|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Cyfrowy pomiar poboru prądu w LEMCO. |
Autor |
Wiadomość |
ezbig
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Paź 2010 Posty: 17
|
Wysłany: Śro 13 Paź, 2010
|
|
|
3rkom napisał/a: | Jak już pisałem przeniosłem pomiar, i w obecnej chwili działa prawidłowo.
Nie widzę potrzeby dodatkowo rozbudowywać i komplikować układ, skoro mogłem użyć prostszej alternatywty- poprostu przenosząc pomiar. |
Nie zauważyłem tego. Pisałeś, że przeniosłeś pomiar do akumulatora. Prąd silnika, wydawało mi się, że mierzyłeś 1m kablem bezpośrednio na boczniku i wtedy było dobrze, a myślałem, że ty chcesz mieć ten pomiar w zasięgu wzroku, a nie w komorze silnika Trochę w tym kontekście nie rozumiem pytania o możliwość porównania.
Co do komplikacji, to 4 elementy, które można w pająku połączyć i zalać jakąś żywicą epoksydową (10 minut roboty "na kolanie" ). |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 13 Paź, 2010
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: | Miernik tablicowy - jest cała gama.
Miernik uniwersalny jest całością, a jego element już nie spełnia wielu parametrów.
"Przeciez sama kapusta nie da bigosu". |
Miernik uniwersalny, to element wyświetlacza z przetwornikiem AC o zakresie zazwyczaj 200mV, a reszta to dzielniki i boczniki. Co tu ma nie spełniać parametrów i jakich? |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 13 Paź, 2010
|
|
|
To nie ma znaczenia.
Ważne, że kompletny miernik uniwersalny mierzy prawidlowo, a sam wyświetlacz wskazuje bzdury w takim aucie EV, potem nawet potrafi pokazać, takie same prądy na silniku i na aku., chociaż różnią się kilka razy. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 13 Paź, 2010
|
|
|
Przecież ten wyświetlacz pokazuje to, co dostaje z dzielnika, to jakie bzdury?
Jeśli dostaje jakieś szpile, to może źle pokazać, ale wystarczy zblokować go kondensatorem i jest ok.
Choć ja wolę mierniki wskazówkowe, jeśli chodzi o EV. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 13 Paź, 2010
|
|
|
Często piszesz mądre rzeczy.
Jednak w temacie nie szukaj teorii, najważniejsza jest praktyka; przecież już pisałem, że różne sztuczki realizowalem i to z różnymi miernikami (inni także).
Tak jest i na to nie ma rady, a kondensatory tu nie załatwiają sprawy. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
3rkom
początkujący Automatyk
Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 24 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 14 Paź, 2010
|
|
|
Pomiar mam na desce rozdzielczej, akumulatory z bocznikiem sa 30cm od deski rozdzielczej, jak widac.
DSC04893.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 341 raz(y) 1,76 MB |
|
|
|
|
|
ezbig
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Paź 2010 Posty: 17
|
Wysłany: Czw 14 Paź, 2010
|
|
|
3rkom napisał/a: | Pomiar mam na desce rozdzielczej, akumulatory z bocznikiem sa 30cm od deski rozdzielczej, jak widac. |
A co w końcu z bocznikiem przy silniku? Użyjesz tego przekładnika prądowego? |
|
|
|
|
3rkom
początkujący Automatyk
Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 24 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 14 Paź, 2010
|
|
|
Zamontuję go dopiero wtedy, jak będę montował czujnik do pomiaru obrotów silnika, konieczne jest wymontowanie kabla zasilającego silnik, oraz wykonanie mocowania samego przetwornika LEM.
Chcę zamontować go tutaj:
DSC02.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 369 raz(y) 466,57 KB |
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 14 Paź, 2010
|
|
|
Ładne Podoba mi się |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 14 Paź, 2010
|
|
|
Mi się wydaje, że dobrze patrzę na te ładne obrazki:
1. Oba boczniki dla obu pomiarów są na "akumulatorach" (tyle, że jeden jest na przewodzie minusowym); nie ma pomiaru prądu silnika. Po co dwa razy mierzyć prąd akumulatorów ?
2. Ten bocznik na samym akumulatorze jest niedopuszczalny i jeszcze do tego ciężki kabel na jednym końcu bocznika, on się szybko obłamie, albo szybko zniszczy się bolec bieguna akumulatora, a przewody "siłowe" muszą być z elastycznej linki dość miękkiej, a tu na obrazkach chyba jest coś bardzo sztywnego (oczywiście przewody spawalnicze też byłyby złe).
Jeszcze pytanie:
Po co tyle dość grubych przewodów z bezpiecznikami z każdego akumulatora ? |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
3rkom
początkujący Automatyk
Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 24 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 14 Paź, 2010
|
|
|
Pomiar prądu silnika będzie dopiero zrobionyny na LEM (potrz post wyżej), bocznik w komorze silnika jest wyłączony - dawał błędne pomiary. Przewody są 50 - 70mm2 bo takie montują wszystkie firmy przerabjające samochody w USA i Canadzie lub Nowej Zelandii, i ja robię według ich wzoru.
Kable są mocowane na sztywno i nie mają prawa pracować w czasie jazdy, (swego czasu układałem okablowanie autobusów w Volvo). Także mocowanie silnika i sprzęgło jest wykonane według zdjęcia gotowej adaptacji robionej do garbusa przez Amerykaą firmę.
Nie robię według wzoru pana Zbyszka bo jego przeróbka wygląda mało elegancko jakby wykonana metodą chałupniczą. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 15 Paź, 2010
|
|
|
Kable i mostki zawsze pracują, nawet w wykonaniu fabrycznym, bo to nie ma wyglądać jak robota fabryczna, a ma prawidłowo długo działać. Wiszący sztywny i gruby mostek zawsze sie ułamie. Jedynie w sztaplarkach daje sie mostki na aku, ale spawane.
W tych amerkańcach mają wielkie i mało sprawne silniki, to muszą dawać tak grube mostki, a one dużo kosztują i dużo ważą. Przepisy ogłoszone przez SEP mówią wyraźnie, jaki ma być przekrój przewodu na taki silnik jak LEMCO.
Oczywiście na takich grubych zyskuje się nawet o 1 wolt mniejszy spadek.
Zadajesz pytania, a potem robisz dziwne tajemnice i nie piszesz ważnych odpowiedzi na inne powiązane ze sprawą, tylko porównujesz autobus spalinowyh do samochodu osobowego EV; Twoja sprawa. Tę całą robotę w aucie EV mogłeś zrobić 20 lat temu, a Ty bawiłeś się w spalinowych autobusach, to teraz byś nie robił żadnych błędów.
Pomiar prądu samego silnika jest najważniejszy, bo koniecznie trzeba przestrzegać jego charakterystyk, aby silnik długo służył i do tego trzeba pamiętać, że prąd silnika jest zazwyczaj kilka razy większy od prądu z akumulatorów (szczegolnie na dość małych obrotach).
Do tego max. prąd silnika jest powiązany z czasem i obrotami (czyli także napięciem).
A najlepiej jest zamontować 2 takie silniki (dwusegmentowy - jak w spalinowcach cylindry), to wielu problemów się uniknie przy depnięciu. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 15 Paź, 2010
|
|
|
Dodam, że w prądzie stałym minus oznacza się na czarno, zaś na niebiesko oznacza się napięcia pośrednie (np.: odczepy), plus oznacza się na czerwono (ale z całości danego zasilania, a nie w środku między akumulatorami) - tak mówią aktualne przepisy ogłoszone przez SEP (w autobusach także i tych spalinowych też).
Jeszcze mam pytanie:
Co to za styczniki jazdy (nazwa, typ, wartości), bo nie mogę dojrzeć na zdjęciu ? |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
3rkom
początkujący Automatyk
Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 24 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 15 Paź, 2010
|
|
|
Dziwne bo ja mam w samochodzie minus akumulatora zaznaczony na niebiesko, nie ma przepisów SEP dotyczących samochodów elektrycznych, a takie oznaczenie eliminuje możliwość pomyłki, stosowane jest w siłowniach buforowych central telefonicznych.
Przewody siłowe układam jak w autobusie, czy uważa Pan że obwody siłowe w autobusach są źle zaprojektowane.
Właśnie przepisy SEP mówią w zależności od warunków ~5A na mm2, przy niskich napięciach należy zwiększyć przekrój ze względu na spadki napięć, dlatego uważam że pańskie kable są za cienkie przy silniku LEMCO (200A według danych technicznych), a szczególnie 2szt LEMCO, żeby kable nie były całkiem sztywne na mostkach dałem dłuższe odcinki.
Bezpieczniki są tylko 2, na plusie i na minusie, bo od nich prowadzone są długie przewody.
To nie jest konstrukcja skończona, więc ewentualne poprawki wprowadzam na bieżąco.
Stosuję styczniki na prąd stały firmy Schaltbau, prąd ciągły 140A, wartość chwilowa 1000A - bo takie dostałem w rozsądnej cenie.
Pozostałe odpowiedzi są w poprzednich postach. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 15 Paź, 2010
|
|
|
Jest w przepisach tabela przekrojów i jej trzeba się trzymać (oczywiście w zależności od warunków i ona o tym mówi). Jak się ma dużo kasy, to można sobie przekrój zwiększyć, ale radzę zwrócić uwagę na elastyczność przewodów.
Te styczniki są ciekawe, ale na jakie napięcie ? |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|