszystkich,

w sklepie Nexun zamówiłem wszystkie części do swojego pierwszego ebike (oprócz baterii, bmsa i ładowarki). W związku z tym, że nie mam żadnego doświadczenia z rowerami elektrycznymi bardzo proszę o pomoc.

Zamówiłem silnik 10x6 kaseta oraz sterownik GT1500.
Zastanawiam się nad zamontowaniem jakiegoś sterownika sinusoidalnego zamiast GT1500.
Jak gdzieś czytam jakieś materiały na temat sterowników to wszędzie piszą, że sterownik sinusoidalny ma same plusy w porównaniu do wektorowego.

W moim przypadku przekonuje mnie cichsza praca silnika.

Jestem przed zleceniem wykonania baterii więc wydaje mi się, że jest to ostatnia chwila na jakiekolwiek zmiany.
Planuje wykonać rower wg poradnika http://ebike.nexun.pl/budujemy-elektryka-od-0/
Interesuje mnie prędkość ok. 60 km/h i zasięg ok. 100 km (oczywiście im więcej, tym lepiej).
Według moich wstępnych obliczeń wyliczyłem, że w trójkącie ramy zmieści się 158 ogniw.

Możecie mi polecić jakiś sterownik sinusoidalny? Może być na aliexpress bo do wiosny jaszcze trochę czasu zostało.

Dodatkowo proszę o informację, jaką baterię powinienem zastosować (16s czy mocniejszą)?

Rower oczywiście ma służyć do dobrej zabawy i głównie do zap**** po lasach Oliwskich w Gdańsku. Mam 30 lat i 75kg.
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Nie 12 Lis, 2017   

Jeżeli chcesz ok. 60km/h to 16s dla silnika NC10x6.
Albo 16s10p i jeszcze 2 ogniwa musisz zmieścić, albo 16s9p i 144 ogniwa.
 
 
Torque 
początkujący


Dołączył: 18 Paź 2017
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 12 Lis, 2017   

a jest sens w ogóle myśleć o czymś więcej niż 16s?
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Nie 12 Lis, 2017   

Torque napisał/a:
a jest sens w ogóle myśleć o czymś więcej niż 16s?

Nie dla tego silnika. Dla 7x9 można by się jeszcze zastanowić, ale w tym wypadku nie warto.
 
 
Goliath 
młodzik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Maj 2017
Posty: 81
Skąd: Izabelin-Dziekanówek
Wysłany: Nie 12 Lis, 2017   

umbur napisał/a:
Torque napisał/a:
a jest sens w ogóle myśleć o czymś więcej niż 16s?

Nie dla tego silnika. Dla 7x9 można by się jeszcze zastanowić, ale w tym wypadku nie warto.

Jeżeli piszesz...
Torque napisał/a:
Interesuje mnie prędkość ok. 60 km/h

to powinieneś wybrać NC 10x6 :smile:

Sam mam silnik NC 7x9 napędzany przez GT1500 z akumulatora 60S3P NiMh /taki odpowiednik 20S Li-ion :mrgreen: /
i mając ustawiony sterownik na 3 zakres /120%/ i akumulator z napięciem powyżej 80V
napędzam się na samym napędzie elektrycznym do ok. 55km/h.
Fakt... jestem o wiele cięższy od Ciebie :wink: ale mnie zadowala jazda z prędkością ok. 45km/h,
zwłaszcza że w NC 7x9 cieszy przyspieszenie i moc jaką dysponuje przy pokonywaniu wzniesień. - oczywiście w tej grupie silników :mrgreen:
 
 
Torque 
początkujący


Dołączył: 18 Paź 2017
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 16 Lis, 2017   

Zamówiłem silnik 10x6. Mam nadzieję że moment obrotowy będzie wystarczający :-) .

Proszę o informację czy jest jakaś alternatywa dla sterownika GT 1500W, 48-84V, 45A w postaci sterownika sinusoidalnego?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 16 Lis, 2017   

Będą niebawem w nexunie sinusy 45A
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Czw 16 Lis, 2017   

tas napisał/a:
Będą niebawem w nexunie sinusy 45A


Po wiela Panie za te cuda?...
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 16 Lis, 2017   

jeszcze nic nie wiadomo :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
ravkill 
brygadzista
sir :)


Pomógł: 7 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Sie 2016
Posty: 291
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Czw 16 Lis, 2017   

Gt 1500 tylko przy 7x9, przy 10x6 FOC, ale małych Tas nie prowadzi.... 10x6 może się sprawdzi w tej konstrukcji, bo driver niewiele waży, pytanie ile cała konstrukcja wyniesie. Ja mam obecnie 130 kg z driverem, a na wiosnę będzie już 140 kg i powoli 9x7 nie starcza... z 2giej strony latanie 60 km/h po lasach, to lekkie przegięcie, no chyba że będzie full, ale wtedy jakoś nie wierzę w tą ilość ogniw w ramie..
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 22 Lis, 2017   

Moje doświadczenia z sinusem? Cisza, kopyto i ... rozerwany widelec. A jak już wymieniłem widelec na super mocny, to mi przekładnię zmieliło jak za mocno wystartowałem (bo trafiłem na agresywną panią dzik z młodymi i wolałem szybko się oddalić). Za szybko, niestety. Sterownik podał taki zryw, że przekładnię zmieliło. Ale zanim zmieliło, zdołałem oddalić się tych kilkaset metrów w tempie rakiety kosmicznej.
Ale to był silnik przekładniowy 24V, który zrobił 35.000 km na klasycznym sterowniku trapezoidalnym zasilanym napięciem 48V i o docelowej mocy 2 kW. Swoje przeżył, choć trochę szkoda, bo mógł jeszcze pojeździć, ale cóż, lepsze jest wrogiem dobrego. Przekładniówka była dobra, ale bezprzekładniowy MP2 w przednim kole jest extra. No i na pewno przekładnia się nie zmieli, bo jej nie ma. A przy sinusie praca naprawdę jest zadowalająca i osiągi też.
Jak mówię, sinus dwukrotnie bardzo szybko się z silniczkiem rozprawił. Obecnie używam więc bezprzekładnowego Magic Pie 2 bez w budowanego sterownika, napięcie 16s (60V), sterownik sinus 500W. Wrażenia? Nieporównywalne. Na szerokiej oponie maxxis 3,0 start na suchym asfalcie z piskiem. Bardzo cicha praca. Przyspieszenie nieporównywalne z trapezem.
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
henio 
brygadzista


Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 286
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 26 Sty, 2018   

Czyli co? Sinus lepszy w końcu czy trapez? Proszę podpowiedzcie i podsumujmy jakoś ten temat, bo już mam sieczkę w głowie :) Z innych tematów też mam sieczkę :) Silnik będę miał o ten http://nexun.pl/sklep/sil...09-7x9-tyl.html akumulator na 60 V
 
 
marcingp5 
początkujący


Wiek: 31
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 49
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pią 26 Sty, 2018   

Mam GT1500 i jak dla mnie trapez ma wyraźne i mocne kopyto a wręcz takie uderzenie aż zsuwa się z siodełka. Sinus jest łagodny na starcie i cichy ale to raczej nie daje tyle frajdy jak mocne przyspieszenie.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 29 Sty, 2018   

wektorowy tez tak idzie ustawic aby palil gume na starcie ale naogol jest to efekt niepozadany. Wyobraz se cos takiego w motorze
 
 
ravkill 
brygadzista
sir :)


Pomógł: 7 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Sie 2016
Posty: 291
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Pon 29 Sty, 2018   

GT 1500 jest fajny, bo zero problemów ze sterownikiem i w razie nieszczęścia niewielka strata, wektor - sabek - duże koszty (i brak sensu ekonimicznego przy silnikach 1500W) , tanie sinusy = problemy.
2 userów tego forum, testuje 4tą drogę :) . Po sezonie może będzie się czym dzielić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group