ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
SteppenVolt
Autor Wiadomość
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Wto 26 Cze, 2018   

jak dasz rade to wsadz tam 2,5mm2 ale to raczej ciężko, ja wkladam 14awg przez oś a zaraz za lutuje 12awg i przy 35A jeszcze nie miałem nawet ciepłych mocniej przewodów, cały czas na maksa ni jeździsz ;)
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
Arabesque 
początkujący


Wiek: 35
Dołączył: 28 Sie 2017
Posty: 19
Skąd: Łowicz
Wysłany: Czw 28 Cze, 2018   

Troche detali









IMG_20180628_182249.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 957 raz(y) 1,62 MB

IMG_20180628_182230.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 982 raz(y) 1,57 MB

IMG_20180628_182241.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 983 raz(y) 1,71 MB

IMG_20180628_182249.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 965 raz(y) 1,62 MB

 
 
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 29 Cze, 2018   

gdzie masz prawy hamulec? na zdjęciach tylko lewy jest :razz:
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 29 Cze, 2018   

djmarcin56 napisał/a:
gdzie masz prawy hamulec? na zdjęciach tylko lewy jest :razz:


jak masz regena to hamulec na tył jest niepotrzebny - kto by się tam przejmował :P
z dobrym aku i BMSem i tak regen hamuje na pograniczu blokady koła, naciskasz jedną klamkę i hamują oba koła ;-)
 
 
pxl666 
stażysta
pxl666


Dołączył: 19 Cze 2018
Posty: 109
Skąd: Czechowice Dziedzice
Wysłany: Pią 29 Cze, 2018   

podepne sie pytaniem gdzie o regenie na forum poczytam bo nic nie znalazlem. co do tego jest potrzebne ? specjalny sterownik silnik przetwornica ? czy to sie w ogóle oplaca przy jezdzie na płaskim?
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 29 Cze, 2018   

pxl666 napisał/a:
podepne sie pytaniem gdzie o regenie na forum poczytam bo nic nie znalazlem. co do tego jest potrzebne ? specjalny sterownik silnik przetwornica ? czy to sie w ogóle oplaca przy jezdzie na płaskim?


silnik bezprzekładniowy i sterownik z funkcją regena

pod względem odzyskiwania energii mało się opłaca (3-8% odzysk), ale jako dodatkowy hamulec zdecydowanie tak.
 
 
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 29 Cze, 2018   

esati no co ty, tył hamulec to podstawa, regen jest do zwalniania a nie do zatrzymywania się i poza dziwnym wyglądem to sobie nie wyobrażam bez tylnego hamulca bo to podstawa ;)
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 46
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 819
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 01 Lip, 2018   

Cóż, jak mawia ebiker - wszyscy jesteśmy pilotami doświadczalnymi ;-)
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 01 Lip, 2018   

djmarcin56 napisał/a:
esati no co ty, tył hamulec to podstawa, regen jest do zwalniania a nie do zatrzymywania się i poza dziwnym wyglądem to sobie nie wyobrażam bez tylnego hamulca bo to podstawa ;)


u mnie regen działa z tyłu zawsze na granicy przyczepności, a tylko lekkie przyciśnięcie tylnego hamulca = zblokowane koło, więc moim zdaniem z tyłu sam regen wystarczy (jeszcze zależy kto jakiego ma BMS'a i ile może z powrotem pchać do aku). Problemem mogą być pierwsze kilometry po naładowaniu aku bo wtedy regen praktycznie nie działa...

i tak większość roboty robi przedni hamulec
 
 
Popeye 
początkujący


Dołączył: 16 Lip 2017
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 02 Lip, 2018   

A co jeśli padnie bateria? Dojazd do "stacji ładowania" będzie nieprzyjemny. Hamulce dają nam bezpieczeństwo
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 02 Lip, 2018   

Popeye napisał/a:
A co jeśli padnie bateria? Dojazd do "stacji ładowania" będzie nieprzyjemny. Hamulce dają nam bezpieczeństwo


I regen jest właśnie takim hamulcem. Co za różnica czy hamulec będzie mechaniczny czy elektryczny? Elektryczny ma ten plus że ma wbudowany "e-abs" - zawsze blokuje na granicy przyczepności koła - najlepszy efekt w zimę na śniegu - nie blokuje koła a jednocześnie najskuteczniej hamuje. Uważam że to jest bezpieczniejsze niż zwykły mechaniczny hamulec. Kolejny plus że naciśnięcie jednej klamki hamulcowej hamuje oba koła. Na rozładowanej baterii regen nadal działa. Oczywiście są minusy że nie działa to dobrze dla niskich prędkości (no ale przy 5km/h to hamulec na przód naprawdę wystarczy) i nie działa na w pełni naładowanej baterii (to już duża wada). Także jak kolega ma jedną klamkę tylko na przednie koło to wcale nie jest to takie głupie jeżeli ma dobrze ustawiony regen na tył.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group