Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 14 Kwi, 2018
Arbiter, erpm. Podejrzewam, że to jest rpm * ilość par magnesów, bo sterownika nie obchodzi, jak silnik szybko się kręci, tylko jak szybko musi reagować na zmianę biegunów.
Dokładnie jak pisze madejp. Dla sterownika jedno przejście magnesów, północ południe to jeden obrót (stąd elektryczny obrót). Silnik z filmu ma 4 pary, więc kręcił nieco ponad 20trpm mechanichnie.
Układzik zmontowałem dla rozeznania się w temacie "silnikowym" . Prądy rzędu 100A to był dla mnie kosmos do niedawna ;p.
Ficzery prototypu:
-pełna izolacja galwaniczna logika - końcówka mocy.
-napięcie zasilania mostka 140V (mostek wytrzyma 170V max).
-logika zasilana oddzielnie (9-36V).
-pomiar prądu na wszystkich fazach.
-zabezpieczenia nadprądowe w wersji hardware w razie awarii procka.
-wszelkie sygnały analogowe prowadzone do płytki logiki są różnicowe (okazało się to kluczowe do poprawnego działania układu)
Bez specjalnego chłodzenia (jak widać na fotce) uzyskałem następujące prądy fazowe @50V :
- prąd ciągły silnika 60A
- prąd 100A przez minute (temp radiatora 50 st. więc mogłem jeszcze przytrzymać ale lepiej robić mniejsze kroczki)
-prąd 140A przez kilkanaście sekund (przyrost temperatury 1 st./2s).
Marcin jakie użyłeś czujniki prądowe do pomiaru w układzie sterownika .Zamierzasz zrobić sterownik na tranzystorach igbt docelowo .Można było by użyć stopień mocy od sterownika hondy ima tam jest taki cały scalony moduł IGBT
Końcówka mocy może być bardzo łatwo modyfikowana (przynajmniej taki jest plan ).
Zamierzam pozbyć się elektrolitów i wrzucić kondy typu metal film DC link (pomogą znacznie zredukować "dzwonienie" na szynie DC).
Jest jeszcze sporo pracy. Prototyp korzysta z układu bootstrap...niby działa ale średnio do mnie przemawia takie rozwiązanie dla mocy rzędu kilka kilowatów - lepsze będą konvertery DC-DC dla każdego tranzystora. Możliwe że pokuszę się o zmianę driverów z UCC21520 na np. coś od Infineon'a z aktywnym Miller clamp i detekcją desaturacji.
Obecnie korzystam z IXFN320N17T2.
Co do IGBT to przed ulepszeniem układu nie odważył bym się ich tam wstawić ...btw moje doświadczenia z IGBT są zerowe
Taki zabieg wymagał by jeszcze zmiany wartości rezystorów na wzmacniaczach pomiarowych napięć faz oraz ponownego przeliczenia rezystancji/pojemności bramkowych.
Tutaj projekt z którego czerpałem garściami zaczynając zabawę z własną modyfikacją VESC'a...jestem tylko marnym naśladowcą:
Te czujniki prądowe to nie są takie przypadkiem jak ktoś użył w projekcie na ES z modyfikacją sterownika VESC na tranzystorach IGBT. Możesz mi wytłumaczyć jaka jest różnica w użyciu sterowników z otwartą i zamkniętą pętlą .
Ja z kolegą męczę projekt sterownika Paula do silnika 3f AC i PMSM na IGBT tam użyliśmy czujników prądowych LEM HASS 300-S.Kupiliśmy od kolegi PCB resztę części już we własnym zakresie.Kolega tam fajnie zrobił zasilanie każdego drivera do IGBT na ATTINY jest zrobiony generator który steruje 6 driverów sterujących transformatory na których jest zrobione zasilanie do tranzystorów IGBT +15V i -8V.Sercem sterownika jest DSPIC30F4011.
Trochę się to uruchamianie przeciąga bo czasu jak zwykle mało no i człowiek uczy się w trakcie budowy sterownika.Drivery do IGBT są zrobione na FOD8316 z dodatkowym tranzystorem na wyjściu
Tak to dokładnie ten czujnik, najpierw próbowałem z L01Z400S05 jednak czas odpowiedzi rzędu 10us okazał się trochę za długi dla firmware VESC'a a dokładność...no cóż bez komentarza
Czujniki prądu closed loop mają kompensację nieliniowości (ISB <0,1% HAAS 0,5%) więc pomiary są dokładniejsze.
ISB sa małe i bardzo lekkie..
Co do projektu Paula może kolega podrzucić jakiś link ? Nie miałem przyjemności go widzieć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum