ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Cyfrowy pomiar poboru prądu w LEMCO.
Autor Wiadomość
ezbig
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 17
Wysłany: Śro 13 Paź, 2010   

3rkom napisał/a:
Jak już pisałem przeniosłem pomiar, i w obecnej chwili działa prawidłowo.
Nie widzę potrzeby dodatkowo rozbudowywać i komplikować układ, skoro mogłem użyć prostszej alternatywty- poprostu przenosząc pomiar.


Nie zauważyłem tego. Pisałeś, że przeniosłeś pomiar do akumulatora. Prąd silnika, wydawało mi się, że mierzyłeś 1m kablem bezpośrednio na boczniku i wtedy było dobrze, a myślałem, że ty chcesz mieć ten pomiar w zasięgu wzroku, a nie w komorze silnika :) Trochę w tym kontekście nie rozumiem pytania o możliwość porównania.

Co do komplikacji, to 4 elementy, które można w pająku połączyć i zalać jakąś żywicą epoksydową (10 minut roboty "na kolanie" :) ).
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 13 Paź, 2010   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Miernik tablicowy - jest cała gama.
Miernik uniwersalny jest całością, a jego element już nie spełnia wielu parametrów.
"Przeciez sama kapusta nie da bigosu".

Miernik uniwersalny, to element wyświetlacza z przetwornikiem AC o zakresie zazwyczaj 200mV, a reszta to dzielniki i boczniki. Co tu ma nie spełniać parametrów i jakich?
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 13 Paź, 2010   

To nie ma znaczenia.
Ważne, że kompletny miernik uniwersalny mierzy prawidlowo, a sam wyświetlacz wskazuje bzdury w takim aucie EV, potem nawet potrafi pokazać, takie same prądy na silniku i na aku., chociaż różnią się kilka razy.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 13 Paź, 2010   

Przecież ten wyświetlacz pokazuje to, co dostaje z dzielnika, to jakie bzdury?
Jeśli dostaje jakieś szpile, to może źle pokazać, ale wystarczy zblokować go kondensatorem i jest ok.
Choć ja wolę mierniki wskazówkowe, jeśli chodzi o EV.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 13 Paź, 2010   

Często piszesz mądre rzeczy.
Jednak w temacie nie szukaj teorii, najważniejsza jest praktyka; przecież już pisałem, że różne sztuczki realizowalem i to z różnymi miernikami (inni także).
Tak jest i na to nie ma rady, a kondensatory tu nie załatwiają sprawy.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
3rkom 
początkujący
Automatyk


Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 14 Paź, 2010   

Pomiar mam na desce rozdzielczej, akumulatory z bocznikiem sa 30cm od deski rozdzielczej, jak widac.

DSC04893.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 341 raz(y) 1,76 MB

 
 
ezbig
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 17
Wysłany: Czw 14 Paź, 2010   

3rkom napisał/a:
Pomiar mam na desce rozdzielczej, akumulatory z bocznikiem sa 30cm od deski rozdzielczej, jak widac.


A co w końcu z bocznikiem przy silniku? Użyjesz tego przekładnika prądowego?
 
 
3rkom 
początkujący
Automatyk


Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 14 Paź, 2010   

Zamontuję go dopiero wtedy, jak będę montował czujnik do pomiaru obrotów silnika, konieczne jest wymontowanie kabla zasilającego silnik, oraz wykonanie mocowania samego przetwornika LEM.
Chcę zamontować go tutaj:

DSC02.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 369 raz(y) 466,57 KB

 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 14 Paź, 2010   

Ładne :) Podoba mi się ;)
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 14 Paź, 2010   

Mi się wydaje, że dobrze patrzę na te ładne obrazki:
1. Oba boczniki dla obu pomiarów są na "akumulatorach" (tyle, że jeden jest na przewodzie minusowym); nie ma pomiaru prądu silnika. Po co dwa razy mierzyć prąd akumulatorów ?
2. Ten bocznik na samym akumulatorze jest niedopuszczalny i jeszcze do tego ciężki kabel na jednym końcu bocznika, on się szybko obłamie, albo szybko zniszczy się bolec bieguna akumulatora, a przewody "siłowe" muszą być z elastycznej linki dość miękkiej, a tu na obrazkach chyba jest coś bardzo sztywnego (oczywiście przewody spawalnicze też byłyby złe).
Jeszcze pytanie:
Po co tyle dość grubych przewodów z bezpiecznikami z każdego akumulatora ?
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
3rkom 
początkujący
Automatyk


Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 14 Paź, 2010   

Pomiar prądu silnika będzie dopiero zrobionyny na LEM (potrz post wyżej), bocznik w komorze silnika jest wyłączony - dawał błędne pomiary. Przewody są 50 - 70mm2 bo takie montują wszystkie firmy przerabjające samochody w USA i Canadzie lub Nowej Zelandii, i ja robię według ich wzoru.
Kable są mocowane na sztywno i nie mają prawa pracować w czasie jazdy, (swego czasu układałem okablowanie autobusów w Volvo). Także mocowanie silnika i sprzęgło jest wykonane według zdjęcia gotowej adaptacji robionej do garbusa przez Amerykaą firmę.
Nie robię według wzoru pana Zbyszka bo jego przeróbka wygląda mało elegancko jakby wykonana metodą chałupniczą.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 15 Paź, 2010   

Kable i mostki zawsze pracują, nawet w wykonaniu fabrycznym, bo to nie ma wyglądać jak robota fabryczna, a ma prawidłowo długo działać. Wiszący sztywny i gruby mostek zawsze sie ułamie. Jedynie w sztaplarkach daje sie mostki na aku, ale spawane.
W tych amerkańcach mają wielkie i mało sprawne silniki, to muszą dawać tak grube mostki, a one dużo kosztują i dużo ważą. Przepisy ogłoszone przez SEP mówią wyraźnie, jaki ma być przekrój przewodu na taki silnik jak LEMCO.
Oczywiście na takich grubych zyskuje się nawet o 1 wolt mniejszy spadek.

Zadajesz pytania, a potem robisz dziwne tajemnice i nie piszesz ważnych odpowiedzi na inne powiązane ze sprawą, tylko porównujesz autobus spalinowyh do samochodu osobowego EV; Twoja sprawa. Tę całą robotę w aucie EV mogłeś zrobić 20 lat temu, a Ty bawiłeś się w spalinowych autobusach, to teraz byś nie robił żadnych błędów.

Pomiar prądu samego silnika jest najważniejszy, bo koniecznie trzeba przestrzegać jego charakterystyk, aby silnik długo służył i do tego trzeba pamiętać, że prąd silnika jest zazwyczaj kilka razy większy od prądu z akumulatorów (szczegolnie na dość małych obrotach).
Do tego max. prąd silnika jest powiązany z czasem i obrotami (czyli także napięciem).
A najlepiej jest zamontować 2 takie silniki (dwusegmentowy - jak w spalinowcach cylindry), to wielu problemów się uniknie przy depnięciu.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 15 Paź, 2010   

Dodam, że w prądzie stałym minus oznacza się na czarno, zaś na niebiesko oznacza się napięcia pośrednie (np.: odczepy), plus oznacza się na czerwono (ale z całości danego zasilania, a nie w środku między akumulatorami) - tak mówią aktualne przepisy ogłoszone przez SEP (w autobusach także i tych spalinowych też).

Jeszcze mam pytanie:
Co to za styczniki jazdy (nazwa, typ, wartości), bo nie mogę dojrzeć na zdjęciu ?
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
3rkom 
początkujący
Automatyk


Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 15 Paź, 2010   

Dziwne bo ja mam w samochodzie minus akumulatora zaznaczony na niebiesko, nie ma przepisów SEP dotyczących samochodów elektrycznych, a takie oznaczenie eliminuje możliwość pomyłki, stosowane jest w siłowniach buforowych central telefonicznych.
Przewody siłowe układam jak w autobusie, czy uważa Pan że obwody siłowe w autobusach są źle zaprojektowane.
Właśnie przepisy SEP mówią w zależności od warunków ~5A na mm2, przy niskich napięciach należy zwiększyć przekrój ze względu na spadki napięć, dlatego uważam że pańskie kable są za cienkie przy silniku LEMCO (200A według danych technicznych), a szczególnie 2szt LEMCO, żeby kable nie były całkiem sztywne na mostkach dałem dłuższe odcinki.
Bezpieczniki są tylko 2, na plusie i na minusie, bo od nich prowadzone są długie przewody.
To nie jest konstrukcja skończona, więc ewentualne poprawki wprowadzam na bieżąco.
Stosuję styczniki na prąd stały firmy Schaltbau, prąd ciągły 140A, wartość chwilowa 1000A - bo takie dostałem w rozsądnej cenie.
Pozostałe odpowiedzi są w poprzednich postach.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 15 Paź, 2010   

Jest w przepisach tabela przekrojów i jej trzeba się trzymać (oczywiście w zależności od warunków i ona o tym mówi). Jak się ma dużo kasy, to można sobie przekrój zwiększyć, ale radzę zwrócić uwagę na elastyczność przewodów.
Te styczniki są ciekawe, ale na jakie napięcie ?
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group