ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Cyfrowy pomiar poboru prądu w LEMCO.
Autor Wiadomość
3rkom 
początkujący
Automatyk


Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 17 Paź, 2010   

Przewód 70 mm2 kupiłem w cenie 15,08zł brutto za metr (mogę przesłać kopię faktury z hurtowni), a 50mm2 w cenie 10zł za metr (+ 20zł wysyłka 10mb) na Allegro.
Stycznik C164 - max napięcie przełączane 120V, a cewki od 24 - 110V.
Są jeszcze C165 - na prąd 220A patrz: www.impol-1.pl/katscha.php
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 17 Paź, 2010   

Niektórzy to mają szczęście na niskie ceny, cieszę się.
Ten stycznik jest raczej bardzo dobry chyba tani.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 07 Lis, 2010   

Tu jest przykład przekrojów zasilania trolejbusu (elektryczny autobus) lub tramwaju i to prądem stałym DC.
http://www.transportszynowy.pl/siectramtrol.php
80V to nie 12V lub 24V autobusu.

Taki pantograf, ale lżejszy, by mi sie czasem przydał na długich odcinkach bez słupków dla EV (terminali, stacji).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
yarross
[Usunięty]

Wysłany: Wto 16 Lis, 2010   

zeeltom napisał/a:
To jakich regulatorów używasz? Jeśli z akumulatora bierzesz 20A, to wytłumacz mi skąd na silniku bedzie 200A? Bo napięcie mniejsze?

Dokładnie tak. Myśl o przetwornicach DC/DC jak o transformatorach DC z regulowaną przekładnią, wtedy stanie się jasność :)
Mała podpowiedź - wykorzystuje się indukcyjności i pojemności (elementy magazynujące energię) do tego, by energią pobraną z zasilania przepompować elektrony po stronie wyjściowej. Im mniejsze napięcie na wyjściu, tym więcej elektronów przepompujesz mając do dyspozycji to co pobrałeś z zasilania.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 16 Lis, 2010   

Może precyzyjniej będzie, jak porówna się do autotransformatora, bo zazwyczaj 1 biegun jest wspólny.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Jariko 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 58
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 100
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 03 Maj, 2011   

Dorzucę coś o zdalnym pomiarze prądu. Odpaliłem taki pomiar w rowerze. Zastosowałem przetwornik Prądowy LEM -LA55. jest to takie coś co wygląda jak przekładnik ale działa także na DC. Przekłada się przez niego kabel prądowy i na rezystorze pomiarowym mamy prąd mniejszy 1000 razy. Ma to 3 nogi dwie to zasilanie +- 15V i wyjście prądowe. Zastosowałem jeszcze do tego dwa przetworniki I2C ADS 1110 i prosty programik w Bascomie. Pomiar mam przy akumulatorach a procek z wyświetlaczem na kierownicy. Mam wyświetlane napięcie z aku prąd pobierany moc chwilową oraz coś w rodzaju stany baterii w % :) Pomiar ten nie wymaga żadnych boczników gdzie powstają straty energii. To niebieskie na zdjęciu to przetwornik w który wkłada się przewód prądowy. I jeszcze jedno mój LEM ma prąd 55A ale są takie dużo większe 100A 200A.... Można taki na Allegro upolować w dobrej cenie.

IMG_1888.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 375 raz(y) 50,04 KB

 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 03 Maj, 2011   

W rowerze EV to zdaje egzamin, ale nie w aucie EV.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Wto 03 Maj, 2011   

No jak używają czujniki LEM w elektrowniach wiatrowych to i w samochodach EV się sprawdzają.
http://minibms.mybigcomme...ies/EV-Display/
_________________
pozdr
Tomek
 
 
rs232 
stażysta
EV designer


Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 170
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 03 Maj, 2011   

Potwierdzam ze LEMy zdaja swietnie egzamin w pomiarze pradu w samochodach EV jak i skuterach elektrycznych - nie ma mowy o zakłóceniach lub przy zakłamanym pomierze jeżeli człowiek który to zestawia wie w czym problem kompatybilności EMC, co do roweru to sadze ze to lekka przesada ale to kwestia konstrukcji.
_________________
Osprzet dla EV - zadaj pytanie ja odpowiem.
iBMS - Battery Monitor System
Balancer Li-Pol Li-Ion
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 03 Maj, 2011   

Ale nie w takim układzie pomiarowym jak był na tym zdjęciu, przecież nie ma różnicy czy LEM czy bocznik (one przecież tu nie mają istotnego wpływu).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
rs232 
stażysta
EV designer


Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 170
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 03 Maj, 2011   

Mylisz sie Zbyszku i to powaznie, LEM zapewnia nam separacje galwaniczna w porównania do standardowego bocznika.
_________________
Osprzet dla EV - zadaj pytanie ja odpowiem.
iBMS - Battery Monitor System
Balancer Li-Pol Li-Ion
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 03 Maj, 2011   

Przecież nie o to chodzi. Chodzi o zakłócenia przy dużych prądach na wyświetlaczu lub ustroju wskazującym, a tematem wątku jest pomiar w silniku LEMCO, czyli głównie w aucie.
Zbyt długo się tym zajmuję, jako pierwszy w Polsce, (studiowałem elektronikę na PG) ............ .
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Śro 04 Maj, 2011   

Jariko napisał/a:
Odpaliłem taki pomiar w rowerze.
Dużo kosztuje taki komplecik w wersji komercyjnej (na gotowo)? Interesuje mnie relacja np. do miernika Turnigy czy innych podobnych (modelarskich).
 
 
rs232 
stażysta
EV designer


Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 170
Skąd: Katowice
Wysłany: Śro 04 Maj, 2011   

Cena w USA dla EV Display - 209$

na podstawie - kolega wyżej podał linka
http://minibms.mybigcomme...ies/EV-Display/

Moja wersja jest o 1/3 tańsza i ma roszerzone parametry - iBMS, nie znam niestety cen Turinga.

Panie Zbyszku jeżeli konstruktor elektronik zna zasady EMC i wzajemnego odkłucania układów to nie ma to znaczenia z jakimi urządzeniami ma pracować jako konstrukcja, gdyż urządzenie będzie pracowało bez względu na zakłócenia środowiskowe, ponieważ zostało do tego przygotowane. To że w Pańskim aucie coś nie działa tak jak powinno to już inna kwestia i nie przenosi sie to liniowo na inne konstrukcje bez względu na typ silnika itd, być może pominął Pan aspekty które są dla Pana nieistotne, natomiast dla działania urządzeń elektronicznych bardzo, nie będę tutaj robił wykładu gdyż Pan Zbyszek jak sam napisał kończył elektronikę na PG, więc moja wiedza jest zbyt mała abym mógł sobie pozwolić na wykład dotyczący kompatybilności elektromagnetycznej mimo iż moje urządzenia spełniają te zasady i są odporne za zakłócenia generowane przez układy napędowe oparte o silniki DC wraz z silnikami serii LEMCO :) .
_________________
Osprzet dla EV - zadaj pytanie ja odpowiem.
iBMS - Battery Monitor System
Balancer Li-Pol Li-Ion
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 04 Maj, 2011   

Takie błędne pomiary większości ustrojów pomiarowych w autach EV z silnikami AC i BLDC są większe niż w DC.
Ja ostatnie lata zająłem się bardziej konstrukcjami napędowymi EV i srałem się wykorzystywać do pomiarów dzieła innych fachowców w temacie pomiarów.

Chętnie bym wypróbował ten Twój system pomiarowy w moich autach i porównał bym chętnie wyniki z innymi moimi pożądnymi przyrządami.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group