|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Cyfrowy pomiar poboru prądu w LEMCO. |
Autor |
Wiadomość |
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 21 Sie, 2010
|
|
|
Przecież piszę ciągle, że musi być zwykły miernik wychylny.
Pomiar prądu na minusie baterii mierzy przecież tylko prąd z akumulatorów, ale nie mierzy nigdy prądu silnika, a ten jest najważniejszy. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Mibars
kierownik Leń patentowany
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 382 Skąd: Nadarzyn k. W-wy
|
Wysłany: Sob 21 Sie, 2010
|
|
|
3rkom napisał/a: | Wada występowała zarówno przy mierniku wskazówkowym, jak i cyfrowym. |
Z tyłu pojazdu, czyli zapewne tuż przy boczniku do silnika, to jest Garbus, on ma akumulatory z przodu, a silnik z tyłu.
A moze opcja pod tytułem miernik cyfrowy w komorze silnika możliwie blisko bocznika, plus same tylko sygnały dla wyświetlacza wyprowadzić do deski rozdzielczej? |
_________________ No i jest |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 21 Sie, 2010
|
|
|
Błąd już w nim był na wskazówkowym mierniku, czyli błąd w podłączeniach; trzeba znaleźć ten błąd.
Zwasze muszą być aku. (chociaż część) po przeciwnej stronie silnika, żeby był rozsądny zasięg. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 21 Sie, 2010
|
|
|
Tej wypowiedzi nie bardzo rozumiem. OCB? |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 21 Sie, 2010
|
|
|
Prześledź cały wątek jeszcze raz.
"3rkom" pisał, że miernik wskazówkowy pokazuje bzdury, a z opisu wynkają wcześniesze wnioski, zaś o cyfrowych dopinanych i tak pisałem, że zawsze będą wskazywać bzdury.
Do auta trzeba włożyć odpowiednią ilość akumulatorów i trzeba je rozłożyć, żeby się zmieściły, jak w komorze silnikowej nie ma miejsca, to reszta będzie daleko od silnika. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
3rkom
początkujący Automatyk
Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 24 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 27 Sie, 2010
|
|
|
Panie Zbyszku
O jakim błędzie Pan mówisz, powtórzę:
Miernik analogowy podłączony kabelkiem 2 żyłowym 1m pomiar prawidłowy, ten sam miernik podłączony kablem 5m (nieważne czy w ekranie czy bez) ułożony wzdłuż samochodu, wskaz -40A = 10% skali poniżej zera bez jakiegokolwiek poboru prądu (pomiar potwierdzony za pomocą cęgów Ditza do pomiarów prądów stałych - (czyli cyfrowych) wskazują 0 poboru prądu).
Poza tym mierniki analogowe przy 20A to jest 5% skali w moim wypadku (miernik ma zakres 400A) mają bardzo kiepską dokładność, tylko miernik cyfrowy (wyskalowany na precyzyjnym sprzęcie klasa 0,01) pokazuje prawidłowo (tak samo jak cęgi Ditza).
Pomiar praktycznie już przeniosłem do przodu na akumulatory (mierzę tylko pobór z akumulatorów), miernik cyfrowy pokazuje dokładnie tyle co cęgi Ditza i przy małych wartościach jest dużo dokładniejszy od pomiaru na mierniku analogowym. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 27 Sie, 2010
|
|
|
Musi być jakiś błąd. Regulator nie ma żadnej częstotliwości na wyjściu, jeśli nie płynie prąd i wówczas nie ma różnicy jaki długi jest przewód, zawsze będzie zero.
Błąd jest ważny przy pomiarze ok. 200A (silnik rtegulator) prawidłowy max ciągły prąd silnika. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Mibars
kierownik Leń patentowany
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 382 Skąd: Nadarzyn k. W-wy
|
Wysłany: Pią 27 Sie, 2010
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: | Regulator nie ma żadnej częstotliwości na wyjściu |
To ja spytam tak - Jak on steruje prądem w takim razie? Na silnik idzie "czysty" przebieg napięcia i prądu? Lemco jest szczotkowy, nawet jeśli regulator daje idealnie czysty przebieg np. napięcia, to przecież będą skoki prądu w momencie przełączania uzwojeń... |
_________________ No i jest |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 27 Sie, 2010
|
|
|
Fragment zdania jest złą sugestią.
Jak nie ma prądu na wyjściu, to nie ma wysterowania. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
ezbig
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Paź 2010 Posty: 17
|
Wysłany: Czw 07 Paź, 2010
|
|
|
Witam to mój pierwszy post na tym forum. Nie mogłem się powstrzymać jak tu przypadkiem wpadłem, żeby nie wtrącić swoich 3 groszy. Nie wiem czy temat jeszcze aktualny, ale powiem co o tym myślę, bo nie mogę patrzeć na to jak błądzicie.
Kolego 3rkom czy ty chcesz mierzyć napięcie na boczniku w granicach 0-60mV (0-0,06V) kablami o długości 5m? Przy tak małych napięciach jest to nie możliwe. Jak podłączysz miernik bezpośrednio na boczniku to pomiar powinien być w miarę wiarygodny (ale tylko na oryginalnych, dołączonych do miernika przewodach, których opór powinien być przez producenta skompensowany). W miarę wiarygodny, bo przy tak małych napięciach to nawet jak mocniej dociśniesz końcówki to możesz mieć różne odczyty. Ekranowanie twoich kabli tu nic nie pomoże, bo nie o zakłócenia tu chodzi. 10m kabla ma swój opór i nie jest on bez znaczenia w tym przypadku. Odczyt ujemny przy zerowym prądzie może wynikać ze zjawiska termoelektrycznego (mamy tu dwa różne metale - bocznik + przewody no i pomiar na b.małym zakresie, który jest w stanie to wskazać). Anteny bym się nie doszukiwał, bo jak nic nie pracuje to i zakłóceń od wewnątrz nie ma, a cały samochód jest metalowy (ekran zewnętrzny).
Moja rada. Napięcie na boczniku należy mierzyć bezpośrednio na nim, bez jakichkolwiek kabli. Jak to zrobić? Należy napięcie z zacisków bocznika wzmocnić 100x (za pomocą wzmacniacza operacyjnego). Uzyskamy zakres napięć na wyjściu od 0 do 6V. Takie napięcie można już mierzyć i 5m kablem. Trzeba wyregulować to napięcie przy wskaźniku do poziomu od 0 do 4V (tak żeby 0,001V dawało 1A wskazania), da to nam również kompensację oporu długich kabli.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
3rkom
początkujący Automatyk
Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 24 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 07 Paź, 2010
|
|
|
Tamten pomiar przenioslem, mierze bezpo na zaciskach akumulatora, wskaznik na postoju pokazuje dokladnie zero.
Zastanawiam sie na pomiarem poboru pradu przez silnik (umieszczony z tylu) stosujac zamiast bocznika "LEM LA 205-S", (http://images.weirdstuff.com/thumb/LA205-S.pdf) pomiar dokonywany jest pradowo, pelny zakres to okolo 100mA, opornosc wewnetrzna ukladu pomiarowego moze wynosic do 49 omow (miernik + kable).
Silnik sterowany jest napieciem stalym ze sterownika (czestotliwosc przetwarzania 15 kHz), czy w tym ukladzie nie bedzie zaklcen powodowanych samym silnikiem.
Ps.
Przepraszam za brak polskich znakow, ale komputer ktorego uzywam nie ma polskiej strony kodowej, nie moge jej zmienic bo nie jestem jego administratorem). |
|
|
|
|
ezbig
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Paź 2010 Posty: 17
|
Wysłany: Czw 07 Paź, 2010
|
|
|
Ten przetwornik nie będzie przenosić zakłóceń od silnika, bo obwód pomiarowy jest odseparowany galwanicznie od przyrządu. Czy akumulatory zasilają coś jeszcze oprócz silnika? Bo jeśli nie to po co ci dodatkowy pomiar przy silniku? Prąd mierzony przy zaciskach akumulatora będzie dokładnie taki sam jak przy silniku. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 07 Paź, 2010
|
|
|
O jakiej dokładności mowa? |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 07 Paź, 2010
|
|
|
"ezbig":
Wszystko co piszesz, to mija się z prawdą.
Głównie ten prąd silnika, on jest najważnieszy i bardzo się różni od prądu z akumulatorów (szczególnie przy mniejszych obrotach); jedynie te prądy są równe przy maksymalnych obrotach, czyli przy napięciu silnika równym napieciu akumulatorów, ale przy mniejszym, obciążeniu.
Elektroniczne regulatory działają podobnie jak autotransformator, są czwórnikiem (ideowo).
Zbuduj sobie pojazd i poćwicz, potem pisz o prawidłowych wnioskach; same przemyślenie nie są wystarczające. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
ezbig
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Paź 2010 Posty: 17
|
Wysłany: Nie 10 Paź, 2010
|
|
|
rety, własnym oczom nie wierzę! Czy w instalacji samochodu elektrycznego nie mamy akumulatorów podłączonych poprzez regulator bezpośrednio do silnika? Tak mi się wydaje po pobieżnej lekturze, bo światła i inne urządzenia są zasilane zwykle z dodatkowego akumulatora. W takiej sytuacji prąd (wartość skuteczna), który płynie przez silnik jest dokładnie taki jaki wypływa z akumulatora. Proponuję zapoznać się z I prawem Kirchoffa, bo jakieś herezje piszesz. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|